waarom roken karpervissers?

brad reeve
Berichten: 57
Lid geworden op: 24-08-2002 02:00

26-09-2002 00:51

Het ligt er denk ik aan dat ik meer kennis van gezondheid heb dan de gemiddelde mens en daarom het echt super stom vind als je rookt!
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

26-09-2002 01:07

Hoe meer men rookt hoe minder belasting ik moet betalen. Laat ze maar roken :wink:

Met niet rokende groet J0H@N
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

26-09-2002 01:20

Je denkt toch niet dat ik hier serieus op ga reageren, waarom roken karpervissers. Ik snap niet dat het verband roken bij karpervissen wordt gelegd.

Waarom roken topsporters??? Kun je jezelf ook afvragen. Wat men zich allemaal niet afvraagd zeg. Jongens, dat boeit toch helemaal niet.

Bart.
henk de boer
Berichten: 50
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: meppel
Contacteer:

26-09-2002 08:50

volgens mij praten we over gezonde en ongezonde spanning in het leven,
door 1 van beide spanningen kun je gaan roken.
en wat het roken betreft heb ik een sterke wil.

IK WIL ROKEN !! :grin: :grin:
at your service !!
asalaam aleikum !!
henk de boer
Berichten: 50
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: meppel
Contacteer:

26-09-2002 09:04

Op 2002-09-25 18:33, schreef Harald Hendriks:

Op 2002-09-23 15:59, schreef Lorenzo Vanrobaeys:
Ja wat moet je anders doen als je zit te wachten op een beet????


observeren?
in de buurt wat peilen?
KARPERlectuur lezen?
onderlijntjes knopen?



de waterkant vernielen?
het gras onder je tentzeil geel laten worden?
nog meer voer dumpen?
bbq?
blowen?
zuipen?
lekker uitslapen?
voorbijgangers afbekken en lastig vallen?
vooral veel vrienden langs laten komen?
vee beschieten met je pult?
vissen merken?
keihard muziek uit je(auto)radio laten dreunen?


Ach ja,je moest eens weten waar een groot aantal karpervissers zich tegenwoordig mee bezig houdt...

met-rokende-groet,
Harald






lache man :grin: :grin: :grin:
at your service !!
asalaam aleikum !!
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

26-09-2002 09:08

Waar gaat dit allemaal over? Net of dat je buurman niet rookt, die helemaal niet vist. Sommige roken en sommige roken niet, die doen andere dingen, zoals relaxen of een boekie lezen.
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

30-09-2002 09:08

als je nou stopt met roken kun je van dat geld wat erg veel is vooral als je stevig doorrookt nieuwe karperspullen kopen
ik denk dat je van het geld van een jaar roken een hele leuke uitrusting kan kopen
van de beste kwaliteit

P.S mischien houdt je nog wel geld over ken je daar dan weer sigeretten van kopen.

daaaaaaaaaaaaaaaaag
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

30-09-2002 10:06

Ach een sigaartje na de vangst van een dikke vis!!! Ach, rookte ik nou maar een pakkie per dag :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kiron Zaal op 2002-09-30 10:07 ]</font>
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-09-2002 21:08

Op vee schieten met je pult was ik nog niet opgekomen :razz:
Hoe kom jij aan die gedachte?????
Waar het hart van vol is... :grin:

Sjoerd
Arnold Haandrik

04-10-2002 20:40

loopt het schepnet mee over?

(zn stukske en dan moet ik nog editten ook..)

met-achterwaartse-groet,
Dlarah.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Harald Hendriks op 2002-10-04 20:41 ]</font>
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

04-10-2002 21:59

Ik zou me kapot vervelen zonder Zware van Nelle, laat ik overkomen uit Hollanda. Ok ik vang zo af en toe wel eens een visje maar zonder een echte zware van de weduwe vind ik het maar tijd verdrijf!!!!!!! :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Greets uit Finlanda
Willem Driessen
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Erp (bij Veghel) N.B.
Contacteer:

07-11-2002 21:28

Ik ben juist begonnen met roken onder het vissen ik vind het heerlijk om de vissen op te wachten onder het genot van een shaggie.

Willem
Een run in de morgen is een dag zonder zorgen. CarpTeamErp
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

07-11-2002 22:11

Dtaje op je 17e nog begint. De meeste jongeren beginnen tussen 12 en 15. Daarna is men er meestal minder gevoelig voor. Je moet het natuurlijk zlef weten, maar t is jammer ( dat wisten jullie natuurlijk nog niet :razz: )

Ik ben nu bijna een jaar gestopt, en ik kan zeggen dat je je een stuk beter en fiiter voelt...

Ik zou zeggen, stop nu het nog kan, maarja, Who am I!?

Groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-11-2002 22:36

Gewoon wat meer sporten naast het roken Sjoerd. Word je vanzelf fit. :smile:
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

08-11-2002 14:35

Nog een tip voor de rokers:

is voor niks...

Welnu, ga in de winter vissen terwijl er een lekkere oostenwind staat. Krijg een run, val tijdens het drillen of scheppen per ongeluk in het ijskoude water. Doe met de vis wat je normaal ook doet en zet 'm weer terug.

(nu komt het)

Ga in jubel-stemming een eind blij doen in de wind, en let hierbij op dat je minstens een minuut of 20 met je natte rug in de snerpende oostenwind gaat staan. Werp de hengel niet meer in na de vangst. Na het eerste kuchje is het zaak om zo snel mogelijk de boel in te pakken en naar huis te gaan. Thuisgekomen ga je in je warme bedje liggen, en doe net of je een griepje hebt. Als je dit 3 dagen volhoudt mag je eindelijk de dokter bellen. Hij of zij zal dan een fikse longontsteking constateren (je zult dan al wel opgemerkt hebben dat je na het eerste kuchje nog maar 2 halve sigaretten gehad hebt...).

Laat iemand maar het dubbele hoeveelheid van de voorgeschreven penicilline halen, je zult het nog nodig hebben.

Wanneer je na 3 weken denkt dat je de koffie wel weer binnen kunt houden moet je bij jezelf denken "als ik nu ga roken blijf ik roken, als ik het niet doe, rook ik nooit meer!".

Voor de rest is het gewoon een kwestie van karakter, mensen die vasthouden aan principes roken gewoon niet meer! En da's ook best lekker.

dat was het.

Ik heb het bovenstaande zo ongeveer zelf meegemaakt en ik moet zeggen, "het werkt".

Met uitgerookte groet,

Wouter Steggink

ps. het enigste wat er bij het vissen nog rookt is de slip van m'n molens.....haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter Steggink op 2002-11-08 14:39 ]</font>
Willem Driessen
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Erp (bij Veghel) N.B.
Contacteer:

08-11-2002 14:35

Ik vis al langer dan mijn 17e hoor. Maar ik ben echt begonnen met karperen op mijn 14e. En met roken op mijn 15e kwam door mijn karpermaat. Ik heb der geen spijt van ik fitness best veul.
En dod gaan we tog allemaal een keer.

Willem Driessen
Een run in de morgen is een dag zonder zorgen. CarpTeamErp
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

08-11-2002 15:39

Hey Wouter,

Hier herken ik nu wel ERG veel in. Zoals je zult zien heb ik al een aardig respectabele leeftijd bereikt, MET veel roken wel te verstaan. Rookte al 32 jaar zo'n drie pakjes zware van "de Weduwe" van een andere roker en wilde al een tijdje stoppen, dat dit niet meeviel moge duidelijk zijn. Totdat ik de mazzel had m'n boot niet goed af te meren tijdens een sessie in noodweer?????????????
Na veel toestanden en nat tot op m'n bot, MET teruggevochten boot de sessie volbracht. Thuisgekomen (nog steeds nat) na zelfdiagnose een griep geconstateerd wat na huisarts-diagnose een zware Bronchitis bleek te zijn. Nog een "zware" getracht te inhaleren wat een nog zwaardere opgave bleek. Conclusie!!! Goed moment om definitief te stoppen. Nu vier maanden geleden. Het voordeel van zo'n "noodgedwongen" stop: TE ziek om ook maar iets van afkickverschijnselen te bemerken.
Maar als ik eerlijk ben mis ik het wel, vooral bij een bak koffie en/of het vissen.
Met luchtige groet,

John
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

08-11-2002 17:13

Hey John,

met die zware van "de Weduwe" heb ik inmiddels de zelfde respectabele leeftijd bereikt als jij.

Stoppen met roken is helemaal niet moeilijk, dat heb ik al zo vaak gedaan!!!!! :smile:

Ik ga er maar van uit dat ik alle menselijke zwakheden bezit en blijf daarom genieten van mijn shagie en m'n biertje. Ik hoop voor jou wel dat je het volhoud want uit ervaring weet ik dat je na een periode van +- 4 maanden in een kritieke fase komt waarin je stevig op de tandjes moet bijten om daar doorheen te komen.

Succes,

Hans
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

08-11-2002 17:44

ach, in die zogenaamde kritieke fase gewoon een extra bak koffie of fles bier nemen en je komt er gemakkelijk doorheen. En een beetje koppigheid ("ik ga niet meer roken!!") is wel makkelijk om te hebben.
Oja, die shaggies van je rokende (vis)maat zijn toch vies (ik vond drum sowieso smerig).

Als je 2 weken in je bedje ligt te rochelen zoals ik, dan heeft je lichaam geen nicotine-behoefte meer. Het enigste wat ik nu mis is het "rust-moment" op school en op het werk. Maar ik merk al wel dat m'n toch niet al te sterke conditie/uithoudingsvermogen wel een heel stuk beter is geworden!

aju en eet smakelijk

Wouter Steggink
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

08-11-2002 20:40

Waarom roken karpervissers is de stelling, nou dat ligt per visser verschillend.
Sommige karpervissers beleven het vissen niet als spannend maar als ontspannend.
De een zal minder roken als die aan het vissen is en de ander meer, maar ik kan jou wel vertellen dat ik het wel degelijk als spannend ervaar als gevolg anderhalf pakje per geviste dag.
Met hoestende groet Robert Campbell.
Gebruikersavatar
dano amato
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00

20-12-2002 14:05

ik probeer te stoppen,met nadruk op probeer....

met stoppende groet amato
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

20-12-2002 14:34

We hebben het hier over roken. Nu klinkt het misschien gek maar heeft hier niemand de ervaring dat ie sinds dat ie gestopt is meer is gaan vangen????? klinkt misschien raar maar heb een keer een artikel gelezen over vissers die rookten en die niet rookten. De conclusie was dat de vissers die niet rookten meer vingen dan de andere. Kwam volgens het artikel door de geur van de sigaret/shag/sigaar aan de vingers.

Om het eerlijk te houden hebben ze toen door de niet rokers het aan van de rokers er aan laten zetten en toen vingen ze nagenoeg hetzelfde. Ze visten weliswaar op witsvis ed maar zit er misshien niet een deel van waarheid in.

Met een niet rokende en afvragende groet,
Tom
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Martijn Schild

20-12-2002 14:54

Jezus, dat gaat wel erg ver hoor Tom. Maar er zit misschien wel een kern van waarheid.
Ik ben ook al een hele tijd gestopt met roken, maar ik ben naar mijn weten niet meer gaan vangen.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

20-12-2002 15:21

Ik heb in een samenvatting van het Loeb rapport gelezen dat tabakssap een voedingsreactie opwekt bij karpers. Wat is nu waarheid?

Groeten,

Mark
Martijn Schild

20-12-2002 15:25

Het zal me niets verbazen als je karpers verslaafd kan laten raken aan nicotine. Waarom zou het bijv. bij mensen en ratten wel kunnen en bij karpers niet. Toch vind ik dit erg ver gaan hoor, ik weet niet of het een voedingsreactie kan opwekken. Hier heb ik totaal geen verstand van.