Knallen in het park! Zondag 4 mei 2014

Plaats reactie
Leonard Kooreman
Berichten: 10
Lid geworden op: 23-08-2011 12:11
Locatie: Koog aan de Zaan

06-05-2014 11:17

Het is zondag 4 mei, mijn ogen gaan met tegenzin open maar de plannen zijn gemaakt en het feestje van de dag ervoor zal mij niet tegenhouden. Stukje bij beetje verzamel ik de energie en trek mezelf overend. De wekker geeft half 8 aan en de zonnestralen komen al door mijn gesloten gordijn heen.

Ik realiseer me even kort wat ik aan het doen ben en bedenk me dat er maar weinig redenen te bedenken zijn om op zondagochtend mijn bed uit te komen maar karper vissen blijft nummer 1 ! Ik spring uit bed en ren naar beneden, de spullen staan klaar, spod-mix is gemaakt en de boilies hebben 24 uur in de hennep olie en kokosmelk liggen weken. Ik maak snel een bakje koffie klaar voor onderweg en pak de auto snel in.

Vol gas naar de waterkant voor een dagje instant vissen met mijn nieuwe Scopex boilies van TTD & zelf gemaakte spod mix is wat mij te wachten staat. Ik had eerder deze week besloten om te gaan vissen in een redelijk klein park met een aantal eilandjes waar ik vorig jaar een aantal vissen zag springen tijdens het wandelen.

Bij het water aangekomen kom ik aan in een verlaten park, een gladgestreken water waar ik enkel de vogels hoor zingen in de ochtendglorie, gadver wat is het vroeg! De hengels worden opgetuigd en ik voer de plekken aan met 6 volle spod bommen. De rust is wederkeert op het water, de hengels zijn opgetuigd met blowback rig montage ieder voorzien van een snowman.

Afbeelding

Na enkele minuten registreerde mijn Delkim een aantal piepjes, een lijnzwemmer? Of toch zo`n verraderlijke brasem, tijd zal het leren! Na nog een paar keer de Delkims gehoord te hebben besluit ik de lijn nog slapper te zetten met rust als resultaat. In de loop van de ochtend blijft het rustig en ik word later vergezeld door een vismaat en mijn schoonbroer die ook door het heerlijke weer naar de waterkant werden gelokt. Onder het genot van een warme chocomel genieten we van het warme zonnetje en hebben we het over eerder vangsten op het aansluitende water. We weten dat de gemiddelde vis hier tussen de 10 en 14 pond is dus we verwachten op dit punt geen grote vissen.

Pieeeeeeeeeeeeeeeep, wat blijft het een heerlijk geluid! Ik haast me naar mijn linker hengel die strak tegen het eiland ligt en voel veel weerstand, de vis neemt veel lijn maar rustig stuur ik de vis naar het open water waar ik alle ruimte heb om de vis rustig af te drillen. Het duurde enkele minuten voordat we de schoonheid van deze karper te zien krijgen maar het was elke minuut waard! Wat een prachte vol geschubde vis, ik neem een momentje om de vis te bekijken en geniet er met volle tuigen van. De weegschaal geeft 22 pond aan, mijn dag is gemaakt!

Afbeelding

Afbeelding

De hengel wordt weer strak tegen het eilandje aangelegd en aangevoerd met 3 spod bommen. Het duurde niet lang voordat de rust werd verstoord door mijn rechter Delkim die het geluid van een torpedo schub aankondigde! Na het eerste contact met de vis sprong hij tegen de kant aan schoot als een raket naar rechts toe, perfect! De vis schoot alle kanten op maar na enkele minuten konden we deze kleine deugniet op de mat leggen.

Afbeelding

Na een klein uurtje waren de spullen ingepakt en was het tijd om huiswaarts te gaan, het was een geslaagde dag en met een voldaan gevoel tufte ik in mijn auto naar huis.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

06-05-2014 11:25

Mooie vissen, en een leuk verslag.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Jan-Willem Bos
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-02-2014 22:21

06-05-2014 11:39

Super verslag en de foto's zien er top uit!! Geweldig!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

06-05-2014 12:26

Geweldig genoten enhalf acht vroeg :D ??
Haha, leuk verslag en fotoos!
Gebruikersavatar
dani jansen
Berichten: 2
Lid geworden op: 14-07-2013 22:09

29-05-2014 22:23

volgende keer zijn wij aan de beurt
jij mag niet meer :lol:
leuk verslag en mooie foto's
en zie je weer aan de waterkant :P
Plaats reactie