triest gesteld met nederlandse boarders?


is het nivo bedroevend?

ja diep triest
53
56%
nee voor mij prima
42
44%
 
Totaal aantal stemmen: 95
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

06-12-2004 23:58

Klaas,

Noem het koppigheid. Ik heb een bepaald beeld voor mijn visserij, en ook voor de visserij in z'n algemeenheid in mijn kop, en ik zie heel veel dingen gebeuren die niet daar niet naar toe werken. De continue fixatie op de negatieve beelden van karpers in de Beet bijvoorbeeld, terwijl er voorbijgegaan wordt aan de netten met 4 ringen vol brasems die aan wal liggen voor een fotosessie. Dat soort dingen. Het bijna dwingen van mensen om zich toch vooral aan te melden als bestuurslid om zo een lans te breken voor de karpervisserij. Terwijl een hengelsportvereniging natuurlijk meer belangen behartigt dan die van de karpervissers alleen, en er op bepaalde gebieden concessies gemaakt dienen te worden. Als je een gebied kan beschermen tegen het intrekken van het visrecht, door nachtvissen te verbieden, dan is dat niet direct in het voordeel van de karpervisser. Maar wel van het water en haar bewoners. Bovendien is niet iedereen geschikt voor de baan van bestuurslid. Bovendien (en dat wordt vaak niet op waarde ingeschat) zijn er echt een hele hoop mensen die geen geouwehoer willen, maar gewoon willen vissen.
fishing rocks
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-12-2004 08:32

"Noem het koppigheid. Ik heb een bepaald beeld voor mijn visserij, en ook voor de visserij in z'n algemeenheid in mijn kop, en ik zie heel veel dingen gebeuren die niet daar niet naar toe werken. De continue fixatie op de negatieve beelden van karpers in de Beet bijvoorbeeld, terwijl er voorbijgegaan wordt aan de netten met 4 ringen vol brasems die aan wal liggen voor een fotosessie. Dat soort dingen."

Daar sta je niet in alleen. Er zijn er je al voor gegaan. Waarschijnlijk hadden ze dezelfde argumenten als jou. dus:


.... "Maar al die mensen die denken dat ze een mening hebben, die met behulp van argumenten van iemand anders gaan onderbouwen"...

Gaat een beetje scheef. Vandaar.

Maar:

..."en dan ook nog eens net doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben?"...

Heb je een punt. Echter in land van blinden is 1oog koning toch?

Tja geen g.o.h. maar wel vissen. Zodra er een water ergens gered wordt, door de inzet van een man of wat, mag er weer / of nog steeds worden gevist, maar de waterbeheerder eist een vorm van pasjessysteem, begint het gezever, meestal het hardst door mensen die nergens aan mee willen doen.

Ken een water: "Wie er is op de alv krijgt een vergunning. 20 man aanwezig, 2 zieken, keurig netjes afgemeld. 3 Zonder opgave van reden afwezig. Tja, worden er 22 vergunningen uitgereikt. 3 keer raden, terwijl op zijn minst een telefoontje voldoende zou zijn geweest.

Heb voorgaande een beetje versimpeld, maar daar kwam hetwel op neer.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-12-2004 12:17

Roger,

Ik zit nu al een tijdje te twijfelen over je vraag/opmerking, maar vooral de manier waarop jij deze hier deponeerd.

Heb eens een aantal antwoorden van jou gelezen en moet zeggen dat daar de intelligentie ook niet echt aldoor van afspat. Maar goed daar denk jij blijkbaar zelf anders over en gelukkig is dat je goed recht.

Een board is (en blijft hopelijk) een afspiegeling van de samenleving je zult dus mensen hebben die proberen de humor er in te houden en vragen stellen (ik dus) en een groep mensen die humor niet kunnen waarderen en zich ergeren aan de denkwijze van andere mensen (jij blijkbaar). Persoonlijk denk ik dat als je een "hoogstaande" discussiegroep wilt opstarten je ergens anders zult moeten gaan kijken of desnoods zelf een board beginnen. Maar bedenk je dan wel dat jij (jullie) dan erg last zullen hebben van de remmende werking van de voorsprong. Nieuw bloed zal meer meningen maar vooral meer stof tot nadenken geven.

Succes iig met je vissen.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

07-12-2004 15:11

Hoi Roger,
Lang niet gezien zeg.

Het is "Niveau" niet "Nivo". 8)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-12-2004 15:24

Roy Alofs schreef:Hoi Roger,
Lang niet gezien zeg.

Het is "Niveau" niet "Nivo". 8)


Is dit nu een echte stijgende lijn, of het dieptepunt ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-12-2004 15:25

Het wordt weer lachen dus met ons Roger, jammer dat de meesten je niet kennen vanuit het prille begin toen ging je ook vaak zo te keer.
Of je toen ook altijd gelijk had laat ik maar in het midden.

Douwe :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

07-12-2004 15:57

Dat is dan ook vaak het probleem van de communicatie via het inet, het is al vaker gezegd, maar daar zal ook wel geen verandering in gaan komen. Iedereen hier heeft dezelfde interesse; maar niet dezelfde leeftijd, hetzelfde fanatisme in zijn visserij, hetzelfde niveau :wink: van denken. Dat is niet erg, maar zal wel altijd voor misverstanden e.d. blijven zorgen. Tijdens persoonlijke gesprekken onderling is dit al heel anders, puur omdat je dan een betere inschatting kan maken van de persoon waar je tegen aan het praten bent. Zo ken ik Roger persoonlijk als iemand die ontzettend fanatiek is in zijn doen en denken, altijd zoekend naar een waarom en daarbij lange! inhoudelijke discussies niet uit de weg gaat. Maar nu eenmaal niet iedereen zit op inhoudelijke discussies te wachten of heeft er uberhaupt geen kaas van gegeten.

Het board is in mijn ogen dan ook meer dan informatieuitwisseling, je kan er je ei kwijt, een vorm van contact met mensen die dezelfde interesses delen. Wat je meemaakt, wat je bezig houdt, waar je mee zit en over na denkt. Waarbij lezen net zo belangrijk is, misschien wel belangrijker dan het schrijven! :o Want vaak staat het er wel, maar wordt het verkeerd begrepen of uitgelegd, ook zijn formuleringen nu niet altijd even goed gekozen, wat weer zorgt dat er zinloos gereageerd wordt.

Zoals al aangegeven heeft iedereen een eigen mening, dat is het mooie van een forum, iedereen is gelijk en mag zijn mening geven. Ik heb alleen het gevoel dat er ook boarders zijn die het daar juist om te doen is, meningen zonder onderbouwing, puur uit provocatie of een poging om een ander neer te halen, dan wel een soort geldingsdrang. Het is dan ook jammer dat het toch nog te veel in de annonimiteit gesproken wordt hier. Want juist die annonimiteit maakt deze mensen sterk en laat ze gemakkelijker spreken. Ik ben er dan ook een voorstander van om hieruit te treden, om zo een beter beeld van elkaar te krijgen. Gewoon een echte naam, woonplaats leeftijd en wat mij betreft ook van iedereen een fototje in de het linker frame. Niet met dat visje, maar gewoon van het gezicht. Dat je een gevoel krijgt met wie je te doen hebt en zo beter met elkaar kan praten, hopelijk ervoor zorgend dat die mensen die zich nu sterk voelen in de annonimeit wegblijven of zinvol bijdragen aan het geheel.

Dus wat mij betreft: echte naam, leeftijd, pasfoto en woonplaats. Zal in mijn ogen de communicatie hier alleen maar ten goede komen
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-12-2004 16:31

Ik vind het prima zo..

Bart zegt ut al,
//Het board is in mijn ogen dan ook meer dan informatieuitwisseling, je kan er je ei kwijt, een vorm van contact met mensen die dezelfde interesses delen. Wat je meemaakt, wat je bezig houdt, waar je mee zit en over na denkt. Waarbij lezen net zo belangrijk is, misschien wel belangrijker dan het schrijven!//

Het is dus triest met mij gesteld wanneer....
//Een paar jaar terug ben ik begonnen met discussies te volgen, en er aan deel te nemen.. wat me opvalt sinds enige tijd is dat we allemaal de wijsheid in pacht hebben, maar de minsten ook iets zinnigs te melden hebben. Er word een berg geemmer leeg gekiept over de nieuwste huppeldepup-rig, terwijl hier niemand(en dan ook echt niemand) een idee heeft hoe een rig werkt. beetje om te janken is het wel.// :lol: :lol:

Het is echter te triest voor woorden te denken de wijsheid in pacht te hebben en bovendien een toon te moeten zetten waar menigeen bij afhaakt.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

07-12-2004 18:23

Niemand is te oud om te leren, je moet blij zijn met veel kritische mensen ze laten je anders naar dingen kijken ze verbreden jouw zichtveld, de mensen die dit doen kunnen bekend zijn maar de meeste zijn dit niet!

Vissen is een hobby waarbij iedereen zijn eigen manieren en denkwijzes heeft, wanneer ik dit zeg komt het er op neer dat NIEMAND de wijsheid in pacht heeft gezien iedereen een eigen manier van vissen heeft!

Zoals hierboven ook al geschreven is mag de manier van tegen elkaar spreken wel iets beleefder en met wat meer respect, kritisch is goed maar sla niet door, we zijn allemaal vissers (doodgewone mensen) geen rivalen of wat voor iets dan ook. Dus verwacht van deze grote menigte van verschillende leeftijden en niveau's geen wonderen maar ga op een normale manier met ze om.
beetje bij beetje
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

07-12-2004 18:32

kan niet zeggen dat ik het niveau en sweer hier echt goed vind...
wel moet ik zeggen dat er een aantal leuke discussies gaande zijn, die ik wel volg...
toch is het gros van de topics of onzin (doe ik ook wel aan mee hoor) of moddergooien...vooral het laatste vind ik erg vervelend.
Groet'n,
Tim
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

07-12-2004 18:37

Douwe Bijlsma schreef:Het wordt weer lachen dus met ons Roger, jammer dat de meesten je niet kennen vanuit het prille begin toen ging je ook vaak zo te keer.
Of je toen ook altijd gelijk had laat ik maar in het midden.

Douwe :D


Het prille begin? Gezien jouw leeftijd? Was internet toen nog niet alleen in zwart-wit verkrijgbaar?
fishing rocks
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-12-2004 18:40

Toon, een pril begin hoeft per definitie niet oud te zijn.
Over het in zwart wit zien hoef ik je niks te leren.

8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-12-2004 18:46

Woehahahahahahahahaha
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

07-12-2004 19:18

hoi allemaal

De knuppel is in het hoenderhok gegooit, en ik zie dat een aantal mensen dit goed of slecht opgevat hebben, maakt mij niet uit, als je er maar ff bij stil gestaan hebt, ben ik tevreden.

Dat ik een eikel ben, hoeft niemand me te vertellen behalve de mensen waar ik ooit eens mee gepraat heb. zo ken ik bart van de hurk persoonlijk, douwe bijlsma ook. met Henk ter maat heb ik meer dan eens de degens gekruist op een ander forum, en Henk we worden zoals het er naar uit ziet buren, en ik weet daar een heel leuk putje, dus we spreken elkaar wel ;)

We moeten met zijn allen eens proberen te lezen wat een ander schrijft(jaha dat doe ik ook wel eens fout), en proberen een discussie die erg interesant kan zijn niet met opmerkingen te verzieken. ook als we het niet weten, dan volg die discussie toch gewoon, is niks mis mee om eens een keer niks te melden te hebben. heb bijna een jaar denk ik vrijwel niks gemeld

ik kijk dit nog ff aan hoe het met die rigdiscussie loopt, maar als dat weer op die manier gaat, ga ik wel wat artikelen pennen of zo, dan ventileer ik mijn mening wel op een wat minder open manier, of ik houd het voor me en dan is het voor een inner circle, zie het wel

heb het heel druk gehad de laatste tijd, maar hoop toch weer ff mee te kunnen doen

groetjes

RF
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

07-12-2004 19:30

Douwe Bijlsma schreef:Toon, een pril begin hoeft per definitie niet oud te zijn.
Over het in zwart wit zien hoef ik je niks te leren.

8)


Scherp Douwe, heel scherp :)
fishing rocks
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-12-2004 19:52

Roger,

Meerdere leuke putjes zul je bedoelen!?
Tja de Achterhoek, heb er ooit iets van jou hand over gelezen.

Maareuh, die triestheid hier...daar had jij toch ook verandering in kunnen aanbrengen.
Had dan wat meer bijgedragen om het op een hoger plan te zetten dan het nu is..
Je kunt onmogelijk de hele gemeente iets aanrekenen en jezelf verstoppen om uiteindelijk met zo'n uitspraak op de proppen te komen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-12-2004 19:56

Toon,

Douwe verkeert nog immer in het prille grootvaderbeginstadium... :o

Wel wat belegen, maar vlijmscherp! :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

07-12-2004 20:31

Henk,

Waarschuw je mij als die Roger in de achterhoek komt vissen, dalijk kom ik hem ook nog tegen op die leuke en mooie putjes :lol: Kan ook nergens meer rustig vissen haha bij ons op het water ben ik al onbudsman aan het worden!

Enkele postings naar boven staat mijn mening op het geheel, hoop dat die voldoende niveau heeft voor ons wijze oosten!

Groeten uut de Achterhoek
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-12-2004 20:48

Kennelijk zijn er nu al 18 CarpBoardleden die het niveau op zouden kunnen halen. Kijk, dat vind ik nu triest. Ga eens aan de slag mannen…

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

07-12-2004 21:48

kees, je weet toch dat de wijzen uit het oosten komen :-P
groetjes Da Fox
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

07-12-2004 23:17

Vind het erg jammer dat de rotary niet meer frequent word up-gedate of ge-update? Je zag dat veel discussies uit een rotary-ronde werden doorgezet.. ben benieuwd naar de verschillende meningen van de Rotaristen, erg leuk ook om te lezen. Weet dat hier velen zijn die het een en ander qua kennis kan overzetten naar een boeiend artikel, of het nu een "ouwe rot "is of een "jonge hond".

Goet'n uut de achterhoek
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-12-2004 23:37

Roy Alofs schreef:Vind het erg jammer dat de rotary niet meer frequent word up-gedate of ge-update? Je zag dat veel discussies uit een rotary-ronde werden doorgezet.. ben benieuwd naar de verschillende meningen van de Rotaristen, erg leuk ook om te lezen. Weet dat hier velen zijn die het een en ander qua kennis kan overzetten naar een boeiend artikel, of het nu een "ouwe rot "is of een "jonge hond".

Goet'n uut de achterhoek

Roy....wat bedoel je?..de rotary in de karper (KSN uitgave) loopt toch nog steeds?..of mis ik soms iets??
gr
Hans B.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-12-2004 23:42

Roy,
Haast vergeten deze unieke praatpaal! :lol:
Ik ga me daar toch meer in storten..

http://www.karperwereld.nl/rotary/rotaryindex.php

Hans, uit de winterdip gekomen? Hoe?

Goetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-12-2004 23:51

Henk de Jonge schreef:Roy,
Haast vergeten deze unieke praatpaal! :lol:
Ik ga me daar toch meer in storten..

http://www.karperwereld.nl/rotary/rotaryindex.php

Hans, uit de winterdip gekomen? Hoe?

Goetjes,
Henk

zo....genoeg leesvoer voor de gehele winter :o , had ik geen weet van joh!
Winterdip....ik weet niet in welk gedeelte van Nederland jij woont...maar hier moet de winter nog beginnen hoor :D

Ach...het is nog altijd leuker dan tv kijken, hoewel het nivo..of was het niveau op dit board soms....ach ze kunnen me wat hahahaha
cheers and all the best for you
Hans
Seann Wit
Berichten: 36
Lid geworden op: 09-09-2004 12:45
Locatie: Almere

08-12-2004 00:11

Net een stel wijfen soms