Zinloos geweld aan de waterkant ??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

09-02-2005 20:59

richard van der vliet schreef:kdenk niet dat zo'n stroomstok bevorderlijk is voor bijvoorbeeld mensen met een pacemaker of iets dergelijks, in een normaal geval zul je er iemand niet mee kunnen doden, maar het lijkt me niet goed voor iemand die al hartproblemen of iets dergelijks heeft....


Richard, ik kan je verzekeren dat die stroomstoot dodelijk is voor iemand met een pacemaker/defibrillator.
De hoeveelheid volt die wordt afgegeven legt het complete levensreddende systeem plat, met de dood tot gevolg hebbende, doodslag of moord met voorbedachte rade?
In ieder geval ben ik er van afhankelijk, ik moet er niet aan denken dat ik een rondje maak en toevallig een slapende "visser" wakker maak en dan vervolgens een stroomstok op mijn lijf gedrukt krijg :evil:

Waar zijn we mee bezig :cry:

Killian, leuk hoor dat "uitlokken" maar gebruik je gezonde verstand eens!!
Als jouw pappie weet waar je mee bezig bent......
Henk
killian de bruijne

09-02-2005 22:16

[quote="Henk de Jonge"][quote="richard van der vliet"]kdenk niet dat zo'n stroomstok bevorderlijk is voor bijvoorbeeld mensen met een pacemaker of iets dergelijks, in een normaal geval zul je er iemand niet mee kunnen doden, maar het lijkt me niet goed voor iemand die al hartproblemen of iets dergelijks heeft....[/quote]

Richard, ik kan je verzekeren dat die stroomstoot dodelijk is voor iemand met een pacemaker/defibrillator.
De hoeveelheid volt die wordt afgegeven legt het complete levensreddende systeem plat, met de dood tot gevolg hebbende, doodslag of moord met voorbedachte rade?
In ieder geval ben ik er van afhankelijk, ik moet er niet aan denken dat ik een rondje maak en toevallig een slapende "visser" wakker maak en dan vervolgens een stroomstok op mijn lijf gedrukt krijg :evil:

Waar zijn we mee bezig :cry:

Killian, leuk hoor dat "uitlokken" maar gebruik je gezonde verstand eens!!
Als jouw pappie weet waar je mee bezig bent......
Henk[/quote]

o ok jij hebt er zelf mee te maken henk dus je zal t cker weten zo een stroomstok gaat mij nu dus cker te ver zeg straks vermoord ik jou hier aan deze plas, eigenlijk voldoet pepperspray toch genoeg denk ik zo?

neen henk, ik was nu niks aan t uitlokken! en hoezo moet mij vader weten waar ik mee bezig ben?> snap niet waar je heen wil.. maar ik ben wel blij dat jij vertelt dat dat ding dus wel mensen ken doden. aangezien ik dat niet op msn geweten wil hebben. gaan ik alleen 2 busjes pepperspray kopen

groeten killian

en henk je ken me wel unblokken op msn hoor!
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

09-02-2005 22:31

een busje pepperspray kost ongeveer 17 euro.maar kijk wel uit he.alleen gebruiken in noodgevallen.en niet tegen de wind in spuiten zodat je zelf alles in je gezicht krijgt.en henk als je een rondje wandelt dan wandel je gewoon je rondje,daar zal niemand je op aankijken of wat aandoen.maar als ik s,nachts wakker word van mijn bewegingsmelder en er is iemand met kwade bedoelingen.ja dan zal ik mij ook verdedigen tot het eind.maar ik verwacht ook niet dat jij s,nachts wat bij mijn tent kwijt ben geraakt he henk.dus maak je geen zorgen hoor.Oen deblok killian ff wil je.die jongen bedoelt het goed en zal heus wel het verschil tussen goed en kwaad weten
killian de bruijne

09-02-2005 22:40

[quote="william van den broek"]een busje pepperspray kost ongeveer 17 euro.maar kijk wel uit he.alleen gebruiken in noodgevallen.en niet tegen de wind in spuiten zodat je zelf alles in je gezicht krijgt.en henk als je een rondje wandelt dan wandel je gewoon je rondje,daar zal niemand je op aankijken of wat aandoen.maar als ik s,nachts wakker word van mijn bewegingsmelder en er is iemand met kwade bedoelingen.ja dan zal ik mij ook verdedigen tot het eind.maar ik verwacht ook niet dat jij s,nachts wat bij mijn tent kwijt ben geraakt he henk.dus maak je geen zorgen hoor.Oen deblok killian ff wil je.die jongen bedoelt het goed en zal heus wel het verschil tussen goed en kwaad weten[/quote]

dat over dat blokken enz is wel iets wat anders... maaar henk heeft zelf last gehad van zn hart met veel behandelingen enz... dus zo een stok koop ik maar niet


die pepperspray. ik vind t eigenlijk wel genoeg! t werkt. tegenwoordig zeer veel gevallen van ''verboden bzit van pepperspray'' dus straffen zouden eventueel laag zijn! zeker weten aangezien ik minderjarig ben!


en henk kom volgende week( ga vissen aan de gaa..... waar al die honden ook altijd komen) gerust eens langs. je bent welkom


groeten
killian
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-02-2005 05:49

Minderjarig, dus is het oke als jij zulke gedachten hebt?

Het spijt me wel hoor, maar je bent qua leeftijd niet alleen minderjarig, ook qua gedachtengang scoor je niet zo heel erg handig nu.

Minderjarig betkend namelijk niet dat jij geen hele harde douw kunt krijgen. Maar misschien veel belangrijker een strafblad (veroorzaakt door verboden wapenbezit) gaat niet zomaar weg he! Dus je levenlang zo'n kruisje achter je naam ........ SUCCES!!!

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

10-02-2005 09:05

Toch ook maar even op deze interessante en af en toe redelijk heftige discussie reageren.

Ik heb begrip voor beide standpunten.
Als je hard gewerkt/gespaard hebt voor je materiaal dan begrijp ik best dat je het tot op het bot zal willen verdedigen tegen diefstal.
Echter de consequenties van je acties zijn in dit land behoorlijk aangescherpt de laatste paar jaar.

Als voorbeeld; je hebt zelfs niet het recht volgens de wet je in je eigen huis te verdedigen tegen bijv. inbrekers met middelen die bij de wet worden aangemerkt als wapen. maw. als jij een inbreker in je huis betrapt en je gaat hem te lijf met een keukenmes zul jij ongetwijfeld worden vervolgd wegens doodslag. (of tenminste een poging daartoe)

Ik ben van mening dat het het simpelweg niet waard is om zelf risico's te lopen voor een set hengels net zo min als je dat zou moeten doen voor je stereo of tv in je huis.
De meeste van ons hebben (of zullen waarschijnlijk in de toekomst ;) ) een gezin of anderen hebben waar we zorg voor dragen.
Ik denk dat dit soort zaken een heel stuk belangrijker zijn dan een setje hengels of een rodpod.
Als iemand dan zo nodig in mijn huis wil inbreken, (ik heb al ervaring maak je geen zorgen :) ), en hij is voorbij de honden, neem dan de zooi ook maar mee ook, zolang je maar van m'n gezin afblijft!

Over het zinloos geweld verhaal eigenlijk hetzelfde, hoewel dit een stuk lastiger is aangezien iemand er dus op uit is om jou iets aan te doen ipv. je spullen te stelen.

Nou heb ik het nog niet meegemaakt dat iemand zomaar het idee kreeg om mij eens uit het niets een paar knallen voor m'n kop te komen geven.
Maar mocht het zover komen dan kan ie erop rekenen er ook een paar terug te krijgen, zinloos verhaal dus.

In dit geval lijkt het me dus duidelijk dat als iemand je aanvalt dat je je zou moeten kunnen verdedigen.
Ik vraag me alleen af of je dus tot het uiterste moet gaan, qua middelen, om voorbereid te zijn op een aanval van zinloos geweld.

Als ik lees dat er alles van fileermessen tot samuraizwaarden en van stroomstoot tot vuurwapens wordt meegesleept naar de waterkant om lekker ontspannen "en veilig" te gaan zitten vissen in de natuur heb ik zo mijn twijfels. (als volgende in de lijn der bekende merken ??, The bivvy-gunrack, voor easy access to your shotgun in emergency situations !!)

Het lijkt me niet de weg, maar ieder zijn ding.
Wat dan?, ga je dan weg?, laat je je verjagen door toenemend geweld?, besluit je ergens te gaan vissen waar je er minder kans op hebt?, je loopt weg?.

Ja !, als het zo moet dan hoeft het van mij niet zo en dan zoek ik mijn heil wel ergens anders. Ik loop dus idd. liever weg dan de confrontatie op te zoeken of aan te moeten gaan. Ben ik nu een watje?, nee niet echt !
Ik wil graag gewoon genieten van mijn hobby, en ik heb er geen zin in om met een bivvy vol wapens, met alarminstalaties om heen een paar nachten gestressed geen oog dicht te doen omdat ik of berooft of aan zinloos geweld blootgesteld kan worden!
In plaats van te genieten van de dingen om heen de godganse dag en nacht om me heen moet kijken of niemand me op m'n hoofd wil gaan slaan voor m'n spullen of voor de lol ?
Ik dacht het dus niet!

Gelukkig is er meer water dan land op deze aardkloot, dus ik kom er wel uit.
Europa wordt steeds groter en de gps routeplanners steeds goedkoper. :)
Ik wordt ouder en hopelijk ook steeds wijzer.

MC
(Gone fishing!)
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10-02-2005 10:24

Mark, ben het helemaal met je eens. Als het zo moet om op je stekkie van je hobby te genieten....

Ik weet niet of het volgende de revue al is gepasseerd, maar knalhard geluid wil in geval van nood vaak prima helpen.
Dat kan in de vorm van een eenvoudig fluitje zijn, maar je hebt ook van die personal alarms die je om je nek kan dragen, tig decibellen.

Verder zijn er van mijn kant geen reacties meer te verwachten op dit topic.

Groeten
Henk

Oja, Killian je hebt een PB-tje.
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Erik Scholtes
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2004 18:51
Locatie: Delft

27-02-2005 16:50

Ik zelf heb slechts een keer een bezoekje gehad van een "vage" groep terwijl iedereen lag te maffen en ik als enige nog wakker was.

Ik was aan het bij voeren en had dus a: niet de tijd om om te rennen en B: zowieso niets bij me qua bewapening , ja een mini maglite.

Oplossing: boillie in werppijp en zwiep vol op zijn kop. als het moet kan je verrotte zuiver smijten met die dingen.
O,ja een flinke strot opzetten dat zou ook geholpen kunnen hebben.

Verder ben ik een absolute tegenstander van het moedwillig meenemen van bewapening voor het geval er iets gebeurd.
Nog even en ik rijd in een Leopard naar de waterkant.
't is stil aan de waterkant
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

10-03-2005 14:15

Ik zie niet in waarom je pepperspray zou kopen. Als je gewoon een busje deodorant naast je hebt liggen ben je én niet illegaal én je kunt je verdedigen.. wed maar dat deodorant ook prikt.. :roll:
Nothing can beat a well-sized carp in the morning
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

10-03-2005 16:31

Simon,

Om gespuis enigzins op afstand te kunnen houden zou je toch tenminste 'Old Spice' moeten gebruiken, anders zou het nog weleens erg druk kunnen worden in je tentje.
Watch out for the "AXE-Effect"!!!!!!!!
Groet,

John
Ronnie Kluitenberg
Berichten: 33
Lid geworden op: 13-03-2005 01:43
Locatie: Coevorden

13-03-2005 01:59

Ik had een keer 2 gekken bij mijn tent om 2 uur of ik een aansteker had ik zei zo rot toch op ze werden kwaad jo toen pakte ik mijn knuppel hard renne dat ze deden jo
:P :P :P :P
Hou de lijnen strak
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-03-2005 08:45

Ronnie?

2 gekken die jou gewoon vroegen of jij een aansteker hebt?
Jij antwoord zeer vriendelijk rot op en je pakt een knuppel???????

TSja, niet mijn manier om met mensen om te gaan.

Gr. M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

13-03-2005 08:53

Die 2 gekken zullen naderhand ook wel gedacht hebben; "wat een gek joh, die gaat zitten vissen met een knuppel!" ;)

Mark
Gebruikersavatar
dano amato
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00

13-03-2005 11:33

Bij mijn thuis water heeft ook soortgelijke incidenten plaatsgevonden.Een groepje van 4 gasten van in de 30 die een vader en zijn 8 jarige zoontje zaten te bedreigen(stekken claimen)en die vader en zijn zoon zaten ook wel eens mee de rest van zn gezin te karperen,echt vriendelijke mensen.Maar die 4 gasten zijn nu alweer een tijdje dood,verongelukt mee de auto(drank en drugs).Sorry maar ik kan er geen traan om laten...opgeruimd staat netjes. :evil:

Met vriendelijke groet.
:)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-03-2005 12:08

Dano,

Ook deze boeven hebben ouders / vriendinnen / vrouwen en wellicht zelfs kinderen die wel om hen treuren. Ik praat hiermee hun acties niet goed maar er is meer dan alleen de persoon zelf zeg ik dan maar.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
dano amato
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00

13-03-2005 14:40

Sorry marcus je ep gelijk,Ik heb dat wel vaker dat mijn uitspraken iets TE zijn but that's just me,voor sommige mensen kan dat messchien verkeerd vallen.Mijn medeleven voor de vrienden,vriendinnen en familie van deze 4 heren maar voor de heren zelf.....ik kan er niet om treuren.

Met vriendelijke groet.
:)
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

15-03-2005 10:31

als je geweld met geweld oplost ben je zelf net zo slecht als die lui die je lastigvallen. wat bij mij altijd werkt is een telefoontje naar huis op het moment dat ze je bedreigen. vaak druipen ze dan gewoon af. doen ze dat niet, dan ga ik ook wel met zo op de vuist. voordeel is dan wel dat het thuisfront er ook vanaf weet en vaak de cavelerie al in aantocht is. werkt bij mij echt perfect. Busje pepperspray of knuppel zou je ook aan kunnen denken, maar dan meer de schrikreactie bij die lui. Als je ze er daadwerkelijk mee te grzen neemt heb je zelf ook een probleem.

Stefan Gooijert
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

15-03-2005 11:30

Je hoort gewoon met je fikken van andermans spullen af te blijven, en wie niet horen wil moet maar voelen. Hetzij met een bankstick of pepperspray...maakt mij niet uit. Weet donders goed hoe duur alles bij elkaar is. Ga dat niet laten verpesten voor of door een ander.

Groeten Jos
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

15-03-2005 11:51

Je hoort mij ook niet zeggen dat ze aan mijn spullen mogen komen. Ik zag alleen dat geweld niks oplost. als je iemand met een bankstick voor zn muil rost weet je zeker dat je daar nooit meer veilig kunt zitten vissen. heb je dan jezelf of die andere ermee? En wat als hij een aanklacht indient? Dan zit je helemaal mooi....
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

16-03-2005 17:12

laten we elkaar lekker allemaal gek maken met verhalen over pistolen, messen, knuppels en kogelvrije bivys.....gelukkig zijn deze overvallen meer uitzondering dan regel en is de kans dat je overvallen wordt minimaal.....gelukkig.
Hou het zeker onder de aandacht, maar maak elkaar niet gek, ik vis al 20 jaar op karper en nog nooit iets gebeurt en zo met mij nog duizenden anderen....
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

16-03-2005 17:54

ik vind het ook een beetje overdreven, het begint erop te lijken dat iedereen wel eens in aanraking is geweest met gewelddadige jongelui die er op uit waren je spullen te stelen :roll:
de laatse paar pagina's van deze topic hebben dezelfde structuur: iemand vertelt een macho verhaal, anderen reageren met knuppel dit en pepperspray dat...
'T gaat even helemaal nergens meer over...
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

17-03-2005 10:44

Arjan, zo zijn er ongetwijfeld ook mensen bij wie het de eerste keren is gebeurt.
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

06-08-2005 19:37

ik heb ooit eens een honkbalknuppel gevonden die komt erg goed van pas tijdens het vissen
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

07-08-2005 13:52

Ik zit regelmatig met iemand van mijn leeftijd te vissen. Als er dan en paar jongens van 18-20 aankomen zijn we gewoon de lul! Politie waarschuwen heeft geen zin (ze kunnen geen bekeuringen uitschrijven dus). Politie staat liever langs de snelweg boetes uit te delen, kunnen ze mee verdienen. DIe politie heb je niks aan!

Eigen rechter spelen heeft in deze situatie ook geen zin, okal heb je een schepnetsteel. Ik denk dat ik maar wegren! laat mijn spullen maar voor wat het is. Eigenlijk te gek voor woorden toch!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-08-2005 14:42

Het lijkt erop dat karpervissen een topsport begint te worden.
Niet alleen moet je je alle wijsheden van anderen eigen maken, tevens moet je vele jaren in de sportschool trainen om alle zelfverdedigingstechnieken te leren.
Het komt erop neer dat, na vele jaren in de sportschool, het karpervissen pas verantwoord is voor personen boven de 25 jaar.

Hoe een honkbalknuppel van pas komt bij het karpervissen begrijp ik ook niet of het zou moeten zijn om de vis te kalmeren.

De mens heeft het meest te vrezen van zijn eigen vrees.
Vissen is een hobby, geen religie!