Diefstal/berovingen, zijn zeker waar.

Plaats reactie
jeroen krul
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-06-2004 09:04
Locatie: Den Haag

27-06-2004 22:15

ik had al eerder een soortgelijk iets geplaatst, maar toen vroeg ik wat er nou van waar was.

Ik heb nou afgelopen weekend, vrijdag op zaterdag nacht in delftsehout ondervonden dat het wel degelijk waar is. :evil:

Het was ongeveer 4:15, we lagen in de tent en ik hoorde wat bij me hengels ik keek en zag iemand bij me hengels ik riep en ging er meteen op af, de persoon ging er als een gek vandoor ik ging erachter aan en dacht hij heeft de hengels.
Maar de persoon was nergens meer te bekennen.
Ik ben daarna gelijk weer terug gegaan en gelukkig lagen ze alle drie in het grasveld, maar wel alle lijnen doorgeknipt/gesneden.
Hoogstwaarschijnlijk van de schrik heeft hij ze neergegooid dus ik mag van geluk spreken, maar bij deze waarschuw ik alle vissers!!!!!!!

Me hengels stonden maar een halve meter van me tent dus ze hebben wel lef.
Let Op!!! het is dus zeker waar al die verhalen over berovingen enzo en dit is zeker niet bedoeld om mensen bang te maken.

mocht iemand nog wat weten laat t me maar ff weten

mzl JK
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

28-06-2004 15:22

Zorg ervoor dat je altijd iets bij je hebt om ze te lijf te gaan. nou heb ik het niet over een mes ofzo, maar een goeie stok moet voldoende zijn om hem een flinke bult op zijn kop te geven. dan denkt hij wel 2 keer na voordat hij nog een keer zoiets gaat doen.

Later Jos
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

28-06-2004 18:38

Lang leve de storm sticks met powerdrill :-?

En wat als diegene dan aan iets anders denkt als jij een mep gegeven hebt? En jou eens wilt gaan "kietelen"?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
jeroen krul
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-06-2004 09:04
Locatie: Den Haag

28-06-2004 21:19

[quote="Jos van Dalum"]Zorg ervoor dat je altijd iets bij je hebt om ze te lijf te gaan. nou heb ik het niet over een mes ofzo, maar een goeie stok moet voldoende zijn om hem een flinke bult op zijn kop te geven. dan denkt hij wel 2 keer na voordat hij nog een keer zoiets gaat doen.

Later Jos[/quote]

Jos, ik heb altijd een knuppel bij me maar helaas was ik te laat bij hem,hij ging er als een gek nadaan en hij was nergens meer te vinde we hebben het hele park afgezocht.

maar bedankt voor je reactie.
gr. JK en vangse
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

28-06-2004 22:53

jah laatst hier opt grindgat ook
rond 4uur wat klojo's die meenden grappig te zijn door rond te tent te lopen en tegen je tent staan kloppen met 2 man en wat naar binnen schijnen, en dan je tent uitkomen en zeggen dat ze niet grappig zijn, maar ze vonden het blijkbaar normaal en zijn het hele water afgegaan
en liepen gewoon door naar de rest ...
het waren ook nog vissers...., die niet aant vissen waren :evil:
stelletje eikels
mehja
hier gelukkig nix gebeurd
maar we hebben vorig jaar aleens anders meegemaakt....
mt vr gr xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

29-06-2004 09:12

Goede openingszin:

Kennen jullie Mr. Maglite al? 8)
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

29-06-2004 09:29

Raymond,

die ken ik zeker!

Mijn vaste slaappartner bij het vissen!

Groeten Stefan
jeroen krul
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-06-2004 09:04
Locatie: Den Haag

29-06-2004 12:15

[quote="Raymon Schra"]Goede openingszin:

Kennen jullie Mr. Maglite al? 8)[/quote]

Ik heb zelf altijd Mr. houten knuppel bij mij en na wat er afgelopen vrijdag op zaterdagnacht is gebeurd voortaan een leuk hondje :evil: en die laat weinig over van iemand die bij me hengels komt.

maar ja ik hoop dat het niet meer zover hoeft te komen wat uiteindelijk zitten we te vissen voor onze hobby ja toch. :lol:
Gr.JK
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

29-06-2004 12:24

Voordeel van een maglite is dat de politie dat niet als wapen zal zien terwijl je er toch een goede tik mee kan verkopen!

Die knuppel is een "wapen".... Is een beetje hetzelfde als met de auto: je mag er wel een maglite in hebben liggen maar je mag er niet een knuppel (wel in een tas ofzo) in hebben liggen.

Maar zal ook wel te maken hebben met wat voor een/welke agent je treft.

Groeten Stefan
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

29-06-2004 12:29

heb een aluminium knuppel een een mag lite, maar wat nou als die ventjes met zen 2e zijn ook een maglite hebben en volwassen zijn?
dan heb je of pech of geluk maar denk eerder het eerste
laten we maar hopen dat het niet zovaak "zover" komt
mt vr gr xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

29-06-2004 13:22

wat wij altijd doen is het volgende:als je met z'n 2en vist bouw dan de stek geheel dicht met tenten en plu's,ga ook zo dicht mogelijk op je hengels zitten.
zit je in je eentje zorg dan dat ze je niet zien zitten....soort van commando vissen in camoupakken met camoudoeken over je rodpod en tent etc.
het beste is om een(camouboot,zwarte) boot te gebruiken en naar de stekken te varen waar je bijna niet bij kan komen door begroeieng etc.
gebruik een waadpak en zet je hengels een paar meter in het water,tussen het riet etc,
ga dan met je wrap en of tent tussen de struiken zitten en zorg dat je niet opvalt.
er zijn tegenwoordig alarmsystemen,bij de gamma heb je ze ook van die witte kastjes met een afstandbediening,verf deze in camou zodat deze niet opvalt en leg hem onder je rodpod en gebruik er eventueel meerdere om de opgaten rond om je stek op te vullen.
ok het is misschien niet zoals je aan de waterkant wilt vissen en misschien gaat het wat ver,maar ja je moet toch wat!!!!!
onopvallend vissen heeft een bijkomend voordeel...als ze je niet zien denken ze dat er niemand zit.......dat geld voor de dieven en de controlerende instanties :wink:
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

29-06-2004 13:24

Bij me maat was het een paar weken geleden ook bijna raak.
Hij was ook net op tijd wakker en ze rende ook hard weg gelukkig lagen al zijn spullen er ook nog. Maar dat er tegenwordig niet meer eens normaal kan gevist worden vind ik toch wel k*t. Nou lig je elke keer weer met het gevoel van als ze mijn spullen maar niet komen jatten. En ik heb ook al een tijd een rvs standert naast me stretcher liggen, tog voor de veiligheid.

mvg

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

29-06-2004 13:24

en uhhh als dat niet help dan kun je altijd nog terug vallen op je maglite knuppels messen vuurwapens :o kruisbogen etc

wat ook een optie is :zorg of spreek af dat alle vissers op het water gedurende de gehele sessie bereik baar is via een portofoon. dit doen wij altijd als we met meerdere vissers op een grote plas vissen.
op zo'n grote plas zitten wij verspreid over het gehele water met als gevolg dat sommige de entree goed in de gaten kunnen houden en andere vissers jou dode hoeken kan zien
op deze manier hou je overzicht en weet je wat er speelt
een kort voorbeeld:een maand geleden zaten wij met een man of 5 op een mooi stuk afgelegen water met 1 entree.
om een uur of 2 in de nacht kwamen er twee auto aangereden met een hoop gasten er in deze waren zeker geen lekkertjes want ze gingen met z'n alle vuurwapens testen..ze knalden er flink op los.
door de porto waren we allemaal op de hoogte en spraken af om met zijn alle tegelijk de entree uit te lichten met alles wat we hadden.
zo gezegd zo gedaan...ze schrokken zich werkelijk het apezuur van al dat licht en gingen er als hazen vandoor.
dus wat ik wil zeggen is dat je op bepaalde onveilige wateren de vuisten moet bundelen om het gezamelijk een stuk veiliger te krijgen zodat je hobby kan uitoefenen.

voorkomen is beter dan genezen
mvg

viktor
Gebruikersavatar
Bertil Siegers
Berichten: 247
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: drenthe

29-06-2004 13:55

Gelukkig :-? (not) alleen maar last van krabben die mijn boilies jatten, als het mij ooit zou overkomen.. :( ...Tja ik als het ze lukt mijn hengels mee te nemen, koop ik geen nieuwe weer (nee..ik jat ze ook niet wijsneus :wink: ).

Maar goed, heren(dames) die hier mee te maken hebben..belachelijk dat het gebeurt, en denk erom het is "maar een hengel" , je zou niet de eerste zijn die doodgestoken wordt om (bijna) niets..
echt triest... :cry: :cry:

je hoort mij (haast) niet meer over de krabben zeuren, hoewel die kunnen je ook nog verwonden als je je boilie weer opeist :roll:
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

29-06-2004 16:32

Je kan ook een heel verleidelijke situatie creeren.

Tent 20 meter van je hengels af, tent dicht, een bandje met een snurkend iemand in je slaapzak laten afspelen.

En ze in de bosjes opwachten, van 3 kanten, met knuppel in de hand...

Wie doet er mee???
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

29-06-2004 17:01

Heel simpel, ga ergens anders vissen. Als je toch weet dat die dingen zich daar afspelen, dan moet je gewoon weg gaan, anders moet je niet gaan huilen dat je toch je spullen kwijt bent. Ook hier heb je van die "risicowateren", en als je geen zin hebt in problemen moet je er gewoon weg blijven. Situatie's uitlokken en dan gaan meppen slaat nergens op, met een beetje geluk slaan ze je spullen kapot, en krijg jij de zeik omdat jij als eerste op hun begon in te slaan.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Wesley Wolterz
Berichten: 72
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00
Locatie: Gelderland

29-06-2004 20:20

Stefan ?????

[quote]Voordeel van een maglite is dat de politie dat niet als wapen zal zien terwijl je er toch een goede tik mee kan verkopen! [quote]

Pardon een maglite word ook gezien als (slag)wapen het ligt wel aan de lengte....maar als jij er bijv 6 van die dikke batterijtjes in heb zitten,zou ik um maar in je slaapzak laten liggen als je um niet nodig hebt....

Groeten wesley
jeroen krul
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-06-2004 09:04
Locatie: Den Haag

30-06-2004 08:48

[quote="Viktor van Ophuizen"]wat wij altijd doen is het volgende:als je met z'n 2en vist bouw dan de stek geheel dicht met tenten en plu's,ga ook zo dicht mogelijk op je hengels zitten.
zit je in je eentje zorg dan dat ze je niet zien zitten....soort van commando vissen in camoupakken met camoudoeken over je rodpod en tent etc.
het beste is om een(camouboot,zwarte) boot te gebruiken en naar de stekken te varen waar je bijna niet bij kan komen door begroeieng etc.
gebruik een waadpak en zet je hengels een paar meter in het water,tussen het riet etc,
ga dan met je wrap en of tent tussen de struiken zitten en zorg dat je niet opvalt.
er zijn tegenwoordig alarmsystemen,bij de gamma heb je ze ook van die witte kastjes met een afstandbediening,verf deze in camou zodat deze niet opvalt en leg hem onder je rodpod en gebruik er eventueel meerdere om de opgaten rond om je stek op te vullen.
ok het is misschien niet zoals je aan de waterkant wilt vissen en misschien gaat het wat ver,maar ja je moet toch wat!!!!!
onopvallend vissen heeft een bijkomend voordeel...als ze je niet zien denken ze dat er niemand zit.......dat geld voor de dieven en de controlerende instanties :wink:[/quote]

Bedankt voor je tips maar heb je enig idee hoe die alarm systemen heten en wat het kost?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet.JK
Laatst gewijzigd door jeroen krul op 30-06-2004 08:55, 3 keer totaal gewijzigd.
jeroen krul
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-06-2004 09:04
Locatie: Den Haag

30-06-2004 08:52

[quote="Paul Rustwijk"]Je kan ook een heel verleidelijke situatie creeren.

Tent 20 meter van je hengels af, tent dicht, een bandje met een snurkend iemand in je slaapzak laten afspelen.

En ze in de bosjes opwachten, van 3 kanten, met knuppel in de hand...

Wie doet er mee???[/quote]

Ik doe zeker mee sterker nog we hadden dit soort ideeen al met een aantal andere mensen.
Stuur anders een pb'tje
en ik zie dat je ook niet al te ver van mij vandaan woont dus we kunnen best eens wat regelen.
Gr.JK
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

30-06-2004 09:04

Ik heb een afgezaagde hockeystick langs me ligge en m`n vismaat een eikenhouten knuppel, daar dan je ze toch wel een flink pak rammel mee geven als ze aan je spullen mochten willen komen, gelukkig heb ik zoiets niet meegamaakt, maar ik hoor wel dat het steeds vaker gebuert, hellaas :( . Ut zal toch niet zo zijn dat je dalijk niet eens meer rustig kan gaan vissen omdat er een idioot je spulen wilt jatten en als het moet nog met geweld ook????

Noud
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

30-06-2004 12:00

jeroen

ik meen dat deze rond de 15 a 20 euro kosten bij de gamma
das dus zo'n ding met afstandbediening..
het merk weet ik zo niet maar volgens mij is dat elro
zijn rechthoekige witte kastjes

mvg

viktor
jeroen krul
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-06-2004 09:04
Locatie: Den Haag

30-06-2004 13:31

viktor
bedankt voor je reactie ik zal vanavond eens gaan kijken of ik wat kan vinden bij de doe het zelf zaak, want voor die 15 a 20 euro hoef je t niet laten. Het is uiteindelijk toch een stukje veiligheid.

Zijn er trouwens niet nog meer mensen die wat hebben meegemaakt in DelftseHout dan??????????
:cry:
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

30-06-2004 21:39

jeroen klopt bij praxis heb je dat lamp voor 15 euro me maat heeft dr eentjuh gehaald echt schijnt vel ik haal morgen ook eentje de bij op vriendelijke gr kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

01-07-2004 21:53

hoi,

Al eens gedacht aan een zogenaamd lijntje spannen, pieper met steun aan de ene kant en aan de andere kant een steun. Lijn met loodje eraan aan de kant van de pieper, loopt iemand erdoor, gaat die pieper af. Kan ook het lijntje door de derde pieper op je rodpod laten lopen... Werkt ook goed in het donker. Kan het beste die dingen pas neerzetten als het donker is, want geloof me die gasten gaan echt wel overdag kijken voordat ze 's nachts langsgaan.

Enne vraag alle gasten ffies wat er gejat is, kunnen we dat een beetje in de gaten houden op marktplaats en dergelijken.... Vooral specifieke hengels of aparte dingen zijn interessant om in de gaten te houden.

Niels.

ps ze hebben een keer mijn fiets gejat tijdens het vissen en dat is echt niet leuk, maar je kan beter je spul laten jatten dan dat je een mes tussen je ribben hebt...
Jos de Laat
Berichten: 28
Lid geworden op: 30-09-2003 02:00
Locatie: Rutten

02-07-2004 07:43

Hey

of een extra lijntje van 10/00 of 15/00 aan je oog knopen en met een (klein) loodje over je pieper hangen, klein omdat je met een eventuele aanbeet je spul dan niet kan beschadigen en als ze je hengels komen halen gaat ie toch nog af

groeten jos
!Karper is een obsessie!
Plaats reactie