Zinloos geweld aan de waterkant ??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-08-2005 14:54

Ik heb mij ingeschreven bij het instituut voor Taijiquan Kungfu, Qigong te Amsterdam om mij de martial arts eigen te maken. Met een beetje mazzel kan ik na mijn pensioen beginnen met karpervissen.

Groet, Kees
peter andrae

07-08-2005 14:57

Ik heb een mobiele bunker gekocht als ze mij willen beroven rijd ik zo weg met spullen en al :lol:.
peter andrae

07-08-2005 15:02

En dan nu even een serieus antwoord,wat doe je als er 5 man om je tent staan en jij ligt erin zal ik jullie even vertellen bij deze,NIKS je bent dan al te laat en als je pech hebt merk je er niks van ritst je tent open s,ochtends en hengels enz weg,vertel mij dan maar eens wat een honkbalknuppel helpt of peperspray.

Weleens een pistool op je hoofd gehad nou ik wel zal vertellen dat je dan heel klein word,van de meeste van jullie is het allemaal grootspraak tot het moment dat het jou beurt is durf nu al te zeggen dat je met bibberende knietje,s je spullen afgeeft,WEDDEN.


mvg peter.
peter andrae

07-08-2005 15:03

Nog een nakomertje,nieuwe visspullen kun je weer kopen,een leven niet.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-08-2005 15:09

Je wordt niet alleen heel klein en rustig maar hebt er nog jaren last van.
Die knikkende knieën komen dan weer terug en dat melige gevoel in je maag ook.
Ik kreeg eens het advies concentreer je op de grootste als je die pakt stopt de rest wel tot je een afvalbak van juist de kleinste in je nek krijgt 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-08-2005 16:38

Retorische vraag ;

bestaat er wel zinnig geweld aan de waterkant ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-08-2005 16:43

Retorisch of filosofies?

Geweld heeft nooit iets echt opgelost. Maar is zelfverdediging dan geweld?

Kees
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-08-2005 16:56

Retorisch als in retorisch.... :D

eigenlijk dus geen antwoord mogelijk !

Maar goed,
ik denk dat als men het werkelijk op je spullen heeft gemunt dat je altijd aan het kortste eind trekt. Het geweld of zelfverdediging zal misschien goed zijn voor je eigen ego of voor indianenverhalen, maar als jij in je eentje lekker ligt te slapen en je word overvallen door een aantal "professionele" bivvie schurken denk ik dat je weinig te vertellen hebt. Natuurlijk zijn er altijd een paar van die Rambo figuren die daar korte metten mee maken, maar een aantal kiest toch eieren voor z'n geld.

Ik denk dat echter niemand zeker zal weten hoe hij reageert in zo'n geval. Een grote mond hebben we bijna allemaal, een klein hartje ook :lol:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

07-08-2005 22:50

Bij een beroving aan de waterkant zal ik ,als ik de gelegenheid krijg om een keus te maken het volgende doen/zeggen!
Heren,neem alles rustig mee.Laat mij heel!

Beter een levende en hele lafaard,dan een in elkaar geslagen,of half dooie HELD!!!!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

07-08-2005 23:00

Ik ga gewoon niet vissen op wateren waar ongure types rondhangen. Simpel.

En mocht er zich een groepje toch op "mijn" terrein begeven om mijn spullen te ontvreemden, dan begin ik bij de grootste, en werk mezelf naar de kleinste toe.
fishing rocks
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

07-08-2005 23:05

Ik vind zo,n antwoord erg stoer .Wat dan te doen als er een aantal voor /naast je tent staan?
Mvgr.Aaron.

Ps.Ik ga op zo,n plaats ook niet vissen,maar die ratten komen overal!!!
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

08-08-2005 11:24

Ik ken iemand die werd aan de waterkant ook beroofd door 4 man.
Hij heeft de 4 man een beetje totaal los geslagen met een honkbalknuppel, de 4 man zijn gevlucht.
2 uurtjes later stond de politie bij hem aan de tent, hij kreeg te horen dat de 4 mannen tegen hem een procesverbaal hadden laten opmaken voor mishandeling.
Hij heeft de politie zijn kant van het verhaal verteld.....
De 4 mannen zijn later opgepakt voor poging tot beroving en hij kreeg een proces aan zijn broek voor mishandeling omdat hij hen had geslagen met een honkbalknuppel...
Hoezo het is hier rechtvaardig in dit kut land....
Je mag je niet eens zelfverdedigen....
En dan wordt jij al aangeklaagd.............
peter andrae

09-08-2005 04:56

Nederland land van de regelgeving begin mij alleen zo langzamerhand af te vragen voor wie die regels nou eigenlijk gelden.

Toon dan blijft er voor mij weinig over om te vissen,ik vis al zo min mogenlijk met de tent op dit soort wateren wil graag weten wat er gebeurt in mijn omgeving in een tent komt daar niks van,waarom ik dan toch op dit soort wateren vis is puur omdat er grote vissen zwemmen die ik graag wil vangen wie niet het is er vaak druk zat,je moet pas echt oppassen als je als enige zit dan word het link.

mvg peter.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-08-2005 07:01

Zinnig geweld bestaat wel degelijk.

Als iemand mijn gezin bedreigd dan vind ik het geweld dat ik ga toepassen zinnig. De vraag of ik het doe is er niet, ik doe het!

Als iemand het op mijn spullen voorzien heeft, ga ik de risico's inschatten. Mocht er een goede kans bestaan dat ik er minder handig uit kom dan help ik ze zelfs de spullen inpakken.

Nogmaals spullen zijn maar spullen en die zijn ten alle tijden vervangbaar, mijn gezin niet. Vandaar dat ik om deze personen te beschermen door reoien en ruiten zal gaan.

De mannen die nog nooit een pistool op zich gericht hebben gezien zijn allen maar salon helden. Die hebben geen idee wat het met je doet. Zo ook de mannen die denken een kans te maken tegen meerdere boefjes tegelijk. De grootste pakken zoals Toon zegt is onzin! Je moet de raddraaier er uit halen en die helemaal aan gort meppen en dan de rest vragen of ze ook nog willen. Zonder de raddraaier zijn zelfs die grote mannen opeens watjes hoor. Zeker als ze zien dat jij wel doorgaat :lol:

De meeste mensen hechten namelijk wel aan lijf en leden :P

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Danny van Dijk
Berichten: 110
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

09-08-2005 11:55

Iedereen heeft het maar over wapens en dan maar zeiken als je wordt aangeklaagt wegens mishandeling wanneer je zo'n gast lam rost.
Logisch toch dat ook jij als (slachtoffer) moet boeten voor wat je dan gedaan hebt.

Maar dan iets anders, als je nou gewoon rustig blijft tot dat die persoon al je spulletjes bij elkaar heeft dan heeft ie zijn handen vol.

Jij niet. :lol:

Ik weet het lult zo makkelijk, heb het ook nog nooit meegemaakt.
Maar mocht het zover komen dan zal ik voor mezelf afwegen of het verstandig is om er op te knallen.
Zijn er wapens in het spel laat het dan maar gebeuren.
Koop dan alles wat ik mis wel nieuw.

Groeten Danny.
Laatst gewijzigd door Danny van Dijk op 09-08-2005 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

09-08-2005 12:06

Je moet inderdaad afwegen wat verstandig is... is het een dronke man van een jaar of 50.. kies dan een mooi moment uit en knuppel hem neer! is het een groep marokanen... spring in het water of laat alles op zijn beloop gaan... Ik ga zelf een shockgun kopen, bestel ik wel in Amerika.. die dingen werken ook aardig... 1 shock is voldoende dan kunnen ze nix meer.. maar voorkomen doe je het nooit.. zorg dat je nooit al1 vist!
Danny van Dijk
Berichten: 110
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

09-08-2005 12:20

Een dronken vent neerknuppelen :-?

Een persoon die dronken is slaan is al vele malen gevaarlijker dan een nuchter persoon.
Ivm. inwendige bloedingen door het verdunde bloed, dacht ik me te herinneren.

En voor een groep nederlanders duik je zeker niet het water in.
Leg mij nou eens uit waarom een marrokaan of turk gevaarlijker is dan een andere nationaliteit.
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

09-08-2005 12:22

Danny van Dijk schreef:Een dronken vent neerknuppelen :-?

Een persoon die dronken is slaan is al vele malen gevaarlijker dan een nuchter persoon.
Ivm. inwendige bloedingen door het verdunde bloed, dacht ik me te herinneren.

En voor een groep nederlanders duik je zeker niet het water in.
Leg mij nou eens uit waarom een marrokaan of turk gevaarlijker is dan een andere nationaliteit.


denny,

misschien is het in deventer anders hoor... maar hier in de randstad gebeuren wel eens niet van die gezellige dingen met die gasten.. het zijn ze niet allemaal maar wel een flinke groep.. die gasten gaan ver hoor! Als die mij komen beroven zo'n groep van 8 marokanen spring ik mooi in het water
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

09-08-2005 12:29

Ik wil nog maar eens iets duidelijk maken aan al die Supermannen.Ik viste op een avond op een mooie niet zichtbare plek.Er stopt een auto en er stappen 3 grote/kleine mannen uit.het is niet belangrijk;groot of klein!!1 man zet groot mes op m,n keel en de anderen 2 tillen me van mijn stoel en zetten me op de grond.Mes nog steeds op m,n keel.2 mannen pakken al!!!!!! m,n spullen,inclusief m,n stoel.Lijnen doorgeknipt,hengels enz. enz. alles mee.Ik heb na een half uur m,n hersens weer gevonden en heb aangifte gedaan.Enz. enz. Ik heb na de beroving 3jaar niet meer gevist!Ik durf niet meer alleen te vissen en als er iemand aan komt lopen (ook met hondje)bonst m,n hart!Wat zal dat zijn.?Dus mannen ,al het geschrijf van wat je moet doen; vechten,pistool,knuppel enz. enz. is heel mooi op papier.Maar de werkelijkheid is anders!!!!!!
Mvgr.Aaron.

Ps.Als iemand m,n spullen wil meenemen(jatten)denk ik nu;
Ga je gang,als je mij maar de kans geeft,om heel te blijven!!!!!
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

09-08-2005 12:39

Aaron,

klote dat je dat hebt mee gemaakt! In jou situatie kan je niets doen en moet je ook niets proberen! Maar er zijn natuurlijk tal van andere situaties waar je WEL wat kan doen. Iedere situatie is anders!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

09-08-2005 12:42

Hoki Elmer,
Dank voor je reaktie.
Het is al jaren geleden,maar tijdens het vissen,denk ik er vaak aan.Zeker als je de topics op het board leest!
mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

09-08-2005 13:00

Aaron Fresco schreef:Hoki Elmer,
Dank voor je reaktie.
Het is al jaren geleden,maar tijdens het vissen,denk ik er vaak aan.Zeker als je de topics op het board leest!
mvgr.Aaron


Aaron dit is niet meer dan logisch! Zul je helemaal niks tegen kunnen doen... hoef je niet te gaan proberen ook! Ik ben afgelopen jaar bijna beroofd.... lig nu ook minder lekker in mijn tentje... hoor veel meer dingen ineens.. heb ook besloten om niet meer alleen te gaan vissen 's nachts met de tent ed.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

09-08-2005 13:12

Hoi Elmer,
Dat is dan ook de reden dat ik on topic sta met de vraag;
vismaat gezocht.Maar dat is tot op heden niet gelukt.
Interesse om eens samen te vissen?
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

09-08-2005 13:25

Aaron Fresco schreef:Hoi Elmer,
Dat is dan ook de reden dat ik on topic sta met de vraag;
vismaat gezocht.Maar dat is tot op heden niet gelukt.
Interesse om eens samen te vissen?
Mvgr.Aaron


Aaron, heb je zojuist een pb gestuurt.

Mvg Elmer Koevoets
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

09-08-2005 17:38

mensen voor mij is BOE zeggen genoeg :D


Laten we eerlijk zijn ik weet niet hoe ik zou reageren zoals in 1 van de bovengemaakte berichten dat iemand met een honkbalknuppel van zich af heeft geslagen TOP laat ze maar lekker voelen met dezelfde hand terug slaan!
Ik denk namelijk dat jongeren van mijn leeftijd die hun zelf de pest pleuris voor hun spullen hebben moeten werken ze niet 1 2 3 laten afpakken. Heeft de despetreffende persoon een vuurwapen bij zich dan zal zelfs silvester stalone door de knieen zakken....
Waar stopt het mensen in deze maatschappij? Moeten we in plaats van zo als in duitsland een viscursus hier een cursus taikwnado , karate en free fight in 1 gaan volgen........
Gelukkig ben ik ook niet 1 van de kleinste en in me legerjas en me bivakmuts op zie ik er ook niet echt schattig uit haha , maar in plekken waar ik narigheid kan verw8ten neem ik toch wel me trouwe 4 voeter en een maadje mee. Maar in veel gevallen overvallen en zinloosgeweld kan je niet voor zijn.....
Plaats reactie