Politiek


Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-12-2004 17:53

Douwe Bijlsma schreef:Lijkt mij nog steeds een sta in de weg.
Is voor een bestuur een prachtig middel om de zaken er door te drukken zonder dat er verantwoording aan de leden over wordt afgelegd.
Vergaderd de ledenraad ook zonder dat het bestuur erbij is?
Zijn de punten van het bestuur er dan ook bekent?
Het hoogste orgaan in een vereniging zijn en blijven de leden.


Heb je volkomen gelijk in Douwe. Maar ik denk dat voor deze opzet is gekozen omdat de ALV niet zo een hoge opkomst kent en er toch besluiten moeten worden genomen. Liefst natuurlijk door mensen die enig verstand van zaken hebben...
Ik hoop dat de ledenraad ook vergaderd zonder bestuur, want anders heb je inderdaad het probleem van congsievorming door de door het bestuur gemasseerde leden.

Ik ben daar ook benieuwd naar.
Hé Douwe heel fijn dat je je licht laat schijnen :wink:

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-12-2004 18:52

Mannen, heb wat punten op papiergezet die hier niet allemaal van toepassing zijn maar mogelijk wel een leidraad is om mee te werken.

Wat is als karpervisser belangrijk is in deze snel veranderde samenleving.

· Probeer op waters waar je veel vist een netwerk op te bouwen ( eendracht maakt macht)
· Zijn er problemen dan kan je doormiddel van je netwerk (telefoon nummers) mensen bereiken en activeren.
· Voorbeeld, een HSV kan omdat er mogelijk problemen zijn de nacht vergunning intrekken.
· Samen de werkelijke problemen in kaart brengen.
· Dit soort problemen ontstaan vaak door buitenstaanders geen lokale karpervissers.
· Kijken of er instanties zijn die hulp kunnen bieden(R-CBB)
· Reële oplossingen aandragen bij visrechthebbende.
· Nooit met de botte bijl zaken verdedigen, respect afdwingen.
· Mogelijkheden: een pasjes systeem, contact met Politie regelen.
· Kiezen voor een proeftijd van een jaar, samen met (R-CBB) al na een half jaar evalueren en mogelijk bijsturen.
· Karpervissers er opwijzen dat pasjes systemen in hun belang is en werkt.
· Sociale controle werkt om dat de karpervisser nu zelf invloed heeft op de gang van zaken.
· In dat jaar regelmatig (informeel) overleg voeren met bestuurders.

Wat Bertil al aanhaalde speelde ook bij ons, blijft in veel gevallen lange termijn werk maar soms ook niet.
Vraag me af wat de rede is van dat voorstel en van wie kwam het af. Een brief van karpervissers,
lijkt mij in die situatie normaal dat je zoiets toe mag lichten. Alleen niet in Amsterdam??

MVG,

Peter
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

08-12-2004 19:16

Piet,

Misschien is het een idee om een omroep te plaatsen op dit bord met een poll
Wij kunnen dan stemmen en onder vermelding van ons lidmaatschapnummer onze stem uitbrengenE.a kun je dan uitdraaien en meenemen naar de vergadering Ik woon zelf in de kop van N.H maar ben wel lid van de Amsterdamse en heb eerlijk gezegd niet echt zin om 60km te rijden voor een vergadering.
Ik kan me je frustratie heel goed voorstellen, ik ben na 20jr vissen het afgelopen jaar op zo'n watertje terecht gekomen waar zo een bestuurdje huishoud.
Het bestaat voornamelijk uit mensen die de hele dag niets anders te doen hebben, tel daarbij op niet kunnen vissen(wat geen schande is, het gaat tenslotte om het plezier dat je beleefd)en het licht niet gunnen in andermands ogen en ......... klaar ben je ermee
Begin met die poll man! ik doe in ieder geval zeker mee, er vergis je niet er zijn veel vissers die niet in Amsterdam wonen maar wel de vergunning hebben.

suc6

rinus
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-12-2004 19:40

Bedankt Piet,

Dan zal ik de aankondiging van de algemene ledenvergadering in de gaten houden. Ik hoorde eerder al van Joris dat het bestuur taai is en hij zich knap alleen vond staan. Maar eerlijk gezegd ontgaan mij de aankondigen van de vergaderingen en ben ik niet alleen lid van de AHV. De aankondiging staat wel in het verenigingsblaadje, maar dat verdwijnt in het ronde archief. Ik zal het in de gaten houden en proberen er te zijn. Het is inderdaad handig als iemand dit dan op het board aangeeft.

Groet, Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-12-2004 19:49

Voor er wat dan ook ondernomen wordt dien je eerst te weten wat er in de statuten en het huishoudelijk reglement van de AHV staat. Hierin moet o.a. ook te lezen zijn wie er voorsstellen (en op welke manier dit moet) kan doen voor een ALV.
Via de site de AHV kun je nergens de statuten of huishoudelijk reglement lezen of downloaden. Het is wel normaal dat je als lid een exemplaar van de statuten en het huishoudelijk reglement moet kunnen krijgen.
Hierin moet m.i. ook staan hoe de ledenraad geregeld is en welke bevoegdheden deze ledenraad heeft.
Op de site staat wel te lezen:
- de ledenraad mag uit maximaal 60 leden bestaan
- door en uit de ledenraad wordt elke 2 jaar een bestuur van maximaal 9 personen gekozen

Wanneer is deze verkiezing weer aan de orde?

Even iets over het meenemen van vis. In totaal is er binnen alle federaties (en zij vormen dus samen de NVVS) geen meerderheid te vinden voor een totaal meeneemverbod van vissen.
Om redenen die eerder in deze topic ook al genoemd zijn is er wat voor te zeggen dat er niet zo'n algeheel meeneemverbod komt.

Verbod op het meenemen van karper: bij sommige HSV-en geldt inderdaad zo'n verbod, maar nogmaals dit zal lang niet overal te realiseren zijn
Bij de federatie Oost-Nederland geldt vanaf 1-1-2005 het volgende t.a.v. het meenemen van karper:
1 karper tot maximaal 60 cm mag meegenomen worden. Dit geldt echter niet voor spiegelkarper, lederkarper en rijenkarper, hiervoor geldt dus wel een totaal meeneemverbod.
Bij deze federatie was (en is) dit het hoogst haalbare, maar hier valt mee te leven naar mijn mening.

De AHV is één van de weinoge HSV-en die geen lid zijn van een federatie, dus ook niet onder de NVVS vallen.

Mocht er hulp nodig zijn dan ben ik altijd bereid om te helpen.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

09-12-2004 08:08

Marc,

Niet alleen het wel of niet meenemen van karper zal in die ALV besproken worden, ook de zaken waar jij wel een mening over hebt. Je bent nu op de hoogte van het feit dat er een ALV aan komt (komt toch ook nog in het clubblad te staan?), wie dan schittert door afwezigheid verspeelt mijns inziens dan inderdaad het recht om achteraf commentaar te leveren.

Helaas is dit echter meer realiteit dan fictie, en klagen veel karpervissers steen en been, maar o wee als er eens vergaderd of andere activiteiten ondernomen moeten worden... Ik wil niet zeggen dat dit voor jou geldt, maar het is een instelling die je veel te veel tegenkomt.

Maar weer eens een voorbeeldje van ons aller Aart aanhalen. Hoeveel berichten ik hier al niet voorbij heb zien komen over het feit dat nachtvissen in de Flevopolder niet is toegestaan? Klotepolitie, hufters die BOA's... Een briefje voorzien van een aantal handtekeningen richting de POS is voldoende om de legalisering in gang te zetten!

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-12-2004 09:01

Mark,

Uiteraard wist ik dat je hier op aanstuurde, maar het was mij nog een te specifiek vandaar dat ik je een platform gaf om het breder te trekken. Punt is duidelijk en terecht!

Nog steeds is mij een aantal zaken echter niet duidelijk.

* Was deze stemming van te voren aangekondigd?
* Hebben de ledenraadslieden met de achterban overlegd?
* Waarom is de stemming niet doorgeschoven naar de ALV? Dit soort beslissingen gaan mij te ver voor een ledenraadsvergadering.
* Waarom stuurde het bestuur zo aan op meenemen mag?? Hier zit duidelijk een reden achter wie van de bezoekers kan mij die reden duidelijk maken?

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

09-12-2004 09:37

Rinus,

Ik denk dat jouw idee niet gaat lukken.
het bestuur trekt zich niks van stemmen aan die niet aanwezig zijn!

Bij de ledenraad was iemand die een stem had doorgegeven maar niet aanwezig kon zijn. De persoon in kwestie had het bestuur op de hoogte gesteld van zijn stem, maar omdat hij niet aanwezig was tijdens de stemming is zijn stem niet meegenomen in de telling.

Douwe,

De ledenraad vbergaders niet tussentijds, zonder het bestuur, maar het dee bestaat nu wel om voor iedere vergadering bij elkaar te komen om het een en ander te bespreken zpdat we met gelijke gedachte de vergadering in kunnen stappen.

Aart,

de statuten zij op te vragen, net als het huishoudelijk regelement, maar... Ze zijn bezig dit te wijzigen.
Tijdens de afgelopen evrgadering wilden ze stemmen over het nieuwe huishoudelijke regelement, maar we kregen niet de oude en nieuwe versie... Dus we stemden niet in om hiernaar te kijken.
We krijgen nu een nieuwe toegestuurd waarin de wijzigingen zijn aangebracht.
Er stonden ook veel fouten in. Het bestuur zou nu de ledenraad kunnen kiezen, dat lijkt me niet erg logisch.. Dan wordt het ebstuur automatisch ieder jaar herkozen...

Bij de vorige ledenvergadering is het bestuur helaas herkozen.... Ledenraad ligt oiok vast, ik twijfel eraan of er nieuwe mensen bij mogen komen, maar ik denk het niet...
Gebruikersavatar
ben cohen
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-12-2004 20:53

09-12-2004 17:17

Veel van de oude garde vinden ons maar een dom stelletje karpervissers,het enige wat ze zien,is dat wij in ons tentje hangen en bier zuipen.Ga maar is kijken naar veel van die oude garde die de vissen op de bosbaan verneuken.Ze weten het allemaal zo goed,slaan keihard aan en lopen naar achteren,waarom? dat weten ze zelf ook niet,in de meeste gevallen weten ze niet eens wat een onthakingsmat is,om maar te zwijgen over wat voor haken ze gebruiken,te triest voor woorden.Het woord pappegaai kennen ze niet,maar ze zijn er wel de oorzaak van(hiermee zeggende dat natuurlijk niet alle peppies zijn) dat je af en toe niet weet,wat voor vis je eraan heb hangen,zo toegetakeld zijn ze.In het belang voor het nachtvissen moeten we de koppen bij elkaar brengen en met zijn allen naar die ledenvergadering toe,als piet ons op de hoogte houdt van wanneer,etc.Je moet niet denken van het is mijn vereniging toch niet,want kijk maar is hoe veel hagenezen,utrechters (en ga zo maar ff door) erin op de amsterdamse wateren bivakeren.Dus het is in ieder zijn belang,niet alleen de amsterdammers.Nog een gevolg zijn de karperwedstrijden die niet meer kunnen plaatsvinden,wat een heel hoop mensen trekken.Wat krijg je,mocht er niet meer nacht gevist worden;kempisch kanaal praktijken van toen,stiekum nachtvissen,boetes,etc.Dus jongens be there
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-12-2004 18:29

Marijn, het wijzigen van een huishoudelijk reglement kan nooit veel andere zaken regelen, het MOET een afspiegeling zijn van de statuten houdt dat vooral in de gaten.
Een huishoudelijk reglement wordt namelijk niet getoetst door een notaris en ook niet als zodanig bekrachtigd.
Wat ik nu lees over die leden raad laat mijn haren overeind staan, het is voor zover ik het kan bezien tijd dat er enige structuur in aangebracht wordt.
Is het ook mogelijk dat 5 dezelfde personen meerdere mensen naar voren schuiven in die raad of moeten dat verschillende personen zijn en wordt dat ook getoetst?
Ik draaf hier mischien over door maar in mijn bestuurlijk gevoel klopt deze constructie niet echt.
Laat aub het bestuur niet nog meer macht krijgen over die ledenraad.

ps. in het BW verenigingsrecht, staat duidelijk aangegeven dat leden die niet aanwezig zijn hun stem door een andere stemgerechtigde mag worden uitgebracht.
Die moet dan wel schriftelijk gemachtigd zijn, een bestuur MAG deze stemmen niet weigeren.
De leden kunnen het bestuur derhalve rechtshalve verplichten deze stemmen mee te tellen.

Maar ook hier telt: tenzij de statuten dit NIET toestaat, dus lees de statuten goed door!!
Staat er niks over vermeld telt het algemene verenigingsrecht.

Groeten Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

09-12-2004 19:11

marijn ham schreef:Klaas,

Uit juw woorden haal ik dat het bestuur (zoals geregeld bij de KSN) geen stemrecht heeft.
He bestuur stemde met 3 stemmen tegen, haal je die 3 stemmen eraf, dan hou je er 8 over ipv 11... En dan zou het andere voorstel geaccepteerd en gekozen moete worden.

Zou je het bestuur hierop terug kunnen fluiten en een nieuwe stemming laten plaatsvinden?


Marijn,

Zal misschien al over geantwoord zijn: hoe een stemming wordt gedaan, en het al dan niet mogen meestemmen van het bestuur, staat beschreven in de statuten van oprichting.

Bij ons in de hsv mag het bestuur wel degelijk stemmen (wat al eens tot een beslissing heeft geleid waar een groot deel het niet mee eens was).

Ben zelf geen statutenman (aangezien voor mij rede voor gaat), maar is dus wel belangrijk, dat er iemand in de groep is, die dit wel is.

Trouwens: waar je even voor moet uitkijken, is of er geregeld staat in de statuten, hoe vaak een onderwerp tijdens de alv aangehaald mag worden, en hoe vaak een lid een idee naar voren mag brengen tijdens de alv. Bijn onze is het zo, dat als een onderwerp""afgehandeld" is, er verder niet over gediscussieerd mag/kan worden (statutair vastgelegd).

Verder: als je van plan bent om iets tijdens de alv ter sprake te gaan brengen, zorg ervoor, dat je nakijkt, of dit voorafgaand aan de alv SCHRIFTELIJK dient te gebeuren (en ik zou dat in zo'n geval dus wel aangetekend met ontvangstbevestiging doen).

Ook: wat je gaat indienen, zorg er voor dat er slechts een zeer klein clubje van mensen van op de hoogte is (paranoia, IK???, absoluut). Bouw je betoog en plannen ook altijd op basis van wordt case scenario (ervaring)

hoop dat je hier iets aan hebt.


Ted
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-12-2004 19:38

Douwe,

Volgens mij klopt hetgeen jij zegt niet helemaal.

Statuten kunnen nooit boven een wetboek geheven worden, je kunt met elkaar afspreken we doen het zo of zo, maar zodra er een conflictsituatie ontstaat zal het BW boven alle andere afspraken en regels gelden.

Maar goed, misschien ben ik dom :P Ik snap het hele verhaal nog steeds niet.

Karpervissers willen een stemming m.b.t. een meeneemverbod van karpers.
Bestuur stemt tegen dit voorstel, om mij nog onduidelijke redenen met een rechtmatige meerderheid. Je kunt het dan niet leuk vinden maar zolang de meerderheid ervoor is dan ....... moet je dus andere paden gaan bewandelen.

Allereerst zou ik het bestuur een persoonlijke heroverweging vragen. Blijkbaar hebben ze er niet goed over nagedacht, als ik jullie verhalen lees. Aan de andere kant, waarom vragen jullie om een stemming terwijl je bij voorbaat weet dat je niet genoeg stemmen mee hebt? Of hebben jullie voor iets zo belangrijks niet eerst even lopen lobbyen?

Anyway, indien er nog ruimte is om met het bestuur te praten (individueel) dan zou ik het niet na laten mannen. Probeer ze met argumenten de juiste weg te laten bewandelen. Lukt dit niet dan kun je om een stemming vragen tijdens de ALV (maar alleen als je weet dat jij genoeg mensen kunt mobiliseren!)

Misschien moet je wel gewoon aangaan geven dat na rijp beraad ook jullie denken dat een algeheel verbod niet zo handig hoeft te zijn en een stemming vragen met een bepaalde maatvoering, zoals ook al door anderen geopperd.

Greets M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-12-2004 19:48

Marc dat is soms niet zo.

Artikel 38 burgelijk wetboek verenigingsrecht.

— 4. Tenzij de statuten anders bepalen, kan iemand die krachtens lid 1 of lid 3 stemgerechtigd is, aan een andere stemgerechtigde schriftelijk volmacht verlenen tot het uitbrengen van zijn stem.

Het is namelijk zo dat de statuten NOOIT in strijd mogen zijn met het BW vandaar dat een notaris de statuten ook moet bekrachtigen.

En tot jou geruststelling het is niet dom van jou om dat te denken :D

Het vervelende in deze situatie is dat het een vergadering is geweest van een ledenraad niet van een ledenvergadering, dus dat je iets ontgaan is in deze mailings klopt wel weer :D
Vissen is een hobby, geen religie!
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

11-12-2004 20:06

Collega karpervisser's,

Allereerst even een reactie op het contact AHV-KSN. Door Dave Schoonenberg is het eerste contact gelegd met de voorzitter (en later hoop ik) ook het bestuur. Dit was naar aanleiding van de perikelen vorig jaar (rechtuit vissen ed) Dit zal een navolging krijgen. Mogelijk dat hierin de regio CBB een rol gaat spelen. Eindelijk hebben we een aantal enthousiastellingen bij elkaar gekregen. In de eerste bijeenkomst zal een voorzitter ed geregeld gaan worden.
Daarna gaan we bekijken wat die regio CBB kan betekenen. Dit zal in overleg gaan met de landelijke CBB en natuurlijk KSN.
Dit geldt ook voor het probleem in het Amsterdamse E.O.
We moeten echter proberen om de emotie uit te schakelen en het verstand te laten prefeleren. Dit zal niet altijd even gemakkelijk zijn.
Oproepen om mensen tot de ledenraad te laten toe treden zijn tot 2 maal toe gedaan op onze regioavonden. Marijn was meteen enthousiast. Hij probeert in ieder geval het voortouw te nemen. Echter die oproep heeft niet ieder Amsterdams lid (KSN en tevens HSVlid) kunnen horen, want ze waren er gewoon niet. Er waren er een handjevol. Deze mannen kunnen dan ook geen vuist maken. Juist dit soort avonden kunnen er spijkers met koppen geslagen worden.
Ik hoop voor Piet Vogel, dat er snel wat geregeld kan worden, want dit is
natuurlijk ook niet leuk voor hem.
Sterkte in ieder geval.

John de Vries
regiovertegenwoordiger regio Noord-West Nederland KSN
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

15-12-2004 17:47

Naar een ledenvergadering gaan is natuurlijk prima, maar het is al vaak gezegd: ga in een bestuur van je hsv! Zo heel veel tijd kost het niet, en dan kun je werkelijk iets doen voor je visserij!
Bij de Algemene Utrechtse hengelaars vereniging (8000 leden) zijn er 3 ksn-leden in het bestuur, en nog eens 2 leden die af en toe op karper vissen! (bestuur bestaat uit 9 leden)

groeten,
Simon
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-12-2004 19:59

Simon,

Het bestuur wordt iedere stemming herkozen, en zitten nu weer voor 2 jaar op hun troon...

Daarkom je niet tussen... helaas!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

16-12-2004 08:08

Marijn,

In de statuten zal ongetwijfeld iets staan over voordracht van nieuwe bestuursleden. Op het moment dat er iemand aftreedt kan er een extra kandidaat naar voren geschoven worden, ook al is die man herkiesbaar. Vervolgens volgt stemming, en je raadt het al, als er voldoende karpervissers aanwezig zijn...

Nu moet je je natuurlijk afvragen of zo'n "coup" de beste manier is om in gesprek te raken, maar als je voldoende steun vindt is het absoluut mogelijk.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

16-12-2004 08:52

Mark,

Er zijn 42 leden in de ledenraad, waarvan 19 karpervissers... De andere leden zitten al sinds mensheugenis in de ledenraad en het bvestuur zit al jaren op de troon...

Op deze manier kom je gewoonweg niet in het bestuur.... Daarvoor is er nog veel te weing steun.
Misschien over 2 jaar als er weer nieuwe leden in de ledenraad kunnen stappen...
Als dit dan weer karpervissers zijn, dan maak je tenminste een kans, niet in de huidige situatie.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

30-03-2005 19:33

Zoowww Mannen,
Toch maar even vóór de ALV de A'damse pers erbij gehaald.
Goed artikel in het Amsterdams Stadsblad.
De voorzitter van de AHV: Tja men moet toch een karpertje mee kunnen nemen om op te eten :evil:

Klasse

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-03-2005 19:45

Henk, als een algeheel meeneemverbod niet haalbaar is dan proberen alleen een schubkarper tot maximaal 60 cm lengte en geen spiegel- rijen- en lederkarper ( zo is het nu bij de fed. Oost-Nederland ook, meer was daar ook niet haalbaar).
erik flaschwinkel
Berichten: 127
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: spaarndam

30-03-2005 20:10

Aart Henk en anderen,
Ik denk zelf ook dat het meeneem verbod zoals er nu in oost nederland word gehanteerd het hoogst haalbare is.

En (au tegen het zere been van sommiggen) waarom zou je geen karper mee mogen nemen,bij alle ander vissoorten word het wel geaccepteerd.
Leg het maar aan een ander uit waarom paling baars snoekbaars of de div zeevissen wel en een karper niet meegenomen mag worden.

Ik denk dus dat een beperkt meeneemverbod ook echt het hoogst haalbare is,al blijf ik het belachelijk vinden dat een vereniging die zelf flink investeerd in het uitzetten van prachtige spiegels het toe laat dat die zelfde vissen legaal in de (pan) verdwijnen.
Maar wie gaat dit vebod controleren??
Ik ben allang blij wanneer er om mn vergunning gevraagt word.

Dus komt allen op de algemene ledenvergadering en laat je stem gelden AUB
Tot Dan
Erik
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-03-2005 20:15

Erik, het hoogst haalbare is nogal verschillend. Binnen de fed. Groningen-Drenthe geldt een algeheel meeneemverbod voor karper.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

31-03-2005 11:16

Heren,

Het is vreselijk jammer dat dit heeft moeten gebeuren, maar ik begrijp heel goed waarom de AHV dit doet...
Wij van de R-CBB noordwestnederland hebben afgelopen week een aangetekende brief verstuurd met daarin een agendapunt wat betreft de komende ALV. Het beperkte meeneemverbod hebben wij naar voren gebracht.
Het gaat erom dat wij een meenmeenverbod willen hebben voor vissen kleiner dan 40 cm en groter dan 60 cm, plus het feit dat alle spiegelachtige karpers gelijk dienen te worden teruggezet.

Een geheel meeneemverbod had er niet ingezeten, ook omdat tijdens de laatste Ledenraad al tegen een dergelijk plan is gestemd.

Het bestuur voelt nu waarschijnlijk nattigheid en het enige dat ik wil vragen is kom AUB op de vergadering, daar zal gestemd gaan worden en als wij niet met voldoende man daar naartoe komen, dan is alle moeite voor niks geweest en kan men legaal 30+ vissen meenemen en deze of verkopen of als avondmaal gebruiken... Dit is juist wat wij NIET willen.

Wij hebben er veel tijd enmoeite ingestoken, maar de bal ligt nu ook bij de leden van de AHV!

De ALV zal waarschijnlijk op 25 mei zijn, maar de exacte datum zal in het blad Vissen komen te staan.

Mochten jullie willen weten wat er in de brief stond die naar de AHV is gegaan, mail dan even, want dan kan ik deze doorsturen.

Nogmaals... Zorg dat je erbij komt!
Eventueel aanmelden bij mij, dan houden we contact hierover en zorgen we dat we daadwerkelijk met zijn allen naar de vergadering gaan. Het bestuur voelt nattigheid en zal zeker acties ondernemen om het plan af te wijzen, zij zullen waarschijnlijk een grotegroep anti-karpervissers willen verzamelen. En op de vergadering telt alleen het aantal aanwezige stemmen....
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

31-03-2005 12:37

Marijn,

Is het niet mogelijk een machtiging voor een stem af te geven? Zou in de statuten of huishoudelijk reglement moeten staan. Op die manier zouden zelfs mensen die niet kunnen komen, tóch hun stem kunnen laten gelden.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

31-03-2005 12:45

Is niet mogelijk is al eens geprobeerd. Het staat ook in de statuten of huishoudelijkregelement.
groetjes henk
groetjes henk