Spookverhalen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

13-03-2005 19:50

Ik was nieuwsgierig wat voor een rare spookverhalen jullie zoal hebbe gehoord.
Iedereen kent dat wel. Je hebt een nieuw watertje in je gedachten en je wilt hier beginnen. Je begint informatie in te winnen en je hoort allemaal 'sterke' verhalen, maar soms weet je dat in deze beginfase nog niet.

Hierbij bedoel ik van die verhalen over een grote karper die 30 pond zou zijn, maar in werklijkheid maar 25 pond blijkt te zijn.
Of dat er een toppopulatie op een put zit en dat blijkt dat er maar een paar vissen zitten of alleen maar knollen.

Ik hoop vele gekke verhalen te horen van jullie.

Groeten,
Denny
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

13-03-2005 19:52

Veel voeren en lange onderlijnen gebruiken, anders ving je ze niet.

Ha ha ha... dwaas!

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

13-03-2005 20:01

Ja Frank.

Het leek me wel leuk om effe al die verhalen te horen.

Dus barst allen maar los. Je mag ook verhalen neerzetten waarin je nog steeds gelooft. :lol:

Groeten Denny
bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

13-03-2005 20:57

ja.... ik kan een watertje bij ons in de buurt, het spookt er je moet op de juiste plek zitten 2 meter naar rechts is iemand al vissend overleden, in de winter van 65 is goeie jan omgekomen bij het schaatsen! en het staat in de buurt bekent als dump watertje (van ....) alles. je gaat er ook echt niet alleen vissen voor een nachtje! maar er zwemmen kaarpers van over de meter.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

13-03-2005 21:05

Ja, zo'n watertje hebben we hier in de buurt ook. Alleen hir zijn sommige dingen die jij opnoemt dus echt waar! Dit is geen geintje.

Denny

P.S. Waar zijn de overige verhalen?
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

13-03-2005 21:08

op het water waar ik begon te vissen , was een oude kiezelgroeve, vertelde de daar toen vissende vissers ( vaste stok én karpervissers(!) ) altijd met veel overtuiging dat het op vele plaatsen daar over de 16 meter diep was. Paar jaartjes later toen ik al wat beter kon vissen en over "de peilhengel" gehoord had , toch maar eens gaan peilen :d

nu zijn we weer zoveel jaren verder en ik heb nog altijd geen plek gevonden waar het dieper is dan 5 meter. En zo groot is het daar nu ook niet , dus de kans is miniem dat die dieptes er ergens zouden liggen.

zo zie je maar dat er velen zijn die anderen gewoon achterna praten en zelfs nadat je gezegd hebt dat je het uitgepeild hebt , nog beweren dat het toch zo diep is :o

daarom niet alles geloven wat ze je vertellen hehe
bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

13-03-2005 21:26

[quote="Denny Verdoold"]Ja, zo'n watertje hebben we hier in de buurt ook. Alleen hir zijn sommige dingen die jij opnoemt dus echt waar! Dit is geen geintje.

Denny

P.S. Waar zijn de overige verhalen?[/quote]

danny dit is waar!!!!
Gebruikersavatar
Jaap Koster
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-02-2005 20:57
Locatie: Reiderland

13-03-2005 21:57

Trouwens Bas, magere hein heeft vaker langs het betreffende watertje
rongedoold op zoek naar zijn slachtoffers, BRrrrrr. :( :( :(



Groet, Jaap
Gebruikersavatar
dano amato
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00

13-03-2005 22:40

Bij mijn thuis water begint het water zeg maar met een grote "kom" en loopt dan uit in een lange smallere vaart die uiteindelijk uitmond in een kleinere "kom".Maar in het begin is het wel 13 meter diep en volgens de (spook)verhalen zijn hier ook serieus mensen verdronken :o .Deze mensen die dus een frisse duik wouwe nemen en niet meer boven zijn gekomen doordat zich onder het water oppervlak palen bevinden waar ze met hun hoofd op knalden toen ze die duik namen :roll: .Van een van die gevallen ben ik zeker dat het gebeurd is omdat de familie van diegene zomer's ook vaak aan het water staan met een invalide busje(ik geloof dat het z'n broer is).Die man(al een vrij oude)kan niet meer lopen en zit in een rolstoel.Voor de rest weet ik niet of die andere verhalen kloppen.

met spookachtige groet
:)
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

13-03-2005 23:07

geen spookverhaal, maar wel een verhaal van 1 van de tientallen opscheppers uit de buurt.

Een klein vijvertje bij mij in de buurt van verhalen allemaal gehoort dat er grote vis zat. Hij vertelde mij over een spiegel van 34 pond dus ik werd al argwanend want dat is veels te zwaar voor die vijver.
na 2 dagen gevoerd te hebben ben ik daar gaan vissen en heb de spiegel gevangen maar hij was 20 pond, ik heb hem meer verhalen horen vertellen over vissen die na zelf onderzoeken en vangen niet waar bleken.

Maar ja ik heb er wel leuke vangsten op na gehouden. :lol: :lol:

dion
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

13-03-2005 23:21

Bij de put waar ik vis zijn nogal wat verhaaltjes die de ronde gaan,
*Een auto wrak op de bodem
*Meervallen van rond de 1,50cm
*Ouwe hijskraan die op de bodem staat (of half in de slik weg gezakt) die ze hebben gebruikt om zand van de bodem te halen toen de put werd gegraven.
*Koi karper van 70cm
*Dat er meer dan 5000karpers in de put moesten zitten (geloof je het zelf :lol: )
*Homo's die daar s'avonds kwamen om een beschuitje met elkaar te eten
*het water dat 31meter diep zou zijn
*40+ kapers

Nou weet ik dat het auto wrak waar is omdat de brandweer dat gebruikt voor oefeningen.
De koi karper was ook echt heeft helaas zelfmoord gepleegt door zichzelf in een metale rooster vast te zetten.
het diepste punt dat ik heb kunnen vinde was 19,6meter (ik kan zelf helaas niet naar het midden met peiler)

En voor de rest hou ik me twijfels.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

18-03-2005 23:19

HAHAHA

die verhalen ken ik ook...

Ik doe wel vaker een rondje met de mountainbike om de vijver met m`n vismaat, en dan zitten dr van zo`n "Vissers" en dan gaan we dr een praatje mee maken en doen alsof we dr nix van weten...

Der was zo`n gast die me ging vertellen dat hij zelfgemaakte pallets had..hij liet me dr een paar zien...Het waren de aardbei pallets van Dynamite Bait...
Ook wist hij me te vertellen dat "die dingen die onder de pieprs hangen" €75 per stuk kosten, Het waren de Micro swingers van FOX...Dus ik zo..hou maar op met je verhalen..ik ben zelf ook een visser dus mij maak je me niet zoveel wijs wat betreft t spul.

En toen was t zo van jaja...ik maak maar n grapje....

SURE....
Bart Kuysters
Berichten: 111
Lid geworden op: 30-09-2004 20:18
Locatie: Netherlands

19-03-2005 00:21

Als we het dan toch over spookverhalen hebben.... Hier een mooi verhaaltje van een visser die echt mooie verhalen schreef.
http://www.dutchcarp.nl/html/artikelscary.html

Er staan meerdere verhalen van hem op die site, stuk voor stuk heb ik ze gelezen en werkelijk in een deuk gelegen.

Veel plezier ermee!

Groenten,

Bart
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

19-03-2005 11:51

Een watertje hier in de buurt waar ik vrijwel elke vis heb gezien.Ik ken het water echt als mijn broekzak en denk niet dat het water nog echt geheimen heeft voor me.
Vertelde me alleen iemand 2 jaar geleden dat de topvis daar een 26 ponds volschub moest zijn.Wel raar als de enige volschub die er ooit heeft gezwommen nog niet eens de 8 pond heeft gehaald en de topvis er een 22 ponds schub is.De rest van de vissen halen niet eens de 20 pond (1 spiegel heef het dankzij kuit 1 keer gehaald).

Dus... 26 ponds volschub wordt 22 pond schub.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie