Mike van Zijl

Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

29-05-2002 00:09

He Mike,
Valt me van je tegen, zo een korte rotery :smile:
Ik heb je toch wel eens verteld dat je nog al langdradig bent:-)). Nee, alle gekheid op een stokje; Een mooie bijdrage Mike. Ook in jouw bijdrage kan ik me in grote lijnen vinden al ga je er toch een stukje dieper op in dan ik in mijn visserij.
Heel helder geef je toch een kijkje in JOUW keuken. Ik had nog enkele kanttekeningen maar aangezien ik niet weet hoe ik vanaf hier het onderwerp weer kan bekijken sluit ik nu af en kom daar later nog even op terug.
Mooie foto's trouwens. Ken ik die ergens van? :smile:)
groet,
edwin
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

29-05-2002 09:50

Terwijl ik het stuk(je) aan het printen was kwam er rook uit de printer...Tjee dat zal me wat worden dacht, veel ook!

Even een pakje prints doorgelezen kwam ik tot de conclusie dat het gioed is dat er karpervissres zijn alla Mike v Zijl.

ga zo door man!

gr Ray
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-05-2002 13:09

Hallo Mike, als ik lees dat Joris blijkbaar gezegd heeft dat er op internet geen schrijvers huizen.
Ze zouden hun pennevruchten niet kwijt kunnen bij de gerenomeerde? bladen, heeft hij de rotery en de artikelen die hier op KWO staan zeker nog nooit gelezen.

Prettig te lezen en zeer duidelijk omtrent de hype die flavors :smile: heet.

Lekker geschreven zonder de van vet druipende bewijzen, Go on.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-05-2002 14:34

Mike, een geweldig verhaal! Tevens zul je het wel niet vreemd vinden als ik zeg voor 100% achter jouw 'reclame' te staan. Maar...op één puntje moet ik je corrigeren, het 'startblok' van de VBC's lag n.l. bij Mevr. Geke Faber (die staatssecretaris dus!) en niet bij de KSN.
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

29-05-2002 16:02

Hallo Mannen.

Edwin, thanx. Als je reageert op een topic, kun je op de bruine tekst: "Bekijk het onderwerp" klikken en dan krijg je 2 vensters. De ene is jou reactievenster en de andere is het onderwerp. gelukkig heb je meer verstand van grote lijnen en diep vissen. Mooie foto!!! heb jij ook al een knol met hazentanden gevangen :grin:
Ben benieuwd bij welk project de jouwe thuis hoort en naar jou kanttekeningen.
Niet verwarren met jouw waterkanttekeningen, want er wordt al genoeg gestekkenpeesd.
Leesje.

Hey Raymond.
Wist je dan niet dat ik behalve aandelen Proost & Brand heb, ook vertegenwoordiger ben bij HP :grin:
Ik doe mijn best. Papier is geduldig.
Mazzels.

Dah Douwe.
Ik zal Joris eens een URL-etje laten ruiken :grin:
Over vet gesproken... maar goed dat ik dan niet op de oliehoudende "dragers" ben ingegaan.
Wie weet iets voor de volgende ronde.
Tot meels/ziens en bedankt.

Aart (Ome Aart voor vrienden).
Dan bof ik nog met dat ene puntje.
Was al even bang dat je het aantal karpervissers zou gaan decimeren.
Er zijn er namelijk meer dan de afname van jou (prachtige) nachtvisboekjes doet vermoeden.
Van die VBC's klopt inderdaad, maar het is wel de KSN die haar leden aanspoort om zitting te nemen in VBC's en HSV-en.
Misschien moesten we die sporen maar eens slijpen gelijk een smeedijzeren haak.
Wie weet komt het dan ook daar weer goed met de karpervisserspopulatie.

Groetjes allemaal en blijf inhoudelijk reageren op de RL, want dat maakt het juist zo leuk.

Mike
Wilko Bloem

30-05-2002 20:22

Hoi Mike, mijn complimenten met jou Roterende bijdrage, goede visie mijn inziens. en lekker recht voor zijn raap. Zonder in kakofonische wetenschappelijk gekrakeel te vervallen en daardoor zeer prettig en leerzaam om te lezen. Ja karpers, commercie c.q. dieronvriendelijkheid ja geweldig dat jij dat toch weer aanhaalt Mike. En je daar ook regelmatig positief mee “profileerde” in mijn ogen, heeft bij mij innerlijk veel te weeg gebracht. En ben jou standpunt in deze dieronvriendelijke materie, ook de mijne gaan noemen, Mike blijf die je bent, en blijf jou diervriendelijkheid uitdragen!
Met respecterende groet Wilko :wink: :wink: :wink:
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

31-05-2002 00:27

Hoi Mike,

wederom een leerzame bijdrage van jou hand. Ik had ook niet anders van je verwacht. Dat ook vissen met jou leerzaam is heb ik ondertussen aan den lijve ondervonden, ik moet alleen de tijd eens zien te vinden om het allemaal eens tot uiting te kunnen brengen.
Ik had alleen wel moeite met die ene foto, ik kon er maar niet achter komen wie wie was totdat ik me herinnerde dat jij een bril ophebt :smile:
Al met al een interesante recht voor z'n raap rotery. Ga zo door, ik hoop nog veel van je te lez(r)en.

Groet,

Hans
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

31-05-2002 01:25

Hallo Wilko.

Ik ben verheugd te lezen dat je keyboarddempertjes het nog erg goed doen en nog verheugder te lezen dat ik er weer een diervriendelijk zieltje heb bij kunnen winnen. Maar ik wist al dat je ondanks jou soms felle uitlatingen hier op het web tenminste wel een echte dierenvriend bent.
Als je nu ook nog eens zou overwegen lid te worden van de KSN, hebben die er ook weer een supergemotiveerde karpervisser bij.
In dat geval hoop ik je op de najaarsmeeting eens de hand te kunnen schudden.

Groeten en bedankt,

Mike
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

31-05-2002 02:07

Hyvää Huomenta Hans.

Haluaisin kiittää vielä kaikkia Finska karppikalastajia jotka ovat tietäen tai tietämättään antaneen vinkkejä ja ohjeita, jotka ovat tehneet minulle tästä sesongista aivan unohtumattoman.

Kiitoksia kaikille Hans!

Hopelijk ga jij nu net zoveel vangen met je eigen boilies als ik, dan lijk jij over een jaartje als twee druppels water op een Finse modderkruiper :grin:

Het bovenstaande houden we onder ons toch? :wink:

Groeten,

Mike
Wilko Bloem

31-05-2002 12:03

Hmmm ach ja Mike meer "dierenvriend" als mensenvriend. Een dier heeft mij nimmer kunnen teleurstellen.Dat kan ik helaas van de meeste mensen of het geen wat er voor door mocht gaan in mijn leven, niet kunnen beweren!
Met humoristische groet Wilko :grin: :grin:

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-05-2002 16:14

Ha Mike,

Prachtige RL bijdrage (wist je al :smile:, maar ik verwachte niet anders, vooral van de foto's genoten ook.

Dat Fins praten is terzijde echter één ding wat je mij uit moet leggen... beheers jij dat echt? Of ben ik zo naief? :smile:

Jóüä över Fïnsé Kärpaötta Täáliö üittä JöUä Nék lüllïö??

Of ben je echt zo wereldwijs als je eruit ziet :wink:

Even serieus nu: Ga zo door, maar hou wel genoeg gespreksstof over wanneer we samen op pad gaan. En lever een bijdrage aan mijn inktpatroonfonds!

Groeten laurens
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

31-05-2002 16:41

Huomenta Laurens.

Ota itsellesi luotettava kotimainen Finska RL?
Tutustu samalla netin parhaaseen pelipaikkaan email.

Unohtumattoman,

Mike

========================
Hallo Laurens.

Heb je mijn Finse RL bijdrages dan nog nooit gelezen?
Ik stuur je de URL nog wel per email.

Met vriendelijke groet,


Mike
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

31-05-2002 16:55

Moikka Mike,

se alka ihan oikeasti suju sulle, olen tosiaan ymälään ja ylpea että sä oppit niin nopeasti ja kaikki vielä ilman lantulappu.
Jos sä nyt vielä tiedät mitä sä kirjoitat on kaikki kunnossa. :smile:

Ystävälisesti terveisin,

Hans
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

31-05-2002 17:11

Mooi te weten Mike dat van P&B en HP,

Hierbij wil ik even een bestelling plaatsen voor mijn komende illustratie/opdrachten, doe maar een paar pakjes kwaliteit A2 en A1 papier waar je lekker op kan (karper) schetsen en er ook meteen maar een postscript A2-HP fc printer bij met korting graag (ach ja karpervissers onder mekaar weetjewel) en kan ik het allemaal morgenochtendvroeg op de stoep hebben (Mike's koeriersdiensten, kan nog wel een leuk logo voor je ontwerpen hoor als compensatie).
Het viel mij ook al op trouwens dat sinds jij artikelen tikt, en op het web gooit, dat die Fabriek van P&B behoorlijk is uitgebreid!

Zie je morgenochtend, mzzl! (Als we nou om 04.00 uur afspreken dan kunnen we meteen even wat struinen daarna)

Groeten Ray
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

01-06-2002 22:19

Hoi Raymond.
Klinkt als muziek in mij oren.
Wist niet dat jij ook in het grafische zit.

Heb nog een HP8500 DN staan met duplex unit en 2000 sheet tray. Prijs komen we wel uit denk ik.
Hapé en A2? They use to dream about A2 :grin:
Zal ik gelijk een paar pakkies Progresso 120 gr m2 erbij doen?
Over de korte of de lange kant gesneden?

0.400 uur!!!!
Zeg ben jij een "hairtje" betoeterd?
Als je de gemiddelde tijden van mijn postings er op na kijkt, zul je zien dat echt niet gaat lukken, enne "alleen voor beschuit" (en een fluit) kom ik eruit.

Maar, wie weet een keertje pennen.
Keep in touch en de groetjes,

Mike's whole sale
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

02-06-2002 14:52

Hee Mike,

tja dat is zo, hape en a2 gaan geloof ik nog niet hand in hand...Epson wel alleen daar hoef je maar naar te kijken en hij kapt ermee, alhoewel daar ook wel weer wat verbetering in zit, gewoon lief doen tegen de aparaatjes (geld voor allen aparaten, tipje tussendoor).

Ja Mike, de oplettende posters hebben mij er weleens voor benaderd over het feit dat ik achter de schermen het een en ander heb gedaan qua advies bij boekenopmaak (E.A.) en heb wel eens een schetsje geleverd (Joris vroeg mij laatst waarom ik ook al weer een paar jaar geleden een biertje bij hem thuis zat te drinken aan tafel, ha ha die Joor..wist niet meer dat ik in overleg met hem o.a. wat schetsen bij zijn Naeffje vervolg had gemaakt voor speurtocht naar...)
In mijn KW artikel zaten oorsponkelijk ook wat illustraties van mij maar door ruimte gebrek (advertentie) zijn ze naar de achtergrond verplaatst als je goed kijkt. Jaar of 5 geleden heb ik ook met een ministandje op de carphuppeldepup gestaan met schetsen van mijn hand. Er zit meer werk van mij aan te komen binnenkort daar kan mag ik alleen nog niet al te veel van los laten.
Trouwens volgens mij heeft er ook bij mijn artikel op KWO wat schetsen van gestaan, ze zijn iig te koop.

Zo genoeg reclame voor mezelf (hihi).

Over dat struinen, gisteren tot 02.30u zitten pennen met wat kruim, Jezus wat was ik gaar. Dus die 'stoere' 04.00 uur...laat maar even.

mzzl Ray
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-06-2002 05:39

ach... voor een Amsterdammer is "ie" wel te pruimen.

Mike, ik heb genoten van je bijdrage!
Groet MB
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-06-2002 21:42

Hallo Mike,

Puike en glasheldere rotary bijdrage.

Je slaat vooral spijkers met koppen in jouw hoofstukken: Karpervissen en commercie en Flavors en additieven.
Die hele flavor en additievenhandel is eerst ontwikkeld voor de ijsfabriekanten, banketbakkerijen, snoep en limonade fabrieken.
En omdat het zo lekker ruikt denken wij dat de karper het ook maar lekker moet vinden???
Onze neuzen worden daarbij flink bij de neus genomen, dat wij er ook nog eens het tienvoudige voor betalen dan die banketbakker is eigenlijk normaal uit het oogpunt van de commercie, want wij karpervissers donderen het spul toch maar in het water, zonder echt te weten of het nu wel of niet werkt.
Want hoewel ik een twintigjarig bakkerij ervaring in m'n bagage heb, ik gebruik het spul nog steeds niet in de boilies.
Wel zoet; honing, bruine basterd en vroeger massee( enkelvoudige suikerbrokken, gewonnen uit aardappelen en in de bakkerij weer gebruikt om er mierzoete koek van te maken).

Verder heb ik echt genoten van jou rotary,
hier en daar wel wat bedenkingen( je viswijze/driltechniek, je trekt toch niet zomaar des karpers keeltanden voor in z'n bek?).
Mike, een leerzame wijze bijdrage met een hoog reclamegehalte voor Hét karpervissen.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

03-06-2002 23:25

ik wist al dat we een 'English Corner' hadden, maar dat we nu ook een Finse Hoek hebben?? (sta me bij voor de vertaling van Finse Hoek)

goede bijdrage Mike, voorla het deel over de flavours heb ik me erg in verdiept, vis zelf nu ca 9 maand zonder flavours, en mijn resultaten zijn er niet minder om, misschien zelfs wel beter, ook al zal dat vast niet de enige factor zijn. GA ZO DOOR
groetjes Da Fox
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

04-06-2002 00:02

Hé Henk.

Wees maar blij dat deze karper zijn tanden nog heeft.
Met al die suikerbrokken die jij te water laat is het nog een wonder dat karpers tanden hebben :grin:
Gelukkig slik jij niet alles voor zoete koek en weet je precies wat een eigengemaakte boilie nodig heeft om te vangen.

Succes daarmee trouwens en bedankt voor je complimenten.

Groeten,

Mike
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

04-06-2002 00:08

Hallo Kees.

Ben blij dat jij al na 9 maanden geen nadelig verschil ziet in het niet gebruiken van flavors.
Scheelt ook weer aardig in de kosten en daar kun je dan weer zinnigere visspullen van kopen toch?
En inderdaad is dat nooit de enigste factor voor het vangen.
Het sterkt me in ieder geval nog meer in mijn eigen conclusies.

Vangze en tot een volgende ronde wellicht,

Mike
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

04-06-2002 02:57

Kees,

"Finse hoek" is in het Fins "Suomen nurka"

Groet,

Hans :smile:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-06-2002 18:25

Wat nu dan Hans,

hoor je om 02:57 uur niet in een heel andere "Nurka"?

Groeten Henk
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

04-06-2002 19:55

Tja Henk, in feite wel maar tijdens nachtdiensten is de baas zijn tijd niet zo kostbaar. :smile:

Groet,

Hans
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

04-06-2002 21:56

Hoi Mike,

Heerlijke rotary bijdrage. Zo proef ik ze graag. Zulke verhalen daar smul ik van. Als de karpers jouw home mades ook zo lekker vinden heb je denk ik weinig blanks.


groeten,

henrie