Belgie: Visser sterft in stormgeweld


Roy Wissenburg
Berichten: 45
Lid geworden op: 14-06-2002 02:00
Locatie: Zevenaar

18-07-2004 11:49

Dit las ik zo juist op teletekst van Belgie!!!

"In de buurt van Tongeren is een jongeman uit Luik omgekomen tijdens het stormweer. Hij was met een vriend aan het vissen bij een kasteel toen een felle wind opstak.

De mannen gingen schuilen in hun tentje. Daarna is door bliksem inslag of een windhoos een boom geknapt en is op hun tent gevallen. Een van de mannen stierf ter plekke, de andere man bleef ongedeerd."


Als eerste, wil ik mijn medeleven uiten aan zijn familie met het tragische gebeuren.

Maar wat ik mij toch afvraag wat iemand bezielt om met zo`n slecht weer te gaan vissen. Je kunt niet zeggen dat het niet van tevoren was aangekondigt.
En denk ook eens aan de mensen die je lief hebt en thuis zitten, terwijl ze weten dat jij in een tentje zit aan het water.

Roy
Laatst gewijzigd door Roy Wissenburg op 18-07-2004 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

18-07-2004 11:53

Dat is zeker niet zo'n slimme zet. Hoe slecht kan het lopen, als je zo'n rustige hobby hebt, maar met dat weer zit ik toch liever op de bank. Ik condoleer de familieleden.
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

18-07-2004 12:02

Om heel eerlijk te zijn had ik alle spullen al in de auto liggen maar ik was door mijn werk iets te moe om te gaan vissen
baalde er erg van eigenlijk dak nie kon...

het is tragisch maar het is het leven...
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

18-07-2004 12:16

bij deze betuig ik mijn medeleven aan alle familieleden etc.

Ik ben gisteren ook nog gaan vissen, maar dan wel na de storm, geen centje pijn..

Hij was "at the wrong place, at the wrong time...", erg tragisch inderdaad.

Grts
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

18-07-2004 12:37

mijn medeleven aan de arme visser :(


ik was gisteren even in Maastricht en ik denk dat ik in het hartje van de storm heb gezeten :o


in totaal 4 omgewaaide bomen over de straten gezien (dwars over straat , tegen huizen gevallen,...)

het was er niet te doen!!!

nooit zoiets meegemaakt
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

18-07-2004 12:48

was gister ff spannend in mijn tentje de bliksem sloeg 2 keer dicht bij me in maar gelukkig waren er bij mij geen bomen in de buurt
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

18-07-2004 12:53

Ook mijn medeleven richting familie/vrienden/collega's van deze onfortuinlijke belgische visser.

Ook ik heb de afgelopen nachten gevist in "mindere" omstandigheden en mijn vismaat had ook graag gisternacht er "achteraan" geplakt om te proberen de resultaten nog wat op te poetsen. (we waren al 24 uur langer gebleven dan geplanned)

Maar de waarschuwingen qua weer waren van een dusdanige aard dat we hebben besloten het er toch niet op te wagen, en achteraf gelukkig maar.
Ik sprak hem vanochtend en we zijn nog even langs de stek gereden om de situatie daar te bekijken.
We waren het er alletwee over eens dat er op de stek waarop we vissen gisteravond met geen mogelijkheid een tent had kunnen blijven staan en we zeer zeker een hoop schade zouden hebben opgelopen.
En hoogst waarschijnlijk onszelf in gevaar zouden hebben gebracht aangezien we nergens een goed heenkomen hadden kunnen vinden. (Om de auto's te bereiken hadden we 750 mtr. door het open veld moeten lopen.)

Helaas dat het een noodlottig ongeval moet zijn wat ons weer met de neus op de feiten drukt, de natuur wijkt niet voor onze sessies, het is slimmer in dit soort gevallen dat wij wijken voor de natuur.

Ik hoop dat zich verder in Nederland/Belgie geen ongelukken hebben voorgedaan onder collega vissers.

Met bedroefde groet

MC
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

18-07-2004 13:42

Ja jongens gvrd.... dit raakt me toch wel :(
Zelf blijf ik altijd stug zitten tijdens een storm.
Geef toe het leverd wel vis op!
Maar mijn leven is het niet waard.

Ik begin er nu toch iets anders over te denken :-?

Ook namens mij, klote dit soort dingen, gewoon zwaar klote.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Hugo Bovenmars

18-07-2004 13:55

Tja, je tent precies naast een blisemvanger opzetten, dan vraag je om problemen (al blijft het risico klein).

Gister na de eerste zware onweersbui ben ik richting stek gereden. Hengels geinstalleerd, tent opgezet...precies op tijd voooor de 2e serie klappers :o . Gelukkig kon ik op steenworpafstand de auto kwijt en had op die manier een veilige schuilplaats. Vanmorgen om 6.30 u kwam een 33 ponds schub mijn humeur opvijzelen....
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

18-07-2004 14:15

ben je ook aant vissen.... :cry:

mit grunningse groet'n,
Tim :(
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Pim Kersten
Berichten: 165
Lid geworden op: 05-04-2004 17:01
Locatie: Duiven

18-07-2004 14:25

ik ben laatst ook goed weggekomen.......n8 voordat ik ging een enorme tak bovenop de plaats waar de tent kwam...................................


medeleven aan familie&vrienden :cry:
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

18-07-2004 14:43

Tja wij hebben het ook zwaar te verduren gehad gisteravond. 2 tentstokken geknapt en nog wat andere dingen. Tent in de container. Dat het guur zou worden had ik meegekregen maar dat het zo zou worden had ik er niet van begrepen (dan was ik ook niet gegaan trouwens).

De familieleden gecondoleerd.

Met treurige groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

18-07-2004 14:54

woorden schieten hier eigenlijk tekort.

ik wens de nabestaanden erg veel sterkte toe


heb zelf ook geregeld met harde wind en wat geklap aan het water gezeten. voor mijn gevoel ging het gister niet eens zo heel hard, zal de hoek van het land wel zijn geweest....wrong time, wrong place for them....
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Martijn Weenink
Berichten: 151
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-07-2004 17:01

Tja, ik wist niet dat het een visser was. Had iedereen kunnen gebeuren. Sterkte aan een ieder.....
Liever 10 'kleine' vissen dan een dertiger die niet bijt.....
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

18-07-2004 20:47

Het is inderdaad erg spijtig, en mijn medeleven voor de nabestanden.

Maar om te roepen dat je niet moet gaan vissen tijdens storm...
Dat gaat me een beetje te ver. De kans dat je een ongeluk krijgt in je auto is 100x keer zo groter. Er kan van alles gebeuren ook tijdens vissen. Soms zie je mensen gaan uitroeien terwijl er een flinke regenbui aankomt. Dan steekt er een wind op en ze zitten in de puree...
Hoeveel vissers zijn er op deze manier niet overleden.

Het blijft je gezonde verstand gebruiken en je moet inderdaad ook geluk hebben. Spijtig dat zo afgelopen is.

Alex Poot
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

18-07-2004 20:54

Mijn medeleven en respect voor deze mensen.

Ik zat zelf ook te vissen naast een brug, om eerlijk te zijn denk je op dat moment dat de bliksem tot 3 keer toe alle radio en telefoon verbinding vlakbij je verbreekt door in de hoogspanningsmasten te slaan ook van wat doe ik hier. De rukwinden van 100 km/h langs mijn tentje waren wel hard :-? .

Groetjes Pascal
Gebruikersavatar
Dave Pein
Berichten: 66
Lid geworden op: 28-06-2004 16:54
Locatie: Rotterdam

18-07-2004 21:24

mijn condeleances naar de familie leden idd..
rob tas
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2004 01:29
Locatie: zoetermeer

19-07-2004 00:26

Dit is echt zuur.
Zo zie je maar weer met zulke omstandigheden ben je nooit 100% veilig.



Mijn condeleances naar de familie leden kenissen en vrienden.
Ik vis graag in een SCHONE omgeving!!
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

19-07-2004 14:02

ook mijn condeleances.

He pas ook weer hier.
Ik zat zelf ook te visse met die storm, was wel even hevig maar bij mij thuis zag het er eerst niet zo uit dat het zo erg aan toe zou gaan. Het kwam uit het niks opzette.
Gelukkig stonden er bij geen bomen in de buurt en bleef alles heel.

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

19-07-2004 16:19

Ook mijn condeleance! :(

Probeerr nooit onder een boom te gaan zitten!

gr, Kevin
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

19-07-2004 20:32

:cry: mijn condeleances aan de na bestaandes :cry:

ik wou ook die nacht gaan vissen saamen met twee andere jongens die zaaten ik een gewoone tent en ik in mijn paraplu tentje mijn moeder belde op dat er noot weer aan kwam toen ben ik maar naar hius ge gaan en die andere twee zijn blijfen zitten die heb ik mijn storm haringen gegeven de tent is blijfen staan de achter kant van de tent was aan de eind van de rit ook open als ik er was blijven zitten was ik met alles weg gewaait :o
ik leef aan de waterkant
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

20-07-2004 12:43

Ik zat met mijn rubberbootje midden op het Zeumeren.. :-?

Ben later snel naar mijn tent gevaren (onder de bomen, was niet echt slim!) en daar onveilig geschuild.

Mijn medeleven aan de famillie en vrienden van de visser..
MVG SVW
ken jacobs
Berichten: 82
Lid geworden op: 20-06-2004 23:34

25-07-2004 20:34

beste roy
dat ze zijn gaan schuilen in die tent is inmiddels rechtgezet
dat was volledig fout
de jongens waren aan het opruimen toen de boom knapte
dus nu weet je wat hun bezielde
er heeft een heel verhaal van in de krant gestaan
groeten
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

26-07-2004 14:03

Ook van mijn kant de condoleances...maar zeg nu zelf....om daarom niet te gaan vissen gaat naar mijn idee wel erg ver.

Jaren geleden zat ik ook te vissen met de ernstige storm waarbij hagelstenen vielen ter grootte van tennisballen en heb het allemaal overleefd.

Ik weet natuurlijk ook dat er altijd iets kan gebeuren maar dat heb ik er maar voor over, want zoals je hierboven bij Hugo`s reactie ook al kan lezen kan het juist wel net die ene dikke vis opleveren...
En met een beetje gezond verstand hoeft er niks te gebeuren.
Onder een boom zitten is niet slim, maar soms onvermijdelijk, eerlijk gezegd en met alle respect vind ik ópruimen tijdens een dergelijke storm een stuk minder verstandig.....
basie lengemann
Berichten: 44
Lid geworden op: 25-01-2004 18:50
Locatie: Geljxd
Contacteer:

26-07-2004 16:05

ook mijn condoleances aan de na bestaandes .
een vraagje waar moet je iegk wel gaan zitte met een storm ze zeggen niet in een ope veld vanwege dat je dan het hoogste punt bent. maar je moet ook niet naast een hoog punt zitten want als de bliksem daar op in slaat ben je ook de pieneut. ik heb deze week ook in een flinke onweers bui gezeten en maar gewoon gehoopt datk niet geraakt werd gelukkig ging de onweer voor bij . En ving ik die nacht noch een mooie 27 ponds spiegel :D

mvg. basie lengemann
I'm on my way!!! it was just a speed bump not a stop sign!