pennen over pennen I

Plaats reactie
hans de vos
Berichten: 56
Lid geworden op: 09-08-2017 08:25

12-09-2017 19:19

omdat ik toch wat tijd over heb , i.v.m. ziekte heb ik even tijd genoeg om ook maar eens wat te bloggen , das heel hip ( 6 jaar terug ) dus ik ben mooi op tijd .
mijn visstekje is letterlijk achter me deur , dus deur open, 5 meter lopen , stoeltje staat er al klaar en zitten, met als voordeel dat ik s,avonds gauw ff wat handen frolic en mais in de sloot gooi , als het regent loop ik naar binnen en de koelkast en het koffiezet apparaat binnen handbereik. u begrijpt ik ben een gezegend mens.
vandaag een pen sessie gepland , omdat het wel eens de laatste redelijk droge dag zou kunnen worden , het waaide natuurlijk al veel te hard , maar goed.
er springt van alles wat ik niet wil zien , guppies , voorn en baars , en weet donders goed hoe dat komt , 6 meter rechts van me ligt namelijk een zeer mooie dames snoek van +/_ 90 cm in het riet , en links zo,n 10 meter verderop uit de categorie huge mother focker , nmr. 2 , en die hadden beiden besloten om samen te gaan ontbijten gok ik.
na 15 minuten en 2 enorme klappen van een staart bij het riet later, lijkt het iets rustiger te worden , ik schatte het nog steeds in als een kansloze missie. ( spoiler : dat werd het ook, maar ik ben zo eerlijk om dat tijdig te melden zodat u kunt afhaken )
goed, ik vis dus met 2 pennen, bij deze PI & PII , standaard grote frolic op de hair en 2 mais op de haak , wereld combinatie. verder serveer ik de beestjes net als in een restaurant " buiten
de kaart om " nog wat spul wat ik in de koelkast aantref en die een redelijk gevaar voor de
volksgezondheid kunnen opbrengen. ( one shot wonder voer ) in dit geval , 3 plakjes leverkaas, stukje gerookte ossenworst ( noemen ze hier andijkertje , vraag me niet waarom ) en een stukje kaas waarvan ik zelfs dacht , nahh , ik wil ze wel vangen, maar ze hoeven niet dood . dat heb ik maar weggegooid. klein gesneden en samen met wat frolic kruimels en een paar uitgedroogde scopex bollen ( van zon kilo knaller zak waar ik nog nooit wat mee heb gevangen) in een paar meshjes geperst en gaan.
het eerste uur verliep zoals verwacht , niks dus , me pennetjes dansten keurig op de wind , tot PI besluit te gaan lopen,raar loopje , het bleek een voorn met teveel testosteron, de frolic zit in zijn bek vast , niet eens gehaakt.
PII gaat iets sneller , ik haak hem ( das best knap voor mij ) , en blijkt een brasem ,
gelukkig valt ie vlak voor de kant er af , het was een vieze ouwe , u weet wel , veel slijm,plekken,pukkels etc, not my favo .
vervolgens verschijnt er bij PII een bellen deken alsof iemand onderwater een luchtbed laat leeglopen , ik ga er alvast maar voor zitten , me hartritme is inmiddels al redelijk hoog
, en op het moment dat ik nog net even een slok koffie neem , is ie al weg .
ik haak , maar te laat , giert door me slip , schiet elk rietbos in wat ie kan vinden om tenslotte te lossen Afbeelding
PI vertrekt ook met raket snelheid , op de mesh aan de hair ( niks erbij ) , maar wat ik niet verwacht , gaat de pen niet links, rechts of naar achter maar komt recht op me af ! , ( ondertussen draait de Jaws tune in me hooft ) , ik moet wat , gooi in paniek me koffie kopje het water in, spring 3 meter opzij en sla aan ..
met als resultaat , zie hierboven , een mooie zeelt ( geen idee of die foto werkt eerste keer )
al met al , alles beter dan een brasem , en eigenlijk vindt ik ze zo veel mooier en sterker.
me kat hangt vervolgens bij het inwerpen in me mesh ( gelukkig geen gewonden ) omdat mevrouw denkt dat het speel tijd is, ik geef haar gelijk , genoeg gespeeld voor vandaag.
hans de vos
Berichten: 56
Lid geworden op: 09-08-2017 08:25

22-09-2017 08:47

eigenlijk was ik het 2 dagen terug al van plan , maar toen ik net 5 minuten zat brak letterlijk de pleuris uit. de hemel ging open en een wolkbreuk was mijn deel dat samen met wat rake klappen onweer leek het me slimmer ( boom 3 meter links van me , en hansie houdt wel van spanning maar zoveel giga volt in me flikker gaat me te ver ) om het af te blazen.
wel 2 dagen me voer routine aangehouden , frolic, mais en mini fruit bolletjes. wij eten uiteindelijk ook niet elke dag aardappels.
ik had er dus onwijs zin in, maar tot mijn schrik staat het water niet hoger , maar 30 cm lager! blijkt dat ze de halve polder het markermeer ingepompt hebben. shit.
water is zeer troebel , en het zou wel eens kunnen inhouden dat de bodem incl. mijn voer volledig omgewoeld en weg is.
toch maar een poging wagen , even nieuw peilen , en ipv. 2 leg ik er nog een pen bij , meestal doe ik dat niet en is 2 max. omdat het me ( bij veel aanbeet ) een lichte nek hernia oplevert.
kop koffie en kopje vissaus, geen olie ( lekker in de nasi met garnalen , yust a tip ) om wat frolic in te weken mee en zitten.
zonsopkomst is prachtig , lichte mist over het water en muisstil , zo zit ik het liefst.
vervolgens gebeurt er totaal niks, geen tikjes , geen beweging in het riet niks nada noppes.
om te testen of er überhaupt nog wel vis zit pak ik me witvisstokje er even bij , 1 maisje , niks , worm altijd goed voor een baars ook niet, pluimpje witbrood zelfde effect , ik kan het niet geloven .
en terwijl ik zit te bedenken hoe dit nou allemaal kan , grijp ik naast me stoeltje naar me koffie ...
je voelt hem al aankomen , ik pak zonder te kijken het verkeerde kopje en gier zo een grote slok vissaus incl. 1 frolic naar binnen..
nadat me ontbijt en koffie eruit is, even spoelen met wat chocomel.
ik voer nog bij en call it a day , hopen op betere tijden
hans de vos
Berichten: 56
Lid geworden op: 09-08-2017 08:25

30-09-2017 14:25

ok, laten we eens beginnen met het goede nieuws en nee dat gaat niet over vis, maar over het waterpeil wat weer bijna , ondanks de weinige regen terug op niveau is. ( zou de dijk lek zijn ? )
verder is er weer wat leven op en in het water . niet veel maar , het is iig. wat.
de sessie start met standaard voer PI met frolic en mais , PII mini fruitmix boilies , die laatste hebben nog niks opgeleverd , verkeerde kleur gok ik en misschien is het te warm? ( please correct me if i,m wrong ) , frustrerend om zo vaak te blanken.
ik besluit om alles overboord te gooien , trek me zak met allerlei hondensnacks erbij , waar menig dieren winkel jaloers op zou worden , ga hoger vissen. haal PIII erbij en die beaas ik met kattenbrokjes.
dat doe ik liever niet omdat het hier een enorme brasem magneet is, maar goed , ik ben al blij met een vis.
het klopt , PIII vertrekt nog binnen de minuut ,
brasem , flinke lap dat wel , zo ook de 2e en de 3de , brasem , ik stop met de kattenbrokken.
PI begint te waggelen , met op dat moment bacon strips op de hair , ik weet niet of er een officiele benaming voor is , maar bij deze noem ik het maar de lobster dance , een flinke jongen/meisje
Afbeelding
PI deze keer met een stukje funtastix ( whats in a name ) , gaat er te zacht vandoor , ik durf eigenlijk nog niet aan te slaan , wacht af en geef uiteindelijk toch maar een tikje , dikke voorn die al gehaakt was.
verder gebeurt er helemaal niks meer. einde oefening.
hopelijk gaat het binnenkort toch eindelijk weer eens veranderen.
hans de vos
Berichten: 56
Lid geworden op: 09-08-2017 08:25

31-10-2017 12:35

Tussen de buien door en de wind trotserend toch maar weer een paar sesies gedaan/geprobeerd.
ik kreeg er eigenlijk weer enorme zin in naar aan leiding van herhalingen van vis tv. Daarover zo meer.
Het werd een verdeeld succes, zo waren er weer heel veel van me rode knijpende vrienden, een trollende snoekbaars boot die me halve spoel meenam including. Alles wat er aan vast zat natuurlijk, ( hoop dat er wat lood in de motor schiet) en al lachend lekker door varen.
PII die vertrekt, met geen tot weinig weerstand, voorn, die vervolgens gevolgd wordt door een enorme boeg golf en er iets opduikt wat je eigenlijk niet wil zien, een hele grote bek die ook nog eens weigert de boel los te laten.
84 cm snoek, dat dan weer wel.
Verder zeeltjes, 2 knollen, brasem lijkt wel weg?: en over Ijverige baars. Allemaal niet echt spannend.
Ik zou nog even terug naar vis tv, Marco ging namelijk gras karperen met vlokken, nou kan ik dat hier niet vanwege alle drijf seizen ( volgens mijn Amsterdamse oma waren er maar 2 soorten vogels, alles wat vliegt is een seiz, en wat drijft natuurlijk een drijf seiz)
Maar goed, meneer gaat dus al tijgerend door het gras ( best slim ) om vervolgens bij de eerste de beste aanbeet als een kind in de ballen bak opspringend keihard " Ja vis! " te roepen 1: waarom moet die man altijd schreeuwen 2: wat had ie anders verwacht?: een Colombiaanse mini drugs onderzeeer? Ik hoor hem nooit roepen " Ja fiets ! "
Goed misschien moeten het net als tell sell maar met een beetje humor bekijken.
Binnenkort wordt het vast weer droog en windstil.
Plaats reactie