Politiek


Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

31-03-2005 13:35

Mark,

Het is net wat Henk zegt... tijdens de laatste ledenraad wild eiemand ook stemmen, die netjes een machtiging had afgegeven, maar alleen als je werkelijk aanwezig bent kan je pas een stem uitbrengen...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-03-2005 14:43

Henk, die vraag heb ik al meerdere keren gesteld maar niemand geeft er antwoord op.
Het huishoudelijkreglement heeft er niks mee van doen dat moet een afspiegeling zijn van de statuten.
Zodra er in de statuten staat dat er geen machtigingsstemmen mogen/kunnen worden uitgebracht houdt het op.
Staat er niets over dat het niet mogelijk is telt het BW wat machtigingsstemmen toewijst, tenzij het anders in de statuten is geregeld staat erin dat je mogelijk is ben je klaar.
Dus je zult toch de statuten zelf moeten nalezen, geen enkel bestuur kan die negeren.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-03-2005 14:45

Marijn, ook een ledenraad is gehouden aan de statuten van de vereniging.
Weet je zeker dat de statuten de mogelijkheid van machtigingsstemmen niet toestaat??

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

31-03-2005 15:11

Ja, het staat erin. We hebben het na de lederaads vergadering opgezocht.
Ik gaf alleen aan dat ik niet wist of het in de statuten of het huishoudelijkregelement stond. Kan ook zijn dat in de statuten een verwijzing naar het huishoudelijkregelement stond.
Marijn kan hier met zekerheid antwoord op geven die heeft de statuten nu in zijn bezit.
groetjes henk
groetjes henk
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

31-03-2005 16:17

Machtigingsstemmen of niet... ik kanhet thuis opzoeken, geen probleem. Maar als 'we' wat willen bereiken moeten we gewoon naar de ALV gaan, simpel zat...

Er vissen uit alle hoeken van Nederland mensen in de Amsterdamse wateren, velen vangen er hun PB en de vereniging zelf heeft 20.000 leden.

Als er zoveel karpervissers lid zijn van de AHV, waarom komen deze dan niet naar de ALV...?? Hoe groot is de opgave? Je praat wel over het feit dat er gewoon 30 ponds vissen worden gevangen, de tent induiken en er nooit meer uitkomen...

Als we dat willen laten gebeuren moeten we vooral niks doen...
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

31-03-2005 16:19

Het ging overigens over dit artikel, misschien is de krant al in de kattenbak of vuilnisbak beland, of zoals zo vaak nooit bezorgd..

Afbeelding


En ja, ik kom ook naar het Vakbondsmuseum :evil:

Groetjes,
Henk

( mods, sorry voor de grootte, maar anders is ie niet leesbaar )

Ps, daarnaast is karper itt baars,snoekbaars en paling niet te vreten.
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

31-03-2005 16:24

Henk,

mooi dat je het stukje plaatst. Ik had het nog niet gelezen.
Er staat dat de ledenraad het besloten heeft... maar in werklijkheid liep dat heel anders, zie begin van deze topic...

Ik hoop echt dat er genoeg op de ALV gaan komen, maar in ieder geval is er weer 1 bijgekomen!
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

31-03-2005 16:38

Tja Marijn, ondanks het copyright toch maar gedaan. Over politiek gesproken, sympathiek stuk maar aan het eind weet die man echt niet waar hij over praat!
Wel spiegelkarperprojekten en dan maar afvragen waar de meldingen blijven, in de Koekenpan, viskoekjes!!!!

Het wordt echt tijd dat het bestuur een viskoekje van eigen deeg krijgt.
Ik weet zeker dat er voor de vergadering nog een oproep hier op KWO zal komen met de "voorlopige agenda" .
Komop mannen laten we ze een poep ruiken!!

@Marijn graag de brief in mijn postvakje.

Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

31-03-2005 17:52

Henk,

Ik denk dat hij het wel weet!
Alleen citeerd hij de voorzitter van de ahv.

Groeten Henk
groetjes henk
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

01-04-2005 07:37

Marijn,

Ik bracht machtigingsstemmen ter sprake om ook mensen die die avond al afspraken hebben staan, alle redenen te ontnemen om maar niet hun stem te doen gelden. Hoe makkelijk kun je het ze maken?

Groeten,

Mark