iets met me computer...

killian de bruijne

18-02-2005 11:22

hoi

ik heb iets heeeeel raaars met me computer, veeel site kan ik niet openen kan ik er wel op zit ik bijv netzoals hier nu een half uur te kloten voordat ik een bericht ken typen, hotmail kan ik ook niet openen. eigenlijk gewoon helemaal niks meer

ik heb al verwschillende dingen geprobeert als : ad aware, spy sweeper, hitman pro

maar niks helpt,


wie weet er een oplossing?



groete
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

18-02-2005 11:37

Download eens de Microsoft Spyware Giant.
Zorg ook de de pc virusvrij is. Download daarom maar eens de Stingertool van mcafee.
Gooogle maar op Stinger.

Succes
Is het internet ook op zondag open?????
killian de bruijne

18-02-2005 11:48

dan heb ik al 5 van die proggies op me pc, kan ik t niet met die ik nu heb verhelpen?
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

18-02-2005 11:57

Gedeeltelijk ligt het ook niet aan jezelf. Ook ik heb problemen met hotmail de laatste dagen. Evenals veel meer mensen. Hotmail reageert erg traag, emails of bijlage zijn soms niet te openen en hij geeft virussen aan terwijl ze er niet zijn. Dus hotmail rommelt een beetje laatste tijd.
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

18-02-2005 12:46

als je eenmaal trojans en wormen binnen hebt, ben je een magneet voor andere virussen. dus zorg dat je regelmatig scant, en spy/adware ook laat zoeken naar onregelmatigheden.
verder kun je idd. de stinger tool gebruiken. heb daar zelf ook erg goeie ervaring mee.
maar als je enemaal te lang hebt gew8 met scannen en verwijderen van virussen kun je beter je systeem formatten want je krijgt nooit meer alles weg.
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

18-02-2005 13:05

Windows CD erin stoppen
Je PC opnieuw opstarten
Windows installeren

Zo te horen is dat de beste oplossing. Als je PC zo in de soep ligt wordt het nooit helemaal goed meer. Of..je zet een image terug.

Pascal
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

18-02-2005 13:08

dat is in de meeste gevallen ook niet aan te raden...daar je nooit met zekerheid kunt zeggen wanneer je de eerste cookies binnen hebt gekregen.
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

18-02-2005 14:14

Killian,
Je woont toch in de straat/wijk van Mitsz? Daar zijn ze de kabels aan het verleggen, ligt daaraan denk ik :-?
Hoop dat je nog geen fromat hebt gedaan :wink:

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

18-02-2005 14:16

Pascal Rijzinga schreef:Windows CD erin stoppen
Je PC opnieuw opstarten
Windows installeren

Zo te horen is dat de beste oplossing. Als je PC zo in de soep ligt wordt het nooit helemaal goed meer. Of..je zet een image terug.

Pascal


Pascal,

Dit is dus ook wat ze bij mcafee aanraden. Ik was daar vorige week nog op bezoek en heb wat demo's gezien. Hier wordt je niet vrolijk van.
Beste is dus:
formateren die hap.

Ron
Is het internet ook op zondag open?????
Jeffrey Pijl
Berichten: 157
Lid geworden op: 31-08-2004 18:54
Locatie: Delft

18-02-2005 16:42

Killian,

Bel eerst ff je provider op of ze geen onderhoud plegen of iets dergelijks.

Heeft je pc ook last dat tie traag is buiten het internet om, bijv. bij opstarten en het laden van proggie's?

Als dit niet het geval is kan je je browser proberen opnieuw te installeren. (Explorer of Mozilla)

Mvg,
JP
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

18-02-2005 17:39

Tipje: http://www.hitmanpro.nl

Maakt gebruik van een aantal gratis versies van spyware en adaware programma's, update zichzelf iedere keer dat je het start met de laatste versies en geeft aan het eind van zijn run een keurig overzicht in een HTML-pagina van alles wat ie op je systeem heeft aangetroffen en/of verwijderd heeft.

advies van de dokter; 1 keer per week even draaien ! ;)

MC

[edit]
Dames en heren, ook een beetje fatsoenlijke virusscanner is vandaag de dag een onmisbaar stukje software, er 1 hebben maar niet regelmatig de virusdefinities ophalen is gelijk aan er geen hebben !

Een goede, lichte (niet te zwaar aan systeem resources vretend) en vooral gratis (ook heel erg belangrijk als nederlander ;) ) is AVG.

http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/

[/edit]
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

18-02-2005 17:50

HijackThis : )
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

18-02-2005 18:39

Hitmanpro..... pfoe zeg!

Ik had nooit wat met mijn pc, totdat ik Hitmanpro installeerde....
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
killian de bruijne

19-02-2005 01:18

[quote="Jeffrey Pijl"]Killian,

Bel eerst ff je provider op of ze geen onderhoud plegen of iets dergelijks.

Heeft je pc ook last dat tie traag is buiten het internet om, bijv. bij opstarten en het laden van proggie's?

Als dit niet het geval is kan je je browser proberen opnieuw te installeren. (Explorer of Mozilla)

Mvg,
JP[/quote]

als ik een spel op wil starten dan lukt dat ook niet?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-02-2005 07:22

Oplossing:

Formateer die bak compleet opnieuw.
Installeer alle software (office/Antivirus etc etc etc) die je wilt gebruiken.
Zodra alles er op staat wat jij wilt, maak een image met bijvoorbeeld Image2000.

Sla documenten atlijd op een andere schijf op!

Is er shit, duw de image erin, start opnieuw op en je bent in minder dan een half uur weer up & running met een schone snelle PC.

Alle progjes die ik tot nu toe heb gezien om de shit er af te halen doen of niet genoeg of juist iets te veel waardoor je met een kanon op een mug aan het schieten bent.

Ten overvloede nog een paar opmerkingen:

Gratis is een relatief begrip en zeker op internet .....

Gratis progjes zoals bijvoorbeeld incredimail en dat soort shit hoef je idd niet voor te betalen maar er komt wel andere shit mee waardoor je pc weer onderuit gaat. Denk na voor je iets doet! Al die smilies in berichten is toch alleen maar onzin niet waar?

Gr Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

19-02-2005 08:21

Marc,

Helemaal gelijk, alleen niet iedereen heeft evenveel verstand van computers als jij. Een image van een schone install met alle drivers en programma's die je normaal draait terugzetten is de "netste" oplossing voor dit probleem.
Maar voor vele is dit geen haalbare kaart en dus kost het opnieuw instaleren van een pc heel wat meer hoofdbrekens dan menig mens kan verdragen. Een windows XP cd erin rammen en die je systeem laten instaleren en configureren levert ook niet altijd een optimaal werkend systeem op ;)

Wat betreft het schieten met een kanon op een mug, daarin heb je ook helemaal gelijk, alleen iemand zonder de nodige kennis van het OS stuur je ook niet even het registry in om wat wijzigingen aan te brengen?

Gratis is idd. een relatief begrip, het simpelweg op alles OK klikken is vaker het probleem, als je niet weet wat je installeerd kun je het beter maar laten.
Ik zie regelmatig pc's voorbij komen die zo vol met rommel staan dat het een wonder is dat ze zelfs nog maar opstarten. (regelmatig doen ze dat dan dus ook niet meer ;) )

Wouter,

Hitmanpro is zeker niet foutloos, maar het idee erachter is goed.
En voor veel mensen is het een goede all-in-one oplossing ipv. het los instaleren en configureren van de gebruikte programma's om een pc te controleren.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het regelmatig gebruik en tot op heden nog geen negatieve ervaringen heb met het onderuit gaan van een systeem door dit stukje software. (Ook vind ik het leuk dat een nederlandse jongen met deze oplossing is gekomen.)

Nogmaals, voor diegene die behoorlijk "computer onderlegt" zijn, zijn er een hoop andere dingen te vinden om een systeem "schoon" te maken en te houden.
Helaas zie ik maar al te vaak dat mensen denken dat te zijn en met dingen aan de slag gaan om vervolgens hun dure niet meer werkende pc een middagje op mijn buro te parkeren. (vermoeiend is dat hoor, ik drink me nog eens in een delerium om door al die flessen whiskey heen te komen ;) )

MC
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

19-02-2005 18:00

Mcafee is echte troep.. Norton daarin tegen is ene perfect programma. Anders is er ook nog het "Anit-virus&Trojan" programma deze haalt binnen no time alle troep en virussen en wormen en trojanen eraf die op je pc staan( heeft mij ook geholpen anders kon ik nu me pc weggooien)

misschien heb je hier wat aan:)

mvg

Bart
keihard de geksteeeeeee
Aart Appel

19-02-2005 18:56

oplossing: een besturingssysteem installeren wat niet uit het begin van deze eeuw stamt.

Bijvoorbeeld: http://www.ubuntulinux.org/
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-02-2005 19:43

Bart,

McAfee troep en Norton de beste? ......

Wel grappig dat de grote jongens allemaal McAfee gebruiken en niet het resource verslindende, veelal drukdoende Norton. Maar he! ik zit nog maar 10 jaar in de ICT, dus heb ik vandaag hier weer iets nieuws mogen leren :lol: :lol: :lol:

Groetols Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

19-02-2005 19:53

Marc,

Je leert iedere dag weer wat bij joh !
We worden oud denk ik ?
(Ik ga gelijk kijken of ik nog ergens een complete Norton heb liggen ;) )

MC
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

19-02-2005 20:43

marc,

een vriend van mij heeft een eigen computer bedrijf en die heeft mcafee zelfs uit de handel gehaald omdat het alles doorlaat :o
en bij mij ook, ik heb nu norton en die scande ineens 17 trojanen :o :o

dus vandaag mijn mening :wink:

mvg

Bart
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-02-2005 06:52

Mark ...... oud :o Damn bedankt joh, dat had ik ff nodig :wink:

Bart,

Hm computerbedrijf? bedoel je dat hij computers verkoopt? Dan kan ik me voorstellen dat hij McAfee eruit gooit hoor is een beetje duur namelijk voor de huis tuin en keuken gebruiker. De corperate versie laat echt niets door hoor. Maar hier er over gaan verhalen waarom de een beter is dan de ander heeft denk ik niet zo heel veel zin.

Wel wil ik je nog mee geven dat Norton heel maar dan ook echt heel veel resources vreet (zeg processortijd) en dat je daardoor een trager systeem krijgt dan het gemiddelde adware wat je kan krijgen. Het is maar waar je voor kiest. Daarbij zit ik al sinds 1985 op internet en zijn voorloper te knutselen en ik heb zegge en schrijven 1 keer een trojan binnen gehad, omdat eens iemand anders op mijn pc dingen deed.

Virussen? nog nooit last van gehad
Adware? Alleen nog maar de normale dataminers, geen rare dingen

Dat jij er dus 17 hebt, zou mij laten nadenken over hoe ik dingen doe op internet en wat ik wel en niet open, maar dit puur ter overweging.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

20-02-2005 09:04

nee het was puur eruit gegooid omdat mensen er klachten over hadden dat het teveel doorlaat met virussen e.d. :wink:
keihard de geksteeeeeee
ruud koper
Berichten: 54
Lid geworden op: 18-01-2005 18:28

20-02-2005 10:10

Norton Goed ???????
Ik had laatst mijn auto protect ineens uit staan, kreeg het niet meer aan
via de cd norton alles opnieuw geprobeert er op te zetten lukt niet meer
zelfs mij live update wil niet meer.Alles is verd*mme in het engels om je probleem op te lossen. (heb meer klachten gehoord over oplossingen met norton)

gegroet ruud
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

21-02-2005 13:52

Virussen, trojans, spyware, etc.... ik haat het! :evil:

Beste oplossing is je PC helemaal schoonvegen en Windows opnieuw installeren. De volgende aktie is het installeren van een goede virusscanner/firewall.
Ik gebruik zelf Norton Internet Security naar volle tevredenheid al is er inderdaad sprake van performance verlies. Dit is echter te beperken door eerst Norton te installeren en daarna pas andere software.

Ik scan bijna wekelijks mijn systeem met Norton en Hitman Pro (heerlijk programma!) en vind dan eigenlijk niets noemswaardigs.

Belangrijkste tip is dat je bewust moet internetten. Kijk kritisch naar je mail en naar de sites die je bezoekt. Klik niet alles zomaar open! Programma's als KaZaa zijn ábsoluut niet zonder risico's...