Baitboat van scen


Plaats reactie
Roel de Vries
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-10-2004 17:20
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

10-10-2004 16:57

Zijn er sportgenoten die ervaring of iets weten over de nieuwe baitboat van scen.
Ik ben aan het zoeken geweest op het net maar ik kan, op wat technische gegevens en een paar mooie plaatjes na, weinig vinden over de baitboat.
Toch zou ik wat ervaringen willen horen, om misschien over te gaan op aanschaffen van de voerboot.
Ik heb b.v. ergens gelezen dat de boot alleen vooruit kan varen en op de plaatjes lijkt het of de voerbakken dicht zijn en dan kan je er dus geen lijnen mee uit varen.
Dus voor mij nog te veel ?? tekens.

b.v.d Roel de Vries
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

10-10-2004 17:07

Hoi,

hij vaart zeker ook achteruit, flink hard nog ook en die bakjes zijn voorzien van klepjes zodat je ongestoord met regen bijvoorbeeld je lijnen uit kan varen, deze klepjes klappen gewoon open als je de bakjes omkiepert.

grtn Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-10-2004 17:52

Roel,

kijk bij http://www.quartel.nl

via bouwdozen, schepen, baitsweeper kom je uiteindelijk bij de scen baitboat.

Veel succes.
remco wieser
Berichten: 164
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

10-10-2004 21:29

Hoi Roel,

Zelf ben ik nu bijna een jaar een gelukkige eigenaar van zoon boot. Die boot vaart zoals Lexus al zei wel achteruit, niet hard dat komt omdat de schroeven in kokers zitten om er voor te zorgen dat er geen vuil of je lijn tussen kan komen tijden het varen. Over de voerbakken zitten klepjes die er voor zorgen dat je lood er beter in blijft liggen, je kan er dus gewoon je lijnen mee uitvaren.
Als u nog vragen heeft stuur dan ff een pb.
Succes

MVG
Remco
Plaats reactie