triest gesteld met nederlandse boarders?


is het nivo bedroevend?

ja diep triest
53
56%
nee voor mij prima
42
44%
 
Totaal aantal stemmen: 95
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-12-2004 00:22

Seann Wit schreef:Net een stel wijfen soms

eeuuh..Seann..is dit een meisjesnaam of jongensnaam??
Met vragende groeten
Hans Brinkel
p.s...sorry..ze zeggen dat ik uit mijn winterdip ben gekomen :wink:
jan van kranenburg

08-12-2004 02:39

Roger,

Gelukkig kwalificeer je jezelf als "tamelijk arrogant".
Zal je niet tegenspreken, hoewel ik zekere zaken herken.

We praten hier over vissen op karper. Is een beleving door vrijwel alle boarders zo gevoeld en beleefd.

So what, de ene weet meer dan de andere. De ene is langer bezig, heeft dus meer ervaring; de ander is een groentje en wil graag leren van de ander.

Je noemt nu het onderwerp "rigs" ter uitdaging. Best een goeie, vind ik.

Maar wat bedoel je ermee? Geen of onvoldoende kennis, dan maar je kop houden en je niet mengen in een discussie?
Alleen voor de pro's dus?

Heb zeer zeker vastgesteld dat een aantal boarders (kennelijk) afgehaakt hebben. Daar tegenover staat een flinke groei van jongeren.

That's life, denk ik dan.

Hoewel ik zie nog steeds waarde- en inhoudsvolle boarders van het eerste uur.
HTM, HDJ,HB, KZ,SG, KVDH, AL en vele anderen. De "return"of Douwe is voor ons allen een vreugdevol feit.

Begrijp na lezing en herlezing van je postings, nog steeds niet wat je bedoelt.

Wil je dat nog eens uitleggen svp? Aan een dom persoon. Mij dus.

mvg

Jan
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

08-12-2004 08:06

Uiteindelijk levert dit onderwerp meer discussie op dan het riggedeelte, alwaar ik ook "gepast" heb. Ik mag Roger heel graag, en heb goede discussies met hem gehad in het verleden, maar ik denk dat hij met zijn eerste topics de door hem zo gewaardeerde discussies de das om heeft gedaan ... jammer

No offence..
Stefan
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-12-2004 09:50

Nivo ? Slecht gesteld ?

Volmondig JA als ik de zinsopbouw in het aanvangstopic zie.
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

08-12-2004 12:39

Beste Roger
Je gooit eerst de knuppel in het hoenderhok je beledigt het grootste deel van de boarders,vervolgens krijg je talloze reakties en dan zeg je: Ik kijk het nog even aan hoe het met die rigdiscussie loopt, maar als dat weer op die manier gaat, ga ik wel wat artikelen pennen of zo, dan ventileer ik mijn mening wel op een wat minder open manier, of ik houd het voor me en dan is het voor een inner circle, zie het wel
heb het heel druk gehad de laatste tijd, maar hoop toch weer ff mee te kunnen doen.
Wat wil je nu eigenlijk,dat iedereen een reaktie geeft die in jou straatje past,en wanneer dit niet het geval is dan stop je er maar mee.
Wel jammer dat je nu op deze manier reageerd,want je hebt namelijk over het onderwerp rigperikelen zinvolle dingen te melden waar ik ver met je mee kan gaan.
Ik kijk ook regelmatig op dit board maar reageer bijna nooit omdat ik de onderwerpen niet intressant vind doe jij dit dan ook,maar laat aub iedereen in zijn waarden.
Helemaal wanneer je zo kinderachtig reageert.
Niet iedereen heeft zo veel tijd om aan zijn hobby te besteden als dat jij de voorgaande jaren gedaan hebt en kan dus niet van ieder onderwerp even veel af weten.
Veel van deze mensen proberen op deze manier toch nog van een bepaald onderwerp iets te weten te komen.
Verder vraag ik me zelf af wat het nivo van iemand in het dagelijks leven is die zo veel uren aan de waterkant door brengt en er dus bijna geen sociaal maatschappelijk leven op na kan houden.
Gezien jou reakties is dat niet erg hoog.
Ik stop er nu mee want ik moet zo mijn kinderen naar school brengen en daarna boodschappen doen en een wasje draaien zodat ik vanavond kan gaan voetballen en voetbal kijken met vrienden.
Mvg Mark
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-12-2004 13:02

applaus.........
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

08-12-2004 13:32

Aan de andere kant mensen moeten niet overal zo'n probleem van maken en overal commentaar op hebben.
Roger probeert op zijn wijze wat extra mensen te activeren om deel te nemen aan bepaalde discussies. Gaat wat mij betreft om de inhoud van de te bespreken onderwerpen en niet zozeer hoe iemand het brengt! Wat mij betreft gewoon inhoudelijk regearen op het onderwerp en iets minder letten op de wijze hoe mensen dingen brengen, hier moet je een beetje door heen kunnen kijken!
Leuke en interresante onderwerpen worden veelste vaak ondergesneuwd door commentaar wat niet direct te maken heeft met het te bespreken onderwerp!!!

Kom op wees eens een beetje positief een niet altijd van dat negatieve commentaar! geef aan hoe iemand iets bijvoorbeeld beter had kunnen brengen ipv te zeggen van wat breng je dit weer klote!

Mvg Ulco,
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

08-12-2004 19:06

zeg zinsbouw

nivo word wel niveau geschreven!!

mischien eerst effe naar jezelf kijken eer je commentaar begint te spuwen ok

hartelijk dank
op het randje
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-12-2004 19:23

Je bent weer ongesteld he Joel?!
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

08-12-2004 19:25

mooi gesproken ulco, het niveau van het board daalt inderdaad door de vele onderonsjes die mensen krijgen, daardoor wordt het niet leuk meer om te reageren! Had laatst naar mijn mening nog wel zinvol gereageerd maar mijn bericht is niet meer terug te vinden in al het gebekvecht en andere stommiteiten op het board!

zo dat is er ook uit! :lol:
beetje bij beetje
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

08-12-2004 19:42

niet echt mitsz

ma ik vond gewoon dat als ze iets willen zeggen

ze effe moeten nadenken eer ze slim willen reageren

ik vind gewoon dat roger een punt heeft met dit topic

en zoals ik al eerder zei als je mening niet klopt met het merendeel hier word je afgekraakt

als roger en ik(en de andere 50 procent(poll) dat vinden

hoeven ze niet gaan te vitten op zinsbouw

bij deze dus mijn reactie

zo mitsz ik hoop je hiermee gedient te hebben
op het randje
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

08-12-2004 20:11

hoi allemaal

het doet me toch wel goed om al die berichten te lezen, intussen heeft de creme de la creme zich verzameld in rigs om de boel eens op een rijtje te zetten.

toch wel minder denk ik dan ;)

toch heb ik bij enkele posters even nagekeken wat hun bijdrage was aan dit board, simpelweg door op naam te zoeken. de resultaten verbaasden me niks. Krijg der een punthoofd van, qoutes om maar mee te doen bij het leven.

Jaren terug zat ik op het board ergens anders. ik was vers, had overal een mening over, en droeg die ook uit. wel onderbouwd. tjonge wat een discussie. Personen van toen herinneren zich wel de EAT discussie, die op het scherpst van de snede gevoerd werd door voor en tegenstanders(he douwe ;)). we hebben daar van elkaar geleerd, zijn allemaal gegroeid als vissers, door met elkaar meningen te delen die we ergens op staafden(mening is mening en geen waarheid, maar kom met argumenten).

Ik heb toen ook al gezegd, discussieer niet om te discussieren, maar om van elkaar te leren, en sometimes agree to disagree. maar ga dus niet gewoon dingen lopen roepen, onderbouw eens wat.

Met kontspuitende groet

rf
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-12-2004 07:11

Joel,

ik begrijp wel wat je bedoelt. Zinsbouw mag geen criterium zijn om de inhoud van een posting te beoordelen. Het helpt natuurlijk wel als het er wat soepeler uitkomt. We zijn op dit board nu eenmaal gebonden aan het geschreven woord.

Terug naar het nivo ( :D ) op dit board. De laatste tijd zijn er dus veel van die topics over "onzinnige zaken". Indien er in een groep mensen behoefte is aan humor, dan zullen ze het wel nodig hebben. Indien ik een topic onzin vind, zal ik er meestal niet aan meedoen. (aanrader!)

Roger,

het valt me op dat jij hier zo graag wil leren. Je wil graag kwaliteit. Zou je me alsjeblieft de definitie van kwaliteit willen geven?

Probeer ik me eraan te houden.

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

09-12-2004 08:13

Heren,

Nu krijgen we wederom het onderwerp "zinloze discussies". Iets wat hier ook al veelvuldig is besproken en waar een ieder zijn duidelijke meening over heeft.

Wanneer wij als moderator echter strenger gaan optreden en (zinloze, onnuttige, waardeloze etc.) postings of gehele toppics sluiten / verwijderen etc. Dan worden wij bedolven onder PB berichten van boarders met de vraag wat the fuck we nu aan het doen zijn.

Ik ben het dus een beetje kwijt :-?

Pascal
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-12-2004 08:20

Dus als ik het goed begrijp, is de discussie over zinloze dicussies zinloos.

Het wordt nu echt tijd om te gaan vissen

:-? :-? :-?
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

09-12-2004 08:31

Het is zinloos om een negatieve Topic te starten met als uitgangspunt om aan te kaarten dat het niveau niet hoog genoeg ligt. Op deze manier begin jezelf aan een Topic die toch alleen maar negatieve reacties uitlokt.


Helaas als zo'n discussie gestart word, moet men wel eens reageren om tegengas te geven. ( soms tegen beter weten in ! )
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-12-2004 08:52

Ben het met een heleboel mensen wel eens, soms lijkt een topic zinloos. Probleem is alleen in wiens ogen :wink: De starter van zo'n topic heeft blijkbaar iets op zijn hart wat hij kwijt moet, de vraag is dus alleen of het perse dit medium moet zijn waar hij / zij het doet!

Misschien een open discussie waard, misschien niet dat is aan jullie.

Soms is het een trucje om zaken erg zwart/wit of negatief te brengen om zodoende mensen tot reacties te bewegen, echter gaat het me te ver om mensen bij hun enkels af te branden zonder een goede aanwijsbare reden.

Ik denk persoonlijk dat de spelling van een woordje niet het kennisniv(o)(eau) beschrijft van een persoon, ook ik wil wel eens woorden verbasteren of me niet druk maken over d's / t's enz ...... ben ik daardoor minder slim dan anderen?

Je kunt een IQ hebben van 300 maar wel sociaal vreselijk onhandig zijn, lijkt trouwens inherent aan elkaar te zijn denk ik wel eens :wink:

Waar ik echter wel problemen mee heb is dat humor meestal als minder belangrijk of niet ter zake doent wordt beschouwd terwijl dat juist niets met elkaar te maken heeft. En als laatste mijn vrouw roept altijd de klanken maken de muziek ..... zo ook hier. Ik kan mijn hondje roepen door blij en opgetogen "hey schijtbeest zal ik je ff villen" te roepen. Zo ook met postings op een board je kunt iemand aanvallen op zijn manier van schrijven (de klank) of er even moeite voor proberen te doen te achterhalen wat iemand nu echt wil (doe ik soms ook niet hoor)

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

09-12-2004 16:58

Marc Schrikkema schreef:


Je kunt een IQ hebben van 300 maar wel sociaal vreselijk onhandig zijn, lijkt trouwens inherent aan elkaar te zijn denk ik wel eens :wink:


Stop s.v.p. met al die onzinnige postings in een nog meer onzinnige topic!!! Stelletje eikels. Get a life, of anders ga vissen! :D :wink:
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-12-2004 18:19

Ik ben wezen vissen. Is leuk hoor! :D
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

09-12-2004 18:22

O, wa gevange ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

09-12-2004 18:41

De topicstarter begint soms met een zinloos iets, diegene die erop reageren doen het op een nòg zinlozere manier. Waardoor de hele topic dus 1 zinloze zooi word.

Oplossing ---> Wanneer je dus vindt dat een topic zinloos is, reageer er dan niet op, dan zakt het vanzelf een eind naar onderen en dan ben je het kwijt. Reageer je er dus wel op dan blijft de in jouw ogen zinloze topic bovenaan staan, zodat mensen die er gevoelig voor zijn weer nòg zinlozere berichten erbij zetten, die dus weer leiden tot dit soort topics, over zinloze topics dus.

Werkt dit niet dan kun je het beste gewoon gaan vissen.

:roll:
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-12-2004 18:59

Ja.

een spiegel van 14,5 kg en eh zelf gefotograveerd. :D
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

09-12-2004 19:14

Niemand is gelijk, en in principe zijn we allemaal gelijk. Want we stammen
nota bene allemaal van "Adam en Eva" af. Klinkt misschien een beetje gek
maar ik probeer te ze zeggen: Wees jezelf en heb respect voor anderen!
Loopt er dan eens een topic tussen door, waarvan je denkt.....! Reageer
dan gewoon niet.
Net als Pascal zegt, als we willen dan kunnen we wel aan het ingrijpen blij-
ven. Maar dat doen we niet, omdat te streng zijn ook niet goed is. En ik
wil zelf ook niet als politie agent steeds te moeten optreden. Zie dit voor-
beeld een beetje zwart wit. Want over het algemeen vind ik het redelijk
goed gaan.
Wat diep gaande discussies betreft, prima alleen maar te bejubelen. Maar
wel op een volwassen manier, en respect voor een ander.

Tot slot: Het hele probleem met het internet is: Je ziet elkaar niet, en ie-
dereen kan zich (geeft niks!) ook niet goed verwoorden in een bericht.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

09-12-2004 19:29

Hoi allemaal

Ik denk niet dat dit een zinloze topic was, en krijg gelijk van het merendeel van de stemmer.. Ben ik nu zo slim?? Nee dus, maar ook in deze topic zijn er mensen die denken dat ze niets hoeven te onderbouwen. Eeen discussie is niet om naamsbekendheid te krijgen. als je niks te melden heb, lees dan, en leer. wil je niks leren? wat doe je dan hier, is dit een uitbreiding van sociale contacten?? zoek je gelijkgestemden?

Ik vraag me dat gewoon af, wat denken mensen als ze een serieuze discussie gaan verzieken met alleen maar een quote, en wat dom commentaar.

In rigs ontrafeld is het nu interessant, hoewel ik vrees dat er veel mensen al zijn afgehaakt, om allerlei redenen.

toch leuk om ook met een zinloze topic, het bewustzijn van de zinloosheid van sommige zaken even duidelijk te maken

groeten

RF(de onbekende misschien wel gehate, maar wel zelf denkende)

ps. de mens verschild van het dier alleen in intelligentie(de meeste dieren dan) en de mogelijkheid om te communiceren op een wat hoger plan.
jan van kranenburg

10-12-2004 01:09

Roger,

Om dit topic nog niet onzinniger te maken met mijn onzinnige reacties,
heb ik me maar verder teruggetrokken.

Mijn maatje is nu wel beetje vol geraakt door je laatste posting..
Quote" onbekende, wel gehate, maar wel zelf denkende"

Wat bedoel je daarmee?
Overige posters zijn niet "zelfdenkend"?