'Monstermeervallen' in Maas gespot

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

02-05-2014 14:30

Al een wat iets ouder bericht/filmpje maar daarom niet minder vet om te zien! Lijk me ook best beangstigend als je ineens een groep van zulke grote beesten ziet!

AMSTERDAM - Twee duikers kregen onlangs de schrik van hun leven toen ze in de Maas opeens werden omringd door tientallen gigantische meervallen.

Sommige waren langer dan twee meter. In Nederland zijn niet eerder zoveel grote meervallen tegelijk op beeld vastgelegd, meldt de website topvisser.nl.

De confrontatie leverde angstige momenten op voor Danny Bok en George Hampsink, die in opdracht van Sportvisserij Nederland onderzoek doen naar de veranderende visstand in de Maas. "Plotseling waren ze er", zegt Bok.

'Beangstigender dan haaien'

"Tientallen, minimaal dertig meervallen van een tot twee meter en sommige zelfs wel langer. We schrokken ons kapot. Ik heb op tientallen plaatsen gedoken, vaak ook met haaien, maar dit was veel beangstigender."

Doel van het onderzoek is de veranderende visstand in Nederland beter in beeld te brengen. Naast de barbeel en de roofblei is ook de beschermde meerval in opkomst, onder meer door de sterk verbeterde waterkwaliteit.

Sportvisserij Nederland wil dat de meerval in de Visserijwet wordt opgenomen, zodat deze 'fantastische sportvis' mag worden bevist.

[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ujQe2822zNY#t=54[/Youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=ujQe2822zNY#t=54

Bron: NU.nl
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

02-05-2014 14:55

Is wel erg gedateerd dit bericht, al ruim een jaar mag je gericht op meerval vissen.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

02-05-2014 16:06

Antoinette den Os schreef:Is wel erg gedateerd dit bericht, al ruim een jaar mag je gericht op meerval vissen.

Klopt, maar ik kreeg toch wel even de kriebels van het filmpje om daar tussen te duiken ;).
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

02-05-2014 17:09

Klopt, maar ik kreeg toch wel even de kriebels van het filmpje om daar tussen te duiken ;).


Je zou er jaloers op worden (mag al sinds mijn 4de niet meer zwemmen wegens lichamelijk ongemak)
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Plaats reactie