Geroddel over viswateren


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

02-06-2004 17:15

Beste boardgebruikers,

De laatste tijd wordt er over het water waar ik veel vis veel gepraat. Ik moet erbij zeggen dat het gaat om een zeer klein water. Het is een klein parkwatertje in een dorp. Er wordt veel over de karperpopulatie gezegd die helemaal niet waar zijn. Zo wordt er gezegd dat er een 30'er zwemt die 2 tot 1,5 jaar geleden erin is gezet en sinsdien door niemand gevangen is. De vissers hier ken ik persoonlijk en ze vissen er al 3 jaar en ik vis er nu 2 jaar. Ik vis ook nog samen met 3 vismaten en met zijn allen vissen we er zon beetje elke vrije dag en hebben we nog nooit zwaarder gevangen als 24 pond en dat was een schub. Verder hebben we een spiegel van rond de 23 pond gevangen. En heel toevallig is de heuse '30er' er van de winter uitgevist door degene die hem er ook heeft ingezet. De betreffende visser vist mss 1x in het jaar op dit water. Dus ik vind dit heel sterk, omdat we met 7 man in 2 jaar nooit zwaarder als 24 pond hebben gevangen.
Dan het volgende:
Van de week was er een vis gevangen van naar horens '27' pond. Een visser die met de pen zat zag de vis gevangen worden. Omdat de vanger geen fotocamera bij had heeft de pen visser een foto gemaakt en de vis is netjes teruggezet. Kom ik uit school bij die visser vragen of hij wat gevangen heeft zegt hij: `een paar brasems, maar een jongen die met de korst ging had er 1'tje van 27 pond.' Dus ik vraag verder wie het is en er komt uit dat hij wel vaker op het water vist en ik hem vaag ken. Hij laat mij de foto zien en raad eens.....
De karper was een spiegel, de vanger beweerde een leder, ik herkende de vis (omdat dit de naar ons denken enigste spiegel is en hij een zwarte streep en schub op zijn zij heeft) en mijn vismaat heeft hem 2 weken nog gevangen en toen was hij: jawel.... 22 pond. Het lijkt mij erg sterk dat ie binnen pakweg 1,5 week 5 pond groeit.....
Verder gaan er verhalen dat er 5 spiegels zitten (+ die ene van 22 pond met zwarte streep en schub) maar weer hebben wij met z'n zevenen maar 1 spiegel gevangen (weer die ene)

Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden en of jullie hier ook last van hebben. En als er een visser komt die zulke verhalen ophangt en je weet dat het niet waar is hoe pak je dat dan aan?

Groeten,

Melvin
Theo Nieuwenhuizen
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-06-2004 16:59
Locatie: Haarlem

02-06-2004 17:24

nee, ik heb er geen last van .
Voor die 5 pond moet je toch niet jaloers worden ?? come on, get a life
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

02-06-2004 18:11

Dus als anderen de hele wereld bij elkaar liegen is hij jaloers... Shit... moet toegeven dat ik dan ook jaloers ben.

Zo heb ik veel gevist op een water waarvan ik nu gehoord heb dat er een 30-er zou zitten. Mooi niet... Er is nooit zwaarder gevangen dan 22 pond en de huidige topvis is pas 1 keer op 20 pond eruit gekomen. En toen zat hij ook nog eens vol met kuit.
En op het water waar ik nu vis zou een meerval moeten zitten van 2 meter. Het zou mogelijk kunnen zijn... Maar ik wil eerst de bewijzen zien. Tot dan moet ik het doen met slechts (!!!) 1.60 m.

Ik begrijp hoe je je voelt en neem dat slechts niet te serieus he.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

02-06-2004 18:14

Melvin,


Laat je niet gek maken!! :lol: :lol:


Schijt aan een ander z'n praatjes!Je vist toch voor jezelf?? :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

03-06-2004 15:13

Weleens gehoord van VISSERSLATIJN.

Er worden veel geruchten in de wereld gebracht, vaak is er niets van waar. Als je al een aantal jaren op een cultuurwater vist met meerdere mensen moet die 30-er er toch een keer uitkomen of minstens gezien worden.

Laat ze lekker lullen, wij weten wel beter!
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

03-06-2004 16:01

Het ligt erook aan wie hem weegt :roll:
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

03-06-2004 16:08

jep, je hebt idd van die mensen die de vis wegen in de onthaakmat van 1 of 2kilo, en anders gaat er gewoon ipv 29pond een afgerond getal op 30pond
zo heb je al heel snel je geruchten, nou zolang ik er niet bij was of zelf zou hebben gevangen, zou ik het meestal ook niet geloven
mzzl xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

03-06-2004 18:02

Melvin,

JE zegt wel dat iedereen over het water praat en veel over de vangsten, maar wat ik zo lees maak jij ook wat vangsten bekent.

Gewoon laten gaan. Gaat vanzelf over.... Hier komt het ook wel eens voor dat iemand een vis vangt die echt nooit dat gewicht kan zijn. Let It GO!
Zoals al eerder gezegt werd, "Je vist toch voor je zelf?!!"
Gewoon lekker blijven vissen en niets van anderen aantrekken. :wink:

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Plaats reactie