Is een doorsnee karpervisser lui?

Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-12-2004 15:56

Peter,

De onze is ook 6,5 meter. Nou en...
Ben toevallig wel 1 van de weinige, die NIET illegaal bezig is hahahahaha

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

04-12-2004 16:22

Wel één punt voor Klaas,

eigenlijk krom. Als je met een bootje bent mag je toch het hele jaar door in overnachten ? TV, koelkast, onderwatertoilet, keukentje, alles erop en eraan. Met een stukje zeil over je heen ben je aan het wildkamperen ? :-?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-12-2004 16:24

Dit bijvoorbeeld Peter?
Is wel een ouwe van me, maar we hadden het ook over TV-kijken tijdens het vissen,toch Roelof? :lol: Of ben jij dit niet?

Afbeelding

Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

04-12-2004 17:07

Peter,

probeer dit anders eens, hoeft echt niet alleen voor Frankrijk......

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... t&ID=77106
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-12-2004 17:12

Marco :lol: Waarschijnlijk een carpoolcamper geweest, Ducato :wink:

Henk
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

04-12-2004 17:13

In dat geval misschien iets voor Roelof ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

04-12-2004 18:29

Ik ben soms een luie visser en soms een actieve visser. Ik denk dat iedere visser wel een beetje lui is, je komt naar buiten om te genieten van de natuur en tot rust te komen en uiteraard af en toe een visje vangen. Ik kan deze 3 dingen goed combineren met karpervissen. De ander doet dit met witvissen, wedstrijdvissen, snoeken etc.
De kunstaasvissers en vliegvissers zijn denk ik de mensen die het actiefste zijn, zij gebruiken geen stoel en lopen langs oevers.

Het nachtvissen zou je dan moeten omschrijven als lui en de overige vormen als gewoon sportvissen. Alhoewel ik altijd zorg dat ik de ochten en avond uren mee maak, dit omdat het dan gewoon prachtig is om buiten te zijn!
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-12-2004 20:12

mitsz van der kamp schreef:Zalig zijn zij, die in alle rust zonder doel hun leven invullen. Zalig zijn zij, die tot zich laten komen, in plaats van zoeken. Zalig zijn zij, die niets willen, maar alles mogen. Zalig zijn zij, die niet geklikt hebben.

Als er één van de zeven hoofdzonden is uitgevonden door de kerk, en niet door God, dan is het luiheid. Want luiheid was geen zonde, luiheid was dat wat ons afgenomen werd in het paradijs. Pas toen we begonnen te vragen naar de reden, pas toen we ons best deden om ook iets te worden en dus een appeltje plukten, toen werden we eruit geschopt en wat was onze straf? Nee, niet de dood, ook niet het feit dat we tegenwoordig allemaal moeten winkelen voor onze kleren (als iets vermoeiend is...), nee... onze straf was dat wij zouden werken in het zweet onzers aanschijns. Wij zouden nooit meer lui kunnen zijn.

Lui zijn is geen hoofdzonde. Luiheid is onze drang terug naar het paradijs. De één doet het via de duizenden vermoeiende pozes van de Kama Sutra, de ander kiest ervoor om gewoon op zijn bank te hangen. Dat laatste is meer mijn manier. Maar we zijn slecht gebouwd op luiheid. Onze maatschappij heeft het eigenlijk volledig uitgebannen. In al die dingen die ons het leven gemakkelijk moeten maken, is er nog niets uitgevonden dat gewoon zegt dat je niets moet doen en achterover hangen en naar het plafond staren. Nee, in al die vrijheid die het kapitalisme ons biedt, is het bijna verboden om niets te doen. Er is altijd wel wat te doen in de buurt en we doen ons best om onze agenda zo vol mogelijk te plannen met korte termijn bezoekjes, en lange termijn ambities.

Jazeker, luiheid is volledig uitgebannen in onze maatschappij, en het wordt ook zeker niet geaccepteerd. Werken zul je, sporten, computeren, spelen, fietsen, wandelen, vakantie vieren, zuipen, stoned worden. We zijn al zover van onze oorspronkelijke luiheid dat we ons doodongelukkig voelen als we even niets te doen hebben. Van alles wordt een efficiëntieschema gemaakt. Peuter op je vierde, leren schrijven op je zesde, op je twaalfde naar de middelbare school, en vergeet niet de sport en de muziekles, studeren in vier jaar, werken tot je 65ste en dan hopen dat je nog tijd hebt om rustig dood te gaan, want meestal doe je dat als je ineens onwel wordt van al die rust tijdens je pensioen.

Ondertussen leven we ons hele leven met het idee dat we nooit genoeg hebben gedaan. Steeds weer voelen wij een drang om iets te ondernemen, aanzien te verkrijgen, verhalen te vertellen. Iets gedaan te hebben. En eigenlijk is daar niets mis mee. Want zoals zo vaak is het de weg naar het doel, niet de uitkomst die bepaald of je iets hebt gedaan omdat je het zelf wilt, of omdat je het doet uit angst. Ook als je lui bent, kun je de aandrang krijgen om naar buiten te gaan, en de zon op je gezicht te voelen, maar dat is iets anders dan om twaalf uur met je strandtas in de auto te stappen omdat je bang bent om niet bruin te zijn, om iets van het strand te missen.

Ook ik heb er last van. Toen ik in Nepal zat, heb ik mij verbaasd over al die mensen die gewoon zaten. Zaten langs de kant van de weg, en precies genoeg deden om te overleven. Ze hoefden niet eens meer, ze waren over het algemeen tevreden met thee drinken en een beetje babbelen. Het duurt lang voor de Westerse om dat gevoel te krijgen. Het gevoel dat je niets moet, niet hoeft, en zeker nooit iets mist. Want zolang onze doelen niet vastgesteld zijn (waarheen, waarvoor, klinkt nogal altijd bij onze uiteindelijke rust) kan niemand mij vertellen dat ze zich uit het naadje werken met een doel. Een betere wereld begint niet perse bij harder werken. Misschien juist wel met een stapje terugdoen, en eens kijken waar we allemaal mee bezig zijn. Het kan maar zo zijn, dat wij met zijn allen wat teveel doen, en wat te weinig lui zijn. Daardoor lijkt elke tegenslag een terugslag, daarom moet alles verzekerd, voorkomen en vertrouwd zijn. We durven niet eens een stapje meer terug te doen, omdat alles dan in elkaar stort. Maar wat een verschil zou het zijn, als luiheid weer nummer één was, en werken nummer twee. Wat zou de wereld er anders uitzien als niet iedereen zijn eigen bewijsdrang zou volgen. Wat zou de wereld mooi zijn als iedereen lui was.


Ik ben lui...dus het betere plak en knipwerk als reply :P (Namen zijn dus omgewisseld!
Mijn God Mitz,

ben je van de medicijnen afgestapt ofzo?

Waar kunnen we je mee van dienst zijn?

MVG Hans
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-12-2004 20:13

Overigens wel een mooi stukje tekst Mitz!! :D
Hans
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

04-12-2004 21:37

Hij is er niet van afgestapt.....hij moet er juist aan!!! :lol: CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-12-2004 15:55

Tja, dan nu de volgende vraag: Ben je als visser bij voorbaat lui als je tot 10 uur in je biv ligt?

Hier op het kanaal ga ik meestal niet slapen voor 12 uur ivm scheepvaart, mijn wekker staat om dezelfde reden op vijf uur. Tel daar die nacht nog een visje bij op en er blijft niet veel slaap over. Na zo'm nacht vind ik het heerlijk om tegen de tijd dat ik geen vis meer verwacht (na half 8 ofzo) die hengel aan de overkant ook onder eigen kant te leggen en weer lekker in mijn slaapzak te kruipen.
In deze tijd van het jaar lig ik trouwens 80% van mijn tijd in mijn slaapzak omdat het lekker warm is.

Ik probeer trouwens altijd de ochtend en avonduren wakker te zijn, maar na een nachtje of 2/3 moet ik zeggen dat ik die ochtend wel eens laat zitten.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

08-12-2004 18:25

Waarom zou je wakker blijven om te genieten van de natuur?

Ik heb in mijn leven 30.712 reigers gezien, 14.578 aalscholvers. Elke dag zie ik de zon opkomen, en zie ik rietkragen. Bomen en weilanden ontgaan me ook niet, fantastisch gewoon. Laatst nog, zag ik een eend.

Vaak vis ik van een havenkade of op druk industrie gebied. Die drukke weg waar ik vlak naast zit boeit me ook niets. Ik snuif de heerlijke lucht over mijn longen en begin te hoesten, maar ik geniet, ik sta tenminste met een kromme hengel. En dat is bij mij ( nog steeds ) de reden waarom ik ga vissen :D

MVG

HK
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-12-2004 19:05

Kom zelf op dit board eenden tegen die de meest vreemde zaken uithalen.
Dat met die kromme (hengel) in je handen, is dat binnen of buiten de tent.
:P
Peter
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

08-12-2004 19:32

Herwin,

Ja, om te genieten van de natuur. Dat jij niet meer ziet dan een paar aalscholvers en reigers ligt meer aan jou. Ik kan daar gelukkig nog steeds van genieten, en zie gelukkig nog wel een paar meer dieren waar ik van kan genieten. Zijn vaak ook iets kleiner dan een aalscholver en reiger, misschien dat het 'm dat is.

Dat ik nooit 's nachts vis zal er ook mee te maken hebben.
Wel eens een mol onder je sky high rodpod zien graven? Of komen die niet op de kade?

Dat jij met die pokkeherrie achter je nog kunt vissen vind ik knap, ik was allang weggerend.

Herinner je je nog de geur van jong met dauw bedekt gras? Ik ben er verslaafd aan.
En heel soms sta ik ook nog wel met een kromme hengel aan de waterkant. Maar gelukkig niet te vaak.

mvg

Koen
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

08-12-2004 19:39

Herwin ik ben blij dat jij het daar wel vol kunt houden, dat scheelt ook weer op de andere wel rustige plekken!
Dat je geen natuurfreak bent ok maar het hoort er allemaal wel bij!
Hoop dat je de natuur wel beetje respecteerd als je erin zit.
beetje bij beetje
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

08-12-2004 20:42

Ho ho jongens....

Ik bewonder en geniet intens van de natuur, alleen een stuk beter zonder mijn hengels. Als ik van de natuur wil genieten dan pak ik mijn foto camera en speciaal aangeschafte zoom lenzen en maak een wandeling met de hond naar oorden waar ik als visser niet zo snel kom. Dan geniet ik pas echt. Weidevogelbescherming is bijvoorbeeld ook een passie van mij. Elk jaar werk ik vrijwillig mee o.a. aan het beschermen van kievits nesten ect.

Ach, tuurlijk geniet ik tijdens het vissen van de natuur en de sfeer die zij aan de dag brengt, en ik zit ook liever tussen de bergen dan tussen de flatgebouwen maar ik beleef mijn visserij nou eenmaal prestatie gericht en maak qua stekkeuze niet snel een afweging in de schoonheid van de stek, soms ook omdat die keuze er gewoon nauwelijks is vanwege allerlei concurentie.

Toch is het ook weer raar dat ik op de mooiste natuurgebieden van noord Nederland ( en Frankrijk ) geen karpervisser tegenkom omdat je daar een week moet wachten op een fatsoenlijk vis, hoe kan dat toch? Ondertussen fijn naast mekaar van de natuur genieten aan het Twenthe kanaal, ja, ja...

Ik ga net als die lui op het Twenthekanaal vissen waar ik karpers kan verwachten. Om dan te zeggen dat ik ga vissen om van de natuur te genieten terwijl ik tussen de flats zit te vissen, dan hou ik niet alleen jullie voor de gek. Toch heeft een nachtelijke sessie op een industrie gebied, of zoals in onlangs heb gedaan midden in een grote Franse stad tussen het zwerf volk, zeker zijn sfeer waar ik op mijn manier bijzonder van geniet.

MVG

Herwin
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

09-12-2004 00:50

Kwintie,
Al eens achter bij ons in de cc polder geweest?
net iets voor je om een keer met de hond en camera rond te dolen.
groet,
P
It's not who you are, it's who you know.
jan van kranenburg

09-12-2004 02:45

Mooie, idealistische posting van je, Gino, maar....

*Ik koop mijn boillies, goedkoopste die ik kan vinden. Als ze maar rond zijn.
* Ga alleen ergens vissen als ik andere karpervissers zie. Van observeren heb ik dus geen last.
* Voer-sessies? Schei uit, man. Instant is het meeste ideale.
* Uitvaren? Pleur gewoon ergens in. Vis zwemt toch in 't water?
* Mijn podje van 40 Euro staat in 20 seconden . Ideaal gewoon.
* Nachtvissen? Ben niet gek, zeg. Waar lig je beter dan in je eigen bed?.

:D :D :D :D

mvg

Jan
jan van kranenburg

09-12-2004 03:06

Nog even voor de natuurliefhebbers.

Moet natuurlijk een stek vinden zo dicht mogelijk bij mij auto.
En liefst niet te stil; dan voel ik me niet op mijn gemak.

Lekker veel herrie om me heen; liefst vertrouwd, zoals auto-geluiden,
Motoren, banden, toeters etc.. Evt. Radio's zijn ook welkom, Met veel gestamp en/of voetbalreportages, en dan wel liefst zodanig luid dat ik 't kan volgen.
Veel kinderen die om je heen gillen en rennen.
Volwassenen die scheten laten ook niet te versmaden. Pils?Meer dan welkom!

Geurtjes van een barbecue of zo zijn ook niet mis.

Kortom ik verplaats mijn balkonnetje of tuintje naar de waterkant.
Of ik wel eens karper vang. Niet belangrijk toch. Ik doe aan recreatie!

Met dank aan Peter Otte.

:cry: :cry: :cry: :cry:
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

09-12-2004 05:44

De cc polder is bekend terrein Peter, toch blijft het Lauwers gebied mijn favourite plek van Nederland.

Kraanvogels en flamingo's op 25 meter afstand van mijn boot gehad, dat is anders wat dan die gucultiveerde strontvijvers ( met zijn eenden en huisreiger ) waar iedereen zo van de natuur geniet, hou toch op jongens.

Ooit heb ik eens een pas uitgekomen Grutto ( in nest ) gefotografeerd en in de KW geplaats ( staat ergens in KW live ). Wat een mooie kievit zei men in koor :D
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

09-12-2004 10:58

Kwint kerel,

Ik hou er ook een natuurfotografie hobby naast...maar het mooiste is het te combineren natuurlijk.. zeker wanneer je statisch vist kun je je concenteren op gespuis in het riet en lucht e.d. en zo kun je af en toe een leuk plaatje schieten... en dan mot je die ''vogelaars'' eens horen over de visarend die ieder jaar te bezichtigen is in de oostvaardersplassen, je ziet ze over elkaar struikelen en rennen met de meest dure verrekijkers (russische namen erop).. en de vogel is alweer gevlogen, wij als karpervissers klagen over drukte aan de oevers. moet je eens zien wat een hectisch gedoe het is hier als er weer eens een zilverreiger is geland... ze komen vanuit het hele land aangescheurt in hun patserigge BMWnep 4x4's (alsof je die nodig hebt in dit platgewalste land en er bestaat er maar een en dat is m.i. de landcruiser van toyota maar goed) en rijden alles plat om ZEKER wel dat ene vogeltien te kunnen zien.. :o ... en dan zit Hak een pr km verderop in alle rust en stilte tussen de rieten en krijgt een ware show van een visarend voor zijn neus te zien. ongevraagd en 'onbejaagd'...
Laatst zag ik hier verd. ook een blauwe kiekendief :P terwijl ik met mijn vrouwtje over de stille kanalen vaarde... de vogels waren ook stil in de lucht -maken amper geluid- en zag duidelijk de witte onderkant en zwarte vleugelpunten -opgezocht- van het mannetje... kijk dat zijn ook ''ware'' momenten... wist je dat roerdompen ook gewoon in parkvijvers rondwandelen... gekke beesten... vorige zomer oog in oog met zo'n ''waaghals'' en al krijsend en mopperend en beledigd wegvliegen... kon ik gelukkig dat korstje laten zakken voor de neus van een beer... (ook nog beren in stadsparken, wat een natuur man man man :wink: )

groet de Hackelaar
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-12-2004 11:36

Fototoestel idd niet alleen (of bijna juist niet) mee voor de karpers ..... maar zeker ook voor de randverschijnselen.

Zo ben ik nu al een tijdje op jacht (lees zit ik stil) om een roofvogel op de kiek te zetten die mijn aandacht wist te trekken. Tot op heden blank ik tijdens deze fotojacht ook, net als met het vissen :lol: :lol: :lol:

Ik kan er zelfs niet achterkomen wat voor soort het mag zijn aangezien hij verrotte snel is, misschien dat jullie mij een klein beetje op weg kunnen helpen?

Grootte: spanwijdte zo tussen de 1,20-1,50 (schatting van meer dan 100 meterafstand)
Leefgebied: Vliegt als een gek van rietkraag naar rietkraag waar hij prompt tussen het riet land
KLeur: Bruinig maar dan wel een frappante kleur (lijkt op de kleur van riet met een paar tintjes verschil tussen de bovenkant en de onderkant.

Ben er bijna zeker van dat het geen: Buizerd / uil / valk / kiekedief etc is. De kleuren heb ik nog nooit eerder mogen aanschouwen, dus heb ik een nieuwe hobby erbij ..... die vogel op de foto :wink:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

09-12-2004 11:58

hoi Marc

ik heb het ook gezien wat jij aangaf, ik ben er ook nog niet achter wat het nou is maar dit vermoed ik,

-bruine, blauwe of grauwe kiekendief (vrouwkes)
-wespendief
-buizerd (is creatief met jagen)


plaatje is het mooiste maar moeilijke opgave! :wink:

misschien weet Herwin het?

gr Raymond
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

09-12-2004 12:11

Herwin Kwint schreef:Waarom zou je wakker blijven om te genieten van de natuur?

Ik heb in mijn leven 30.712 reigers gezien, 14.578 aalscholvers. Elke dag zie ik de zon opkomen, en zie ik rietkragen. Bomen en weilanden ontgaan me ook niet, fantastisch gewoon. Laatst nog, zag ik een eend.

Vaak vis ik van een havenkade of op druk industrie gebied. Die drukke weg waar ik vlak naast zit boeit me ook niets. Ik snuif de heerlijke lucht over mijn longen en begin te hoesten, maar ik geniet, ik sta tenminste met een kromme hengel. En dat is bij mij ( nog steeds ) de reden waarom ik ga vissen :D

MVG

HK


Ik zag laatst nog een kikker!

Waarom zou je wakker blijven..hmm waar droom jij dan van Kwint?

Nou , nou

gr Kikker(t)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-12-2004 12:19

Raymond,

Grauwe kiekedief? ....... zoiu best nog wel eens kunnen:
http://www.homepages.hetnet.nl/~vogelsk ... 0Heide.jpg

Is dit de vogel die jij voorbij ziet komen? ..... Hij lijkt in ieder geval erg op de mijne* ..... rietkleurig komt ook aardig overeen, zou aan seizoen kunnen liggen of de kleur iets roodgeliger wordt zoals bij de mijne*.

* = Hoezo van mij :lol: :oops: :lol: :oops: :lol:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)