Boot gebruik settons

peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

25-04-2005 18:25

een boot mag!!

een maat van me is net terug van setton en in de guide de peche staat dat het mag.

groeten peter
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

25-04-2005 23:59

Helemaal top, heeft die maat ook nog een beetje goed gevangen?

Bedankt voor je reactie iig!
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

26-04-2005 12:19

ze zijn 4 dagen geweest,maar het was niet veel.
ik zal aan hem vragen of hij je wat via pb wil sturen.
zal een paar dagen duren want hij zit in milaan voor het voetbal.

groeten
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

26-04-2005 13:11

Oke, dankjewel.

Hopelijk ben ik dan nog niet weg.
Gebruikersavatar
maurice van den hoven
Berichten: 53
Lid geworden op: 09-11-2003 01:00
Locatie: Sprang-capelle

29-04-2005 00:46

ben net terug uit dep nievre.
Op setton mag je 100% zeker met een boot je lijnen uitvaren.
Het enige waar je op moet letten is dat je recht voorruit vist.
Zodat er genoeg plek is voor andere vissers.
Ben net terug en het was niet druk daar.
De vangsten waaren matig aangezien het best nog koud was -2 s'nachts
Ik heb de splinternieuwe guide de peche 2005.
Dus als je alle regels wil hebben kan ik em eventueel inscannen.
Volgens mij was het wel een police de la peche die daar kwam controlleren aan zijn groen pak te zien.
voor verdere info eventueel pb.
Nou is deze discussie ook weer klaar .
Kan maar 1 advies geven als je naar frankrijk gaat haal een gratis guide de peche en je weet het zeker.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

29-04-2005 11:59

Hartstikke super goed nieuws. Wij vertrekken vannacht en zijn er dus morgenochtend. Kan je me ook nog vertellen waar ik de vergunningen kan halen?

Daar is ongetwijfeld ook een guide de peche 2005 te verkrijgen.

Bvd dank.
Gebruikersavatar
maurice van den hoven
Berichten: 53
Lid geworden op: 09-11-2003 01:00
Locatie: Sprang-capelle

29-04-2005 22:02

Bij het hotel aan het water ze waren om 8.30 al open ff op de raam kloppen. Is aan de kant van de nachtvisszone alleen kun je er niet komen via deze weg(ff omrijden) de nachtviszone staat trouwens goed aangegeven en ook nog in het nederlands dus dat kan niet zo moeilijk zijn. ook de regels van het meer. voor verdere info zie msn mvg maurice
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

08-05-2005 01:02

Ik ben net terug, heb niet op Settons gevist maar ben er wel geweest, nachtviszone is niet erg duidelijk aangegeven, een man die ons de vergunning verkocht in een restaurant vertelde ons dat de zone om nacht te vissen groter was dan wat aangegeven is. Je mag aan de gehele oever nachtvissen alleen niet voor de camping, dit is een strook van 100 tot 200 meter oever. Een bootje is overigens gewoon toegestaan. Het beleid is minder streng dan het doet overkomen.
jan pietersen
Berichten: 47
Lid geworden op: 24-09-2005 21:26
Locatie: Hoorn

02-10-2006 21:00

dat mannetje wat zo trilt is police de peche, althans dat staat op zn badge!

en ps wat ik zo raar vind is dat je dus ergens anders gevist heb en niet zegt waar of hoe of wat je vangsten waren :-?
if i was educated... i would be a damn fool...
http://www.punkyfish.nl voor de karpervisser die van aquariums houdt!
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

03-10-2006 18:48

He ouwe koe, kijk eens naar de datum.

En waar slaat je onderste zin op? Het topic gaat over Settons, niet over waar ik wel gevist heb.
Waar een wilg is, is een heg
jan pietersen
Berichten: 47
Lid geworden op: 24-09-2005 21:26
Locatie: Hoorn

03-10-2006 21:28

ik heb het ook niet over een uit gebreid verslag... maar ff melden in je bericht is toch niet te veel gevraagt :-? :-?

maaruh sorry hoor wist niet dat je kwaad werd....
en wat heeft de datum er mee te maken.. daar is toch een forum voor dat je alles terug kan lezen en er dan als nog een vraag of wat dan ook over stellen!!!!
if i was educated... i would be a damn fool...
http://www.punkyfish.nl voor de karpervisser die van aquariums houdt!
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

04-10-2006 13:51

In je eerste post verwijt jij mij dat ik niet vermeld waar ik dan wel heb gevist. Ik vind dat een vreemde benadering, beter had je een vraag gesteld, dan had je het nu geweten.
Waar een wilg is, is een heg
Roeland Verhoeven
Berichten: 48
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: Loon op Zand

12-10-2006 20:53

Mannen....

Maak je niet zo druk, we willen onderling informatie uitwisselen en dat zal ik bij deze in iedergeval doen.
Lac de Settons, sessie 13 t/m 17 september 2006

Afstand:
Vanaf Breda ongeveer 7-8 uur rijden, met hier een tussen stop. Laatste stuk veelal binnendoor, korte bochtjes niet harder dan 50-60kmh.
Vanaf Parijs tol, rekening houden met +/- € 60 aan tol. Net voor je de snelweg afgaat even tanken (+/- 15 km voor afslag), is het goedkoopste, hierna was het in eens 12ct duurder (diesel)

Omgeving:
Mooi, zeer mooie omgeving waarbij je de auto direct achter je tent kunt parkeren. De kant loopt zeer geleidelijk het water in, het is dan ook niet heel diep (5-6 m op 150-200m). Je kunt het gehele meer rondrijden en hier en daar even stoppen. Raadzaam om wat indrukken op te doen.
Tevens is de oever vrij vlak zodat je goed meerdere tenten op kunt zetten. Veel hoge maar goed uit elkaar staande bomen, weinig struiken.
De weg loopt veelal vlak langs het gras wat richting de oever loopt. Soms niet meer dan 50m vanaf het water.
Tevens zijn er diverse campings rondom het meer dus ook voor vrouw en kind zijn er dus mogelijkheden.

Water:
Groote: 350ha
Zoals ik hier boven beschrijf is het water niet heel diep, weinig verloop e/o geulen/taludjes/plateaus. Helder water en de bodem bestaat uit een soort van grind/rotsgrind. De boot vastmeren vanuit een anker in het water met een touw naar de oever zodat de boot niet over de relatief scherpe stenen schuurt.
Afstand waarin we vis hebben gevangen is vanaf +/- 100m, hier niet veel maar richting de 200m echter weer wel (diepte +/-5/6 m). Leek tijden deze korte sessie zelfs dat de vissen van ver kwamen om dat de verste lijnen als eerste produceerde, hierna vrij kort erop de volgende die wat dichter bij lagen.

Aas:
Volgens mij volstaat alles wel, wij hebben voornamelijk gevangen op een zoete boilie, en wat minder op vismeel boilie (mogelijk tijd v/h jaar invloed). Tijgers niet gericht mee gevist dus doe ik geen uitspraak op.

Vis:
Aanbeten starten enigzins vanaf 19:00, soms in de middag nog een solitaire vis, tot laat ind e avond. Natuurlijk ook s' nachts doorlopend tot in de late ochtend. Leuk vissen dus met een bakkie koffie in de hand, zittende voor je tent en naast je hengels wanneer de schemer zijn intrede doet. Dan een run krijgen is altijd leuk.
Vis die we hebben gevangen zaten tussen de 12-27pond. Niet heel zwaar dus maar wel mooi te drillen vanaf de kant. Of er echt veel zware vis op zit betweifel ik, het zal er wel zitten maar is geen Casien/Orient/Du Der.

Boten:
gebruik van een benzinemotor is toegestaan. Of je hiervoor een aparte vergunning nodig hebt is mij niet bekend. Electromotor mag zeker.
Gebruik van de boot om te voeren, stekken uit te zoeken mag. Uitvaren van de lijnen volgens de federatie niet. Van de betreffende lokale controleur: met het bekende police de peche insigne mag het (laat het toe, dwz hij vindt het niet erg maar geeft wel aan dat het vd federatie niet mag). Zorg wel dat je lijnen een beetje recht voor je liggen waardoor je bij de controleur nml nog enige flexibilieit krijgt als het gaat om uitvaren van lijnen. Wij hebben tijdens het kopen van de vergunning deze aardige oude man ontmoet en de volgende ochtend bij de eerste controle vervolgens meteen elkaar weer begroet: Aaah Mon Amie!.... Dat scheelt en wees dus vriendelijk.

Vergunning:
Wij hebben in september nog een vakantievergunning kunnen aanschaffen voor €30 euro, ipv de jaarvergunning van € 60,00. Deze is te koop tm eind september. Is te koop in de maanden juni-juli-augustus-september. Met deze vergunning mag je tevens op LAc de Panneciere, Etang de Vaux, Yonne en nog wat rivieren/kanalen vissen. Mooi dus!

Nachtzone:
Bij het kopen van de vergunning kan je tevens vragen naar een kaartje van het water en even laten uitleggen waar de nachtviszone start en eindigd. Niet moeilijk, een groot stuk zone is hiervoor beschikbaar. Eerst even rondje rijden en dan kiezen. Veel mooie stukken, soms vlak, soms wat heuvelachtig.

Ik hoop jullie allen bij deze wat extra informatie te hebben gegegen.
Veel succes, een leuk water voor de beginnende visser e/o

Gr Roeland