Is een doorsnee karpervisser lui?

Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-12-2004 13:03

Kwint,
Geloof het of niet, zelfs bij het twentekanaal recht tegenover de warmwateruitlaten van de akzo heb je nog natuur. Zag hier laatst nog een zwarte roodstaart. Da's maar goed ook, dan kan je mensen als Jan nog een beetje weg houden van de goeie stekken, straks vangen ze nog een vis :P
Wat die kromme hengels betreft, als je een beetje vast zit lukt dat nog wel.
Ik heb de laatste tijd mijn camera alleen bij me voor randverschijnselen, anders kon ik hem ook wel thuis laten. Hoe zag een karper er ook al weer uit? Ach, als ik dit weekend beter ben ga ik er maar eens een vangen 8)
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

09-12-2004 14:24

Ik zie aan ja ava Daaf dat je meer verstand hebt van muziek.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-12-2004 14:26

Bedoel je dat serieus of sarcastisch?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

09-12-2004 14:30

Hoe kwam het over....??
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-12-2004 14:36

Moeilijk te zeggen zonder smilies.
Het is wel zo dat iedereen over die muziek een mening zal hebben...
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

09-12-2004 14:40

Daaf ; nu ben ik serieus..eindelijk.

modus <offtopic>modus

check http://www.metalwarehouse.nl

gr Harnold
Ralph Bosch
Berichten: 64
Lid geworden op: 21-06-2004 11:13
Locatie: Den Helder

09-12-2004 15:34

GO Mitz..........super
Roelof haalt me de woorden uit de mond , mooier verwoord dat wel
enuh...

januari 2003, kk7/8, -8 graden celsius, 4x in een weekend verkast, geen pukkel gevangen, lui?

Ja te lui om iets anders uit te vreten dan banaal een vissie vangen, heerlijk!!!!!!!

Gr. Ralph

P.S., gedrochten aan de waterkant? zal erger worden ja, echter alleen op de makkelijke stekken.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

09-12-2004 18:33

Een vogel die alleen in riet jaagt en snel vliegt oei, buizerd valt voor mij dan al af die is meestal nogal traag! Ik zou voor bruine kiekendief gaan die jagen in rietlanden, als de vogel bruin is tenminste? Anders zou het een grauwe kiekendief kunnen zijn, is een niet erg algemene vogel! Dacht dat de grauwe kiekendief ook nog wel eens door Nederland wil trekken.

Ik heb afgelopen iets heel bijzonders gezien namelijk 5 geoorde futen op een plas in de Achterhoek! Verder heb ik dit jaar ook 2 visarenden gezien, geelgorzen, grote gele kwikstaart, groene spechten (bulten), steenuilen, bosuilen en vast nog veel meer waar ik zo niet op kom!
beetje bij beetje
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

09-12-2004 19:36

Marc,

Gezien het tijdstip vh jaar en kleur van jouw vreemde vogel zou het ook wel eens een roerdomp kunnen zijn. Deze had ik nog niet in het rijtje zien staan van mogelijke kandidaten.

Toch heb ik vaak een 'gewone' buizerd op dezelfde manier zien jagen. Op een groot water in het Noorden ( je weet wel Raymond :wink: leuke winterstek ) zag ik ook eens een grote beige vogel tussen het riet jagen. Later bleek dit een vreemd getinte buizerd te zijn volgens de vogelaars.

MVG

Herwin
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

09-12-2004 22:45

Ook al witte buizerds gezien.

Frank, traag? Vang jij maar eens een muis dan, wedden dat je er te traag voor bent, zonder muizenval dan he :wink:

Hoor jullie verhalen, ben wel donders jaloers. Geniet donders van de dieren die ik zie, maar zo'n grote varieteit heb ik nou ook weer niet gezien. Mag wel graag genieten van reeën en spechten, ook al eens uitgelachen door een eekhoorn? Ik wel.

Verder nog genoeg dieren gezien hoor, alleen niet zeer zeldzame, helaas.

Wisten jullie dat ratten hoog in het riet leven? Ik ook niet, totdat...

Nog even, en dan komt er een rijbewijs. Eindelijk going where nobody want to zijn.

gegroet

Koen

PS> Herwin, Ge hedde gister al een pb'tje in je brievenbus gedouwt gekregen. Read it, bitte.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

10-12-2004 00:50

Kwintie,
had wel verwacht dat je het gebied kende, heb nog wel een paar opties voor je.
volgende regio of rcbb meeting even over lullen lijkt me, m`n schoonpa zat vroeger bij natuurlandschapsbeheer en gaf rondleidingen etc.

groet van een man met chronisch slaaptekort 8)
P
It's not who you are, it's who you know.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

10-12-2004 11:41

Kwint,
buizerds hebben idd vaak bonte verzameling kleuren, hangt ook af van de leeftijd. Ze worden maar al te vaak verward met de visarend als ze veel wit hebben op de borst... het stikt hier van de 'visarenden' :o uuu..buizerds 8) , wij vissers worden nog net niet aangevallen zeg maar :o :wink:
Dat jagen wat ik heb gezien tussen de rieten was echt het werk van een superwendbare roofvogel en geen roerdomp, denk dat Marc dat ook heeft gezien, ik denk een kiekendief... die jagen vaak langs bossen / velden op lager niveau...
Hier op de kale betonnen bedoening op IJsselmeer heb je zelfs ware natuur :roll: , ik heb zelden zoveel ijsvogels gezien en zo dichtbij als daar in sommige tijden... 2 jaar terug (toen wij elkaar voor het eerst spraken kwint op de ksn-dag dat ik zo laat nog op verse vis stuitte zeg maar..) zwom er een albino fuut!!! :o (heb fototje) en het was geen ''nonnetje'' of grote zaagbek, nein eine echte fuut.. :o , man wat je hier op die open vlakte allemaal voorbij ziet komen... zelfs een echte Mustang... maken veel herrie trouwens :lol:
ja Kwint op jouw plas-je- zal er ook wel veel te bezichtigen zijn, ik heb er genoten toen ik er viste, wat een water man man man schitterend hoor! :wink:

gr Slavink-GeHakt
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-12-2004 14:08

Indeed Raymond,

Zo wendbaar als je zelden ziet, ik ben een echte roofvogelgek .... zet zo mijn auto stil als ik een mooie zie (tot groot verdriet van de mensen achter me :o ). Eerstvolgende keer dat ik er weer zit, sleep ik toch maar mijn verrekijker ook mee (nog meer spullen?? JA blijkbaar :P ) Ik wil nu toch wel eens die vogel van iets dichterbij begluren.

Die albino fuut ...die wil ik wel eens zien. Zie PB voor mijn e-mailadres

Natuur = MOOI (Alleen nachtegalen die moesten een demper hebben wat een kabaalbeesten zeg hier voor mijn huis)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

10-12-2004 14:38

Marc,

Dat is toch juist gezellig??
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

10-12-2004 14:47

Weet iemand wat die irri fox-vogels voor vogeltjes zijn?

Die beesten maken hetzelfde geluid als mijn piepers en dat is pas echt irri

En karpervissers lui?
De persoon die dat beweerd nodig ik bij deze uit om mij gezellig is mee te komen helpen met een kilo of 10 boilli's te draaien.
Mag ie me ook gelijk helpen om mijn spullen naar mijn stek te brengen.
25 minuten lopen met al die shit word je niet echt happy van
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

10-12-2004 15:27

camiel,

dat is de optonicus foxus irritanta,een hybride van delkimus en de knucklehead-spreeuw :D
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

10-12-2004 15:30

ik dacht al hij komt me bekend voor

kon alleen even niet op de naam komen

laatst vond ik een dooie maar die was van x2 hihi
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

10-12-2004 17:10

kan wel kloppen,jij woont in lelystad,zit je vlak bij het nest. :D
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

10-12-2004 17:50

Nachtegalen achter het huis! Ik zie en hoor ze in de Achterhoek praktisch nergens, weet je zeker dat het nachtegalen zijn en geen zanglijsters!

Buizerds verwarren met een visarend vindt ik knap :lol: zou een visarend eerder met een meeuw verwarren, vooral van afstand.

Die fox vogels wordt je wel gek van zeg, wat een herrie! Soms hoor je de andere vogels nauwelijks meer, alleen scholeksters die kunnen eroverheen komen! :evil:
beetje bij beetje
jan van kranenburg

11-12-2004 02:14

Zat ergens dit jaar in Friesland.
Geweldig meer. Had een 6 meter vlet met alles erop en eran.
Buiskap, dieselmotor, zelfs toilet.

Leuk plekje (oppertje) gevonden en vissen maar.
Achter ons in rietgebeuren, vorm van drijvend stukje veen (eilandje).
Ca 30 minuten na mijn aankomst per boot, hervatte echtpaar waterhoen het voeren van de jongen.
Prachtig schouwspel.

Heb niet meer gevist; alleen maar gekeken.

Adembenemend, met ons op ca 3 meter afstand ging de natuur gewoon zijn gang.

Vissen is leuk toch!!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-12-2004 08:42

Jan,

Als het licht genoeg is, dan zit ik ook niet alleen naar mijn hengels te kijken in de hoop wat actie te zien hoor. Ik loop niet bij mijn zaakjes vandaan maar zit wel veel over het water en de rietkragen te speuren naar leuke en mooie momenten.

Moet je maar eens gaan timen hoelang een fuut onder water kan verblijven, is best impressive! En als je er een beetje oog en oor voor hebt beweegt er meestel meer om je heen dan je in eerste instantie zou denken. Watertje waar wij zitten wordt ook vaak als landingsbaan gebruikt voor een stuk of 6 zwanen .... ook een fantastisch mooi gezicht en geluid.

Frank B. Jammer voor je daar in de achterhoek, maar hier in de semi randstad zitten ze toch echt. Ook zitten hier een aantal vlaamse gaai stelletjes, die kunnen ook een &^&^&^%&%$$% herrie maken hoor :o Wel mooi als je wakker bent / wilt zijn ..... maar als je zoals wij altijd met de ramen open slaapt dan kan het nog al eens vroeg zijn als die beesten weer eens een luidruchtig hun terratoria willen afbakenen.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

11-12-2004 15:53

Wat is lui????????
Heb vandaag mijn hartslag 4 keer naar 200 gebracht tijdens het vissen

Heb namelijk al 8 sessies achter elkaar voor schepper gespeeld voor mijn maat in plaats van de vanger.

Eindelijk verlossende piepjes uit mijn piepers
Jawel hoor ook meerkoeten lusten mijn mossel pellet boilli's
na 4 x was het tijd om mijn hengels te verkassen, want ik vis tenslotte niet op meerkoet.

wel mooi om te zien dat ze 2 uur later nog steeds een poging doen om die boilli's boven water te krijgen
vond de karper ze maar net zo lekker als die meerkoeten

(marc 24 seconden is het record tot op heden van een fuut, en ik maar denken dat ik de eneige was die dat leuk vond)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-12-2004 17:17

Ik heb er nog eens over nagedacht, maar ik ben inderdaad gewoon echt lui !
CarpeR Diem
jan van kranenburg

12-12-2004 02:34

Dat is nou het leuke aan Statisch vissen.
Je oren worden gewaarschuwd, maar je houdt controle over je ogen.

En als je ervoor openstaat, kun je prachtige zaken waarnemen.

Een ware belevenis! Ben geen "birdwatcher", maar heb toch tijdens mijn visperiodes allerlei vreem spul gezien.
Inclusief 'IJsvogeljes". Heel mooi; maar ook aktieve Aalscholvers, die niet geremd door mijn aanwezigheid toch 2 ponds vissen buit maakten.

Ben ik nou een Natuurliefhbber? Of Karpervisser?

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-12-2004 09:51

Jan,

Waarom moet het een OF vraag zijn, ik denk dat de meeste karpervissers toch stiekem beiden zijn hoor. Ja we zijn er primair voor het vissen MAAR we genoeten ook van de andere zaken om ons heen. De zon die langzaam door een mistbank probeerd te schijnen. Het knisperen van bevroren gras onder je laarzen.

Het vechten :lol: :lol: :lol: met een aggresieve zwaan die iets meer recht op JOUW plek denkt te hebben dan jij! Had ik laatst, domme beest gaat zo bij mij op de over zitten en maar blazen ......... daar moet ik echt hartelijk om lachen hoor!!!

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)