mijn eerste film

Plaats reactie
mark van de laar
Berichten: 242
Lid geworden op: 03-05-2005 10:15
Locatie: almere

07-05-2011 19:54

Hallo mede boarders..
Dit is mijn allereerste gemonteerde filmpje en ik hoor graag wat jullie er van vinden.
groeten Mark van de Laar


Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

08-05-2011 20:28

Mooi filmpje , wel beetje eentonig , bijna alleen maar dat je aan het drillen bent maar dat is mijn mening
mark van de laar
Berichten: 242
Lid geworden op: 03-05-2005 10:15
Locatie: almere

08-05-2011 21:39

Ha Job,
Bedankt voor je reaktie.... ik kon me ook al niet voorstellen dat niemand er een mening over had.
Mijn vraag aan jou is.... wat zou je dan leuker vinden om te zien?
Meer technische dingen? of misschien juist meer natuur?
Ik hoop op een beetje feedback... ik vind het filmen echt wel leuk... en dan is het natuurlijk nog leuker als de personen die het bekijken het ook leuk vinden.
Barst maar los zou ik zeggen.

vriendelijke groet, Mark van de Laar
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-05-2011 21:58

Feedback?

Bedenk eerst eens het verhaal wat je zou willen vertellen. Er is zo geen touw aan vast te knopen. Op een kwart van het filmpje haak ik af.

De muziek is totaal in tegenstelling met de beelden. Zoek muziek die bij de beelden past en niet iets wat jezelf mooi vindt.

Met deze 2 zaken kom je toch al een stuk verder?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
mario van leeuwen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-03-2008 17:57
Locatie: me bivvy

08-05-2011 22:21

mark

ik vond het best aardig.
maar...ben het ook wel met kees eens.(muziekkeuze)dat kan beter.ik zelf zou zoiets wat spannender maken,zeker net voordat je een run krijgt.

nogmaals voor je eerste film niet slecht.blijf eraan werken.(gek op films kijken)

groeten mario
allemans vriend.......
mark van de laar
Berichten: 242
Lid geworden op: 03-05-2005 10:15
Locatie: almere

08-05-2011 22:42

Beste Kees...

Bedankt voor jouw ongezouten mening...
Dat je er geen touw aan vast te knopen vindt gaat me echter wel wat ver.
Ik kom aan op de stek, vang gewoon leuk wat vissies, leg dat vast op film en ga weer weg.. lijkt me niet echt onsamenhangend.
Dat ik er niet iets specifieks mee vertellen wil heb je wel gelijk in. Maar maakt dat het dan gelijk een filmpje wat het niet waard is om af te kijken?
Wat betreft de muziek.... wat is in jouw ogen dan bijvoorbeeld WEL passende muziek en niet iets wat JIJ alleen mooi vindt?
Als je me wat bij brengen wilt in dit geval, verklaar je dan ook nader. Is de muziek te druk voor de beelden?? of juist andersom? of moet de tekst in de muziek ook passen bij de beelden? Dan zou het iets zijn waar ik verder mee kom.

Groet, Mark
gerard van ewijk
Berichten: 221
Lid geworden op: 27-04-2005 16:34

08-05-2011 23:14

ongezouten mening... dat hou je toch van mensen prima.
Ik vond het een grappig filmpje heel herkenbaar voor de poldervissers.
En als dit het eerste gemonteerde filmpje is dan zal het gerust beter worden het is een leer proces zoals in vele dingen.
Mark laat je niet misleiden door meningen van anderen doe je ding en je zal vorderingen maken.
Kijk er naar uit welke verbeteringen in je volgende movie te bemerken zijn.
Succes gewenst .

Gerard van Ewijk
Good luck and tight lines!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-05-2011 23:45

Geen touw aan vast te knopen in de zin van dat ik naarstig op zoek ben naar een aanknopingspunt voor een verhaal, maar dat ontwikkelt zich niet.

Gaat vooral om de sfeer die deze muziek oproept. De muziek suggereert met de stevige 4 kwartsmaat beat die eronder zit dat er iets heftigs in een behoorlijk tempo aan het gebeuren is. Wat het filmpje dan zo een beetje "vertelt" is dat je een dagje ontspannen zit te vissen en wat karper vangt. Niks heftigs aan. Dus zou muziek die een wat meer ontspannen sfeer oproept al beter passen. Voor de rest is dat best lastige materie, dus ga het niet te moeilijk zoeken. Het gaat slechts om de sfeer die je oproept, waarmee je een verwachting schept die het filmpje niet waar maakt.

Als dit een persoonlijk filmpje is, dan is het heel prima hoor. Maar als je er iets mee wilt vertellen aan anderen (de 10,000 CarpBoard leden?), dan ontbreekt het aan zeggingskracht. Het is maar advies, doe er wat mee.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

09-05-2011 08:29

Ik zou inderdaad meer runs willen zien , en niet zovaak hoe jij de vis aan het drillen ben .
Ook iets meer natuur en een stukje techniek zou leuk zijn.

gr
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

09-05-2011 10:34

Runs? een film vol runs! Nee laat maar dan klik ik ook weg.

Niet vergeten dat het zijn eerste film is die hij heeft gemaakt en vraagt om hulp om het te verbeteren.
Ik vind voor een eerste filmpje het zo slecht nog niet.
Moet zeggen dat met opkomst en weg gaan het origineel bedacht was.

( Gelukkig smaken verschillen )

mvg; jan
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

29-05-2011 11:38

In tegenstelling tot wat Kees van de muziekkeuze vindt, ik vind het uitstekend erbij passen. Heerlijk relax en juist wel passend bij de beelden. Smaken verschillen, laten we het daar maar op houden.

Overigens komt vrijwel alle muziek van de ISOS-serie in aanmerking voor zulke films, heerlijk!

Leuk film, ga zo door.

Groet,
Bas
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

29-05-2011 22:00

leuk filmpje, wel zonde dat je heel wat spullen daar laat liggen. Je komt namelijk aan met foudraal en nog wat tasjes enz, en loopt weg met alleen een foudraal :lol: en je vergeet de camera ook nog eens :roll:

nee grapje, ik vond het een vrij leuk filmpje. Beetje saai maar voor de 1e keer doe ik het je niet na :wink:
MVG, Bart Bosch.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-05-2011 22:22

Smaken verschillen? Niks mis met die muziek. Die kan ik best goed pruimen. Heeft helemaal niks met smaak te maken, maar met niet matchende emoties. Hou het maar op een verschil in muzikale beleving. :D

Grappige is dat ik, nota bene op verzoek, kritiek geef waar wat verbeter punten naar voren komen. Ik kan ook zeggen dat het allemaal prima is, hoor. Alleen komt Mark daar niet verder mee dan de gemiddelde huistuinenkeuken videootjes op YouTube.

Het intro met bepakte visser, vogels en passerende trein vind ik trouwens redelijk sterk.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Plaats reactie