Afscheid en de gevolgen voor het Carpboard


Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

15-12-2004 19:32

Jammer dat het zo loopt..
Roger, kijk zijn postings eens na, ja, doe dat echt eens een keer. Kennis overbrengend bezig,waardevolle info over van alles,van alle markten thuis.
John, sinister, lollig, kritische noten op zijn zang, satirisch soms.
Stefan, altijd in de weer met “zijn” jeugd, tegengas gevend vele uren bestedend aan dit forum, buiten zijn werkzaamheden voor de KSN.

Een eigen inbreng op dit forum derhalve. En ja, vaak ook dominerend aanwezig.
Deze mensen hielden het echter op dit forum spannend, intrigerend zo je wil. Reden om elke dag of als gast of als lid in te loggen om te kijken en leren en lezen en als je het niet kon laten mee te debatteren.
Neen, afzeiken die hap, niet beoordelen op de werkelijke bijdrage die geleverd werd.
Jammer..

Ook ik heb mijn voorkeuren, en heb ( zij het tamelijk netjes) mensen beoordeeld op wat er geschreven werd. Echter door schade en schande wijs geworden gezien dat menigeen zijn eigen beleving heeft en daar respect voor moeten opbrengen.
Het toetsenbord gaat nou eenmaal soms sneller dan goed is.

Probeer eens na te denken over wie achter dat toetsenbord zit, desnoods een PB-tje of email kan een hoop verhelderen.
De één heeft iets met rigs, de ander met aas,of bedreigingen van de hengelsport. Iedereen heeft wel iets te vertellen. Misschien wel voor de tweede maal, maar ieder op zijn eigen manier, ieder aan de hand van zijn eigen ervaring.
En dat maakt de cirkel rond, dat maakt dit forum….een vraagbaak een leidraad, zo je wil voor onze sport.

Menig inzicht van vooraanstaanden in de hengelsport is gevormd door de bijdragen die hier zijn gegeven. Zij zijn “meegenomen” in overleggen met instanties waar je als éénling niets te vertellen hebt. Het zou jammer zijn als die bijdragen niet meer geleverd zouden worden.

Bezorgd maar wel hoopvol.

Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

15-12-2004 19:51

Nou, nou,
Henk.

Donkere dagen voor kerst? Zie je het niet te somber in.
Soms heb ik het idee, dat wij gewichtloos hangen.
Het is net als met leren zwemmen. Je staat bij het diepe en ze willen je erin hebben. Dus niet. Schrap zet ik mijn voeten tegen de bassinrand. Begin eerst maar 's op 1 meter diepte. Daar is het warmer. Daar kunnen ze je het leren. Als je het dan kan, kun je altijd later in het diepe gefl... gegooid worden.

Ach het is net vissen he.

Gr. John
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

15-12-2004 20:23

Henk,

Dat is het mooie maar tegelijkertijd ook het beroerde van een open forum. Iedereen kan en mag er posten, helaas is het niet voor iedereen weggelegd. Toch blijft het al dan niet deelnemen een eigen verantwoordelijke keuze, die iedereen zelf moet maken, waarbij de andere boarders "geen" invloed op hebben. Het is enkel afhankelijk van de prikkelbaarheid van hunzelf dan wel de prikkelbaarheid van de postings die ze posten. Zo gauw de lol er voor mij eens af zou zijn, wat geheel niet het geval is hoor, dan zou ik ook er gewoon mee ophouden. Maar voor de mensen die echt lezen blijft het forum nog steeds heel leuk om bij te houden.

PS Die au revoir van Stefan zal toch aan Roger bedoeld zijn, niet zo zeer dat hij er zelf een punt achter zet?
mvg

Bart van den Hurk
jacco noordermeer

15-12-2004 21:16

amen! henk
ik ben zelf niet zo"n type die zich overal in mengt
maar lees wel graag de ideen van anderen
soms leerzaam soms irritand
ik heb mijn eigen kijk op de dingen die hier allemaal gebeuren
veroordelen doe ik niemand
laat ieder in zijn waarde

zou iedereen moeten doen!!

mvg jacco
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-12-2004 21:23

Ik ben er eigenlijk en beetje pissig om. dat wil zeggen als het gaat om Roger.

De man stormt het forum binnen met een air, waarvan hij zelf weet, dat ie bijna enorm is.

Een week later zegt ie dat ie het nog wel blijft volgen, maar niet meer reageert. Getuigt niet van het doorzettingsvermogen, dat hoort bij dit gedrag.

Als we er nu eens goed over na gaan denken, waar was die arrogantie dan op gebaseerd? Hoe kan het nu, dat iemand met zoveel zelfovertuiging, dit in een weekje verliest?

Nog een punt: waarom is het nodig om het halve bestand aan deelnemers tot minder capabele vissers te bombarderen?

Dit soort gedrag, is wat mij aangaat slechts ter versterking van eigen ego. Ik vind het erg slordig omgaan met eigen millieu.

Roger zie ik echter liever wel blijven, maar dan wel op een normale manier.

Dus PIK, doe nou maar weer normaal mee! Eikel.......
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

15-12-2004 21:50

Ik zou het erg jammer vinden als een stel trouwe boarders het board zal verlaten.

Ik heb de laatste tijd hier op het board veel bijgeleerd

kennis is leuk
kennis delen nog veel leuker
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

15-12-2004 21:51

Mitsz, misschien raakte Roger wel verstrikt in zijn eigen net of zag ie het ff niet zitten, who knows? Toetsenbord gewillig,dik hout planken zagen enzo.
Het laatste kan ik zeker mee instemmen :lol:

Overigens, net het artikel van Marc van Balveren gelezen in Hét Visblad, ging over veiligheid bij het vissen op karper. Met als hulpmiddel de welbekende opblaasbare boot.
Wellicht ingegeven door een bepaald topic over Amances? Zo, ja dan is dit board nuttig voor iedereen.

Jacco, ik denk dat het merendeel er zo over denkt hoor, is helemaal niks mee. Vaak ontstijg je jezelf naar een hoogte die je normaal niet zou kunnen handhaven.

John, was een diepe nadenker, dacht nog even aan een PB-tje, maar na ampel beraad begrijp ik hem volkomen! 8)
O.ja van die donkere dagen hé, heb je wel wat gelijk in, maar zo somber zie ik het toch ook weer niet in.

Bart, ik help het je hopen vwb Stefan, dacht toch echt dat ie...
Enfin, hij is degene die ons uit de brand kan helpen.

Groet,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-12-2004 21:58

Henk,

inderdaad vestrikt in eigen net. het zou leuk zijn , als ie het zelf toe zou geven.

MVG Mitsz
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-12-2004 22:28

Ik ben er totaal niet rouwig om dat ene RF na een week arrogantie vandoor gaat.
Zijn topic wat betreft de rigs begon interessant, maar uiteindelijk heeft hij niet iets nieuws neergelegd. Veelal bekende verhalen, niks nieuws.

Wel profileert hij zichzelf als een goede karpervisser die weet waar hij het over gaat, dan is het jammer als je niks nieuws te melden hebt.

Hij ziet het vissen wel hoor, daar niet van... Maar de manier waarop hij loopt te schreeuwen en andere tegen de schenen schopt getuigd van weinig respect, en dat is juist hetgene wat iedereen verdient.
Of je nu een jaar op karper vist of al 20 jaar lang op elkwater de dikke vissen weet te vangen.
Visser A vist al jaren p de voor hem vertrouwde manier, vangt geen dikke vissen maar heeft er veel lol in. Wie is RF dan om deze boarders af te zeiken dat ze geen nuttige inbreng hebben??

Ik heb geen idee wat hij wilde bereiken, misschien wat naamsbekendheid zodat hij nu een artikel schrijft en iedereen van het board het wil lezen....?

Nogmaals, ik ben er niet rouwig om, met zo'n houding mag ie zich lekker terugtrekken.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-12-2004 22:28

Mtsz,

Roger zijn fout zien toegeven??
Dacht het niet!
jacco noordermeer

15-12-2004 22:37

henk
zoiets als roger heeft gedaan!!

mvg jacco
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

15-12-2004 22:45

Ja, Jacco, het was nou éénmaal zijn manier van communiceren, maar hij had wel een verhaal te vertellen. Ik moet wel toegeven dat het wat opgeblazen overkomt, mijn stuff was het niet, maar het gaf wel leven in de brouwerij.
Ja of nee reageren, dat was de kwestie. Voor mij iig niet reageren. Maar toch had ie zijn bijdragen......
En neen, ik breek geen lans voor hem, dat moet ie zelf doen. John is een heel ander verhaal, en als dat van Stefan echt waar blijkt te zijn een nog ander verhaal.... :cry:

Groet,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
jacco noordermeer

15-12-2004 22:49

ok henk
denk er ook zo over
mvg jacco
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-12-2004 22:59

Henk,

Wellicht is er teveel op de man gespeeld, maar zoals ik Roger ook al in een PB geschreven heb, wie wind zaait zal wind oogsten.

Uiteraard wordt er terug getrapt op het moment dat iemand zo beledigend bezig is MAAR by gones are by gones .... althans vind ik! Als Roger gewoon weer terug komt en nuttige zinvolle toevoegingen heeft op discussies dan is er niets aan de hand toch?

Reactie op een persoon is vaak een afspiegeling van iemands gedrag, iedereen komt wel eens anders over dan dat eigenlijk de bedoeling is so be it, daar kun je over gaan janken maar daarvoor geldt: Crying over the spilled milk ........ helpt niets!

Soms worden mensen afgerekend op hun gedrag of uitspraken zie ook Theo van Gogh. Persoonlijk denk ik dat je niet altijd alles hoeft te zeggen op de momenten dat JIJ het wilt zeggen of op de manier waarop JIJ het wilt zeggen. Klanken maken de muziek immers.

Als Roger besluit om weg te blijven dan wel graag om de juiste redenen en niet de redenen die hij tot nu toe geschreven heeft, dat gaat nergens over namelijk. Ik zou het jammer vinden dat iemand (wie dan ook) niet meer zou komen omdat hij alsmaar verkeerd begrepen wordt, daar kunnen we samen aan werken toch? Hij wat minder en wij wat begrijpender.

Helemaal tegen mijn gewoonte in, heb ik Roger in een PB verteld dat ik hem graag terug zou willen zien, maar op een iets minder confronterende manier. ALS ik een van de redenen ben dat Roger niet meer wil komen dan spijt me dat en kan ik eerlijk zeggen dat dit niet mijn intentie is geweest!!!

Lang verhaal maar als hij besluit niet meer te komen dan is dat jammer, maar met name voor Roger het board als entiteit zal best blijven bestaan en ook de kennis van de leden zal groeien zonder Roger. Misschien minder leuk, minder opwindend maar goed dat is dan niet anders.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-12-2004 23:01

Mitsz / Marijn,

Roger hoeft zijn fout niet toe te geven toch? Gewoon Bygones are Bygones ............

Morgen gewoon weer terug het board op en gewoon weer meedoen.

We zeggen allemaal wel eens iets wat niet iedereen waardeerd, soms zelfs iets wat bijna niemand kan waarderen that's live!

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-12-2004 05:43

Sorry Mitz,

ik kan het niet laten....

Jij zegt over Rodger dat hij hier binnenstormt.......
je hebt in minder dan 8 maanden ruim 1000 berichten hier geplaatst...over stormen gesproken.

Ik heb weinig zin om ze allemaal na te lezen....Ik hoop dat je mij dat kan vergeven?

Dit soort opmerkingen van jou kant doen dit board geen goed.

Ooit in den beginne toen dit board nog niet eens bestond....ach laat ook maar.

Met vriendelijke groet, MB
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

16-12-2004 06:01

Sorry Michael, ik kan het ook niet laten ;

maar zonder ze gelezen te hebben is het ook moeilijk om een oordeel te vellen ?....
CarpeR Diem
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-12-2004 06:05

Heb je helemaal gelijk in.....

Die van Rodger waren alleen wel de moeite van het lezen waard......

Groet MB
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

16-12-2004 06:10

Zo heeft ieder z'n eigen voorkeuren..... :-?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-12-2004 08:17

Michael Bouman schreef:Heb je helemaal gelijk in.....

Die van Rodger waren alleen wel de moeite van het lezen waard......

Groet MB

Neem maar van mij aan dat die van Mitz toch ook zeker de moeite waard zijn!.
Men dient wel te beseffen dat als men veel serieuse tijd in het board steekt door serieuse reply''s te schrijven op vragen,hier best wel veel tijd in gaat zitten door het vele typewerk. Dan onstaat bijna vanzelf ook af en toe de behoefte om even te dollen...niet alles hoeft serieus te zijn.
gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

16-12-2004 08:34

Huh Hans?

Ga jij mij nu vertellen dat het karpervissen (en dit board) een hobby is :evil: ?
Aan de reacties her en der lijkt het voor mij af en toe wel iets serieus, levensbedreigend / levensreddend serieus ............. :P

Laten we er nu voor waken dat we niet allemaal van elkaar gaan vertellen wat we er van vinden, dat leid namelijk helemaal nergens toe.

Iedereen heeft een bijdrage, de een wat serieuzer de ander wat luchtiger maar het zijn wel allemaal nuttige bijdragen. 8)

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-12-2004 08:35

Beste Michael,

ik vond Roger's bijdrage inhoudelijk natuurlijk goed. Hij zal voor veel mensen iets nieuws hebben gezegd. Dat is altijd goed.

Communicatie echter, is niet alleen te beoordelen op de informatieve waarde. let maar op. Nu wil ik jou vertellen, dat ik het niet met je eens ben. Dat kan ik natuurlijk op diverse manieren doen:

OF ik draag gewoon op een beleefde manier argumenten aan, waarom ik een andere visie op het onderwerp heb.

Of ik zeg gewoon dat je een enorme lul bent.

Mag jij kiezen
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

16-12-2004 08:52

Mitsz,

Appels en peren .......

Niet eens zijn, er zijn zoveel mensen waar ik het niet mee eens ben (goh?) Maar er zijn maar weinig mensen die ik een lul vind, misschien ken ik niet genoeg mensen maar affijn.

Ik vind je stelling dan ook een beetje onder de maat in deze, kunnen we het er niet gewoon op houden dat de klank de muziek maakt. En er nu over ophouden aub?

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-12-2004 08:56

je hebt m'n posting dus niet goed gelezen Marc. Dat is dus precies wat ik wilde zeggen. Ik ken Michael helemaal niet en vind hem dus geen lul. Dat is een voorbeeld van hoe je met communicatie om gaat
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-12-2004 09:03

Toch heeft Mitsz volgens mij een punt. Dit is niet de eerste keer dat de inhoudelijke kant van het board via een topic aan de kaak gesteld wordt. Maar al te vaak is dat met een kleinerende strekking naar de andere boardgebruikers. Je kunt duizend maal beweren dat het niet zo bedoeld is, maar het komt uiteindelijk wel zo over. Niet zo gek dat dit de wat trouwere leden die wel de moeite nemen om inhoudelijk te reageren tegen de haren instrijkt.

En nogmaals, laat iedereen die vind dat het beter kan daar zelf eens aan werken. Een goed topic beginnen, maar ook strak tot een goed einde begeleiden is veel werk. “Rigs ontrafeld” gaf vele goede reacties waaruit duidelijk bleek dat er wel degelijk niveau bij veel boardgebruikers aanwezig is, maar verzande mijn inziens omdat de topic starter niet de tijd nam het in goede banen te leiden.

Groet, Kees