eerste (poging) filmpje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

09-11-2013 15:42

http://www.youtube.com/watch?v=XEfRAlfYxBo


Dit is mijn eerste (poging tot) filmpje. Van commentaar leer ik dus kom maar op :lol: Begin net met deze hobby binnen een hobby en moet/wil nog veel leren!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

09-11-2013 16:30

Aardig filmpje. Gaat een beetje snel soms. Ik zie je praten terwijl je de vis vast houdt, maar het geluid daarbij ontbreekt. Maar dit zeg ik als leek en toeschouwer. En dan ben je (ik) benieuwd wat je op dat moment te vertellen hebt.

Er was een introductie maar mis een beetje wie er in "meedoen".

En filmen dat je net achter de tent plast..... :)
Lijkt me niet echt handig (het plassen direct achter de tent).

Voor de rest mooi water, een uitdaging!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

09-11-2013 16:52

Heb praten heb ik weggehaald omdat het uiteindelijk niet echt boeiend is. Bedoeling is wel om het er in de toekomst in te laten. Ook wat info over de visserij op dat moment.

Er moet idd een goede introductie komen. Komt ook nog wel haha

Tja dat plassen....ik ben het gelukkig niet en achter de tent is idd niet de meest slimme keuze.
Arie Paauw
Berichten: 73
Lid geworden op: 21-06-2012 11:55

09-11-2013 20:15

Hoi Ferenc, leuke film, maar wel heeeel erg druk!

Ik heb geen ervaring met het maken van visfilmpjes maar heb wel veel familie-filmpjes gemaakt en gemonteerd. Ik heb daar bij wel de volgende dingen geleerd, dus hierbij wat tips :

Probeer de muziek de film te laten ondersteunen en niet andersom. Echte geluiden zijn veel leuker om te luisteren (een beetmelder is veel mooier om te horen dan de muziek). Geeft veel meer beleving. Muziek kun je dan gebruiken om de "saaiere stukken op te vullen.

Pas niet te veel effecten toe. Snelheid op de weg is leuk, maar dan moet het klaar zijn en kun je beter gewone beelden tonen. Verder veel gekantelde beelden, etc. Ik zou het veel rustiger houden.

Wat je heel goed als rustpunten in je film kunt gebruiken zijn foto's. Een vangst op film die je afsluit met een aantal foto's waarop de vangst goed uitkomt maakt het af.

Zelf vind ik het altijd leuk als er wat meer aandacht is voor de aaskeuze, rig, etc. Ook dat ging nu erg snel.

Nou, heel verhaal geworden. Hoop dat je er iets mee kunt (het blijft natuurlijk gewoon mijn mening en niet een kwestie van goed of fout!)
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

09-11-2013 23:09

Leuk gedaan Ferenc en een mooie vis.
Ik bekijk filmpjes altijd met een gesloten koptelefoon op. Dan zijn de muziek en de geluiden erg goed te horen.

Mijn mening:
- De muziek is smaak maar ik vind dit nummer erg goed passen bij zo'n kort filmpje
- De muziek vraagt wel een beetje meer om afwisseling van snel en rustig beeldmateriaal
- Die hengel-opstelling op 1:23 schreeuwt echt om hulp. Geweldig
- Het doel van sommige beelden wordt niet gehaald
- Laat de volgende keer wat meer zien van de vis en niet alleen de flank. Volgens mij heeft deze vis een mooie rug en bek maar dat zie je haast niet.
- leuk hoor die go-pro maar de go pro maakt helaas vaak te overbelichte beelden. Probeer deze overbelichting met een bewerkingsprogramma wat aan te passen.

Verbeterpunten (let op! ook weer mijn mening dus subjectieve smaak):
- Starlines vanaf 11 seconden is erg lang in beeld
- 20 seconden kijken naar snel auto rijden is misschien wat lang
- beeldstabilisatie is makkelijk te doen in youtube
- door de bosjes/gras vanaf 30 sec begint erg leuk maar duurt te lang
- riguitleg bij 45 sec is onscherp op de rig, gaat te snel en daardoor niet erg leuk om naar te kijken
- je hebt mooie spullen rondom 1:05 maar ik zie er weinig van. Te snel, onscherp en gefilmd vanaf de verkeerde hoek.
- ffw bij het drillen is erg leuk gedaan maar laat de cameraman alsjeblieft stil staan de volgende keer
- je wilt denk ik op 1:58 laten zien dat de vis goed gehaakt is. Dat zie je niet geheel duidelijk in het filmpje terug.
- gekantelde beelden zijn niet fijn om naar te kijken.

Volgende keer:
- iets meer rust in de beelden
- meer van de vis laten zien
- beeldstabilisatie toepassen
- rigs en close-ups van hoe de vis is gehaakt effectief en duidelijk laten zien
- een beetje uitleg geven over het doel van je film. Waarom zou ik juist naar jouw filmpje moeten kijken? Probeer dat duidelijk te maken met je film zodat ik de volgende keer weer naar een filmpje van jou wil kijken.

Succes
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

10-11-2013 07:20

Kijk.... Thx heren hier heb ik wat aan! Grotendeel van deze punten heb ik al verbeterd. Ving echter toen geen vis en een film zonder vis is ook niet bepaald de bedoeling. De gopro gebruik ik niet meer voor gewone shots. Met de andere camera is het duidelijker.

Zodra ik weer eens wat vang komt er een nieuw filmpje 8)
jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

10-11-2013 16:32

leuk filmpje

is dat toevallig aan de kaag?
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

10-11-2013 16:59

Waar dat is laten we maar in het midden :lol:
Plaats reactie