Afscheid en de gevolgen voor het Carpboard


Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

16-12-2004 09:19

Natuurlijk heeft Mitsz een punt, ik ben het ook niet eens met de manier waarop Roger terugkwam op het forum. Laat daar geen onduidelijkheid over bestaan. Ik vond alleen de keuze die Mitsz deponeerde niet kloppen that's all. Ook was het niet mijn intentie een lans te breken voor Roger (of voor wie dan ook eigenlijk) alles wat ik eigenlijk zeggen wilde is dat we wellicht rekening moeten houden met het feit dat niet iedereen altijd alles op een goede manier kan brengen. We (ik incl.) moeten wellicht iets meer tijd nemen om zaken te lezen en ook onze eigen posting nog eens doorlezen eer we op OK klikken.

Een topic in goede banen leiden is denk ik lastiger dan menigeen denkt, geen verwijt gewoon een constatering. Hoe lastiger het onderwerp, of zelfs hoe meer men zich er bij betrokken voelt, hoe lastiger de regie zal zijn aangezien je geen invloed hebt op de reacties van andere boarders.

Ik hoop dat dit een duidelijk verhaal is, typen blijft moeilijker dan iemand iets in een gesprek uit te leggen.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

16-12-2004 09:51

Kees,

Hoe vaak heeft een topic potentie maar wordt deze of niet in goede banane geleid, of komen er allerelei nutteloze reacties waardoor de meetse boarders niet meer reageren...

Dat gebeurde met rigs onrafeld, maar dat zijn er nog wel meer geweest.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

16-12-2004 11:15

De manier waarop Roger terugkwam was inderdaad met veel air zoals Mitsz dit mooi zegt.....Ieder heeft zijn eigen manier van terugkomen m.b.t reageren op het board.
Ergeren doe ik me er niet aan. Dat doe ik wel aan andere dingen. :)

Meestal de manier waarop boarders de topic of discussie benadert geeft al veel aan wat zijn nivo van reageren is. Zodra men een serieuze reactie geeft die op een andere manier wordt bekeken door anderen met een 'hoger' nivo lijkt het net alsof de 'hogere-nivo-mensen' niet meer willen reageren!!! :-?

Ook valt het mij op dat jongere mensen van een jaar of 14 niet serieus genomen willen worden.......Een voorbeeld: een 14-jarige boarder vraagt of er dressuur heerst op zijn viswater. Vervolgens wordt die jonge man niet serieus genomen. :-? Kees Ouwehand probeert er toch een serieuze insteek in te geven... 8) ik kan me nog verdomd goed inbeelden toen ik 14 jaar was en wat te horen kreeg van een 'goede visser' die het woord dressuur liet vallen, zo nieuwsgierig als ik was probeerde ik er achter te komen of dat ook op mijn thuiswatertje zo was. Beeld je in in het persoon die een vraag stelt, oud of jong, ervaren of onervaren! :wink:
Een topic die wel de potentie heeft om serieus te worden wordt soms/regelmatig afgekraakt, zo daalt het nivo en gaan er mensen weg die er in alle gevallen wel hun serieuze insteek in willen geven.
Jammer genoeg is dit ieder z'n keus waar we wel met z'n allen aan kunnen werken!

Mijn bedoeling is met mijn posting om anderen duidelijk te maken hoe ik er over denk...Een ander kan er wat mee, ik doe er wat mee.
Laten we het niet nog gekker maken als dat we nu doen en laat het geen 'trend' worden om het board te verlaten.
We hebben het tenslotte allemaal zelf in de hand en zelf opgebouwd!

Met nuchtere groeten Koen :P
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-12-2004 11:25

In goede banen lijden kost tijd en geduld, Marijn.

Tijd omdat je reacties moet lezen, iedereen daarbij aandacht moet geven en zelf zinnige reacties moet neerschrijven voorzien van enige sturing.

Geduld omdat niet iedereen op dezelfde gedachtegang als jij zit en jou wellicht laat afwijken van de lijn die je oorspronkelijk voor ogen had.

Kortom, om een goed topic te maken moet er creatief gewerkt worden. Dus niet alleen maar de verantwoording afschuiven naar de posters, maar ook de eigen verantwoording nemen als starter.

Voor de rest zijn er lui die bewust lopen te zieken. Maar daar kunnen moderatoren wat aan doen.

Kees
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

16-12-2004 11:36

Kees,

Een leuke topic in goede banen leiden is echt wel te doen ik heb dit een aantal keer geprobeerd en in sommige gevallen was het ook gelukt, sommige gevallen niet.

Het kost tijd en geudld ja, om alle postings te lezen.
Aangeizne ik thuis geen internet heb, moet dat op het werk :oops:

Maar aangeizen ik het op het ene momen erg rustig heb en een uur later zoveel werk op mijn bord krijg dat ik weer moet overwerken is het voor mij bijna niet te doen om een goede topic te gaan leiden, of alles wat er op het board geschreven word te lezen.

De laatste dagen is het wel erg rustig en zal ik er wel de tijd voor hebben...
Ik gaan eens nadenken over een leuk onderwerp...
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

16-12-2004 11:40

Ben het met jullie eens. MAAR wat ik wel behoorlijk irritant vind is dat er topics worden geopend, die in het verleden al tig keer en tot in den treuren zijn gevoerd. Dát ook, zorgt voor een lager gepercipieerd niveau!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

16-12-2004 11:41

Koen,

de topic die jij aanhaalde... Tuurlijk is het lullig voor zo'n jongen dat er zo wordt gereageerd, maar kijk dan even WIE er reageerd... Mensen met weinig postings... Verder heeft Kees een voorzet gegeven en heeft Chris Noorlander die jongen perfect te woord gestaan!

Jammer dat Chris zich trouwens de laatste tijd niet veel laat zien, want zijn postings vind ik altijd erg goed doordacht, maar dit terzijde...

Op het forum zal je altijd mensen meemaken die grappen uitthalen, dat doe je zelf namelijk ook, ik ook, Mitsz ook... weet ik veel wie nog meer ook!
Dat maakt het board ook leuk, een tijd voor een geintje hoort er gewoon bij. Maar af en toe worden er topics geopend... daar kan je gewoonweg niet serieus op reageren... Of je aanmelden als Van Basten... dat vraagt om reacties...
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

16-12-2004 11:49

Ik vind het niet de exclusieve verantwoordelijkheid van een moderator om de wijze van omgaan met elkaar in de gaten te houden. Daar hebben we zelf ook een verantwoordelijkheid. In de eerste plaats door niet vanuit de onderbuik te reageren (wanneer je de neiging daartoe hebt, verstuur je posting niet meteen maar lees hem eens over en bedenk hoe je het zou vinden wanneer er zo op jou zou worden gereageerd) en ook door een bepaalde reactie die niet door de beugel kan te melden aan de verantwoordelijkwe moderator. Een alternatief is om de betreffende persoon via een pb vriendelijk doch beslist op zijn buitensporige posting te wijzen. Vaak zijn mensen geneigd om minder fel te reageren wanneer ze zich niet publiekelijk voelen aangevallen.

Op een forum van zeevissen.com waar ik ook kom, word je elke keer wanneer je inlogt gewezen op een aantal heel basale gedragsregels. Dat lijkt vervelend, want je wilt niet elke keer op een patriarchale wijze worden toegesproken, maar het werkt wel. Je wordt elke keer geconfronteerd met de houding die van je verwacht wordt en die jij van anderen mag verwachten. Wellicht een suggestie voor dit board.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-12-2004 06:23

Hee MItz, dat jij mijn geen lul vind kan ook haast niet anders.... heb je in een andere topic namelijk een dikke veer in je reet gestoken!!
Eigenlijk ben je dus een enorme slijmbal....maar ook daar ken ik jou niet genoeg voor :)

Er staan hier opmerkingen van mensen waar ik dus geen enkele zin heb om op te reageren.
Een ding voor de duidelijkheid. De postings van Rodger die voor mij zinvol waren en waar ik het zeker niet altijd mee eens was stammen van voor de tijd dat hij hier terug kwam.

Ik heb "jullie" hele discussie eigenlijk gemist daar ik werken en vooral veel vissen veel belangrijker vind...en mijn pc was even down.....:(

Weet wel dat hij een leuke bijdrage leverde aan een bapaalde discussie, die ergens op gebaseerd was, namelijk zijn mening! Of je het er nou wel of niet mee eens was......lekker belangrijk.

Ik heb ook dingen hier geschreven die nergens over gaan en heel veel dingen die wel belang hadden. En vooral getracht heel veel humor in dit geheel te brengen.
Ik ben hier gevraagd om aan de rotary mee te doen...kan leuke verhaaltjes schrijven en kreeg daar complimenten over....
Ben er nooit op in gegaan...vis zoals ik wil, vang zoals ik wil, en wil dat graag zo houden :) Dat ik alleen maar vanuit mijn bootje vis..tja!

Teleurgesteld over de zoveelste (zelfde) discussie hier.......een beetje.

met ietwat vermoeide groet, MB
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-12-2004 07:01

ga ik daarom dan ook niet verder op in :D
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

17-12-2004 16:44

Mensen moeten gewoon de ruimte hebben, om hun mening te geven; al
dan eens of oneens.
Soms kun je bepaalde opmerkingen beter voor je houden, maar soms dan
knapt...!
Het is gewoon een kwestie van respect tegenover elkaar. Vergeet ook niet
dat sommige postings "raar" over kunnen komen, maar dat de schrijver
dit totaal niet zo bedoeld; omdat ie zich in z'n schrijfsel niet goed kan ver-
woorden. Het is immers niet "eye to eye"...!
Oh ja...."wie het vuur heet opstookt, kan het heter terug verwachten". Dus
stel je niet gelijk op, om in de aanval te gaan; denk eerst na...!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

17-12-2004 18:57

Benny,

hoe vaak zijn deze discussies al geweest de afgelopen 2 jaar...
respect voo elkaar is vaak ver te zoeken, maar ja... dat heb je gewoon in deze maatschappij.

Elkaar erop aanspreken is prima, wat de ander ermee doet zijn pakkie aan.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-12-2004 19:13

Heren,

Ik denk dat jullie er een beetje in zitten te zwelgen zo langzamerhand.

Ja er vallen wel een harde woorden, maar de meeste "gekwetste" mensen liggen er minder lang wakker van dan jullie denk ik :D
Respect hebben jullie constant in de mond maar ik denk dat het op een paar excessen na dan best wel mee valt.

Dus willen we er samen over op houden?

Dank Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-12-2004 19:53

Als ik in kabouter Plop mee zou doen was ik erg geschikt voor kabouter Lui.
Ik word er toch zo moe van. 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

17-12-2004 21:37

Koen, Marijn:
Ik wilde even kwijt dat mijn reactie onder het topic 'dressuur' meer bedoeld was als een 'moraliserend' geintje, dan als afzeikreactie....
Natuurlijk snap ik ook prima dat zo'n jongen staat te trappelen om een antwoord op zijn vraag te krijgen, maar met een dergelijke opmerking probeer ik op een grappige wijze (ook voor anderen) duidelijk te maken dat het probleem niet onder een kopje gezocht kan worden...
Ik zat er nog over te denken om het vervolgens ook af te maken met een passende, hulpvolle reactie, maar ik zag dat anderen dat al voor mij gedaan hadden, die er bovendien waarschijnlijk nog meer verstand van hebben dan ik... :roll:

Mvg. Daniel
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-12-2004 23:35

Henk de Jonge schreef:Jammer dat het zo loopt..

Het toetsenbord gaat nou eenmaal soms sneller dan goed is.

Probeer eens na te denken over wie achter dat toetsenbord zit, desnoods een PB-tje of email kan een hoop verhelderen.
De één heeft iets met rigs, de ander met aas,of bedreigingen van de hengelsport. Iedereen heeft wel iets te vertellen. Misschien wel voor de tweede maal, maar ieder op zijn eigen manier, ieder aan de hand van zijn eigen ervaring.
En dat maakt de cirkel rond, dat maakt dit forum….een vraagbaak een leidraad, zo je wil voor onze sport.
Henk


Inmiddels hoopvol,
Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

17-12-2004 23:58

Marijn,

De maatschappij in het algemeen gezien, is gewoon verharderd...! Men
heeft veel minder voor elkaar over, dan vroeger...!
De GOEDEN niet aangesproken!!! :D

Tot slot: Gelukkig leven wij hier op het platte-land, nog in harmonie met
elkaar....alhoewel.... :lol: :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

29-12-2004 16:51

Bart van den Hurk schreef:PS Die au revoir van Stefan zal toch aan Roger bedoeld zijn, niet zo zeer dat hij er zelf een punt achter zet?

Ik ben bang dat hij niet Roger, maar het board au revoir zei........... :(
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-12-2004 22:55

Marco,
Ik ben niet zo bang uitgevallen :lol:

Het is niet ondenkbaar dat Stefan nog steeds met z'n Concorde loopt te zeulen, en daar kun je hartstikke druk mee zijn voordat je zoiets kwijt bent.. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

30-12-2004 08:59

Of hij is nog niet verkocht, en is er daarom nu nog mee op fietsvakantie ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

30-12-2004 09:05

Ik ben bang dat hij niet Roger, maar het board au revoir zei........... :(
Ze moeten niet in hoekje gaan zitten zielig doen en medelijden gaan opwekken, of zijn het geen volwassen kerels.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

30-12-2004 09:21

Wie heeft het over zielig doen en medelijden ? Misschien is hij inderdaad op vakantie. Het was toen alleen een beetje onduidelijk hoe of wat.

Wat blijft, is dat het board bestaat en leeft door de aangemelde gebruikers, als er iemand zo lang, zo actief was, vind IK het jammer als diegene er mee stopt. Er lopen (liepen) er ook een aantal bij die IK liever zag gaan als komen...

Maarja, zo heeft iedereen z'n mening en z'n voorkeuren, is ook weer een stukje charme van 't net.
CarpeR Diem
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

30-12-2004 10:16

Ik vind het toch jammer dat er wederom geklaagd wordt. Dit is de zoveelste topic die daar over gestart wordt. Dat er mensen weg gaan is geheel aan hun om daarvoor te kiezen. Wat dat betreft is er een tijd van komen en een tijd van gaan. Schijnbaar is voor die mensen de tijd van gaan inmiddels gekomen.

Mvgr. Rene Berger
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

30-12-2004 11:31

Wie heeft het over zielig doen en medelijden ? Misschien is hij inderdaad op vakantie. Het was toen alleen een beetje onduidelijk hoe of wat.

Wat blijft, is dat het board bestaat en leeft door de aangemelde gebruikers, als er iemand zo lang, zo actief was, vind IK het jammer als diegene er mee stopt. Er lopen (liepen) er ook een aantal bij die IK liever zag gaan als komen...

Maarja, zo heeft iedereen z'n mening en z'n voorkeuren, is ook weer een stukje charme van 't net.
Marco : mocht deez of geen op vakantie zijn dan is er niets aan de hand, maar als ik lees dat iemand dit forum verlaat omdat hij niet zo vaak zijn zin of gelijk krijgt dan vind ik dat ronduit zielig en kinderlijk gedrag.
Juist door open te staan voor een ander zijn mening en ben je bereidt dit op je in te laten werken en er over te denken dan kun je toch tot een andere mening/gedachte komen die je door het uit te voeren plotsklap meer inzicht in het karpervissen verschaft en hoogstwaarschijnlijk tot betere vangsten zal leiden.

Na een aantal drukke jaren heb ik ff pas op de plaats moeten maken en ben ik wat achtergebleven in bepaalde zaken. Dus weer eens een boek gekocht, de Karperwereld(nu 4 exemplaren achter elkaar), en ben natuurlijk KSN-lid zodat ik de karper ook mag lezen.
Ook heb ik een aantal weken geleden weer gemeend mij weer eens op dit forum te moeten begeven en heb sindsdien weer een heleboel zaken vanuit een ander perspectief benaderd en kwam tot de conclusie dat dit forum toch wel heel erg veel te bieden heeft en mij weer volledig heeft bijgespijkerd in zowel mijn handels alsook mijn denkwijze om komend seizoen de karper toch eens anders te benaderen.
Ik ben ervan overtuigd dat dit mij weer veel vreugde en vangsten zal opleveren.
Weer lekker bezig zijn!!!

gr Harnold
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

30-12-2004 11:44

Harnold,
met deze tweede en uitgebreidere posting van je, ben je een stuk duidelijker. :wink:
CarpeR Diem