Henk de Jonge?

Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

02-10-2005 17:49

Heren,

Weet iemand hoe het met bovengenoemd persoon is?
Hoor al verdacht lang namelijk niks meer van Henk.
Ook niet per e-mail.

Hoop toch NIET dat het een slecht teken is, maar juist een goede; dat hij aan de waterkant vertoefd.

Dus; kan iemand mij vertellen hoe het met Henk is.

Overigens is dit niet een normale manier om dit via KWO te doen, maar omdat ik hem via KWO heb leren kennen, doe ik het toch zo.

Ik hoop het beste,

Groet,
Frank
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

02-10-2005 17:54

Ja, ik miste hem ook al!

Wie weet het?
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

02-10-2005 18:19

De laatste keer dat ik iets van henk hoorde ging het niet zo goed met hem, i.v.m gezondheid, maar dat is alweer een tijdje terug.
Vroeg mij zeer toevallig afgelopen week ook af hoe het met hem gaat, heb al een tijdje niets meer vernomen :(
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-10-2005 18:31

Frank,,hiero hetzelfde
Ook ik krijg geen reply meer per email...hopenlijk gaat het allemaal goed met hem
gr
Hans
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-10-2005 21:22

Door een andere ouwe rot ben ik vanmiddag gebeld over dit topic.

Frank, en anderen die mij via mail en anders hebben geprobeerd te bereiken, sorry.
Sorry dat ik niet geantwoord heb, geen levensteken heb gegeven, terwijl jullie je oprecht bezorgd maakten hoe het met me ging.
Ik hoop dat jullie kunnen begrijpen waarom na dit stukje.

Na alle lichamelijke euvels ben ik veel keren weer opnieuw opgekrabbeld en heb geprobeerd weer een herstart te maken met mijn leven. Evenzoveel keren ging dat gewoon niet en viel ik weer op mijn bek. Rationeel kon ik wel alles een plaats geven, beperkingen enzo, maar emotioneel, neen, de link daarnaar kon en kan ik nog niet maken.
Kortom, een behoorlijke depressie heeft me op het ogenblik in zijn macht. Medicatie lukt niet echt in verband met vervelende bijwerkingen.
Het lezen van jullie mails deed me echt goed, maar alleen de gedachte te moeten antwoorden dat het “wel gaat” bezorgde me al zweetbuien, zelfs een bezoek aan dit goede forum bezorgde me al paniekaanvallen.
Buiten dat mijn gezin ook weinig aandacht van mij kreeg, eigenlijk het allerbelangrijkste deel van je leven, kon ik me ook niet toeleggen op het vissen.
Nogal ingewikkeld, maar je ziet mensen om je heen “gelukkig “ zijn en zelf voel je helemaal niets, je neemt je voor het de volgende dag beter te doen, maar dan lukt het niet. Je zet je struinpakket klaar voor de volgende ochtend, want je hebt anderen zien vissen, die volgende ochtend laat je alles maar weer staan.

Ondertussen wordt er wel gewerkt en nagedacht over hoe nu verder te gaan, want om 23.00 gaan slapen, 6.30 weer op en dan maar weer naar bed tot 12.00 uur is niets voor mij. Daarna komen de angsten, die me van zoveel leuke en vooral interessante dingen weghouden, die me verstikken als het ware.
Maar… ik geef het niet op! Morgen komt hier een hometrainer om mijn conditie ( die niet is wat ie nooit is geweest ) weer wat op te vijzelen.
En als het meezit een paar hernieuwde sessies met de psych.

Op afstand volg ik het wel en wee van (karper) vissend Nederland, met name de bijdragen van de Karperstudiegroep in Hét Visblad. Het is een genot te lezen hoe zij de fakkel brandend houden en op een goeie manier doorgeven.
Voor de jonge generatie nog één goeie raad: het Zwitserleven gevoel bestaat alleen bij de gratie van een goeie gezondheid, en dat heb je niet altijd in de hand. Geniet van elke dag dat je aan het water kan doorbrengen!

Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

02-10-2005 21:31

Mijnheer Henk,

Uw tekst c.q uitleg raakt mij oprecht !!
Wat er aan de hand is of waardoor u momenteel in zo'n dal zit weet ik niet en hoef ik ook niet te weten.
Enigste wat u moet weten is dat gedachte bij u zijn en wil alleen zeggen : Sterkte en kom op, elke berg is te klimmen hoe hoog deze ook is, na elke regenbui komt zonneschijn, ook al duurt dit soms verdomde lang en lijkt het alsof er nooit meer iets anders dan regen aan zal komen !
Een betreurd gezicht is niets anders dan een omgedraaide lach ! onthoud de goeie momenten of dagen en vergeet de slechte, geniet van elke zonnestraal die er nog komt, en laat u niet kisten door de donkere, koude, en ongezellige dagen van de herfst en de winter !

Kom op !!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

02-10-2005 21:47

Hoi Henk,

Erg fijn dat je zelf gereageerd heb, dankjewel.
Ik ben erg blij, ondanks jouw toestand van afgelopen tijd en van momenteel, dat we toch nog wat van je kunnen lezen. Ik was al in schrikkende dat we zó lang niks meer van jou/over jou gehoord hadden. Het zal toch niet dat,…. Nee, gelukkig niet Henk!!

Ik hoop dan ook écht van harte, dat het toch beter zal gaan worden.
Je hoeft hier ook allemaal niet meer op te reageren, een teken dat je gewoon nog aanwezig ben, is voor mij (en ik denk voor velen) al lang genoeg.

Als we komende tijd weer even niks van je lezen, zal ik niet schrikken. Gewoon even afwachten tot je weer een keer om de hoek komt kijken ;- )

Doe rustig aan Henk, hoop doet leven zeggen ze wel eens. En dat zal je op de been blijven houden. Blijven hopen… en er komt een moment dát het wél weer eens mee zal gaan zitten.

Misschien dat je dan zelfs weer de kracht kan krijgen om eens een pennetje te water kan laten gaan. Eventjes de sfeer proeven. Ik hoop hét!

Deze posting is erg op het “hopen” gebaseerd. Soms is het even nodig.
Henk; heel veel sterkte komende tijd, en ik hoop je spoedig weer eens in “real life” te kunnen spreken.

Kop op!
Groeten,
Frank van Amerongen
Gebruikersavatar
Michel Vreeke
Berichten: 167
Lid geworden op: 07-09-2004 15:12
Locatie: Emmeloord

02-10-2005 22:38

Ook al ken ik je verder niet Henk, maar je post raakt mij ook diep in mijn hart...En het lijkt me ook fijn om te lezen via mail en dit forum dat er mensen zijn die bij je stil staan en aan je denken.

En ik wil je dan ook mijn oprecht zeggen dat ik het enorm knap vindt dat je ondanks alles wat momenteel aan je knaagd en energie vreet je toch de moeite hebt genomen een berichtje te plaatsen(wat als ik je woorden mag geloven al een prestatie opzich te noemen is). Heel veel respect kan ik er alleen maar voor hebben!

Hopelijk kun je toch uit de kleine dingen die dit leven je bied wat vreugde halen, ook al zijn ze nog zo klein.
En ook voor jou komt er vast weer een tijd dat je met opgeheven hoofd kan zeggen: Jongen! Het gaat goed met me!
100% heb ik daar vertrouwen in!

Heel veel sterkte en gezondheid gewenst van mijn kant!

Groetjes Michel
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-10-2005 01:31

Dank je Henk.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-10-2005 09:03

Henk,

Heel veel sterkte!

Groeten,

Mark
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

03-10-2005 09:19

Sterkte Henk!

mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

03-10-2005 09:22

Henk, ik wens je veel kracht en moed toe.
Het is verrekte vervelend als je in de knoop zit met jezelf.
Zoals we hier zeggen : pak het leven bij de ballen en leef!

Bedenk Henk, het is nog nooit zo donker geweest of het wordt weer licht.

Veel sterkte kerel.

gr Harnold
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

03-10-2005 09:32

Hoi Henk,

Ik ken je wel niet maar weet precies hoe je je voelt is hier van hetzelfde laken een broek.
Nu ik heb nog het geluk dat ik het wel kan opbrengen nog te gaan vissen en dat ik van mijn medicatie géén vervelende bijwerkingen krijg.

Ik moet wel toegeven dat het soms enorm moeilijk is en idd je gezin krijgt erook onder te lijden.
Ik probeer mij ook steeds weer te herpakken maar is soms wel enorm moeilijk en zoals je zegt op de duur begin je je af te vragen, waarom al die andere mensen er zo gelukkig bijlopen.

Ben enorm blij dat ik je reactie gelezen heb want nu weet ik ook dat ik niet ALLEEN zo ben. Heb wel het geluk dat ik een enorm goede visvriend (hier ook op het board te vinden) heb die me erdoor heen sleurt, ware het niet van hem zou ik het ook enorm moeilijk hebben te gaan vissen.

Er zijn zelfs van die dagen dat ik het liefst de ganse dag in mijn bed zou liggen en dat iedereen mij met rust moet laten, maar ik probeer er niet aan toe te geven. Is wel enorm moeilijk en soms krijg je het deksel letterlijk en figuurlijk dan op je neus.
Nogal regelmatig schuim ik dan ook de verschillende karperboards af maar heb het soms wel enorm moeilijk een reactie te geven op een bepaalde topic omdat ik het niet zie zitten die vingertjes over het klavier te laten tokkelen.
Maar hier ben ik blij dit even te kunnen neerzetten om je een steuntje te geven en besef wel mensen dat dit niet gemakkelijk voor mij is hier al mijn gevoelens zo maar neer te pennen.

De wijze raad Henk die je daar zo neer zet voor de jongere generatie slaat in als een bom, maar jammer genoeg besef je dit maar als het kalf reeds verdronken is.

Sterkte Henk.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

03-10-2005 09:47

Henk kerel

Als je in een dal zit, of de bodem van de put raakt moet je heel hard afzetten ben je zo weer boven :wink: , nee gekkigheid.
Henk je maakt m.i. een hoop mee en dat sloopt je gewoon physiek en mentaal.
Henk hou je taai man!!! En geniet van mijn tekeningen, heb je ze een mooie plek gegeven?

heel veel geluk en sterkte toegewenst

Raymond de tekenaar! :D
Willem Barnas

03-10-2005 09:47

Ha die Henk,

Ze zeggen weleens dat begrijpen een groot woord is, maar ik begrijp denk ik erg goed, al weet ik niet hoe het allemaal komt en wat er allemaal door je heen gaat, hoe je je voelt.

Dit is wel zo lastig...

Als je zelfs de rust niet meer kunt vinden in je troebele hoofd om van het vissen, het riet en de wolken te kunnen genieten, is dat heel triest.
Nou wil ik niet teveel uit gaan lopen kramen, maar hier zit nog zo iemand die er vaak helemaal geen raad meer mee weet en er geen bal meer van snapt. Hét relaxen bij uitstek moet het vissen zijn, een stom bakkie koffie in de zon, een stukje lopen in de wildernis... Maar ook daar grijpt de onrust je bij de haren en sleurt je mee de buien in... Vreselijk is dat, het stoort je in alles en je wordt er enorm moe van.

Inderdaad, het bed lijkt soms de enige topstek en relaxen is slapen...

Troost je met de gedachte dat wateren niet weglopen en dat de sterren er ook voor jou altijd blijven staan...

Neem je rust en doe wat jij wilt Henk, wat jij wilt, al gaat dat tot in de kleinste dingetjes. En mag ik er een mooie oneliner bij doen die ik van een heel goede bekende kreeg op een moment dat ik helemaal naar de kloten bij hem met een shaggie op de bank zat?

"Probeer geen zaad te oogsten"

Veel sterkte.

Willem Barnas





H
Laatst gewijzigd door Willem Barnas op 03-10-2005 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

03-10-2005 09:48

Henk,

Ik wens je veel sterkte!
Ik hoop echt voor je dat je innerlijke rust en vrede mag vinden, want dat is het belangrijkste wat er is!

Ik wens je echt het allerbeste toe de komende tijd en dat we snel weer van je kunnen genieten.

MVG

Marijn
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

03-10-2005 10:03

Nou Henk, kom op! Beklim de 'berg' en laat af en toe een pennetje te water voor de ontspanning.


MvG Peter Ponsteen!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

03-10-2005 13:06

Henk,

Ik kan wel zeggen dat er na regen weer zonneschijn komt, maar dat zou ik niet getuigen van respect. Ik heb immers niet de levenservaring die u heeft en kan daar dus niet oprecht over meepraten. Toch wens ik u veel sterkte toe en ik hoop (ga ik ook vanuit) dat u alles weer op een rijtje krijgt. Ook wens ik uw gezin veel steun en betere tijden toe!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-10-2005 13:18

Beste Henk,

Ook hier iemand die in grote "lijnen" begrijpt wat je voelt.
De enige reden dat ik sinds een jaartje of zo weer fanatiek vis na jaren grotendeels gestopt te zijn,is het feit dat ik wat motiverende snoepjes van de dokter heb gekregen.

Ik slik momenteel elke dag 80 mg Fluoxetine (Prozac) en voel me daardoor net goed genoeg om een en ander te ondernemen.

Wellicht heb je weinig aan deze info maar wellicht "fijn" om te lezen dat je niet de enige bent die weet wat het is om DIEP in de put te zitten.

En geloof me,er zijn er hier op het board nog wel een paar.......

Sterkte !!!
Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

03-10-2005 13:25

Henk,

Aangezien gedeelde smart halve smart is: Ook ik heb (meer dan) roerige jaren achter de rug en ben er voorlopig nog niet klaar mee. Er zit zelfs een kans in dat het blijvend is.
Toch ben ik vorige week weer het jouw welbekende traject weer ingestapt om mezelf weer eens wakker te schudden en weer vrolijkheid en enthousiasme bij te brengen.
Dat dit ten koste kan gaan van mijn baan, sommige 'vrienden' en misschien nog meer, neem ik voor lief.
Je leeft maar een keer, en dat doe ik liever met goed gemoed.
Sterkte Henk en doe vooral dingen die JIJ leuk vindt en neem de tijd. Dat gezegde van Willem heb ik ook onthouden.

Hartelijke groeten,


Frank
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-10-2005 13:48

Henk ik begrijp en weet heel goed hoe je je voelt ook wat dat soort medicatie met je kan doen.
Het "traject" is mij ook heel bekent, ook dat ze daar het stopgaren ook niet hebben weten uit te vinden.
Kapstokjes en een rode draad daar weten ze wel vanaf 8) 8)

Adviezen als; laat een pennetje zakken ed, zijn goed bedoeld maar ze begrijpen dan niet dat de paniek toeslaat en dat je alle mogelijke argumenten aan het bedenken bent om toch maar niet te gaan.
Zo is er weer een dag voorbij.
Ik bel je binnenkort wel.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
R. van Weesp
Berichten: 31
Lid geworden op: 03-10-2005 10:36

03-10-2005 15:01

henk heel veel sterkte

kom er maar snel weer bovenop kerel! Good Luck!!!

gr
Laatst gewijzigd door R. van Weesp op 21-12-2005 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

03-10-2005 15:11

Begin me helemaal deprie tevoelen als ik dit zo allemaal lees. :-? neemt niet weg dat ik je veel oprechte sterkte toewens Henk iemand anders zei het ook al maar ga inderdaad heel veel leukde dingen doen en probeer wat te genieten ervan zover dat mogelijk is.

Richard
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

03-10-2005 16:27

Henk,

kop op !

Groeten,
Stefan
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

03-10-2005 18:42

Kunnen we iets voor je doen Henk?