Politiek


Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

08-12-2004 12:00

jongens even terug komend op het met ze allen naar de alv te gaan. er is door het bestuur in een eerdere vergadering aangegeven dat als men vind dat het niet goed gaat met het beleid, dat er dan wel meer mensen op de alv zouden komen. bij deze zou ik zeggen kom! als ik zie dat bij een vereneging met 15200 leden en er komen 40 man naar een alv. is dit zeer bedroefend!
mvg henk
ik kan nog veel meer schrijven maar ik ben nu nog te kwaad op de manier hoe het is gespeeld door het bestuur. maar jongens zet jullie in voor je hobby we kunnen het niet alleen.
mvg henk
groetjes henk
Gebruikersavatar
steven lenos
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-02-2004 11:07
Locatie: Amsterdam

08-12-2004 12:35

Shit! Vergadering gemist!

Het bestuur van de AHV schrijft in het oktobernummer van clubblad Vissen
"De Amsterdamse Hengelsport Vereniging is een vereniging.
Alle leden vormen met elkaar die vereniging. Alle
leden zijn, binnen de vereniging, in principe gelijk en
elk lid heeft een stem. Die stemmen wegen even zwaar. Een
lid kan die stem laten gelden op elke algemene ledenvergadering
en daar ook zijn mening geven over wat aan de orde
is."

Maar aankondigingen van vergaderingen of de agenda worden bepaald niet van de daken geschreeuwd. Ik vind ueberhaupt nergens een aankondiging van de de ALV of andere belangrijke vergaderingen. De website (http://www.ahv.nl, 'niet erg goed' overigens) vertelt ook niets...

Ik ben dit jaar pas begonnen met karpervissen in de Amsterdamse wateren, maar ben zeker van plan te komen. Ik snap echt niet dat er ueberhaupt karper mag worden meegenomen. En 5 (?!) snoekbaarzen? Sorry, maar wat mij betreft heeft dat niets meer met *sport*vissen te maken.

groet
Steven
Am*dam
On line ...
Wat klinkt dat toch heerlijk voor een visser.
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

08-12-2004 12:51

beste steven
dit was een vergadering van de ledenraad. de lr is een afvaardiging van alle leden en iedereen kan zich daar voor opgeven mits hij voorgedragen wordt door 5 leden. die lr is het hoogste orgaan binnen de vereneging.
daar krijgen de ledenraadsleden persoonlijk thuis bericht van waneer die is en wat er behandeld wordt.
we zijn nu aan het uit zoeken of we het zelfde voorstel kunnen indienen voor de algemene ledenraads vergadering. als dit het geval is zullen jullie hier op het board zeker een oproep zien van een van ons.naar mijn weten is die alv pas weer in mei.
mvg henk
groetjes henk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-12-2004 12:58

Neem de statuten van de KSN. Deze zijn zo ongeveer gelijk aan de statuten van elke vereniging. domweg, omdat je aan bepaalde eisen/zaken wettelijk moet voldoen.

Bestuur heeft geen stemrecht. Wel mogen bestuursleden staande een vergadering, punten inbrengen. Elk bestuur kan en moet zelfs zelfstandig beslissingen nemen. Is de vereniging cq de leden niet eens met een beslissing staat in de statuten hoe te handelen. Bijvoorbeeld:

In een algemene ledenvergadering dienen onder andere aan de orde te komen:
a. het verslag van het afgelopen boekjaar;
b. de rekening en verantwoording van het afgelopen boekjaar;
c. de verkiezing van bestuursleden;
3. Bijzondere ledenvergaderingen kunnen door het bestuur worden bijeengeroepen zo vaak als het bestuur dit wenselijk acht. Daarnaast is het bestuur verplicht om een bijzondere ledenvergadering bijeen te roepen op een - met redenen omkleed - schriftelijk verzoek van tenminste vijftig leden.
Indien het bestuur aan een verzoek als hiervoor bedoeld niet binnen twee maanden gevolg geeft, kunnen de verzoekers zelf tot bijeenroeping van een bijzondere ledenvergadering overgaan, op de wijze als hierna onder lid 4 wordt bepaald.
Een op laatstgemelde wijze bijeengeroepen bijzondere ledenvergadering wijst uit haar midden een voorzitter aan, die deze vergadering zal leiden.




Dit is geen oproep tot muiterij of zo, maar het is in principe mogelijk, elk bestuur naar huis te sturen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

08-12-2004 13:20

dit hebben wij ook gelezen het moeilijke daarvan is
er moet een nieuw bestuur komen.
als het niet lukt dan heb je de poppen echt aan het dansen.
tevens bij de stemmingen nu zijn er nog steets maar 8 stemmen tegen het bestuur.(jij mag raden wie dat zijn :D )en dan blijven er toch meer dan 20 over voor.er word rustig over nagedacht. ik denk ook niet dat we overhaast dingen moeten gaan roepen en doen en gewoon met een goed voorstel moeten komen, en met genoeg leden laten blijken dat wij dit belangrijk vinden.
groetjes henk
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

08-12-2004 13:32

Klaas,

Uit juw woorden haal ik dat het bestuur (zoals geregeld bij de KSN) geen stemrecht heeft.
He bestuur stemde met 3 stemmen tegen, haal je die 3 stemmen eraf, dan hou je er 8 over ipv 11... En dan zou het andere voorstel geaccepteerd en gekozen moete worden.

Zou je het bestuur hierop terug kunnen fluiten en een nieuwe stemming laten plaatsvinden?
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

08-12-2004 14:01

heren,

Piet,

a.s. 17 december komen we in Heiloo bijeen, om een opstart van een Regionale commissie belangenbehartiging bij elkaar te krijgen. Aanjager hierin is Marijn Ham, waarvoor mijn petje op het moment wel effe afgaat. Met Marijn heb ik hier al eens over gevogeld, uitkomst? Bestuur AHV sucks, en een verdomde lange weg te gaan. Geeft dit wat?

Nee, want mijns inzien moet je zover al helemaal niet willen reiken... In ieder geval niet zonder niet een paar hardhouten oerwoudbomen voor je neus te houden, en dat mag niet meer, en dat is maar goed ook....

Waar loop je zoal tegenaan met al je emotie's op zo een moment?

Op wie ben je boos?
Voor wie doe je het?

Wie wil je veranderen, wat wil je veranderen?
Een bestuur AHV? Of haar leden?

Een algemeen meeneemverbod is erg nobel, niet haalbaar overigs... Hooguit op landelijke basis, wettelijk gezien. Dit is echter een verdomd moeilijke. De wet moet dan toestaan dat de hengelsport voor het plezier is.... de groenen etc??

Zou niets liever willen zien. Echter, dan valt de verdediging weg, dat vissen meer is dan alleen maar een vissie vangen en terug gooien. Het gehele catch en release principe is een gevaarlijke....

Klaas gaf het al aan, waarom niet een minimum maat EN maximum maat instellen, danwel dit nastreven.

Oogt ook als het aanbieden van een compromis, en juist daar begint het verhaaltje.... Compromisen sluiten, dit moet namelijk als een van de partijen hardnekkig is....

Denken dat je dingen kunt veranderen door er voldoende tegenstemmen voor op te werpen is mijns inzien een vreselijke illusie. Het lukt je al eeuwen niet de karpervisser na een vergadering te krijgen, ik zie niet in waarom dit nu wel zal lukken, zeker niet in een tijdsarea waarin de karpervisser zelf nu ook nog in de winter door wilt vissen..... vergadering bijwonen? hee, dat kost me een vissie jah!... en ik vang er liever 2.354 in een jaar dan 2.353.... 'begrijp je dat dan niet'???

Bestuur wegstemmen? graag... maarre, wie gaat er wel zitten dan?
Een weerspiegeling van de moderne karpervisser?

wat als die karpervisser nu eens in een bestuurlijke funktie besluit, een tiental 40+ bakken aan te kopen en uit te zetten? dat mogen ze toch als visstandbeheerder in een bestuurlijke funktie?....

Allemaal risiko's en bijeffecten.

Nee heren.... het moet subtiel, en hierdoor helaas wat moeizamer

hoeveel adamse karpervissers zijn lid van de KSN?
Hoeveel adamse karpervissers zetten nog immer een karper van put 1 naar put 2
Hoeveel adamse karpervissers weten niet eens van regeltjes etc, simpelweg omdat ze het niet willen weten....
vissie 2.355 & 2.356 wacht....

Wat moet er nu precies veranderen?
Het Bestuur, of haar leden?

Joris is ok, piet is dat ook, marijn is dat, henk is dat, de meeste hier wel
zelfs ondergetekende is dit wel, al zal dat niet iedereen op dit board beamen ;o)

We staan best eenzaam, mijn beste heren

Wel is het leuk om ertegen in te gaan
Daar doe ik het voor namelijk. En anders wel om dat vissie te beschermen

Mij druk maken dat "Jan pietlul Nognooitvanksngehoord' de drieduizend gevangen karpers niet in een jaar zal vangen?
neuh..

Piet... kom eens langs de 17de
Een man als jij zou veel kunnen betekenen voor een R-CBB

Vriendelijke groeten
ed

ps...
Oogt een beetje zwartgallig, ik weet het
evengoed...

Heb gisteren werkelijk genoten van de kennis die er is onder de karpervissers bijvoorbeeld in rotterdam. Heb daar een R-CBB presentatie gegeven, samen met Peter Otte... En je voelt het gewoon van binnen
Langzaam verbetert een en ander. Groeiende betrokkenheid.

Een Gerwin Gerlach kan een presentatie houden, waarin 0.0 procent van de dia's uit 'visser met spek' bestaat..... en een hele zaal is stil, en geintresseerd, lult mee, vult aan etc...

wordt je zwartgalligheid best wel stil van
jajaja weer een lange p.s.
Laatst gewijzigd door edwin siol op 08-12-2004 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-12-2004 14:07

Mijne heren, een bestuur heeft wel degelijk stemrecht, hoe kan er anders een bestuursbesluit uitkomen, dat gaat per stemming.
Hier ligt het of een bestuurslid ook stemrecht heeft op een niet zijnde bestuursvergadering.
Volgens het BW is een bestuurder een gewoon lid met stemrecht.
Wil je dit anders regelen moet dit vastgelegd zijn in de statuten.
Is er niks vastgelegd heeft het bestuurslid gewoon stemrecht.

Persoonlijk heb ik dit altijd een fout in de statuten gevonden om reden, je doet al zoveel voor de vereniging en als dank daarvoor mag je op ledenvergaderingen je stem niet laten gelden.

In dit specifieke geval is de stemming nog niet rechtsgeldig en mag nog niet uitgevoerd worden omdat alle leden zich hierover moeten uitspreken.
Je kunt het dus op de agenda van de eerstkomende ledenvergadering laten zetten, dit mogen ze niet weigeren.
De leden hebben altijd het laatste woord, of een bestuur dat nu leuk vindt of niet.
Voor je vreemde stappen doet bekijk eerst de statuten eens grondig.
De statuten van de KSN kunnen afwijken van wat er geregeld is bij een andere vereniging.
In strijd met de wet mogen ze nooit zijn maar je kunt ervan uitgaan dat ze dat niet zijn omdat een notaris de statuten moet bekrachtigen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

08-12-2004 14:12

beste edwin de vergadering is op 17 december!
mvg henk
groetjes henk
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

08-12-2004 14:14

was je net voor henk ;o)

zag het ook zojuist staan, en heb het al aangepast

ed
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-12-2004 15:04

Als lid van de AHV :oops:

Piet, Marijn is de ledenraad al gevuld tot het maximum van 60?
Zo niet zou ik graag worden voorgedragen voor die ledenraad.
Al zou het alleen maar zijn om meer gewicht ( lees aantal) in de karpertak en de overige visserij te kunnen geven.

Ik bedenk me overigens dat één van de doelstellingen is " Het beschermen en verbeteren van de visstand ".
Als je dan ook nog eens weet hoe liefdevol de spiegelkarpers werden uitgezet, en dan te bedenken dat diezelfde karpers op een bord eindigen, heb ik alleen maar een gevoel van walging :evil:

Kortom het wordt inderdaad tijd voor actie. Verwacht niet teveel van mij, maar ik vind dat elke stem telt. Misschien hebben andere leden ook inmiddels die gedachte. Kom op, doen.
(mits de ledenraad al niet gevuld is tot het maximum)

Enig idee wanneer de Algemene wordt gehouden?

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
melvin tijssen
Berichten: 263
Lid geworden op: 11-08-2003 02:00

08-12-2004 15:27

Mag je als 15jarige ook al stemmen?
Zojah zal ik me vader over zien te halen om naar de eerstvolgende vergadering te gaan:)
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

08-12-2004 15:29

henk je hebt een pb
groetjes
groetjes henk
Jeroen Leuven

08-12-2004 15:32

Piet,

Geef maar aan wanneer dan zal ik er zijn.


Gr,
Jeroen
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

08-12-2004 15:38

jeroen het komt in het blaadje vissen te staan het is waarschijnlijk ergens in mei. tegen die tijd zetten we het ook wel op het board.
mvg
groetjes henk
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

08-12-2004 15:44

Heren,

laten we proberen o niet met zijn allen te emotioneel te worden en ondoordachte dingen te gaan doen.
Ik ben zelf ook behoorlijk pissed weggegaan gisteravond en ik baal nog steeds van de gang van zaken.
Het zit me totaal niet lekker!

Ik denk dat het verstandig is om doordacht te werk te gaan.
De 60 leden voor de ledenraad is niet vol, ik geloof dat er 43 man zitten.
Vraag is of er nu nieuwe leden bij mogen komen aangezien de ledenraad voor de komende 2 jaar gekozen is...

Piet, het zou mooi zijn als je er bij kan zijn de 17e. Het is de bedoeling een R-CBB op te starten, niet alleen voor Amsterdam, maar regio Noord-West Nederland en ja.. Amsterdam zal er zeker bijkomen.
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

08-12-2004 16:11

marijn, je hebt gelijk

ik noemde de visser als lid van de amsterdamse hengelsport verening voor het gemak maar amsterdammer...

De R-CBB betreft natuurlijk Regio NoordWest Nederland, voorheen Regio Adam. Wat je zegt is overigs wel juist... geen ondoordachte dingen doen.. om principiele redenen een bestuur terugfluiten, omwille van een wel of geen stemrecht, zal immer resulteren in getrap op lange tenen...

Zorg dragen voor een aantrekkelijk alternatief, welke aangeboden kan worden op de algemene ledenvergadering, welke EN gericht is op de leden (gesterkte achterban), EN gericht is op het bestuur (niet op tenen trappen)

Met diplomatie in het achterhoofd, leg het probleem breed op tafel.... je hebt argument spiegelkarperprojecten, en de bescherming ervan in je zak zitten, erg goed punt... inzet op waterbeheer & visstandbeheer, en als bestuur heb je de verantwoordelijkheid een goed visstandbeheer na te leven..... en anders wel op zijn minst te beschermen...

Zovele mensen hebben zich vrijwillig ingezet voor die SKP-en...
20? 30? 100? Honderden?

Waar zijn zij?

Meeneemverbod op spiegels? = aanbod
moet je iets terug geven = politiek, zie topic naam
Toestaan dat er niet een geheel verbod kan komen? = ruilwaar

of zoiets... weet ik veel..
ben maar een brabander ;o)

Overigs ander puntje: zijn er andere wegen een soort van meeneemverbod in te voeren dan via de AHV. Heeft de AHV alle touwtjes in handen, gezien het grote ledenaantal?

Wat kan een VBC hierin betekenen, en heb je hiervoor een AHV voor nodig?

Andere HSV-en?... hoe staan zij hier tegenover?

Just some thoughts
greetings

ed ;o)
erik flaschwinkel
Berichten: 127
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: spaarndam

08-12-2004 16:46

Een meeneem verbod op spiegels is lang zo gek niet Edwin,en dat is ook hard te maken ook.
Maar ook zulke regels zijn ook niet of nauwelijks te controleren.
Het is wel te hopen dat er bij de algemene ledenvergadering van de ahv meer karpervissers aanwezig zullen zijn,ik zal er zeker zijn.
Jammer dat ik er gister niet bij kon zijn ivm exames.

Vraag? :evil:
waarom mag je wel een snoekbaars meenemen maar zou je geen karper mogen meenemen?
Denk je niet dat deze vraag erg moeilijk te beantwoorden is????
En reken maar dat die vraag gaat komen.
Dus lijkt mij op dit moment een evt spiegel meeneem verbod het hoogst haalbare.

erik
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

08-12-2004 16:48

Ed,

daar schult het gevaar... Sommige HSV's hebben reeds een algeheel meeneemverbod op karper of deze zal er spoedig komen.

Toevallig heef tjantje een vergunning voor de Amsterdamse en kan daar een 40-er als kerstmaaltijd vangen en bereiden...

Is dat wat we straks willen?Ik denk het niet!

Ik denk dat er idd een gedegen plan moet worden opgesteld welke op de ALV ter sprake zal komen.
Tot die tijd (het is pas in mei) zullen we m.i. niks aan kunnen doen, hoe graag we het zouden willen.
Idem dito wat betreft het nachtvissen, want ook dat staat landelijk gezien op de tocht.

Met een goed plan EN een groot aantal medestanders moet dat goed gaan komen.
Inderdaad politiekje spelen, beetje geven en watnemen. Niet alles in 1 keer, wekt alleen maar weerstand bij het bestuur op.
Concessies zal je moeten maken, want nu hebben 'we' niks.

Afijn, het lijkt mij verstandig om een uitgewerkt plan op de karperwereld (met toestemming van de beheerders) te polaatsen zodat iedereen an lezen wat de bedoeling is. Eventuele goede aanvullingen kunnen dan nog worden aangepast en met een grote groep zullen we bij de ALV vertegenwoordigd moeten zijn.

gezien het aantal mails in mijn box lijkt het er op dat een aantal er echt serieus voor gaan, dus dat is positief!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-12-2004 17:17

Marijn, als ik het goed begrijp is de ledenraad een commissie die in het leven geroepen is om een vergadering te structureren.
Hier wordt alvast voorvergaderd en getoetst of bepaalde punten wel of niet op de agenda verschijnen.

Het lijkt mij eerder een sta in de weg te zijn ipv een belangencommissie voor de leden.

Ik vraag dit om voor mijzelf een idee te krijgen wat er zich afspeelt en in hoeverre de besluiten rechtsgeldig zijn.
Voorzover ik het nu bekijk kan het bestuur of de raad zich nergens op beroepen omdat de leden het laatste woord hebben.

Wat staat er in de statuten over de ledenraad.
Het antwoordt kan uiteraard ook per PB als je dat liever hebt.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

08-12-2004 17:27

douwe een ledenraad is een afvaardiging van de leden gekozen door de leden en is het hoogste orgaan binnen de vereneging.
groetjes henk
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-12-2004 17:28

Voor ik me in deze discussie werp, zou ik graag willen vernemen waarom het bestuur VOOR het meenemen van de karper is?

Ik neem toch aan dat iemand wel gevraagd heeft naar hun gedachtengang / beredenering / motivatie?

Mark Noorman,

Ik stem niet dus heb ik geen rechten meer op wanklanken? Gaat me een beetje ver, stel nu dat ik geen mening heb over dit onderwerp maar wel over andere onderwerpen dan mag ik als ik nu niet stem daar toch nog wel over vallen?

Ik laat het wel/niet lid worden EN stemmen even afhangen van de motivatie van het bestuur. Lidmaatschap zat er toch wel aan te komen, omdat Marijn zonodig in het Amsterdamse gebied met mij wil vissen dus ik kan wellicht e.e.a. even bespoedigen terwille van dit onderwerp.

Zo op het oog ben ik idd niet absoluut tegen het meenemen .... maar voel ik meer voor een maatvoering zoals voorgesteld.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-12-2004 17:36

marijn ham schreef:
Afijn, het lijkt mij verstandig om een uitgewerkt plan op de karperwereld (met toestemming van de beheerders) te polaatsen zodat iedereen an lezen wat de bedoeling is. Eventuele goede aanvullingen kunnen dan nog worden aangepast en met een grote groep zullen we bij de ALV vertegenwoordigd moeten zijn.

gezien het aantal mails in mijn box lijkt het er op dat een aantal er echt serieus voor gaan, dus dat is positief!


Dat lijkt me nu net géén goed plan. Als er politiek gehandeld moet worden kan je ze maar beter niet in de keuken laten meekijken....
Beter is een kring te vormen en elkaar met email/tel.contact e.d. te informeren cq voorstellen te doen.
O.a. Jij, Marijn hebt insideinformation, deel die met degenen die interesse tonen.
De statuten regelementen enzo heb ik niet ( heb ik die ooit gehad? ) die zou je alvast kunnen rondsturen plus de info over de avond.

Maar geen plan openbaar maken, dan struikel je eer je bent begonnen!

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-12-2004 17:38

Henk bedankt, maar met dit antwoordt kan ik nog niks zegt helemaal niks over de bevoegdheden van die raad.
Lijkt mij nog steeds een sta in de weg.
Is voor een bestuur een prachtig middel om de zaken er door te drukken zonder dat er verantwoording aan de leden over wordt afgelegd.
Vergaderd de ledenraad ook zonder dat het bestuur erbij is?
Zijn de punten van het bestuur er dan ook bekent?
Het hoogste orgaan in een vereniging zijn en blijven de leden.

groeten Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
erik flaschwinkel
Berichten: 127
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: spaarndam

08-12-2004 17:44

Douwe,
de mensen in de ledenraad zijn gekozen door de leden (5 stemmen en je zit er in) de ledenraad is dus een vertegenwoordeging van alle leden.
Volgens mij gaat het bij heel veel verenigingen zo.