wat me opvalt


Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-12-2004 14:31

Aan het aantal reacties te zien blijkt wel dat ik een gevoelige snaar heb geraakt bij jullie....
Jammer dat een hoop van jullie zo reageren en zich niet kan richten op het mogelijke gevolg waar ik het over heb..
Het lijkt mij een serieus probleem waar we voor moeten waken..
Als er een vis dood gaat dan worden de nabestaanden door jullie gecondoleerd maar je gewoon aan de regels houden schijnt voor iedereen te moeilijk te zijn...

Nee robert, toen was het huisje al een meter of 400 naar de overkant verhuisd
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-12-2004 14:47

Desmond,
Ik hou me aan de regels.
Toch vis ik het hele jaar rond ook 's nachts.

Lees eerst nogmaals de reactie van Saron Debets en je weet hoe het kan..

Jou reactie op Frank Bosman liegt er niet om,
//Ja dat zal iedereen wel zeggen denk ik... Zou best kunnen, maar ik ken ze bijvoorbeeld niet in mijn regio..//

En zegt dan ook meer over de vissers uit jou regio, denk ik dan weer.... :cry:
De gevoelige snaar ligt dan ook bij jou, niet bij ons, dank u zeer.. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

06-12-2004 14:54

ik denk dat wederom "amen" op zijn plek is :P
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

06-12-2004 14:55

desmond,
Jij vergelijkt nu kippen met konijnen.
Ik weet niet waar jij zo over loopt te zeiken.
De enigste mensen die nu nog nachtvissen (op water waar dat niet is toegestaan) vissen omdat ze van hun hobby houden en zorgen niet voor gelazer aan de waterkant.
Sorry dat ik het zeg maar ik zie jou nog echt aan voor iemand die gaan controleren op wateren waar niet mag worden genachtvist en dan met alle genot iemand gaat bekeuren op zulke wateren.
Net als politie agenten die op een weg controleren waar je makkelijk 80 kan reiden maar eigenlijk 50 mag en dan mensen op de bon slingeren omdat ze 55km reden.
Kom op desmond ik denk dat het echt een tijd word om een volwassen te worden.
En zoals ik al eerder zij let eens iets meer op jezelf en niet op andere.
Wil jij zeggen dat jij nooit eens te hard rijd in je auto (als je die heb dan).
Of nooit eens tegen een boom heb gepist omdat er geen wc in de buurt was.
Dat mag namelijk ook niet!
Kom op Man!
Ik denk dat ik niks meer hoef te zeggen want als je het nu nog niet begrijpt houd het voor mij ook op!

Gr,
Michael
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

06-12-2004 15:00

heren...

hij vindt dit wij vinden dat niet...doe je niet zoveel aan op deze manier denk ik.

mit grunnningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

06-12-2004 15:03

Volgens mij heb je op sommige wateren, waar eigenlijk niet het hele jaar s´nachts gevist mag worden, ook nog zoiets als gedoogd beleid. Ik weet wel dit pleit iemand niet vrij maar op sommige wateren zegt dit toch ook wel iets. Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Gelukkig woon ik in Groningen :D .

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-12-2004 15:11

Heren Heren Heren .....

Zo we hebben even genoeg lopen afkatten met zijn allen nu even naar het topic.

De starter constateerde dat er veel gevist werd op plekken waar het niet mag. Dan deponeerd hij een stelling die niet echt handig is, hij trekt het te breed door te stellen dat het nergens mag. Jammer maar helaas ... hij heeft wel gelijk hier op het board zijn mensen die roomser dan de paus zijn (of zo willen overkomen) maar die wel in het gesloten seizoen gaan zitten te nacht vissen ..... FOEI!

Desmond ..... Marco refereerde alleen aan jou "te snelle" conclusie omdat je ons allen ocer een kam aan het scheren was .... ook FOEI!

Kunnen we dan nu weer gaan karpervissen et zijn allen ?????

Laughing Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

06-12-2004 15:26

Desmond

Nou ga je me zeker ook vertellen dat ik jou niet achterin drijvend over die kabels heen heb zien vissen :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-12-2004 16:04

Het laatste wat ik hierover wil zeggen is dat mijn intentie niet is om mensen (hier) af te zeiken. Naar mijn idee heb ik dat ook helemaal niet gedaan. Als ik sommige dat gevoel heb gegeven sorry dan, maar ik vind sommige van jullie soms best hypocriet en kom dan voor m'n mening uit.
Natuurlijk zullen er wateren zijn waar je het hele jaar door mag nachtvissen, die mensen moeten zich ook niet aangesproken voelen en zeker niet beledigd. Maar in de meeste gevallen vissen jullie illegaal 's nachts.
Dat boeit me totaal niet, iedereen moet doen waar ie zin in heeft.
Misschien ben ik te sceptisch maar ik denk dat het in veel gevallen helemaal niet goed gaat met het karpervissen. Steeds vaker hoor en lees je over overlast door "nachtvissers".
Nu zal 99% van de boardbezoekers zich niet aangesproken voelen, en terrecht, maar ik denk dat we nog eens gaan meemaken dat het gewoon helemaal over is en dan heeft net dat ene procentje het vergalt voor iedereen.
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

06-12-2004 16:30

desmond,

Daar hoef jij je echt geen zorgen om te maken hoor dat zal gerust niet gebeuren.
Dit word echt al Jaren lang gezegd.
Geloof mij nou maar.
Een mogelijke oplossing voor zulke jeugd is gewoon om mensen een verplichte cursus te geven voordat ze op karper mogen vissen dat ze daarmee leren respect voor de karper en voor de natuur te hebben.
Het is maar een optie!
Maar ik vind die opmerking die jij maakte heel erg vervelend.
En ik voelde mij daar zeer zeker mee aangesproken.
Ik vis idd ook wel een nacht op plaatsen waar dat eigenlijk niet mag.
Maar ik doe dit omdat ik zelf niet inzie wat ik fout zou doen.
Ik behandel natuur en karper met heel veel respect.
En het is gewoon heerlijk om zo'n hele nacht langs de waterkant te zitten.
Kapervissen is voor mij meer dan alleen een hobby!

Gr,
Michael
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

06-12-2004 16:32

ik ben benieuwd naar respons op dat kabelverhaal.

Anton
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

06-12-2004 16:42

Desmond,

Laten we even heel eerlijk zijn tegen alkaar...
Jij vist drijvend (mag geloof ik ook niet ivm (water)vogels) over de kabel heen??!! :oops:
Anderen vissen het gehele jaar door, al dan niet toegestaan.

In zekere zin wil ik je gelijkgeven wat betreft de overlast, maar ik denk dat 100% van de aktieve boarders hierin geen aandeel hebben.
Kijkend naar mijzelf... Ik laat nooit troep achter, heb altijd een vuilniszak mee.
Om mijn tent is het schoon en iopgeruimd. Mijn piepers staan niet hard, de soundbox ook niet...

Ook al vis ik op wateren waar je wel het gehele jaar mag nachtvissen, als ik op deze manier vis op wateren waar niet het hele jaar door mag worden gevsit is er niemand die daar iets over te zeuren heeft.
Verder vis ik ook op een water waar je nhelemaal niet mag nachtvissen, maar hier geld een gedoogbeleid.
Als je je spullen netjes op order hebt, je veroorzaakt geen overlast, brengt de natuur geen schade aan, schijt niet in de bosjes en gaat niet met een katepult op eensen schieten... Dan is er helemaal niemand die er iets van zegt.
Als de politie langskomt en je papieren zijn verder in order vragen ze of je wat gevangen hebt... Drinken misschien ook nog een bakkie vers gezette koffie mee en iedeeen is blij.

En ja... de mooi-weer-vissers verpesten het een en ander,. maar als je je daar zo aan stoort, doe er dan wat aan!
Ga in een R-CBB zitten, een karpercommissie, landelijke CBB, ledenraad of misschien zelfs in het bestuur van je HSV... Dan kan je er wat doen (doe ik ook)

Wat je nu doet is niet relevant, omdat iedereen ziet dat er veel fout gaat... Maar vissen buiten het nachtvisseizoen op een verantwoorde manier... daar verpest je het echt niet mee!
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-12-2004 16:46

Nog nooit daar drijvend gevist Robert,maar weet wat je bedoelt, daar komen de nodige papegaaien bekjes vandaan daaro, die kabels veren slecht mee..
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-12-2004 16:58

Om op de reactie van Henk ter Maat terug te komen over het stukje van Saron Debets :

Lijkt me een prima initiatief als je wil pleiten voor gedogen maar ik vis niet 's nachts, ik kan me emmer voer niet onderscheiden van me pantoffels als ik eenmaal heb liggen slapen.
Als het aan mij ligt dan mag dat hele nachtvissen er uit.. Dat zou een hoop peppies en kokkies schelen en de hobby weer een stuk vrolijker maken.

(HIERMEE SCHEER IK NIET OVER 1 KAM MAAR HEB IK HET OVER DE KAMPEERDERS MET HENGELS EN NIET OVER DE SERIEUZE VISSERS, DAAR MOGEN ER NAAR MIJN MENING VEEL MEER VAN ZIJN).[/quote]
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-12-2004 17:01

????????????????????????????/
Hoezo gedogen???????
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-12-2004 17:02

Gewoon niet op letten Desmond.

Als je er vrolijk van wordt, ik heb vandaag overdag gevist.

Ook al verbieden ze het hele karpervissen, zal ik het toch blijven doen. Ook 's nachts.

Is een vorm van overtreden, waar ik niets van snap.

fijne dag en maak je niet te sappel

Mitsz
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

06-12-2004 17:09

Beste mede-karpervissers,

Ik snap niet zo goed dat een hoop mensen zich zo aangevallen voelen en niet gewoon op de stelling/constatering van Desmond kunnen/durven of willen reageren.

[quote="Michael Bakker"].
Ik vis idd ook wel een nacht op plaatsen waar dat eigenlijk niet mag.
Maar ik doe dit omdat ik zelf niet inzie wat ik fout zou doen.
Gr,
Michael[/quote]

Zonder ook maar iemand tegen het zere been te willen schoppen is dit nou net wat Desmond denk ik bedoelt. Het gaat er niet om of dat iemand vindt dat hij niet iets verkeerd doet, het gaat er gewoon om of iets wel mag of niet mag en wat hiervan de consequenties op lange termijn zijn.

Als er in je vergunning staat dat het niet mag maar je doet het toch (omdat jij vindt dat het wél kan), dan ben je fout bezig of zie ik dat nou verkeerd? Je overtreedt gewoon de wet, klaar uit. En ik zal er meteen bij zetten dat ik ook niet snap waarom het in provincie A wel mag en in provincie B niet, maar daar gaat het niet om.

Stel nou dat alle karpervissers (dus ook degene die geen troep achterlaten en geen overlast bezorgen) met z'n allen gaan nachtvissen terwijl dat dus niet mag (bepaalde provincvies en wateren achterwege gelaten). Waar zal dit dan toe leiden? Waarschijnlijk tot een algemeen verbod, want als iedereen maling heeft aan de regels, waar zijn we dan mee bezig? Dat is wat Desmond bedoelt denk ik.

En ja, ik rijd ook wel eens te hard, maar dan geef ik niet als beweegreden "omdat ik vind dat dat wel kan", ik geef dan gewoon toe dat ik inderdaad fout zit (als ze me pakken uiteraard 8) ). Want als we allemaal zouden doen wat we zelf goed vinden, dan wordt dit land een nog grotere puinhoop als dat het al is.

Mvg,
Peter
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-12-2004 17:12

hehe er zijn ook mensen die kunnen lezen hier pffff
Bedankt Peter
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

06-12-2004 17:19

Desmond,

Op het water waar ik vis geld het hele jaar een nachtvis verbod.
Toch vis ik hier 2 a 3 nachten in de week.
De politie rijd regelmatig langs, maar rijden zonder uitzondering
gewoon door. In de zomer heb je hier echter ook wel "vissers""
die er een feessie van maken en na hun vertrek lijkt hun stek
(gelukkig een andere dan de "mijne")meer op een vuilnis belt dan
een karperstek.
Als deze "vissers" de volgende week terug komen krijgen ze
controle+boete.Terwijl ik zelfs nog nooit om vergunningen gevraagd ben.
Hieruit trek ik de conclusie, dat,op water waar alles nog niet is verkloot,
je gedrag/houding bepalend is of je het vissen een slechte naam bezorgd
en nietof je zit te nachtvissen waar dit niet mag.

misschien is dit in jou omgeving anders,maar dit is mijn ervaring.
m.v.g. robert
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-12-2004 17:29

Dus omdat er in de nacht illegaal gevist wordt zal het vissen op de duur verboden worden?
Wat een nonsens, wat hebben de vissers die een andere vissoort bevissen er nu mee te maken?
Mocht het karpervissen verboden worden ga ik toch met boilies op brasem of paling vissen.
Statisch op snoek vissen doen ze ook met alle piepers en bellen tegenwoordig. ga ik toch met vismeeboilies op die snoek vissen.
Of lekker met de pen met partikels op witvis kan ik er wat aan doen dat er een karper aan komt.

Ga toch vissen ipv fantaseren wat er allemaal wel niet kan gebeuren.
Het vissen zal nooit verboden worden economische belangen weet je wel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

06-12-2004 17:29

desmond Visser schreef:hehe er zijn ook mensen die kunnen lezen hier pffff

Lijkt me een prima initiatief als je wil pleiten voor gedogen maar ik vis niet 's nachts, ik kan me emmer voer niet onderscheiden van me pantoffels als ik eenmaal heb liggen slapen.
Als het aan mij ligt dan mag dat hele nachtvissen er uit.. Dat zou een hoop peppies en kokkies schelen en de hobby weer een stuk vrolijker maken.




Of misschien je stelling duidelijker maken ? :D

Ik kan niet zo goed lezen, maar volgens mij komt het er op neer dat JIJ niet wil/kan nachtvissen, en daarom moet iedereen nu maar eens niet illegaal gaan zitten 's nachts, omdat JIJ anders in de toekomst niet meer overdag kan zitten ?

Hoop dat je eea kan verduidelijken

Ieder preekt voor eigen parochie !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-12-2004 17:30

Ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik nog niet ergens 's nachts gevist heb waar het niet mag. Daarmee voel ik me dus ook niet meer aangevallen door de eerste opmerking van Desmond.

Als ik midden in de nacht te snel rijd en oom agent houd me aan en vraagt waarom ik te snel rijd zeg ik wel degelijk "omdat IK vind dat het wel kan!" Zelfde geld voor als men mij eens zou aanspreken op het vissen met 3 hengels..... waarom? Omdat IK vind dat het WEL kan ...... dat ik in beide gevallen een prent krijg uitgereikt is niet anders life's a bitch.

Toen ik nog 60.000+ km per jaar eed zag ik boete's voor te snel gewoon als autokosten ..... een andere manier om de staatskas te spekken, want laten we eerlijk zijn 99 van de 100 gevallen van snelheidscontroles dienen de veiligheid NIET!. Net zo goed als er geen echt goede reden is om het vissen met 3 hengels te verbieden.

Als iedereen zich altijd aan de wet zou houden en nooit eens met de kont tegen de krib zou gaan leven we maar in een zielige samenleving hoor ..... ik ben blij dat ik tot de wat opstanderige medelanders behoor.

Een heleboel van de huidige verworvenheden / rechten komen voort uit gedrag van mensen die m.n. in de jaren 60 met de kont tegen de krib gingen, waarvoor nog mijn dank :lol: :lol: :lol:

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

06-12-2004 17:47

Bij ons op de visplas is het verboden voor honden, heb vorig jaar zomer mensen weggestuurd (ben controleur) met een hond en moet je raden wat die mensen zeiden, als er een bordje verboden toegang staat wil ik juist weten waarom dit is... en ga ik erheen.

Ditzelfde komt hier naarvoren, mensen zien niet wat ze voor een kwaad doen, zouden deze mensen als ze dit wel weten stoppen met nachtvissen op deze plek!!??
Ik vraag het mij sterk af, volgens mij gaat bij veel mensen hobby voor respect voor natuur en regels (de goeie nagelaten). Dit komt mede omdat er geen besef en kennis is over regels, waarvoor zij gemaakt zijn. Ook weten veel mensen niet wat ze aan de natuur kunnen vernielen, ze kunnen bij wijze van spreke het verschil tussen een fuut en een meerkoet nauwelijks zien. Hoe kun je dan weten wat je kunt vernielen!
beetje bij beetje
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

06-12-2004 17:53

hoi desmond

de discussie die je teweeg hebt gebracht is opzich intressant maar zoals je gelezen hebt heeft iedereen zijn mening of het wel mag legaal of illegaal nachtvissen.
ik vis al een klein 15 jaar op karper en heb van alles al mee gemaakt aan de waterkant. jeugd met gethoblasters tot vuurkampen om licht te hebben in het donker. als jij nou vind dat de illegale vissers er een teringzooi van maken of dat ze niet mogen karpervissen waarom spreek je de vissers er niet op aan??? je krijg dan vanzelf repons of niet.
ik kom uit rotterdam en ook daar wordt illegaal gevist maar dat zijn wel de diehards, de mannen die weten waar ze mee bezig zijn en er geen rotzooi van maken en oke ze krijgen wel eens een boete maar dat risico lopen ze eenmaal. als je het gehele jaar mag nachtvissen dan blijven alleen de diehards over, de mooi weer vissers blijven toch wel thuis omdat het te koud is. de toekomst van het karperen zit wel snor. de hype die een paar jaar geleden is onstaan [ doe een boilie aan je haar, op de steunen en vangen maar zal van korte duur zijn want de karpers zijn niet dom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!]
ze leren heel snel en weten dat ze sommigge stukken van de plas moeten vermijden anders komen ze op de onthaakmat terecht. met als gevolg dat de karpers niet meer willen bijten en de karpervissers die er een teringzooi van maken niet meer gaan vissen., of te wel de echte karpervissers blijven over. als ik buiten loop met mijn hond en ik zie karpervissers kutten met een karper omdat ze de haak er niet uit krijgen [ ja dat gebeurt ] of ze hebben geen onthaakmat bij zich spreek ik deze mannen er op aan en vaak hebben ze nog begrip er voor ook. en de volgende keer hebben ze wel een mat bij zich. niemand is te oud om te leren maar heb wel respect voor mekaar zo lang de omgeving waar jij aan het vissen niet tot last bent dan heb jij geen last van omgeving, capice???
ook ik vis illegaal snachts maar dat risico neem ik gewoon, kan ik bij groot rotterdam een vergunning kopen voor het gehele jaar nachtvissen ga ik voor de deur liggen om deze te bemachtigen, maar ja dat is nog niet zo ver, als blijkt dat wel zo is ga ik die gelijk halen.

groetjes ronald 8)
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

06-12-2004 17:58

Ik zal me vanavond wel mengen in de discussie, maar in ieder geval zijn de diverse antwoorden over toch doen en waar de regels voor zijn weer een deuk die moet worden schoongepoetst.

De topic van Edwin
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=18759

En de links op de website van de KSN zijn het uitspitten waard!
Leuk hoor als je gaat onderhandelen met natuurorganistaties en dergelijke.
Dan wordt het dweilen met de kraan wagenwijd open.

Chapeau voor de R-BCC

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN