Even met de neus op de feiten worden gedrukt :-(

Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

01-12-2004 13:56

tja!
maar ik lees ook(Hengelen met als aas stukken brood drijvend op het water. 99 % Van de jeugdige hengelaars bezondigd zich hieraan.)
toch nog zoveel korstvissers?

groetjes henk
groetjes henk
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

01-12-2004 14:09

Hey Henk,

Hoe is het?

Volgens mij bedoelen ze, dat van alle jeugdige vissers... 99% een keer met de korst vist. Maar ja kan het verkeerd begrepen hebben he.... :wink:

groetjes Rene
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

01-12-2004 14:33

ik vind het triest te zien dat de vogels er zo last van hebben.. maar ik ben er wel van overtuigd dat het vissen niet schadelijk hoeft te zijn voor vogels... als iedereen netjes zijn lijn etc opruimt dan is er niks aan de hand denk ik zo.. maarja als je een vis verspeeld kan je moeilijk met je duikbril die karper op gaan zoeken om de lijn en haak uit zijn bek te halen. en wat het korstvissen betreft het kan best in de buurt van watervogels je moet alleen HEEL ERG GOED UITKIJKEN. zodra er een meeuw of eend ofsow in de buurt van mijn vlokje komt geef ik gewoon een rukje aan mijn hengel zodat de haak uit het brood valt. werkt altijd bij mij

Dus mensen ruim je rotzooi mee en denk na als je ghaat vlokvissen dan is er naar mijn mening niks aan de hand..
Prutser
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

01-12-2004 15:04

ik had dit weekend zelf nog een meerkoetje aan mijn mais hangen

gelukkig voor het beestje had hij alleen mijn mais en niet mijn haak

ik was zelf toch wel even lichtelijk geschrokken maar het liep weer allemaal goed af

Als een ieder gewoon zijn uiterste best doet om de vogels te ontzien zal het allemaal wel meevallen.
tuurlijk zal er best wel eens een vogel overlijden aan het gevolg van vissers, maar om daar nu meteen de conclussie uit te trekken dat iedere visser een vogel killer is
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

01-12-2004 15:12

Heb je een hond al eens horen zeggen dat hij een huisdier wilde zijn? Wie weet is het emotioneel ook moordend voor zo'n beest om een huisdier te zijn. Daar hoor je dan ook weer niks over. En die geitenwollensokken dan? Alsof zo'n beest geen stress heeft als men met zijn wol aan de haal gaat.
Natuurlijk heeft de sportvisserij zo zijn nadelen. Maar die kan je nog altijd zo klein mogelijk maken en daar kan je beter je aandacht aan besteden in plaats van roepen dat het zowat MOORD is. :-? :-? Zieke, zieke mensen. En wie zegt dat een boterham geen gevoel heeft. Ach hou toch op, als je al een schuldgevoel krijgt als je een mug dood slaat verdien je niet eens sokken van geitenwol.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Seann Wit
Berichten: 36
Lid geworden op: 09-09-2004 12:45
Locatie: Almere

01-12-2004 15:14

Als je wat verder klikt begint het gejank weer over sportvissers, dat de dierenbescherming aast op een algemeen verbod van de hengelsport etc etc.
Wat kan ik me opnaaien over zulke lui.

[quote]Uit een NIPO enquête blijkt dat driekwart van de Nederlanders bezwaren tegen de hengelsport heeft[/quote]

Ach, allemaal ouwe shit :)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

01-12-2004 15:31

Ja,
is altijd even schrikken als je zulke foto's ziet en de visser allerlei verwijten naar z'n hoofd geslingerd krijgt. Ik meen dat deze site in een grijs verleden ook al eens de revue is gepasseerd ?

Heb helaas zelf ook al twee keer een meerkoet aan de lijn gehad...maar gelukkig voor de koeten konden ze allebei zonder kleerscheuren weer verder zwemmen !

TIP, zorg dat je altijd een paar rubberen handschoenen bij je hebt, makkelijk om een koet te onthaken ivm scherpe nagels en snavel. Eigenlijk voor snoek bedoeld, maarja.

En nu nog een vraagje,
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst met dood aas statisch zitten vissen, met een flinke sardine eraan. Maar, gaat/kan een fuut dit van de bodem oppikken en proberen op te vreten ????? Ik zag een fuut in de buurt zwemmen en vroeg het me af, indien een fuut wel een sardine ziet zitten, denk ik dat dat lastiger is te onthaken als een koet.
CarpeR Diem
Seann Wit
Berichten: 36
Lid geworden op: 09-09-2004 12:45
Locatie: Almere

01-12-2004 15:56

Marco,

Rubbere handschoen voor snoek bedoeld? :o
Vraag me af wat je daar mee wilt uitrichten.

Om je vraag te beantwoorden, ja, die fuut kan em wel degelijk pakken/opeten.

Ik heb het zelf meerdere malen meegemaakt, maar omdat ik met elastiek om de staartwortel vis is de dreg nog niet in de bek van z'n fuut beland. Even wat weerstand geven en die futen lieten zo snel als ze konden los.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

01-12-2004 16:04

Rubberen handschoen om de snoek even aan een a onderzoek te onderwerpen :-? ,

nee, om proberen m'n vingers heel te houden tijdens een kieuwgreep / onthaken ? Ben ook nog maar beginnend roofvisser :oops:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-12-2004 16:20

Marco,

Als jij denkt dat een meerkoet een "gevecht" levert tijdens onthaken dan zal je verrast worden door de energie van een fuut! ..... en dan bedoel ik niet blij verrast. :x :x :x :x

Echt die dingen vechten nog een stuk beter dan het brave koetje ..... en JA ze eten vis, ook dood aas maar zoals ik heb mogen zien vinden ze boillies ook niet echt vies :( :( :(
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

01-12-2004 16:27

Hoe kan ik dan op een fuut-bestendige manier m'n vis dan het beste presenteren ? Ik vis met sardientjes van zo'n 20 cm lang en 4,5 cm hoog.

Ik heb nu een onderlijn waar je een haakje door z'n bek moet doen, een dreg in z'n rug, en een dreg in z'n staart.... Ziet er vervaarlijk uit, maar afgelopen Zondag wist er toch nog een snoek zich los te wurmen voor m'n voeten (dus nog geen snoek gevangen )
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-12-2004 16:32

Meer sardientjes mee nemen en de fuut voeren tot hij zat is? .....


Ik weet het echt niet! Misschien met pluggen gaan vissen? wie weet pak je dan een verdwaalde karper! Net zo goed dat ik nu al 2 keer een snoek op mijn boillie heb gevangen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

01-12-2004 17:03

Triest om zoiets te zien.... :cry:
Dr zijn ook tussen de goed vissers rotte appels helaas!
Nog triester is de site zelf.....Totaal negatief tegenover onze hobby! :evil:

Hier kan ik me flink aan ergeren....
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-12-2004 17:11

Gewoon opvreten die vogels.

Jammer mannen, we staan boven aan de voedselketen. Ik beloof dat ik zal reincarneren als eendje.......
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

01-12-2004 17:13

Die Mitsz, altijd even nuchter.......... :wink:
CarpeR Diem
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

01-12-2004 17:18

Ff een mailtje gestuurd:



Geachte heer/mevrouw,

Op uw site lees ik het volgende:

Hengelen met als aas stukken brood drijvend op het water. 99 % Van de jeugdige hengelaars bezondigd zich hieraan

Graag zou ik de statistieken eens inzien waar dit uit blijkt, anders gesteld: waar baseert u dit percentage op?

Ik wacht op uw spoedige reactie,

Met vriendelijke groet,

Raymon Schra

ANTWOORD:

Dag Raymon,

Het contact met de schrijfster van deze bijdrage is helaas verloren gegaan.
Ik had jouw mail willen doorzetten naar haar zodat zij jou zou kunnen antwoorden

webmaster

EINDE

Maw... onzin dus
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

01-12-2004 17:31

Ze hebben het ook over faunavervalsing, terwijl ik dergelijke figuren als het maar iets vriest allemaal soepeenden zie voeren!

Hengelaars brengen veel schade aan op de oevers waar zij overheen lopen, ik denk dat menig hondenbezitter meer schade aanricht dan een visser, zeker mensen die hun honden los laten lopen.

Ze weten altijd de juiste plaatjes te vinden! Het is slordig van mensen dat ze nylon achterlaten, ik heb dit jaar ook 2 dode vogels gevonden met nylon. Een dode kokmeeuw (op het plaatje) ik kan er niet om rouwen stikt de moord van die dingen.

Onze dierenliefhebbers zijn zelf vaak de oorzaak van de tamme brutale dieren. Die mensen moeten alles wat ze zien voeren en aaien, gevolg tamme watervogels etc. Die beesten horen gewoon wild te zijn dan is er niks aan de hand.

Dat loodvervuiling vindt ik wel een goed punt, we praten allemaal wel dat we met safetyclips etc. moeten vissen maar al die bonken komen in het water terecht. De vis is er misschien vanaf maar de waterbodem niet.
beetje bij beetje
Seann Wit
Berichten: 36
Lid geworden op: 09-09-2004 12:45
Locatie: Almere

01-12-2004 18:54

De loodvervuiling is zeer zeker wel gegrond. Maar kom maar is met een alternatief, lastig.


Marco:

met sardines, men neme een elastiek, rijg em door de vis ( fleurnaald ofzo nemen ) en daar je onderlijn met dreg aan bevestigen.
Met een makreel is het nog makkelijker, gewoon om de staartwortel wikkelen en daar je dreg aan bevestigen.

Zie het als een hair met een sardine/makreel als boilie.

Die rubbere handschoenen kan je echt thuislaten, die tanden/haken gaan er toch zo dwars doorheen lijkt mij :)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

01-12-2004 19:26

Rubberenhandschoen thuis laten........ :( Dan maar m'n neopreen aandoen voor warme handen !

Ik zal eens aan een ander systeem gaan sleutelen, ik heb nog geen fuut oid aan de dreg gehad, maar dat wil ook wel zo houden.

Een karper safety systeem om op watervogelvriendelijke manier een snoek te vangen :o
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

01-12-2004 19:34

Ik heb de site ook doorgelezen, zitten weer behoorlijk trieste dingen bij. Veel uit de lucht gegrepen uitspraken over de sportvisserij die erg doorslaan. Ik weet niet of het zin heeft om hen anders proberen te laten denken, maar ik wil ze toch een email sturen met tegenargumenten. Ben benieuwd wat de reactie zal zijn, en of er wel reactie komt. Veel van hun uitspraken op de site zijn helemaal niet gebaseerd op feiten en sportvisser wordt zo wel heel negatief gebracht. Kijken of ze ook zo afstandig "reageren" als voorgaande organisaties deden die destijds ook via email benaderd zijn door verontwaardigde vissers.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

01-12-2004 19:50

Ik heb ook een mailtje gestuurd.
Ik kreeg em gelijk weer terug :) Het email-adres klopt niet helemaal denk ik, of mailen met een hotmail-account lukt niet. :-?

Trieste mensen van de dierenbescherming :cry:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

01-12-2004 19:55

vissen met de korst vind ik de mooiste manier van vissen... geweldig hoe die vissen het aas van de oppervlakte plukken...
Maar ik doe het wel verantwoord! niet op ''eendenvijvers'''vol met die tamme beesten! En als heb je ze, moet je je er niet aan gaan lopen storen! ik ken(de) mensen die de eend expres aan hun haak lieten ''proeven''. Om ze te laten afschrikken :-? Gedraag je normaal!
Maar... die 99% van de (natuurlijk altijd weer) [b]jeugdige[/b] vissers die met kosrt vissen... beetje overdreven :roll:
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

01-12-2004 22:31

Koen de Been schreef:Ik heb ook een mailtje gestuurd.
Ik kreeg em gelijk weer terug :) Het email-adres klopt niet helemaal denk ik, of mailen met een hotmail-account lukt niet. :-?

Trieste mensen van de dierenbescherming :cry:


Misschien even goed kijken naar het emailadres koeneboen..


Mijn mening over deze site en haar makers/onderhouders: totaal wezeloos gelul in de ruimte. Als je een hond wil slaan, is er altijd wel een stok te vinden. Laat ze eerst maar es een site maken over jagen, en dat er genoeg lood in een schot hagel zit om dood van te gaan... :o

Ik ben niet heel erg rechts georienteerd, maar over de linkse geitenwollen-sokken-boomknuffelaars zeg ik toch: opknopen. Aan een boom, want da's wel diervriendelijk :)
fishing rocks
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

01-12-2004 22:38

Die van mij klopt Antoine :wink:

Ok, gaan we het over zielige diertjes hebben?
Zo heb ik er genoeg hoor.....Ik ga ze niet allemaal opnoemen!

Zoals je dat zegt Toon: linkse geitenwollen-sokken-boomknuffelaars! :evil:
Vriendelijke groet,

Koen de Been