meest geschikte ass voor het vissen op een kanaal


Plaats reactie
Marcel Liemburg
Berichten: 6
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: Haren (GN)

22-05-2002 09:27

Dag mede karpervissers,

Heeft er iemand tips voor het meest geschikte aassoort om te kunnen vissen op kanalen? Ikzelf wil het proberen met tijgers. Heeft er iemand hier ervaring mee? En zo ja hoeveel voeren jullie dan voor? Kan er het beste met tijgers worden voorgevoerd of ook met mais.

Alvast bedankt.

Groeten Marcel
Steven van hertum
Berichten: 38
Lid geworden op: 02-04-2002 02:00
Locatie: Achel (België)

22-05-2002 13:16

Ik zou de voorkeur op t kanaal geven aan boilies!!

M@ZZL
Martin Bijkerk
Berichten: 87
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00

22-05-2002 15:29

...
Laatst gewijzigd door Martin Bijkerk op 14-12-2004 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

23-05-2002 10:06

Weet je wat nogsteeds een real killer blijkt op niet al te drukke (stress) kanalen;
POTATOES...
aardappels dus, met de (storm)pen aanbieden op een 2 dagen van te voren aangelegde voerplek van particles met stukken aardappel.Laten zakken onder de top of schuin wegvissen met de stroom mee een meter of 6. Skitterend! Als je te veel last hebt van witvis (wat meestal wel meevalt op een karperhol of goed 'ruikende' stek) gooi er dan maar een dag of drie wat ballen(nieuw woord voor boilies geloof ik), gewon aanbieden op de hair en nat. met de pen (niet dat dat perse hoeft maar een beetje mobieliteit op een kanaal doet wonderen...dus let wel het liefst leg je een stek of drie aan, niet alleen dat je dan meer kans maakt op karper, als je met de pen karper staat te drillen boven op je voerplek dan kan het er weleens een paar uurtjes stil blijven dus hup gewoon naar de volgende wandelen (alhoewel dit in de praktijhk toch vaak ook wel meevalt, heb gehad dat ik de pen weer liet zakken terwijl de karper in het net lag, moest een buikglijermaken om mijn hengel te redden als je begrijpt wat ik bedoel...luttele seconde)

su6 ray
Guido venbroek
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: HAARLEM

23-05-2002 11:13

Vis zelf alleen maar op kanalen.

Tijgernoten laatst zelf geprobeerd nou daar zijn ze bij mij dol op.wel goed laten stinken 2 dagen naweken.

uiteraad is de vis bolie in zijn meest simple vorm ook een uitstekend aas.

Ik zou zeker voor voeren wil je niet de hele nacht op een runnetje zitten te wachten.
Op het kanaal is bij mijn weten het beste aas een nieuw aas waar de vis op gaat maar nog niet kennen vaak bij de introduktie van een nieuw soort bolie of partikle gaat het in het begin storm maar snel daarna zakken de vangsten terug.

Ik gebruik altijd ook paricles om te voeren om mijn bolies wat kracht bij te zetten.
Als er zandschuiten of ander diepliggende boten varen voer dan na de laatste boot pak een brug of bocht en schroom niet om lekker veel te voeren.

Wel is het belangerijk om een tijdje voor te voeren +- een week.Dan moet je niet raar staan te kijken als je de ene fluiter na de ander krijgt.

Helaas vaak van die kleine torpedo schubs maar die horen er nou eenmaal bij.

Hopende je een beetje geholpen te hebben.

mvgr
Guido
Plaats reactie