kersen!


Plaats reactie
Rik Schaap

26-05-2002 13:01

Ik weet dat er nog een aantal zijn die het ook gebruiken maar voor de rest hoor ik er weinig over! Ik gebruik namelijk regelmatig een simpel kersje! Ruk het steeltje er uit snij hem aan 1 kant in(geur) en het is net een bolie! Werkt voor mij perfect! Waarom bolies met kersensmaak als je er net zo goed een echte kers aan kan gooien? Ja, ik begrijp dat ze niet de geur hebben etc. Je kan ze echter ook een week laten weken.. moet je dan eens ruiken!
En als je denkt: dat is zo van je haak...valt erg mee! Je zal inderdaad iets vaker moeten verversen maar het geeft naar mijn idee een goed resultaat!
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

26-05-2002 17:44

ik ken ook wel wat mensen die dat doen hoor..
alleen hun deden het met Aarbei'tjes..
gewoon van die ingemaakte aardbei'tjes,
(*ruikt veel sterker, en is volgens mij percies hetzelfde als dat je een boilie lang in een dip laat zitten!)
aan de haak, en vissen maar.
Dit kan volgens mij alleen met Penvissen gedaan worden.
er zijn wel wat methodes om zacht aas op de hair te doen, maar dit is volgens mij TE zacht.
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-05-2002 04:18

Beste Erik,
als dit nou zo goed werkt in jouw visserij, waarom reed je er dan mee naar voren. Volgens mij een compleet bullshit verhaal verzonnen acher je PC.
Groet MB
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

27-05-2002 04:37

Betse Erik

Denk je nou echt dat de karper alleen maar op de z.g.n. kersenlucht van je boilie afkomt? Nou ik denk het niet. Je basismix is en blijft het belangrijkste aas. Dat je dit aantrekkelijker kunt maken door een flavour of dergelijke klopt maar dat is enkel een aanvulling op je basismix. Waarom gebruiken we eiwitten, juist, omdat de karper die nodig heeft. Ik geloof best dat een karper zich een keer kan vergrijpen aan een kers maar ben er zeker niet van overtuigd dat je hiermee een superaas hebt. Een karper kan wel een omnivoor zijn maar zal altijd de voorkeur leggen op een aas wat voor haar voedingsrijk is en waardoor ze energie krijgt. En ik denk niet dat ze dat uit een kersje kan halen.

Groet
Bart.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

27-05-2002 07:57

het is geen bullshit verhaal
waar slaat het op dat als iemand ergens mee naarvoren komt, met "superaas" en jij heb dat niet zo ervaren, dat het geen superaas is ?
bij hem werkt het mischien perfect,
en bij jou mischien totaal niet.
maar om het dan meteen een bullshit verhaal te gaan noemen, vind ik een beetje overdreven.
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

27-05-2002 10:48

Tja, zo te lezen zijn er hier dus personen die nog nooit in een kersenboogerd hebben gevist. Er wil af en toe best wel eens een kersje in het water vallen en die karper weet daar wel raad mee. Zo zijn ook bomen/ struiken met bessen en zaden langs het water uitgelezen plekken om eens met puur natuur aas te benaderen. Ik ben van mening dat je zelfs de pit als particle kunt gebruiken.

Om een posting als bullsh*t af te doen vind ik persoonlijk not done. Bart "onderbouwt" zijn opinie nog enigszins. Echter, die theorie gaat mijns inziens op voor de lange termijn. En op die lange termijn kunnen wij met al ons uitgebalanceerde voer niet concurreren tegen het natuurlijk aanbod in het water. Ik denk toch echt niet dat een karper ligt te wachten op ons voer. Hij zal dit als toetje beschouwen, of dat het nu wel of geen voedingswaarde heeft. Ons aas zal nooit een substituut voor natuurlijk aas worden.


Groet,
Ron
Rik Schaap

27-05-2002 10:55

Nee echt waar, lekker constructief dit soort opmerkingen. Ten eerste is het geen bull shit verhaal want er zijn meer mensen die het doen en ten tweede was deze topic meer bedoelt om enige feedback te krijgen van mensen die het ook doen. Als je nog meer van dat soort vriendelijke opmerkingen hebt mag je ze voor je houden, laten we het in ieder geval gezellig houden ook als je het er niet mee eens bent. En als ik het heb doen overkomen als superass was dat niet mijn bedoeling. Er zijn altijd betere aas-soorten etc. ja ik vis zelf ook regelmatig met bolies maar gebruik dus ook wel eens kersen omdat dat hier in den haag op het plaatselijke water voor mij perfect werkt.

Mocht er iemand zijn die wel iets zinnigs te zeggen heeft hoor ik het graag .
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-05-2002 11:02

Het bullshit zijn van dergelijke verhalen lijkt ook mij ietsje overdreven.
Er moet alleen aan enkele voorwaarden worden voldaan.

De vis moet bekent zijn met dergelijk aas, dus bomen die boven het water hangen waar vruchten uitvallen daar zal de vis waarschijnlijk het aas kennen en dan ook pakken.
Om met kersen te gaan vissen op water waar de vissen het helemaal niet kennen denk ik dat je vele blanks tegemoet kunt zien.

Wat wel bullshit is, is dat de vis het kan ruiken, maar dat is hier al vele malen uitgekauwd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-05-2002 01:41

Beste Erik,
mijn oprechte verontschuldiging voor mijn afgelopen nacht nogal ongenuanceerde uitspraak. Had een week van ruim 70 uur gedraaid en had de behoefte om mijn kont een beetje in de krib te gooien. Of ik het nou wel of niet eens ben men jouw posting doet er niks vanaf dat ik niet zo had moeten reageren.
Groet MB
Rik Schaap

28-05-2002 11:23

Geeft niks...we hebben allemaal wel eens van die dagen!
Plaats reactie