Grappig of treurig??

Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-01-2005 08:23

Waar zitten de gevangenissen mee vol
[b]Misdadigers, en af en toe onschuldige mensen[/b]

Waarom hebben we nu een ID kaart opzak
[b]Terrorisme[/b]

Sinds waneer worden er hier mensen rituuel geslacht
[b]Touche
Maar wie leerde de indianen het scalperen?
Maar wie waren de efficientste slavenhandelaren?[/b]

Sinds waneer hebben we tasjes rovers (gaat wel steeds beter)
[b]Sinds Eva uit jaloezie Adam de appel liet eten![/b]

Sinds waneer worden er oude mensen inelkaar getrimt voor een paar euro
[b]Sinds het begin van de tijd (of eigenlijk sinds de invoering van de euro)[/b]

Waar zit de wao mee vol
[b]Idd met arbeidsongeschikte mensen en mensen die doen alsof[/b]

wie zijn de loverboy's
[b]Geen idee, ken er niet 1[/b]

enz enz enz enz
dat was nog niet zo toen we hier allemaal nog Piet ,Klaas of Henk heten

Tsja, ,maar toen hadden we ook nog geen Shoarma, Chineeseten ..... We leefden lekker afgesloten van de wereld en deden ons eigen ding.

We kunnen het zoals Peter schreef eens zijn over het feit dat we het niet eens zijn. Maar ik vind de argumentatie wel heel erg slap!

Bovenstaande zaken zijn namelijk aan de haren erbij gesleept, waarbij ik niet wil zeggen dat ze niet kloppen hoor, om jouw mening van argumenten te voorzien. Jammer denk ik dan, je snijd namelijk niet het belangrijkste onderwerp aan en dat is de reden waarom het met grootste contingent gevangen van andere kom af is.

Hoe verklaar jij trouwens, even in jouw stramien blijvend, de holocaust? HEt feit dat het merendeel van de zedenmisdrijven door relatief hoog opgeleide blanke mannen wordt gepleegd? Seriemoordenaars wereldwijd sterk neigen naar blank zijn?

Iedere discussie kun je met onzinnige argumentatie een kant op drukken, net zo goed dat je de resultaten van een onderzoek kan beinvloeden door de verkeerde zaken te vragen aan de mensen.

Integratie blijkt lastiger dan we dachten, dat is een constatering die jammer genoeg waar blijkt, dus moeten we nu op zoek naar een oplossing. Alleen blijkt er al heel veel verkloot te zijn de afgelopen jaren juist doordat mensen een stempel opgedrukt kregen zoals hier ook weer. Als men je maar vaak genoeg verteld dat jij kansloos bent, dat jij niet deugt ga je vanzelf er in mee en regel jij je inkomen zelf wel even.

Met hoopvolle groet m.b.t. de toekomst

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-01-2005 09:34

Marc,
Mijn laatste reactie --> volkomen mee eens, verder laat ik het hierbij als al vermeldt daar je zult stranden in een oeverloze discussie.

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-01-2005 12:40

Het begint een aardig rascistisch tintje te krijgen, daar kan dit forum toch niet voor bestemd zijn.
Ik accepteer degelijke gedachten niet, niet dat ik er iets aan kan/wil doen maar ik negeer dergelijke personen in het vervolg wel.
Als je naar de nederlanders in de geschiedenis kijkt hebben die meer moorden op hun geweten dan hier de anders gekleurden.

Slotje lijkt ook mij een goede oplossing.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-01-2005 12:45

Douwe,

Wat hier op dit board rondhangt is gewoon een afspiegeling van de maatschappij.

Dus mensen met linkse en met rechtse ideeen.

En dat jij het niet eens bent met wat hier gezegd wordt,en dat jij nogal links georienteerd bent is jouw zaak.

Maar dat is natuurlijk geen reden om te gaan censureren......


Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-01-2005 13:19

Dennis, ik denk dat wat jij zegt op dit board niet helemaal waar is daar m.i. de leden van dit board geen afspiegeling van de Nederlandse maatschappij zijn daar grote bevolkingsgroepen op dit board niet of nauwelijks vertegenwoordigd zijn.
Overigens zie ik persoonlijk geen enkel nut in dergelijke postings op dit board. Het Carpboard gaat over het karpervissen in al haar geledingen en niet over maatschappelijke problemen, meningen of uitingen naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Theo Smids
Berichten: 177
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

27-01-2005 13:20

Heren,

De samenleving verrechtst inderdaad, of dat nu slecht is laat ik voor het gemak maar in het midden. Ik heb bewust niet gereageerd in dit topic, om te zien hoe mijn eerste boodschap opgepikt zou worden.

Nu ik merk dat er door de laat ik ze de linkse schrijvers noemen om een slotje gevraagd wordt zakt me de broek even af. Dat dit een oeverloze discussie wordt is tot daar aan toe, maar je kop in het zand steken en maar door modderen in deze samenleving kan ook niet de weg zijn.

Om nog even terug te komen op het filmpje, werd er geschreven dat de jongedame zich gewoon versprak door allochtoon te zeggen. Dus ze had net zo goed advocado kunnen zeggen....
Het gekke is dat veel mensen in dit geval er wel een punt van herkenning in zien.

Ik hoop dat de discussie nog een tijdje doorgaat zonder dat er met modder gegooid gaat worden.

Gr Teejoo
Fishing, an excuse for being there
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-01-2005 13:26

Aart Lokhorst schreef:Dennis, ik denk dat wat jij zegt op dit board niet helemaal waar is daar m.i. de leden van dit board geen afspiegeling van de Nederlandse maatschappij zijn daar grote bevolkingsgroepen op dit board niet of nauwelijks vertegenwoordigd zijn.
Overigens zie ik persoonlijk geen enkel nut in dergelijke postings op dit board. Het Carpboard gaat over het karpervissen in al haar geledingen en niet over maatschappelijke problemen, meningen of uitingen naar mijn mening.


Aart,

Zoals je wilt...
De boardbezoekers zijn een afspiegeling van de maatschappij MET UITZONDERING VAN BEPAALDE GROTE BEVOLKINGSGROEPEN.....

De rubriek koffietafelpraat is toch bedoelt voor slap geouwehoer over wat dan ook ?

Onderstaande berichten hebben ook geen reet met vissen te maken,maar daar wordt toch ook niet moeilijk over gedaan :o

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=19827
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=19702
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=18347
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=19368
enz enz enz enz....

Maar goed,het zal allemaal wel.

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-01-2005 13:38

HA,

dit is toch koffie tafel praat?

dat hoeft toch niet zozeer alleen maar over karper te gaan,maar kan toch ook over de maatschappij,geloof,bugyjumpen en paardrijden gaan ?

iig,ik heb al 4 keer geprobeerd het (populaire) filmpje te bekijken , maar mn PC kapt er elke keer mee als ik het wil zien. :evil:

maar het zal allemaal wel.

maar ik zeg ook wel eens iets ,een schilder noem ik bijv.een verfer ! en een stucadoor een smeerlap,maar dat vind ik gewoon leuk,al vinden die maten van mij dat niet. :lol: en ik vraag ze altijd of ze hun voddenlap bij hun hebben,dan lig ik in een deuk (ik weet het het slaat nergens op,maar daar is dit koffie tafel praat voor toch ?)

trouwens denk ik persoonlijk dat allochtonen ook wel om zo een filmpje moeten kunnen lachen,zo niet is er volgens mij echt psychisch iets mis met die persoon.zwaar gefrustreerd of zo.

sommige mensen zien in elk woord wel iets rascistisch.

wie weet wat ze uit mijn posting allemaal weten te halen ???? :-? :-? :-?

ik ben benieuwd :D

Groet,

michel
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-01-2005 13:39

RASCIST 8)


michel Tja schreef:HA,

dit is toch koffie tafel praat?

dat hoeft toch niet zozeer alleen maar over karper te gaan,maar kan toch ook over de maatschappij,geloof,bugyjumpen en paardrijden gaan ?

iig,ik heb al 4 keer geprobeerd het (populaire) filmpje te bekijken , maar mn PC kapt er elke keer mee als ik het wil zien. :evil:

maar het zal allemaal wel.

maar ik zeg ook wel eens iets ,een schilder noem ik bijv.een verfer ! en een stucadoor een smeerlap,maar dat vind ik gewoon leuk,al vinden die maten van mij dat niet. :lol: en ik vraag ze altijd of ze hun voddenlap bij hun hebben,dan lig ik in een deuk (ik weet het het slaat nergens op,maar daar is dit koffie tafel praat voor toch ?)

trouwens denk ik persoonlijk dat allochtonen ook wel om zo een filmpje moeten kunnen lachen,zo niet is er volgens mij echt psychisch iets mis met die persoon.zwaar gefrustreerd of zo.

sommige mensen zien in elk woord wel iets rascistisch.

wie weet wat ze uit mijn posting allemaal weten te halen ???? :-? :-? :-?

ik ben benieuwd :D

Groet,

michel
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-01-2005 13:40

Dennis, het was slechts mijn persoonlijke mening, niets meer en niets minder...
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-01-2005 13:42

Aart Lokhorst schreef:Dennis, het was slechts mijn persoonlijke mening, niets meer en niets minder...


Aart,

En daar is nu juist NIET mis mee !
Met het geven van je mening 8)

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-01-2005 13:45

He Dennis,

zeker om die stucadoor he ! :wink:

ik wist wel dat ik te ver ging. :oops:

:lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-01-2005 14:02

Dennis, en mijn mening om een slotje te plaatsen omdat het in tegenspraak is met de huisregels daar is wel iets mis mee??
Of alleen omdat jij het er niet mee eens bent, dat noem ik pas censuur.
Of je mij nu links of rechts passeert als het niet extreem is zal de waarheid altijd ergens in het midden liggen.

Douwe.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-01-2005 14:26

Douwe Bijlsma schreef:Dennis, en mijn mening om een slotje te plaatsen omdat het in tegenspraak is met de huisregels daar is wel iets mis mee??
Of alleen omdat jij het er niet mee eens bent, dat noem ik pas censuur.
Of je mij nu links of rechts passeert als het niet extreem is zal de waarheid altijd ergens in het midden liggen.

Douwe.


Douwe,

door "jouw" slotje belet je het in een klap,dat mensen hun mening niet meer kunnen geven.
Dat is in mijn ogen censuur.
Dus DAAR is in mijn ogen idd iets mis mee...

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-01-2005 14:52

Ik begrijp het Dennis, de huisregels zijn dus censuur en je bent het daar niet mee eens.
Laat ik het daar nu eens niet mee eens zijn.

Maar maak je geen zorgen als de beheerders het zouden willen zat het slotje er al op.
Ik verlaat de koffietafel, tot ziens.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-01-2005 14:54

Douwe,

Ik vind dat dit niets met rascisme te maken heeft,maar met realisme !
Als ik het over sinterklaas en zwarte piet heb,vind jij dat dan ook discriminerend ?

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-01-2005 19:15

Goed ik had mijn jas nog niet vast, het is een feit dat een marokkaan al dan niet samen met enkele anderen Theo heeft vermoordt.
Dat is realisme, maar om dan iedere marokkaan op diezelfde hoop te vegen neigt naar rascisme.
Het in de fik steken van scholen was dat een aardige blanke daad om de kinderen vrijaf te bezorgen?
Of een daad met een rascistische achtergrond?
De onderliggende toon was allochtonen of niet soms?

Net of de blanken van die heiligen zijn, ieder ras heeft zijn uitwassen zo ook ieder geloof.
Ik wil wel enkele antwoorden geven op marc, de uitvinders van het scalperen waren de blanke dieven van het grondgebied van de indianen.
Hele volksstammen werden gedeporteerd of afgeslacht om de weg vrij te maken voor de blanken.
De indianen betaalden met gelijke munt terug en sindsdien waren zij het die het gedaan hadden.
De beste slavenhandelaars waren de nederlanders.
Dat daarbij zeer velen omkwamen, ach het was toch maar handelswaar.

De blanke kruisvaarders gingen met de Bijbel net zo extreem om als de extreem gelovigen van de Koran.

Ook dit lost helemaal niks op, maar ik verdom het om in de val te trappen van diegenen die heel speculatief omgaan met gegevens, zowel van links als rechts of van wat voor geloof dan ook maar.
Sinterklaas en zwarte Piet, geloof jij daar nog in? bovendien is zwarte Piet in zijn vrije tijd blank.

Nu heb ik de deur achter mij dicht getrokken.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
leon vantoorenburg
Berichten: 65
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00

28-01-2005 01:14

Wordt wakker we leven nu :o
Over ieder volk kan je wel oude koeien uit de sloot halen :(
groeten Leon 8)
ps dit was mijn laatste posting op dit onderwerp het lijkt mij wel duidelijk waar iedereen staat ,en daar is niks mis mee.
jan van kranenburg

28-01-2005 02:02

Peter,

Heb groot respect voor de manier waarop je je mening uit.
Needless to say dat ik er helemaal achter sta.

En Dennis, jij grijpt iedere gelegenheid aan om jouw "realisme' ten toon te spreiden. Zelfs in koffiepraat. Zo voorzichtig mogelijk; als je begrijpt wat ik bedoel.
Je hebt in Leon weer een medestander gevonden; gaan jullie toch lekker samen P.B'en!!

Laat dit board aan de vissers!!

Slotje? Mods!!

mvg

Jan
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-01-2005 08:55

Met een gevoel van treurnis, veel respect heb ik de afgelopen dagen de beelden van de doden herdenkingen van Auschwitz aan mijn voor bij zien gaan. Een zeker verband is er wel als ik bovenstaande reacties lees. Een koud gevoel kreeg ik in mijn lijf tijdens het voorlezen van de namen in Westerborg het was er donker en sneeuwde, van mensen die gedeporteerd zijn naar Auschwitz.

Leren we het als mensen dan nooit!!!!

Peter
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

28-01-2005 15:40

Mannen Mannen Mannen .......

Zo heel af en toe lijken we wel een stelletje kleine kinderen zoals wij discussieren over bepaalde zaken. Met name de gevoelige onderwerpen nodigen ons schijnbaar uit om veel zaken op de man te gaan spelen terwijl we het eigenlijk alleen maar hebben over meningen en ideeen.

Nogmaals we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, dat geeft niets. We mogen zelfs bij onderwerpen die ons schijnbaar raken best een beetje ongenuanceerd onze mening ventileren, alleen wat we moeten voorkomen dat we elkaar vreemd gaan aankijken op deze meningen.

Ik hoop echt dat een verschil van mening ons er niet toe brengt minder over een andere medeboarder te gaan denken. Ik persoonlijk heb geen overwegend slechte ervaringen met andere mensen, maar kan me voorstellen dat je mening ietwat stringenter wordt op het moment dat je dagelijks met ellende geconfronteerd wordt die uit een bepaalde hoek (b)lijkt te komen. Geef elkaar een beetje ruimte om iig hier open en eerlijk voor een mening uit te mogen komen en eventueel een frustratie eruit te schreeuwen! ..... JA mensen het helpt niet mee aan een oplossing maar kan wel even de druk van de ketel halen, vlak voor die zou ontploffen.

Jullie hoeven het in dezen niet met me eens te zijn, maar het zou wel helpen :lol: :lol: :lol:

Met hoopvolle groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
jan van kranenburg

29-01-2005 01:33

Marc,

Hoopvol? Hoop met je mee, maar t.a.v. bepaalde figuren heb ik alle hoop opgegeven.

Speel nooit op de man, maar achtte het noodzakelijk dit nu eens wel te doen; zij het in voorzichtige bewoordingen

Wil je weten waarom? p.b. me dan maar.

mvg

Jan
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

29-01-2005 09:22

Je zou je bijna gaan schamen als karpervisser, als je het gelul vanaf de startpost leest zeg.. Dom blondje maakt dom foutje.. und?
fishing rocks
Gebruikersavatar
dano amato
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00

29-01-2005 11:28

Ze zegt naar mijn mening toch gewoon de waarheid.

Metvriendelijkegroet..
:)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-01-2005 15:01

Ik hoef jou vriendelijke groet niet.
Vissen is een hobby, geen religie!