Nederlandse Betaalwateren.


Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

29-11-2004 07:45

En het interesseert ze geen fuck waar die vissen vandaan komen. Op de ECHO leden na dan...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-11-2004 09:56

Mark,
zouden er behalve de echo leden ook geen mensen bij zijn die van de praktijken niet op de hoogte zijn.

die er gewoon weg nog niet over hebben nagedacht wat de nadelen zijn, eigenlijk alleen een keer leuk willen vissen tegen voor hun betaalbare kosten?

gewoon wat vragen trouwen die ik mezelf stel, er zal zeker een groep zijn die het allemaal geen donder scheelt, hierin ben ik het volkomen met je eens.
Maar ik weet haast wel zeker dat er ook nog een hoop ontwetenheid is bij een fix aantal mensen.

groetjes,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

29-11-2004 10:01

Mark...

Heelllll veeelllll ECHO leden vissen gewoon op Franse Betaalwateren hoor.. en Roemeense...
Ik vind ECHO juist heel slecht in het "buitenlands" beleid.

In Engeland is het Keeping it real.. maar ik hoor ze ohhhh zo weinig ageren tegen Franse betaalwateren.... Daar vissen de leden zelf regelmatig.

Er zijn een zeer klein aantal Engelsen die echt tegen die BW zijn.. dat zijn er echter zeeerrrrr weinig.. en geen van de bekende publicisten helaas.

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

29-11-2004 10:05

Peter en Bertil,

Misschien niet helemaal duidelijk, maar ik doelde puur op de Engelse situatie, bij ze "thuis" dus. Daar komen zoveel nieuwe wateren bij met "opeens" grote vissen met een Frans uiterlijk, dat je wel erg onwetend moet zijn wil het je niet opvallen...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

29-11-2004 10:09

Oké Mark.. ik snap het..
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-11-2004 10:09

Hoi Mark,
zou het ontwetenheid zijn of zouden er ook mensen zijn die hier helemaal niet bij stil staan?

In mijn visie is dit zeker mogelijk, maar ben benieuwd of zit volgens jou een optie zou kunnen zijn.
groetjes,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-11-2004 10:46

Peter, je hebt gelijk dat onwetendheid ook een rol speelt. Gelukkig is het niet alleen maar onverschilligheid.
Wat ECHO betreft heeft Bertil gelijk, leek heel wat maar die lui zijn mij vies tegengevallen. 'Keep it real' in the UK maar blijkbaar mag overal elders alles...
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

29-11-2004 16:16

Heren,
Even terug, weet het moeilijk is om bij een onderwerp te blijven.
De verantwoordelijkheid van een blad als ‘Beet’ daar wil ik op terugkomen.

Mitsz,
Of het goed of slecht is dat is niet aan de orde, geld verdienen daar is niets mis mee.
Dat je als bedrijf bepaalde normen en waarde in acht wild nemen dat is de vraag voor mij.
Het zou ze sieren als er bij die publicatie een kanttekening werd geplaatst. We hebben allemaal in deze maatschappij een bepaalde verantwoording. Personen die publiceren nog meer, dat is de laatste weken wel gebleken.
Ze daar op aanspreken heb ik geen moeite mee.

MVG,

Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-11-2004 18:51

Vandaag bericht ontvangen van Rob van Tarwijk van Smit & Van Tartwijk Makelaars Vucht B.V. dat het meer tot het landgoed de Blauwe Hoef behoort. Het gehele landgoed, dus inclusief het meer is nog steeds te koop voor 5 miljoen Euro. De huidige eigenaar, Peter van Amelsfoort (ook genoemd in het artikel in Beet) wil er dus vanaf.
Rest nog steeds de vraag waar die grote karpers vandaan komen...
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

29-11-2004 19:36

Mag ik ook even zeggen dat ik er SCHIJT ziek van wordt als ik dit lees? Zoveel dikke vis op 9 hectare, dikke lul 3 bier, dat lukt je nooit, ik vraag me dus hardop af waar die vissen vandaan komen.

En dan nog iets, zijn wij bang om tegen heilige huisjes aan te schoppen, tegen bekende karpervissers? Ik vraag me af waarom er bekende (karper)vissers zijn die dit water promoten, het spijt me zeer maar deze mensen hoeven nooit meer een hand van mij te verwachten.
Ik kan me er enorm druk om maken, en al zat God hemzelf op een betaalwater, dan nog zou ik hem erop aanspreken, of is er hier ook wat vriendjespolitiek aan de gang?

Voor mij is ieder blad die betaalwateren promoot, zelf ook mede veroorzaker van de hype rond deze wateren, zo het is eruit!

Ik wens eenieder succes, ik ga me bezig houden met wat nuttigere dingen.

mvg
Stefan
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

29-11-2004 19:58

Aart, Wist wel dat je speurwerk niet zou op houden, jij hebt nou eenmaal kanaaltjes, maaruh waarom dan zo'n tamtam door Beet cq van Amelsvoort gemaakt? Gaat pas in dec. 2004 open.
Als ik het goed begrijp wil ie er dus nu al vanaf?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-11-2004 20:07

Wellicht vreest hij nu al de karperscene :wink: met hun reacties ten aanzien van betaalwateren.
gr
Hans Brinkel
nick koppers
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-10-2003 01:00

29-11-2004 20:32

Voor zover ik begrepen heb komen er een aantal vissen in ieder geval van de Efteling af..

Met die opmerking dat dat hardnekkige geruchten zijn die hier in de buurt de ronde gaan... De zgn. via via verhalen uit goede bron...
Laatst gewijzigd door nick koppers op 29-11-2004 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-11-2004 20:34

Henk, zoals te lezen in het artikel in Beet hebben vele Beet medewerkers de afgelopen twee jaar hier al gevist. Wellicht is het artikel een soort van tegenprestatie?
Waarom die van Amelsfoort er vanaf wil weet ik niet, misschien denkt hij wel dat de te verwachten extra inkomsten uit de visserij helpen om een goede prijs voor het geheel te kunnen krijgen, daar dit soort objecten momenteel gewoon moeilijk te verkopen zijn.

Het allervervelendste is dat dit soort projecten, ook nog gepromoot door een Visblad, wellicht nog navolging krijgen en daar zit (denk ik) niemand van ons op te wachten...
Ooit is het in Frankrijk ook zo begonnen namelijk en dat is nog niet eens zo lang geleden...
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

29-11-2004 20:34

Hans, ik denk eerder dat hij het twee jaar geleden onder zéér gunstige condities heeft gekocht en nu de full-profit wil hebben.
Wordt e.e.a. nog bedenkelijker......

Gelijktijdig Aart :)
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

29-11-2004 20:38

Aart,

en dan te bedenken dat dit soort mensen een voorbeeldfunctie hebben daar de Beet ook vooral bij jeugdige vissers populair is ...

mvg
Stefan
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-11-2004 20:57

Henk de Jonge schreef:Hans, ik denk eerder dat hij het twee jaar geleden onder zéér gunstige condities heeft gekocht en nu de full-profit wil hebben.
Wordt e.e.a. nog bedenkelijker......

Gelijktijdig Aart :)

Henk daar kun je best wel eens gelijk in hebben, zoals ik al eerder refereerde is ongeveer twee jaar terug twee zonen van de toenmalige bewoners om het leven gebracht. Kan me goed voorstellen dat je dan als ouders zijnde er niet meer prettig woont (De zeer gunstige condities waar jij naar verwijst)...echter ik moet nadrukkelijk bijzeggen dat dit speculaties zijn van mijn kant, maar hij heeft de schijn zwaar tegen!
Hans Brinkel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-11-2004 21:02

Stefan, kennelijk hebben zij een ander idee over hun voorbeeldfunctie dan jij. Feit is dat er nu eenmaal ook een behoorlijk aantal Nederlandse vissers op b-wateren gaan vissen. Feit is tevens, dat hoe groter de vissen, des te groter de klandizie. Als voorbeeld wil ik nogmaals Raduta noemen, alleen al in de maanden mei en september vol met 180 karpervissers die allemaal 500 Euro per week ervoor dokken, dus 90.000 Euro per week aan inkomsten in die twee maanden, tel daarbij de overige maanden nog bij en je komt aan een enorm bedrag per jaar en dat in een straatarm land als Roemenië.
Klaarblijkelijk speelt geld geen rol om grote vissen te kunnen vangen...
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

29-11-2004 21:21

Ook nog voor Stefan: Ik heb deze shit op het board geschopt, vanzelf zou het zich ook nog wel wel wereldkundig maken bij de diverse fora en gerespecteerde geëliteerde karper "speciaalzaken" en niet te vergeten de mond tot mond reclame, maar...

Ik vond wel dat dit, al is het maar een druppel op een gloeiende plaat, bekend moest worden gemaakt.
Ik hoop, net als Aart en vele anderen dat voorbeeld niet doet volgen! Jongens, we hebben een schat aan mooie gave karpers ter beschikking in de wateren waar we voor weinig mogen vissen, leuke bijvangsten kunnen hebben, en alles bijna binnen handbereik.
Dat moeten we helder houden en misschien moeten een aantal van ons nog eens nadenken over de inhoud van het vissen in het algemeen.
Wedden dat je dan niet meer zo snel zoveel geld weggooid in de ogendienarende industrie die het sportvissen heeft omarmd!

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
harry van der velden
Berichten: 1
Lid geworden op: 30-11-2004 01:05
Locatie: Denhaag

30-11-2004 01:13

Hier kan je het een en ander vinden over de eigenaar van de Blauwehoef Peter van Amelsfoort:

http://www.bastion-oranje.nl/amelsfoortpetervan.htm


En op onderstaande link over de moorden op de blauwehoef:

http://krant.telegraaf.nl/krant/ditjaar ... nbeek.html
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

30-11-2004 12:31

Er is nu eenmaal een markt voor dit soort wateren en daar is op zich niks mis mee. Ik vind het prima dat bijv iemand met een gezinnetje hiervoor kiest.
Waar ik wel op tegen ben is het visstandbeheer op deze wateren veelal wordt gevoerd. Het overzetten van voornamelijk grote karper levert nu eenmaal extra klanten/geld op. Het overzetten van grote karper gebeurd echter niet alleen door uitbaters van betaalwateren, maar ook karpervissers zelf zetten meer dan genoeg grote vis over naar hun 'thuiswatertjes'.

Daarom ben ik een voorstander van het invoeren van een maximum maat. Het wordt dan verboden om karpers boven een bepaalde maat verplaatsen. Een voordeel hiervan is bijv dat bij onverantwoord visstandbeheer een btw nooit grote vissen zal voortbrengen en dus minder klanten zal trekken, je dwingt hiermee een verantwoord visstandbeheer af. Het is niet de ideale oplossing maar ik denk dat het een goed begin zal zijn.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-11-2004 13:00

Kees,

Het gesleep met karper door wie dan ook moet gewoon ophouden.

In het geval van dit water kwam en ging een karper bekend als HIJ in de tijd dat het een privé-water was. Ik ken de situatie daar niet goed genoeg, maar ik zal er niet zo ver naast zitten met het vermoeden dat het bestand op dat water door de tijd al aardig is verrijkt met karpers uit openbare wateren. En dat zal wellicht niet door de eigenaar gebeurd zijn en ook niet door het beroep. Dat kleine groepje met het privilege het water te kunnen bevissen en het daarmee als van henzelf te mogen beschouwen zal daar mogelijk een aardig handje in gehad hebben. En dat schetst direct mijn weerzin tegen dit soort praktijken.

En nu hou ik er maar over op. :)

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

30-11-2004 13:15

Kees

Ben het helemaal met je eens, alleen het gesleep met karper zal niet zomaar over zijn. Je zult altijd onverlaten houden die karpers over blijven zetten ondanks het standpunt wat iedereen erover heeft. Ik denk dat een maximum maat een goed begin is, een totaal verbod krijg je er toch niet zomaar door. Je moet ergens beginnen want als de btw dalijk ook in nederland als paddenstoelen uit de grond springen en allemaal met grote vis worden volgepropt, dan blijft er van de openbare wateren weinig over.
Er wordt door beroepsvissers zat geroofd van grote wateren(zelf gezien) als die ook de btw met grote vis gaan bevolken wordt ik wel heel depressief.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

30-11-2004 16:26

Harry, bedankt voor het nachtelijke gegoogle :D
Maakt in ieder geval de zaak nog duidelijker!

Met name de eerste link...

Over en sluiten
Henk
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

30-11-2004 17:19

Kees Ouwehand schreef:Kees,

Het gesleep met karper door wie dan ook moet gewoon ophouden.

In het geval van dit water kwam en ging een karper bekend als HIJ in de tijd dat het een privé-water was. Ik ken de situatie daar niet goed genoeg, maar ik zal er niet zo ver naast zitten met het vermoeden dat het bestand op dat water door de tijd al aardig is verrijkt met karpers uit openbare wateren. En dat zal wellicht niet door de eigenaar gebeurd zijn en ook niet door het beroep. Dat kleine groepje met het privilege het water te kunnen bevissen en het daarmee als van henzelf te mogen beschouwen zal daar mogelijk een aardig handje in gehad hebben. En dat schetst direct mijn weerzin tegen dit soort praktijken.

En nu hou ik er maar over op. :)

Groet, Kees


Kees,

Ik zal het wel niet helemaal snappen maar waarom is het vanzelfsprekend dat wanneer er op een put een paar dikke vissen het meteen "een verrijkt bestand" is. Lees het artikel van Bart v.d. Hurk uit de laatste 2 karperwerelden, is dat ook een "verrijkt water"?

Zover ik van dat water weet (en wij waren er lang aan het azen om er te mogen vissen) is het bestand (van de toppers he, niet die eftelingkarpers meetellen, daar zijn zij immers vrij in omdat het alletwee op privewateren geschiedt) oorspronkelijk.


Verder valt de opmerking me van Stefan Slechten me bijzonder tegen:

Quote:

Mag ik ook even zeggen dat ik er SCHIJT ziek van wordt als ik dit lees? Zoveel dikke vis op 9 hectare, dikke lul 3 bier, dat lukt je nooit, ik vraag me dus hardop af waar die vissen vandaan komen.

Over functievoorbeeld gesproken!!!!!!!!!!!

MVG Wouter Kanters