Zelf Monkey's maken voor de Cheeky Moncky van Matrix

Plaats reactie
christian van dun
Berichten: 6
Lid geworden op: 26-04-2014 10:58

16-03-2016 15:18

Ik denk puur uit nostalgie dat ik de Cheeky Monckey van matrix heb aangeschaft vorig jaar.
Zonder gewichtjes eronder is het systeem m.i niet geschikt, zo licht als een veertje.

Ook met gewichtjes was ik niet tevreden, met name het lichte gewicht bleef me irriteren.
Gewicht is erg persoonlijk binnen onze hobby, je kunt je materiaal aapassen naar je gewenste gewicht.

Dan maar zelf aan de slag.
Knutselen is toch iets wat we graag doen. Kijk eens naar de gemiddelde onderlijn tegenwoordig :wink:

Nu wel tevreden (al mis ik mijn MK2-tjes regelmatig), wie weet willen meer mensen knutselen en hebben ze iets aan het filmpje.
Engelse tekst gekozen aangezien de Cheeky monkey erg veel in Engeland is verkocht en het filmpje ook op YouTube staat.
Mvg,
Chris

[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iLE3SHf8EkQ[/Youtube]
It's not only the catch...... It's the feeling!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

17-03-2016 10:17

Ziet er leuk uit Cristian,
Zelf ben ik ook wel van het 'freubelen".
Ik heb ze gemaakt van rvs draad, maar gewoon mijn 25 jaar oude
Gardner monkeys erop. De gewichtjes was ik kwijt, maar een iets schuin geslepen
rvs moer klemt er op indien nodig. Kan er mooi slappe lijnen mee vissen als ze op
een rubbertje rusten :wink: (icm met schuivend lood altijd oplopers)

Ik vroeg me wel af waarom je niet gekozen hebt voor een flexibele head, ala Solar.
De houten bol heeft een aardige diameter, en nu zal je lijn vaak blijven klemmen achter
je head lijkt mij? Heb ik met de Gardner monkeys geen last van, omdat deze maar met een
paar mm contact houd met de naald, en kantelt op moment van lijn uitname..
Ach man..Ga toch vissen !!
christian van dun
Berichten: 6
Lid geworden op: 26-04-2014 10:58

17-03-2016 10:58

Hoi Fred,

[quote]Ik vroeg me wel af waarom je niet gekozen hebt voor een flexibele head, ala Solar.
De houten bol heeft een aardige diameter, en nu zal je lijn vaak blijven klemmen achter
je head lijkt mij?[/
quote]

Ik heb idd zitten twijfelen om een flexibele head te maken / freubelen.
uiteindelijk gekozen voor deze head met een schuinere hoek dan de originele waardoor de lijn er zonder te blijven haken vanaf komt.
Gisteren opnieuw gevist (blank :cry: ), geen problemen met de lijn die blijft haken gelukkig.
Ik was namelijk bang dat door de aangebrachte tube (ter beveiliging van mijn lijn) een flexibele head meer kans had op blijven haken.

Bedankt voor je reactie, een eventuele aanpassing aan deze monkey's sluit ik niet uit :wink:
Achteraf had ik idd beter een iets kleinere bol kunnen bestellen, al houd ik van zwaar vissen en bevalt dit gewicht me erg goed.

Mvg,
Chris
It's not only the catch...... It's the feeling!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

17-03-2016 11:57

Zoals ik al vermeldde, hou ik meer van variabele gewichten.
Ook vind ik 1 wakersysteem niet afdoende, ik stem dit af op mijn visserij/omstandigheden
Heb zodoende ook een paar hangertjes.
Swingers heb ik nooit (interesse voor) gehad, maar ik ben dan ook meer tradioneel ingesteld.
Mijn eerste zelf gemaakte wakers stonden beschreven in Carpfever van K.M
Ach man..Ga toch vissen !!
Plaats reactie