wat me opvalt


Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

07-12-2004 15:32

beste andre ik hoop dat het op lucht dit te schrijven.
van karpervissen heb je niet veel kaas gegeten.
je trekt erg makkelijk je conclusies en die berusten op niets. ik ga er ook niet op in geef eerst maar is uitleg op je conclusies.
groet henk
groetjes henk
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

07-12-2004 15:57

Hoi andre
Jij noemt deze discussie gezeik voor kleine kinderen geeft je mening en hierna ga jij je mening geven over zaken die hier niks mee te maken hebben.
Schijnbaar vindt je deze discussie dus wel zinvol anders zou je je mening hier niet over geven.
En verder snap ik niet dat je op water vist waar zich hele campings vormen als je zo op rust gesteld bent.
Voor de duidelijkheid ik hou ook niet van deze taferelen en vis daarom ook niet op dit soort wateren, maar ik veroordeel ook niemand die wel behoefte heeft om op deze manier te vissen,mits de vissers die op deze manier vissen respekt blijven houden voor hun mede vissers en de natuur.
En wat is er op tegen als iemand jou vraagt om je stek te mogen over nemen,komt op mij bijzonder netjes over.
Wanneer je het zielig vindt dat vissen hun bek kunnen beschadigen waardoor er pappagaaibekken kunnen ontstaan dan had je helemaal nooit met vissen moeten beginnen,want het blijft een feit we zijn in principe allemaal dierenbeulen daar ben ik mezelf ook van bewust.
Wanneer ik met 3 hengels vis of s,nachts vis dan neem ik het risico om bekeurd te worden net zoals ik harder dan 120 km per uur op de snel weg ga rijden.
Oh ja Peter ik heb nog nooit wat gestolen ben ik nu te vergelijken met een dief .
Andre ik heb het vermoeden dat je uit frustratie op deze manier hebt gereageerd over je eigen visserij,maar als je dat dan doet doe het dan zinvol en niet op deze kinderachtige manier.
mvg mark
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

07-12-2004 16:53

Andre,

blijkbaar ben je vreselijk gefrustreerd en reageer je je op deze manier af...
Vis je niet lekker door in de winter??
Heerlijk, de rust en de stilte aan het water.
Drukbeviste wateren liggen er helemaal stil bij, geen vissers, geen stekkenpezers...

Dat je niet op drukbeviste wateren wilt vissen.... prima.
Maar loop niet zo te zeiken man!

Heb je niks van Sinterklaas gehad en ben je daarom nog een beetje "frusty"??

Doe normaal en vermeld je echte naam...
Want je zal echt niet onder je normale naam hebben gereageerd, en al helemaal niet als eerste bericht...

En als je wel je echte naam hebt gebruikt en je bent van plan om 'hier vaker te komen... Dan heb je een knappe indruk achtergelaten!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-12-2004 16:59

Begint met;
Wat een gezeik hier zeg jullie lijken wel een stel kleine kinderen waar gaat dit over ?

En valt vervolgens zelf in de pispot :lol: :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

07-12-2004 17:10

[quote="mark res"]Oh ja Peter ik heb nog nooit wat gestolen ben ik nu te vergelijken met een dief .
[/quote]

Mark, je rukt het een beetje uit z'n verband geloof ik :-? Maar om antwoord te geven op je vraag, als jij "illegaal" nachtvist dan ben je niet te vergelijken met een dief, maar jullie hebben dan wel iets met elkaar gemeen. Namelijk dat je beide iets doet wat niet is toegestaan :wink:

Aart, bedankt voor de tip!
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-12-2004 17:57

Andre Taal,

Ondanks je ietwat overrompelende binnenkomer heet ik je toch welkom op het board hoor. Ik spreek hier wel absoluut op persoonlijke titel en dus kun je er geen rechten aan ontlenen! t.o.v. andere l(i)eden hier.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

07-12-2004 18:02

Als we gaan kijken binnen de takkan van hengelsport, en vergelijk hierbinnen de verschillende vissers van snoekvissers tot vliegvissers dan staan de karpervissers wel met stip op 1 met het aantal overtredingen!

Is het dan gek dat er een keer maatregelen tegen deze groep worden genomen lijkt me niet! Regels zijn regels, ben je het er niet mee eens dan moet je bij de visrechthebbende zijn en niet zo maar de regels overtreden en dan denken ik doe toch geen vlieg kwaad.

Zouden we zonder de regels te overtreden geen vissen meer vangen!?
beetje bij beetje
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

07-12-2004 18:10

Marc Schrikkema schreef:Andre Taal,

Ondanks je ietwat overrompelende binnenkomer heet ik je toch welkom op het board hoor. Ik spreek hier wel absoluut op persoonlijke titel en dus kun je er geen rechten aan ontlenen! t.o.v. andere l(i)eden hier.

Groet Marc


Marc,

Eerst doe je ONTZETTEND denigrerend naar Andre toe, en nu heet je hem zelfs welkom?? :o

Ik zou dan eerst maar eens beginnen met "sorry". Of je moet natuurlijk denken dat jij dat niet hoeft omdat je in jouw beleving niet zo asociaal naar hem toe reageerde.
fishing rocks
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-12-2004 18:24

Toon?

Waar ben ik denigrerend dan?

Ik verbaas me alleen over zijn eerste posting en de timing daarbij.

Maar voor het geval ik denigrerend overkwam daarvoor mijn excuses.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

07-12-2004 18:33

Marc,

Je hoeft je tegenover míj niet te verontschuldigen. Je hebt immers niet denigrerend naar mij toe gedaan. PBtje naar Andre zou misschien wel op zijn plaats zijn.


Toon
fishing rocks
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-12-2004 18:37

Excuses waren ook niet voor jou in het bijzonder maar in het algemeen.

Wel opvallend trouwens dat jij blijkbaar zijn reactie wel "normaal" vind en de mijne niet, maar dat zal persoonsgebonden zijn neem ik aan :wink: :wink:

Anyway, nog een paar uurtjes dan zit ik weer lekker te vissen in een gemeente waar dit nu eenmaal het hele jaar door mag!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

07-12-2004 18:42

Marc,

Blijf je nu kutopmerkingen maken? Omdat iemand vindt dat je je aan de wet moet houden?

Je hebt blijkbaar niet eens het lef om je excuses aan te bieden aan iemand persoonlijk. Dat zegt genoeg over je karakter. Je chinese sterrenbeeld hoef ik dan ook niet te weten :wink:

Ga maar lekker vissen Marc. Wie weet vang je wel een hele grote vis.
fishing rocks
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

07-12-2004 18:47

ik denk ook niet dat het relevant is....
ga alsjeblieft gewoon verder met de discussie.

mit grunningse groet'n,

Tim :-?
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-12-2004 18:49

Wetten zijn net als principes gemaakt om ervan af te kunnen wijken.
Het enige wat je daarbij in de weg zit is je geweten.
Maar als je toch vaak aan het water zit kun je dat ook wel verzuipen.
Marc, excuses niet aanvaard, maar ik ga er toch al vanuit dat je het niet echt meent, tenminste dat hoop ik. 8)
Nu zal Toon ook mijn karakter uitstekend weten te bepalen ben ik bang.
:D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-12-2004 19:16

Stel nu eens dat ik klompen had, dan waren ze nu oprecht gebroken!

Toon, alle vriendelijkheid is uit je toonzetting naar mij, dat mag maar ik val nu echt van de ene verbazing in de andere. Dat jij mijn karakter even weet te analyseren, voor jou persoonlijk vind ik oke maar ga het hier even niet lopen te spuien wil je.

Ik vind nog steeds dat mijn opmerking naar Andre niet denigrerend is, maar om de gemoederen niet hoger op te laten lopen dan noodzakelijk heb ik voor degenen die er wel zo over denken mijn excuses aangeboden.

Misschien dat jij mij verward met iemand dat kan hoor, voor de volledigheid even mijn posting waar dit over gaat:


**************
Registratie vandaag EN dan zo'n bericht

Ik voel nattigheid en nee ik heb niet in mijn broek geplast
***************

Ik zie hier dus nog steeds niets denigrerends in.

Dan heb je hier ook weer een opmerking over:

***************
Excuses waren ook niet voor jou in het bijzonder maar in het algemeen.

Wel opvallend trouwens dat jij blijkbaar zijn reactie wel "normaal" vind en de mijne niet, maar dat zal persoonsgebonden zijn neem ik aan

Anyway, nog een paar uurtjes dan zit ik weer lekker te vissen in een gemeente waar dit nu eenmaal het hele jaar door mag!
****************

Dat jij dat weer "lullig" vind of zelfs een kutopmerking kwalificeert jou meer dan mij ben ik bang.

Ondanks dit Toon, zal ik je reacties met vreugde tegemoet blijven zien aangezien er soms ook wel iets in jouw postings zit.

Persoonlijk wil ik het hier graag bij laten, maar voel je vrij om te reageren

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

07-12-2004 19:32

Marc,

Ik stel voor, de strijdbijl te begraven. Hopen maar dat hij niet door Ghandor opgegraven wordt.

Deal?

Toon
fishing rocks
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-12-2004 19:34

Deal!

Maar dan wel bij jou in de tuin anders spit die hond van mij de hele zooi hier om :wink:

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-12-2004 19:55

Sjit,

waar ging de Topic ook alweer over ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

07-12-2004 19:56

ehh... karper?
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-12-2004 19:58

Karperovertredingen of Karpermisdrijven ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

07-12-2004 20:00

Ha ha, goed opgelet Marco!
Het blijven overtredingen :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-12-2004 20:03

I rest my case......
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

07-12-2004 20:33

Hier jongens zal mijn stellingen maar opnieuw posten, misschien dat het zo verder gaat....... :lol:


Als we gaan kijken binnen de takkan van hengelsport, en vergelijk hierbinnen de verschillende vissers van snoekvissers tot vliegvissers dan staan de karpervissers wel met stip op 1 met het aantal overtredingen!

Is het dan gek dat er een keer maatregelen tegen deze groep worden genomen lijkt me niet! Regels zijn regels, ben je het er niet mee eens dan moet je bij de visrechthebbende zijn en niet zo maar de regels overtreden en dan denken ik doe toch geen vlieg kwaad.

Zouden we zonder de regels te overtreden geen vissen meer vangen!?
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-12-2004 20:57

Frank,

Regels zijn regels vertaald vrij snel naar bevel is bevel ....

Uiteraard is het niet goed om alle regels maar aan je laars te lappen, echter moet je het bijna wel met me eens zijn dat het merendeel van de regels voortkomen uit een willekeur waar je u tegen zegt.

Voor ik het vergeet ... je bent me nog een antwoord schuldig m.b.t. welke schade IK aanricht volgens jou omdat ik een fuut niet van een meerkoet kan onderscheiden, maar dit even terzijde.

Als niemand tegen de regels in zou gaan (zijn gegaan) dan zouden we in een heel andere wereld leven, zoals in een eerdere posting reeds aangegeven dank opstandelingen uit de jaren 60!!!

Dat met je kont tegen de kribbe niet altijd de meest handige manier is ben ik met je eens, alleen ik veroordeel mensen niet die op een stoute plek of buiten een seizoen ergens zitten. Ik maak hierbij wel meteen een voorbehoud voor de plekken waar je de karper schade zou kunnen berokkenen door er wel te gaan vissen (lijnbreuk / boeikettingen etc etc etc).

Nogmaals het verbod op nachtvissen is volgens (Aart?) een verschijnsel uit het verleden zonder dat er vandaag de dag nog zwaarwegende redenen voor zouden zijn. Ik zeg dan op mijn beurt schaf die domme regels af, we hebben toch geen mankracht om ze te handhaven.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-12-2004 21:09

Gelukkig dat na 4 pagina's beschuldigingen dit topic toch nog wat nuttige informatie oplevert.
Zullen we met z'n alles zoals Toon voorstelt de strijdbijl begraven en gewoon verdergaan?!
Het lijkt erop alsof niemand het met elkaar eens is en we allemaal verschillend zijn maar we hebben toch 1 ding gemeen denk ik, we houden allemaal van het beste tijdsverdrijf wat er maar te vinden is, vissen!