Vreemde Bijvangsten-wie nog meer?

Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

13-05-2002 12:43

Gistermiddag ging ik met mij vismaat een plateau exact uitpeilen in een water waar wij gaan starten. Hiervoor gebruikte wij de fel oranje-groene weed-marker van Fox. Een goede marker met een goed drijfvermogen. Nadat we het plateau aardig in kaart hadden gebracht. Trokken wij naar, wat wij verrnoedde het stuk water waar de heren en dames zouden afpaaien. En jawel: een hoop gekletter en geplons van springende en paaiende karpers. Even peilen dacht mijn vismaat!! Plons!!!! Marker erin. 1,6 meter! Terwijl hij met mij was aan het praten over de schitterende paai rituelen die wij daar zagen draaide hij langzaam de marker weer binnen. Net voor hij de marker uit het water wilde tillen, een meter of 2 voor de kant dook er plots een super snoek boven op de marker! Het was beslist geen mini snoekje!! Binnen een seconde dreef de marker in 3 stukken op het water! Ik kon me ogen niet geloven en mijn lach dus ook echt niet neer inhouden. Mijn vismaat dacht in eerste instantie dat ie de marker tegen een karper op had getrokken, daar er veel karpers langs de kant lagen! Na die snoek duik was echter ook hem duidelijk dat het hierom een heuse snoek attack ging! Vorig jaar lukte hem hetzelfde met het binnen draaien van zijn met een fel gele scopex boillie beaasde karperhengel!

Dus heren snoek vissers: Men nemen een fox marker, draaien er drie dregjes in en U heeft nu de ultieme plug! Let wel: ze breken snel en zijn niet goedkoop! U hobby wordt dus vanaf vandaag ietwat duurder!! Hahaha!

Met lachende groet,

Tim
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

13-05-2002 13:01

haha gebeurt inderdaad regelmatig dat een snoek zich vergist in binnen draaiende, markers, dobbers of boilies.

Mijn opmerkelijkste bijvangst van ooit is een vroontje van 10 cm op een boilie van 20 mm! En ik kreeg nog een run ook! (niet zo harde maar toch) Daar stond ik echt van te kijken!
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

13-05-2002 13:11

Een voorntje door de rug, een snoek van een meter tijdens het ophalen, een paling aan mais :eek: , een run van een heuse aalscholver die zich vergreep aan een vismeelboilie (mooi in de snavel gehaakt)

Tja, je vangt niet altijd waar je voor komt.
Gr. Raymon
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

13-05-2002 18:49

Eens enorme snoek die ik spijtig genoeg niet heb kunnen landde omdat hij vlak aan de kant even zin had om zijn tanden in mijn draad te zetten. En een meeuw die mij een korte run bezorgde maar gelukkig de haak niet goed had zitten en dus direct weg was met het brood zonder haak.
Pieter de Jongh

13-05-2002 21:56

Verleden jaar gebeurd:
schep ik een 34-ponder voor mijn maat, zwemt er een snoek van een cm of 60 meee het net in, het was net als bij die poetsvissen bij de haaien, zo zwom hij onder die karper.
Enkele weken geleden: heb ik er een vis aan, en er zitten me een leuke vissen daar, heb ik hem tot een meter of tien voor het net, in het pikkedonker vanuit de boot, klapt er een snoek van een 80 cm in een plukje wier wat in mijn lijn zit.
Enkle keren draaien en hij zit met zijn tanden en kieuwen door de lijn, zie ik na enkele seconden dat die karper een run neemt en zodoende die snoek bijna dubbel vouwt.
Breekt mijn dyneema op dat moment.
Mooi joh, alleen liever niet weer.

Pieter
Willem Driessen
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Erp (bij Veghel) N.B.
Contacteer:

13-05-2002 23:01

Ik heb ooit een karper op een levend asvisje gevangen het karpertje was maar 60 cm groot.

Willem Driessen
Een run in de morgen is een dag zonder zorgen. CarpTeamErp
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

14-05-2002 08:13

Een snoekje op een Activ-8 boilie; gaf een mooie "brasem"-aanbeet :wink:
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

14-05-2002 10:12

Twee jaar geleden, op een warme zomerdag, ving ik een snoek op een stuk drijvend brood.

Er waren kleine visjes aan het brood aan 't happen, en daar zag die snoek wel een lekkere hap in. Resultaat: binnenkant landingsnet!
Martin Vonk
Berichten: 17
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: krimpen a/d ijssel

14-05-2002 13:01

laatst zat ik op een water te vissen krijg ik een klein aanbeetje hang er een snoek van een cm of 40 aan een vismeel boilie toen ie bijna binnen was knalt er voor de kant gewoon een andere snoek op van ruim een meter! en die vreet gewoon die andere snoek op helaas schoot ie er wel af

groeten martin
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

14-05-2002 18:25

nou heb ik er ook nog wel 1,

ik zit vorige week te vissen en draai mijn hengel binnen.
meteen zit ik al vast, maar krijg het wel beetje bij beetje binnen. vlak voor de kant hoor ik een zuigend geluid ik kijk en zie in het donker een enorm gevaarte. ik schrok me rot. ik pomp nog een beetje door en heb hem nu vlak onder de kant. grijp de leadcore en sleep het "beest" naar de kant. pas toen zag ik dat het om een heuse kliko container ging.


een jaar of vijf geleden heb ik een hoefijzer gevangen. ik had de lijn naar een eiland uitgeroeid en toen ik de volgende dag
de lijn binnendraaide at het hoefijzer eraan.
Pieter de Jongh

14-05-2002 22:16

hoi mark,

lache joh, jij en bang zijn.
weet je ook eens wat het is om mensen voor de gek te houden.
Het ding was trouwens geen kliko, maar mijn nieuwste vox under water bivy supreme 3.5gti
Pieter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-05-2002 22:48

Mark,

De volgende keer kan je het paard beter met een hoofdstel aan je haak bevestigen tijdens het levend aas vissen!!
Dan vreten ze hem niet zo makkelijk van z'n IJzers af, ha ha.....

Groeten Henk
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

15-05-2002 02:34

-t binnenstel van een wasmachine op een kanaal eruit gehaald
-een prachtige sok
-een aantal snoekjes
-tijdens het ophalen van een voorntje een kat erop, gelukkig miste die :smile:

Niels
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

15-05-2002 08:47

goedemorgen

vanacht een mooie barbeel gevangen

was pas de tweede in mijn carriere

groeten van marcel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-05-2002 09:03

Marcel, dit is allang geen uitzondering meer. Anderzijds moeten we wel goed beseffen dat dit alleen maar met het steeds schoner geworden water heeft te maken en dat dit laatste inhoudt dat er minder voedsel voor witvis in het water aanwezig is dan voorheen, m.a.w. de totale biomassa aan witvis is teruggelopen (soms al tot wel - 50%)en zal nog verder teruglopen zolang het water nog schoner zal worden. Denk hierbij vooral aan brasem en blankvoorn, maar ook aan karper. Onduidelijk hierbij is nog in hoeverre het stijgende aantal zoetwaterkreeftjes compensatie biedt aan de karperstand, dit laatste zal eerst op wat langere termijn duidelijk worden. Ik ken voorbeelden dat beroepsvissers zeggen: daar gaan we ('s winters) niet meer met de zegen vissen, is niet meer lonend, het water is veel te schoon geworden!!!!
Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

15-05-2002 09:56

ooit tijdens het vissen op boerenkarper bij een stek naast een brug, de complete set ingewanden en de kop van het geslachte schaap naar boven gehaald.

Sjors
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

15-05-2002 10:08

Vorig najaar in France...

Midden in de nacht een aantal piepen.. duurde even, maar door de keiharde regen had ik effe geen zin om de brasem of wat het ook mocht zijn binnen te draaien.

Plots begint de optonic toch flink te tutteren en krijg ik een geweldige dril van een monsterkarper.. dacht ik.. plots schiet de vis los en draai ik een HALF brasempje binnen.. echt helemaal verscheurd door waarschijnlijk een meerval..

Aparte belevenissen maken het vissen zo boeiend.

Vr.Gr.

Bertil
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

15-05-2002 10:18

Zal nog een voorzetje geven.

Vorig jaar na enkele weken blanken op een grindgat. 6.00uur eindelijke een volle fluiter. Ik sla aan: BUNGELEN!!!! Eindelijk.
Echter, ik voel toch iets vreemds. Het lijkt alsof ik iets zwaars en schokkends heel langzaam binnen draai.... Ik stop met druk te zetten op de lijn... Om te kijken of het beest nog lijn neemt... Maar niks. Na een sec of 10 zet ik weer druk! Mijn vismaat licht meteen krom van het lachen en zegt dat ik eens moet stoppen met druk zetten en even goed moet kijken over het water.... Er komt een meerkoet boven... Ik zet weer druk een weg is ie... Een run van een meerkoet joh! Binnen gehaald en het diertje bevrijd uit zijn benarde positie.

Adios
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

15-05-2002 11:46

- Vismaat van mij werpt bovenhands in.
- Troep eenden vliegt over.
- Plons op het water blijft uit.
- Zien de lijn "wegvliegen"
- Eend verstrikt in lijn.
- Binnengehaald en bevrijd.

Op zo'n moment ben je wel de kwade boeman aan de waterkant voor de argeloze toeschouwer.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

15-05-2002 12:39

Weleens een giga-muskusrat gedrild?
Ik wel en wel op poiteviniere 3 jaar geleden hij pakte mijn boilie in zijn handjes van 1,5 m water en ik kreeg een run en pierste een haak in zijn vingertje, vond het een zielige bedoening zeker toen ie al krijsend zich vast ging houden aan een paal van een van de steigers...moet je nagaan als karpers konden schreeuwen (WEET ZEKER DAT DE HELFT VAN ONS ER MEE ZOUDEN KAPPEN)
(kan ook beverrat geweest zijn DIE ZATEN ER OOK...)

MZZL
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

15-05-2002 12:44

oh ja,
ik heb ook weleens een run gehad van een naakte vrouw midden in de nacht...wisten wij veel dat we op een nudiste strand zaten????????????))))))))))))))))))
Wel jammer dat het zo'n type was waarbij je haar 'boshout voor de deur' zo op haar rug kon zwiepen. Had liever een paar mooie c-cupjes gezien waaraan je zo een jas kan ophangen, mmmmmmmmmjummie!

Raytjemieneetje
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

15-05-2002 14:25

Ongewenste bijvangsten.
Een kleine greep:
Aal (jakkes).
Meerkoet (ongeschonden bevrijd).
Eendekuikentje (ongeschonden bevrijd).
Oorlel
Ooglid
Neusvleugeltje (mjammie)
Overwrap
Zowat een halve Floriade inmiddels.
Brasem vol met pilkers (ongeschonden bevrijd).
Meters oude lijn (foei jongens).
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

15-05-2002 15:36

Hmmm Mike,

Al die lichaamsdelen baren me enige zorgen mike!!!!


Geintje kerel!
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

15-05-2002 16:21

Tim,

je moest Mike eens een keertje zien :grin: :lol:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-05-2002 20:24

tijdens het korstvissen in een hoop drijfvuil word mijn korst gegrepen na een wel heel merwaardige dril lag er dan toch een heuze schildpad in mijn net!!
of een vleermuis die in je lijn beland
nog een leuke...krijgt mijjn maat op het kanaal een run heel vroeg in morgen half slapend stromeld ie zijn nest uit en begint met drillen, als snel blijkt dat het zeker geen kleintje is want hij neemt best lijn. Als ik aan kom lopen vertel ik mijn half slapende maat maar ff dat deze echt niet in zijn net past"hoe bedoel je?" vraagt ie pas toen kwam ie erachter dat ie een heus vrachtschip gehaakt had!!! (na een lange dril toch verspeeld)