Mobiel afstand vissen - Boustails

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Gramola
Berichten: 42
Lid geworden op: 28-06-2007 17:38
Locatie: Ned!

11-07-2015 16:03

Hoi Boudewijn,

ik wil even laten weten dat ik je met veel plezier volg qua Karpervissen, als eerste zag ik je filmpje van je 2 uren project, erg interessant aangezien ik ook kortere sessie's zal moeten gaan vissen.

Toen kwam ik er achter wat je qua gezondheid hebt meegemaakt en waarschijnlijk nog mee te maken hebt en dit sterkt mij om toch ook weer te beginnen nadat ik de afgelopen 4jaar niet heb kunnen vissen door gezondheid problemen van blijvende aard, ik had het vissen al opgegeven en mijn spullen verkocht.

Inmiddels heb ik zo licht en weinig mogelijk spullen terug gekocht en kan ik aankomende week weer is op Karper gaan vissen, het voelt als een mijlpaal.

Wel moet ik enkele aanpassingen maken; stek bij de auto, wat evenwicht probleempjes en niet al te lange sessie's (+/- 4 uur).

Bij mij gaat het om zware Hypertensie problemen, maar dat valt weg bij wat jij hebt mee gemaakt dus daar hoop ik me aan op te kunnen trekken.

Ik zou zeggen ik volg je en hou vol,

Mvrgrt, Rob. 8)
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

11-07-2015 22:57

Beste Rob,

Heavy wat je hebt. Tof dat je doorgaat in ieder geval. Iemand die ik steeds beter ga kennen is ook beperkt door een aandoening (goedaardige tumor in de hersenstam). Hij kan daardoor ook niet langer dan 3 tot 4 uur vissen. Het beperkt hem daardoor behoorlijk maar hij beleeft zijn visserij volop en vangt prachtige vissen. Succes in ieder geval!

Groeten, Michael
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Arie Paauw
Berichten: 73
Lid geworden op: 21-06-2012 11:55

12-07-2015 10:06

Hoi Rob,

Ik vrees dat ik degene ben, die Michael bedoelt.... :-?

Heel goed dat je de oude hobby weer oppakt. Het helpt mij nog steeds over de "dode" punten heen.
In de loop van de drie jaar dat ik nu weer vis heb ik mijn visserij zo goed mogelijk aangepast aan mijn mogelijkheden.

Penvissen doe ik het liefst. Struinen door de polder, oppervlakte-vissen etc. Ik kan een stukje auto-rijden, maar niet te ver en niet in het donker, dus ik heb een aantal stekken dicht bij huis en sommige wat verder. Als ik de energie heb is dit mijn visserij.

Als het minder is heb ik ook een statische set. Ik vis dan op goed bereikbaar water. Vaak zijn het dan stadsputjes, maar ja, beter dat dan thuis blijven.

Ik maak ook vaak gebruik van een tussenvorm....Lichte set met weinig spullen en dan vissen met een method feeder. Ik probeer dan twee of drie keer te verkassen. Dit verhoogd weer mijn kansen.

Verder probeer ik een "netwerkje" op te bouwen van mensen waar ik soms mee kan gaan vissen of via de app eindeloos kan bomen over stekken, aas, missers, vangsten, etc.
Ik heb verder nog het geluk dat ik een vaste vismaat gevonden heb via dit forum. Hij woont bij mij in de buurt en haalt me regelmatig op en brengt me weer thuis met de auto. Dan kan ik soms wat verder en langer gaan vissen, dus dat koester ik!!

Ik vertel je dit verhaal niet om over mezelf te praten, maar misschien zie je er aanknopingspunten in om toe te passen in je eigen visserij. En, het is zo leuk! Veel succes!
Gebruikersavatar
Rob Gramola
Berichten: 42
Lid geworden op: 28-06-2007 17:38
Locatie: Ned!

12-07-2015 12:46

Michael & Arie,

bedankt voor jullie mede leven en motiverende berichten. :D

Het is fijn om te lezen dat er meer mensen bezig zijn om door te zetten en gewoon vis blijven vangen onder moeilijkere omstandigheden, uiteraard met de nodige aanpassingen.

Inmiddels wacht ik alleen nog op een bestelde Rodpot en een bestelling kleine spulletjes en dan ben ik weer compleet om te gaan Karperen.

Ik heb de beschikking over 2 watertjes waar ik goed uit de voeten kan, aangezien ik een probleem met lopen heb! :wink:

Het eerste watertje is een stadsvijvertje waar het ondanks enige dressuur toch makkelijk is/was om een Karper(tje) te vangen, hier kan ik dus vissen terwijl ik op het andere water zit te blanken.

Het 2de water doet mijn hart sneller kloppen, dit is een mooie Frans achtige dressuur put waar het niet makkelijk zal zijn om Karper te vangen, maar waar wel een mooi bestand op zit, helaas kan/ga ik er verder niet meer over vertellen.(ik wil de andere vissers daar niet in de weg zitten)

Ik heb een nieuw setje 10ft. Prologic hengels gekocht waardoor ik daar net wat meer de ruimte heb om plekjes/stekken te bevissen die nu links blijven liggen, verder heb ik het water na getekend met de stekken en al en ga ik aankomende week de diepte in kaart brengen, het aanvalsplan ligt er dus al, hier is ook een mooie stijgerplek voor mijn slechte dagen


Boudewijn,

ik heb je topic niet willen kapen ook al lijkt het er wel op :( , ik hoop dat je het niet erg vind, ik zal snel zelf een topic gaan openen.

Mannen bedankt,

Grt, Rob. 8)
Boudewijn Margadant
Berichten: 131
Lid geworden op: 19-06-2008 09:47
Contacteer:

12-07-2015 15:04

Beste Rob,
Wat mooi om te horen en ook moedig dat je het vissen weer wilt oppakken, ondanks je beperkingen. Waar je mee te maken hebt is zeker niet niets! Ik vind het feit dat je reageert en dat je je verhaal doet alleen maar mooi. Van ´mijn topic kapen´ is wat mij betreft dan ook geen sprake. Mijn beperkingen zijn deel van mijn leven, mijn visserij en daarom ook mijn filmpjes :wink: Ik ben inderdaad nog behoorlijk beperkt, maar daar heb ik voor het vissen dus een weg in gevonden. Het lastige blijft toch mijn, jouw, naar ik aanneem ook, en voor heel veel andere mensen, verborgen gebreken, zoals ik ze altijd noem. Qua uiterlijk niet veel bijzonders aan af te zien, maar in werkelijkheid... Dat zal een strijd blijven. Voor mij was de eerste keer vissen werkelijk een overwinning, ik heb er nog een artikel aan gewijd [urlwww.http://boustails.blogspot.nl/2013/07/do ... en_14.html][/url].
Hopelijk ervaar je je hernieuwde eerste keer vissen net als ik dat deed en kan je daarop voortbouwen. Mocht je ervaringen willen uitwisselen, dan weet je me vast wel te vinden.
Vier uur vissen is lang zat. Al zou het een uurtje hier of daar zijn, je doet wel weer wat je leuk vindt, al is het misschien iets anders dan voorheen. Ontzettend belangrijk voor je mentale gezondheid! Omdat je vanzelf effectiever wilt gaan vissen zal je ook meer tijd moeten gaan steken in de voorbereiding, maar daar ben je nu al mee bezig en dat is juist vaak goed te combineren met andere sociale momenten als wandelen of even naar buiten gaan of gewoon lichamelijke beweging pakken.
Ik herken veel in de dingen die Arie aandraagt, ik sluit me bij zijn suggesties aan.
Heel veel plezier man!

@ Arie, stoer dat je reageert, dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend!
Gebruikersavatar
Rob Gramola
Berichten: 42
Lid geworden op: 28-06-2007 17:38
Locatie: Ned!

12-07-2015 21:36

Hoi Boudewijn,

het is eigenlijk de eerste keer dat ik echt over mijn beperkingen praat en ze ook onder ogen kom om er sterker uit te komen, makkelijk opgeschreven maar niet zomaar gedaan.

Wat mij tegen heeft gezeten de afgelopen 4 jaar is dat ik als een bang dier in de verlammende stress ben geschoten waardoor ik buiten de verplichtingen om niks meer durfde te ondernemen en langzaam ontwaak ik weer uit die verlamming.

Ik ben 4 jaar geleden zomaar binnen 2 uur aan het infuus op de intensive care op de afdeling hartbewaking terecht gekomen en heb daar 5 dagen gelegen, ik wist niet wat me over kwam, ik ging gewoon even naar de dokter en had gewoon plannen verder die dag, het kan raar lopen.

Verder moet ik nu voor de rest van mijn leven veel en zware medicijnen nemen, meerdere beta blokkers en dat gaat in mijn benen zitten, de ene dag is dan ook niet zoals de andere dag, het kan verkeren, maar ik doe het er graag mee, ik ben nog maar 47jr. dus ik moet en wil nog even.

Gelukkig heb ik ook wel vooruitgang geboekt, het laatste jaar dan vooral, dus dat is prettig en van daar dat ik het nog weer een stapje verder wil oprekken en dus weer op Karper wil en zal gaan vissen.

De afgelopen weken heb ik weer de nodige Karper spullen gekocht en veel filmpjes gekeken, verder ben ik meerdere keren naar dat mooie water geweest om alvast even rond te kijken en sfeer te proeven en dit ging me goed af.

Ik hoop dat ik het voor elkaar speel aangezien ik denk dat er voor de gezondheid niet veel beter is dan lekker buiten zijn en te ontspannen en te mijmeren over het vangen van Karper.

Ik spreek je, grt, Rob.
Plaats reactie