wat me opvalt


andre taal
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-12-2004 13:21
Locatie: nootdorp
Contacteer:

07-12-2004 21:35

desmond Visser schreef:Gelukkig dat na 4 pagina's beschuldigingen dit topic toch nog wat nuttige informatie oplevert.
Zullen we met z'n alles zoals Toon voorstelt de strijdbijl begraven en gewoon verdergaan?!
Het lijkt erop alsof niemand het met elkaar eens is en we allemaal verschillend zijn maar we hebben toch 1 ding gemeen denk ik, we houden allemaal van het beste tijdsverdrijf wat er maar te vinden is, vissen!



zo wat een vuurwerk iedereen denk het zijne over de karpervisserij het bewijs van 1001 en 1 verschillende vissers wie doen het goed? en wie niet? :lol:
vissen is ontspanning ondanks de teleurstellingen van het blanken.
andre taal
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-12-2004 13:21
Locatie: nootdorp
Contacteer:

07-12-2004 21:44

marijn ham schreef:Andre,

blijkbaar ben je vreselijk gefrustreerd en reageer je je op deze manier af...
Vis je niet lekker door in de winter??
Heerlijk, de rust en de stilte aan het water.
Drukbeviste wateren liggen er helemaal stil bij, geen vissers, geen stekkenpezers...

Dat je niet op drukbeviste wateren wilt vissen.... prima.
Maar loop niet zo te zeiken man!

Heb je niks van Sinterklaas gehad en ben je daarom nog een beetje "frusty"??

Doe normaal en vermeld je echte naam...
Want je zal echt niet onder je normale naam hebben gereageerd, en al helemaal niet als eerste bericht...

En als je wel je echte naam hebt gebruikt en je bent van plan om 'hier vaker te komen... Dan heb je een knappe indruk achtergelaten!


me echte naam wat denk je nu?

Je ziet me naam toch :o

ja wintervissen ja dat heb ik gedaan inderdaad geen pretje :roll:
vissen is ontspanning ondanks de teleurstellingen van het blanken.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-12-2004 21:46

Tja, het heeft dan weliswaar een etmaal geduurd voor ik reageer op de zin die Desmond op het board gooide, maar hier toch mijn reactie.
In hoofdzaak kwam dat door de DVD Het Groene Meer, de opening van het visseizoen 1974, jaja is iets anders dan nu.

Met die ene zin kan ik niks,Desmond, ik begrijp het wel, maar start dan een discussie met inhoud van jezelf en niet met herzieningen en correcties. Kortom bezint eer ge begint.
Op het board zijn onder de noemer bedreigingen van de Karpervisserij veel discussies geweest, verwijzen daarnaar vind ik niet nodig, omdat de discussie óver die bedreigingen gaande moet worden gehouden.

Menig forumlid betekent iets voor onze visserijbelangen en is daar veelal dagelijks mee bezig en gebruikt ook de argumenten, zienswijzen, belevingen van de mede boarders. Ook de jeugdafdeling van de KSN is mede hierdoor ontstaan. Door de discussies, door het debat.

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Groot respect heb ik voor de mensen die in het verleden ervoor gezorgd hebben dat het nachtvissen ( in het algemeen) gedurende een bepaalde periode werd toegestaan. Van één weet ik haast wel zeker dat hij zich in zijn graf zou omdraaien als hij kon zien hoe er met dat privilege door velen tegenwoordig wordt omgesprongen.
Vóór die tijd visten niet zoveel mensen in de nacht, het gebeurde wel, ja ook ik, maar in een heel andere context dan nu het geval is. Niet massaal, normen en waarden waren toen éénmaal anders.
Douwe,Kees,Aart,John,Jan,Peter en vele anderen deden dat toen ook, maar.... .

Het is nu echter anders, de samenleving is veranderd, mensen nemen niet meer zomaar alles aan en willen hun grenzen verkennen. Het blauw heeft niet meer dat respect van vroeger en de organisatie is daardoor onderbezet.
Omdat het controle/handhavingsbeleid onder druk komt te staan blijft het nachtvissen in de meeste viswaters beperkt tot drie maanden per jaar. Het natuurbeleid is ook iets wat niet valt negeren.
Als ik beslissingsbevoegd zou zijn zouden er in de kortste keren meer BOA's worden aangesteld, de controles worden verhoogd en aldus het beleid worden gehandhaafd ten gunste van de goedwillenden die zich wél aan de regels houden.
Maar goed, de goedwillenden betalen dat door hun verhoogde belasting.

Dat is dan de ene kant, het moedwillig overtreden van de regels ( als je door regels kan lezen)
De andere kant zijn dan de door iemand genoemde betweters waar iedereen achteraan zou lopen. Deze mensen zetten zich voor de volle 100 procent in om "onze rechten" te verdedigen en waar mogelijk uit te breiden.
Een ieder die het echte karpervissen, of zo je wilt het sportvissen in het algemeen, een warm hart toe draagt zal het wel uit zijn hoofd zetten om die privileges die tot nu toe zijn bevochten te verkwanselen voor zijn eigen plezier.
Als een ieder zich eens verdiept in alles wat deze lui belangeloos hebben verricht zouden dit soort dingen aan de waterkant niet meer voorkomen. ( Overlast etc. is al vele malen genoemd)

De lui die schijt hebben aan regels zijn op dit board op de vingers van misschien twee handen te vinden, en dat komt door dit soort discussies, gelukkig.
Daarnaast geloof ik heilig dat als zij dat wel doen dit met respect voor de natuur doen, niet goed, oke, boete, eigen schuld dikke bult.
Het overgrote deel van karpervissend Nederland neemt echte nooit deel aan gedachtenwisseling en accepteerd zowiezo geen commentaar.
Dáár zit het grote probleem, Desmond, en hoe lossen we dat op?
Géén bezoek aan de Ledenvergadering, geen tijdschriften lezend, spotjes op TV,nooit van gehoord.

Ik vind in ieder geval dat vissen buiten het wettelijke seizoen niet kan en niet getolereerd kan worden. Echter, er zijn in ons kleine land wel heel veel plaatsen waar het wel kan en mag.
Marc, je er op voorstaan dat jij toevallig in zo'n provincie woont ?!
Voor een ieder, in NoordHolland kan je bijvoorbeeld op de meeste wateren nachtvissen, het gehele jaar, inclusief het Eldorado....

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-12-2004 22:49

Henk, pfoei een heel verhaal :lol:

1 zin in je verhaal ontlokt me een snelle reactie, de rest kom ik later op terug.

Hoezo sta ik me voor op ook maar iets?

Ik woon hier nu eenmaal (voorlopig) en we mogen hier nachtvissen, niks mis mee toch? Zoals al wel bekend mag zijn vond de topic starter dat een ieder die nu nog nacht viste illegaal bezig was. Dan mag ik toch wel benadrukken dat dit niet illegaal is waar ik woon? Ik voel me aangesproken en dus reageer ik, misschien niet altijd op de meest politiek correcte manier maar dat zij dan zo.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-12-2004 23:05

Het ging me in de laatste zin om deze uitspraak.
Marc Schrikkema schreef:Anyway, nog een paar uurtjes dan zit ik weer lekker te vissen in een gemeente waar dit nu eenmaal het hele jaar door mag!


Een beetje sliepuit van jouw kant, ik had dat beter apart kunnen doen,bedenk ik me nu.

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-12-2004 23:32

Henk,

oke daar heb jij gelijk in, was een beetje pesterig en kinderachtig ..... zal niet meer doen oke :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Back to topic wat mij betreft :D
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

08-12-2004 15:08

hallo marc,

ik was jouw nog een antwoord verschuldigd over futen en meerkoeten :lol: ik bedoel dat wanneer mensen in natuurgebieden zitten en zeggen dat ze geen vlieg kwaad doen ze dit eigenlijk zelf niet weten! Misschien zit je daar wel middenin een zeldzame plant of in een fourageergebied van een das etc. Ik wil ermee zeggen dat mensen vaak denken dat ze geen kwaad doen, maar dat ze het eigenlijk ook niet weten of ze het wel doen. Daarvoor gebruikte ik de nogal omstreden vergelijking van meerkoet en fuut, hoop dat je nu weet wat ik bedoel.

Groeten Frank
beetje bij beetje