De Jonge/Maassen.... aardige mix dunkt me!

Plaats reactie
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

12-12-2004 22:07

Onder het motto beter laat dan nooit,

Zodadelijk 22.05 uur op TV 3 bij de VPRO. Freek de Jonge goes Theo Maassen.
Sorry dat ik er wat laat mee ben. Zal overigens nog wel herhaald worden in de loop van de week.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-12-2004 22:41

John,
Ik geniet hoor!!!

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-12-2004 23:02

Ben d'r nu en morgen weer een beetje stil van..
Indrukwekkend.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

12-12-2004 23:15

De jonge... vreselijk! lees 't nu pas. Ben benieuwd of de beste man dan toch grappig kan zijn, maar ben d'r bang voor...

Wanneer is de herhaling?

vr gr Sjoerd

Ps. Maassen daarentegen is top!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-12-2004 00:22

Bijna allesbehalvegrappig, maar o zo indrukwekkend, realistisch en herkenbaar (weet waarover ik praat, ben zelf ook al bijna dood :)

En Sjoerd, you'll better bet dat ie grappig is/was, hoef jij echt niet bang voor te zijn hoor, al leende dit item zich daar niet zo voor.
En toegegeven, de Jonge kan/kon erg zwartgallig zijn.

Wellicht wel belangrijk te melden dat ie zelf geen al te vrolijke noot aan deze gehele meerdelige "De vergrijzingscyclus" wilde geven.
Of je er dan verstandig aan doet ene Theo Maassen als tegenpartij te laten fungeren laat ik maar in het midden.

Groet,

Joh
jan van kranenburg

13-12-2004 02:00

Heb ze niet zien vissen...... :cry:
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

13-12-2004 19:57

Fantastisch zoals Freek en Theo dat verwoordden, de zoon die zijn vader ziet achteruitgaan, dat gevecht van de zoon tegen de intimiteit, het gevoel van "Is dit nu mijn vader, is dit wat van hem over is gebleven?"
Misschien te privé, maar mijn vader is vorig jaar overleden, dezelfde gevoelens kwamen bij me op.
Mijn moeder die vorige week op de hartbewaking kwam en ik onhandig was bij het aanschouwen van de borsten die mij 51 jaar geleden voedden.
Zéér aangrijpend en toch erg genoten van de manier waarop e.e.a. werd neergezet door Freek en Theo...

Neen, Jan, jammer dat ze niet nog even samen visten of in ieder geval de stekken nog eens naroeiden. Gelukkig heb ik dat wel kunnen doen een paar jaar geleden. Pa genoot ervan..
Maar met die onttakeling heb ik het best moeilijk gehad.

John de mix was magic!

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

13-12-2004 20:07

Generatiekloofje denk ik John.

En even voor de goede orde. Iemand hoeft niet per se grappig te zijn om een goede cabaretier/toneelspeler te zijn.
Alleen hou ik meer van stand up comedian e.d.

Theo Maassen vind ik een goede mix tussen humor en inhoud.
En ook even voor de goede orde:), een cabaretprogramma hoeft geen diepere boodschap te bevatten vind ik, maar het mag af en toe wel.
Ieder z'n meug he...

vr gr Sjoerd
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-12-2004 23:06

Jan toch!!!!!

Henk de J..........................................wow...!!!!!

Sjoerd, geloof dat generatiekloof er minder mee van doen heeft. Meug des te meer!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-12-2004 00:00

Mannen,

Pannekoek is weer terug !
Gooi het hek dicht,voordat ie er weer vandoor gaat !
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-12-2004 00:06

goeie ruil!!..we hebben de heer Pannenkoek ingeruild voor de heer Roger :D
HB
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-12-2004 00:10

Hans,

Ben ik niet met je eens !
Zowel een Roger F. als een John P. zijn onmisbaar op dit board.
In het geval van Roger vind ik dat ie in de korte tijd dat ie aanwezig is/was,dat ie zich al zo'n beetje onsterfelijk heeft gemaakt !
Eeuwig zonde als ie nu echt weg zou zijn.
Ik zie het als een 40er die je voor het net verspeelt,ook ERG zonde....

Mvrgr Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis van den Bogaert op 14-12-2004 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-12-2004 00:26

Dennis van den Bogaert schreef:Hans,

Ben ik niet met je eens !
Zowel een Roger F. als een John P. zijn onmisbaar op dit board.
In het geval van Roger vind ik dat ie in de korte tijd dat ie aanwezig is/was,dat ie zich al zo'n beetje onsterfbaar heeft gemaakt !
Eeuwig zonde als ie nu echt weg zou zijn.
Ik zie het als een 40er die je voor het net verspeelt,ook ERG zonde....

Mvrgr Dennis

Dennis,
Ten aanzien van John Pannenkoek bedoelde ik het juist zeer positief hoor..laat dat ff duidelijk zijn.
De heer Roger F, zoals je gelezen hebt heb ik reeds het volgende over hem geschreven...hij heeft een valse start gemaakt, zijn bijdrages in de rig discussie loog er niet om en getuigen van kennis...enkel het is toch echt zijn eigen keuze om niet meer terug te keren ..nou geef mij dan John Pannenkoek maar :D
jan van kranenburg

14-12-2004 00:45

Hans,

Kan 't een nnnn'tje minder?

Sorry, John

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-12-2004 09:18

jan van kranenburg schreef:Hans,

Kan 't een nnnn'tje minder?

Sorry, John

mvg

Jan

Sorry ja. va. krane.burg...zo goed? :D
HaNs BriNkel
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-12-2004 16:31

Johnnus Pannekoek,

Juist die 'Mix' maakte dertig jaar leeftijdsverschil zo duidelijk..
Leven en levendig, Dood of enkel hersendood..??

Waar zat je nou Johnnus??
Ik was bang en dacht dat je op jou belachelijk hoge leeftijd al redelijk Klinisch dood zou gaan?? :o
Tegendeel blijkt maar weer! :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-12-2004 16:40

Mijne heren soms vind je hier wat je kwijt was sterker nog er wordt iets nieuws geboren; toegevoegd aan mijn woordenboek: onsterfbaar.
Er is niks mooiers dan een sudderende pannekoek in de ochtend 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-12-2004 20:44

Dames....heren ook,

Erg vleiend sommige reply's. Moet wel in alle eerlijkheid vermelden dat ikzelf Roger Feijens postings vaak als behoorlijk toevoegend ervaarde en vind het daarom erg jammer dat ie besloten heeft zich terug te trekken.
Dat de man i.i.g. kennis van zaken heeft is mij wel duidelijk geworden.
Dat ie het e.e.a. soms wat 'ongelukkig' bracht wat wellicht in veler ogen op een negatief karaktertrekje duidt kan ik niet ontkennen.
Laat de man verder in z'n waarde en met rust.

De reden dat ikzelf niet meer echt actief wens deel te nemen aan dit mooie medium heb ik al meerdere malen aan verscheidene actieve en minder actieve boarders, die ik hier inmiddels (gelukkig) persoonlijk heb mogen leren kennen uit de doeken gedaan.

Het karpervissen op zich is inmiddels in zo'n stroomversnelling gekomen dat mijn bijdrage(n), die hier sowieso al niet veel verder gingen dan het e.e.a. wat 'op te leuken' en kritisch naar anderen zijn, van weinig toegevoegde waarde waren/zijn.

Vis zelf nog altijd met m'n standaardkrystonriggie voorzien van ESP Big T raptor 7 danwel Drenn. S. Sp. 4 die aan m'n trouwe J. Gibbinson Try Castjes hangen. Wel hebben m'n oude vertrouwde 55ertjes inmiddels plaats moeten maken voor 3500 USA's. En geloof me als ik zeg dat dit niet zonder slag of stoot is gegaan.
Oh ja, heb ook een Amiaud 'Pech' voor als ik ineens door echte 'crack's' voor het blok wordt gezet met een uitnodiging voor Frankrijk.
Kan daar moeilijk m'n Gardner uit '85 uit m'n foudraal trekken mochten we aan die o zo woeste Seine staan.

Zelfs Didamse boeren van rond de halve eeuw die ik ooit 'kon hebben' vissen me inmiddels het snot voor m'n bakkes.
Dat dit veelal Brasemsnot is doet er echt niet toe. Principe's weet je wel!

Als er iets in mijn ogen vermeldenswaardig is zoals bovenstaand onderwerp, waar we trouwens inm. behoorlijk van zijn afgeweken zal ik dit zeker niet laten. Momenteel is het zo dat ik ook niet echt de behoefte heb actief deel te nemen aan discussies alhier, al neem ik wel veel info tot me.
Ik hoop dat jullie respect voor m'n besluit kunnen opbrengen al kan ik het me voorstellen als dit wat egoistisch overkomt.
Dank voor jullie vertrouwen, ben vereerd.
Watching you,

John

Ps. Ja ik vang weleens wat ja!!!
jan van kranenburg

15-12-2004 02:13

Has Brikel,

je hebt 't niet begrepen. :)
Leg 't wel uit bij een regio-meeting.

Eh, tja J.P.


Je vraagt respect voor je (eigen woorden) egoistische besluit om niet meer te posten.
Dit ondanks het feit dat Didamse boeren; Haagse bejaarden en belegen randnozems, Brabantse midfins-life figuren, Friese veteranen, met organen worstelende A'dam vissers; Hollands Diep onveilige makende bootbezitters er anders over denken.
To name a few.

Dan maar op halve kracht, zou ik zeggen.
Tenslotte heb je ook nog maatschappelijke board- verplichtingen :wink:

Je zal wel vernemen of 't dan aan de wensen voldoet.

En ps mind; Brasems voelen zich nu een stuk veiliger!!

mvg

Jan

PS. Heb nog wat research gedaan.
Freek heeft nooit op karper gevist. Heeft wel als gast bij de club van 100, samen met Erica Terpstra ooit op een putje met 3000 Forellen gevist. Over vangsten is niets bekend. Over drank des te meer.

Maassen , wat jonger, zou nog 't licht kunnen zien.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

15-12-2004 09:19

[quote="jan van kranenburg"]Has Brikel,

je hebt 't niet begrepen. :)
Leg 't wel uit bij een regio-meeting.

quote]
Hallo Jan,
Waarom wachten tot een meeting?...kan wellicht nog wel ff duren nu we geen zaaltje hebben :(
Nou...ik dacht dat ik wellicht een schrijf-foutje had gemaakt met de naam john PanneNkoek, want dit moest uiteraard zijn pannekoek...zo goed dan ? :roll:

Dennis...toch weer het hek opengelaten soms? :D
gr
Hans
Plaats reactie