Blog Ad Brak

Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

05-01-2011 18:28

Hey Ad, Veel succes met schrijven, ik blijf je verhalen volgen iig.
Hopelijk kan ik er net zoveel van genieten als de stukjes van Arjen.

Succes!
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

05-01-2011 20:12

ben benieuwd...............................


gr Sander.
Laatst gewijzigd door sander dekamper op 06-01-2011 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

05-01-2011 21:35

Dag collega blogger :-)

Veel succes met schrijven. Ik vind het een leuke afwisseling. Zolang de sleur er niet in komt is het goed te doen.

Ben beniwued naar de rest.

Arjen
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

06-01-2011 21:01

Leuk leesvoer :wink:
Marck Slaghekke
Berichten: 21
Lid geworden op: 16-03-2002 01:00
Locatie: Twello

20-01-2011 20:01

Beste Ad,

Vandaag ben ik toch wel erg geschrokken van jouw blog. Ik heb ongeveer tien jaar in jouw buurt gewoond en veelal dezelfde wateren bevist als jij. Marc ken ik ook wel. Het bewuste polderwater lijkt qua karperbezetting nu ter ziele en dat maakt me behoorlijk triest. Ik vind het bewonderenswaardig dat jij en Marc er zo goed mee omgaan, dat je nu al weer denkt aan de toekomst. De vissen heb ik er jarenlang zien groeien. De spiegel waarmee Marc op de foto staat ving ik in 1999 op 8 pond ! (en later nog twee keer). Gelukkig mocht ik de weergaloos mooie rijen ook een keer op de mat leggen, in een hectische sessie waarin ik zeven vissen in drie uur kon vangen. Er zwom een prachtig bestand rond en de hengeldruk viel mee. Nu woon ik in de nabijheid van Bussloo en hier was het in het voorjaar 2010 ook al raak met massale sterfte, net toen ik er vis begon te vangen. Vandaag vroeg ik mijzelf af of het eigenlijk allemaal niet heel onnatuurlijk is, om karper in Nederlands water uit te zetten. Vriest een polderwater dicht en sterft alle vis, dan zijn de Nederlandse soorten (snoek, ruisvoorn etc.) er binnen tien jaar weer volop vertegenwoordigd, dat is natuur! Karper moet telkens kunstmatig aangevuld worden. Eigenlijk niet verwonderlijk dat er vaak sterfte optreedt bij een vissoort die hier van nature niet thuishoort. Alles bij elkaar maakt dit het vissen in Nederland er niet makkelijker op. Ik wens je veel succes het komende seizoen op de plassen en ik hoop nog vaak een blog van te lezen, je schrijfstijl bevalt me wel. Strakke lijnen en doe Marc de groeten!
Marck Slaghekke
Gebruikersavatar
marc van amerongen
Berichten: 45
Lid geworden op: 26-10-2005 12:58
Locatie: zegveld

21-01-2011 23:58

Marck,

Leuk weer eens wat van je te lezen, helaas n.a.v. minder leuk nieuws.

Het is inderdaad onnatuurlijk om een dier uit te zetten wat zichzelf niet in leven kan houden.
Desondanks hebben zij een 'toegevoegde' waarde voor een water, brengen zij geen schade aan in een populatie (mits goed beheerd uiteraard) en brengen zij een hele hoop vissers plezier.

Vond het een hele leuke populatie. Jammer dat toen ik serieus werd, onze informatie over de vissen en hun gewoontes niet met jou, als zijnde één van de betere vangers op dat water, kon wisselen.
Al was het ook heel leuk om het bestand zo goed als in mijn eentje te ontdekken. Al zwommen er nog vele vissen die nooit zijn gevangen door het uitgestrekte slotenstelsel. De vis die jij en Menno voor het eerst op 30+ vingen bij de brug, lag er ook tussen. Bijna twee jaar geleden ving ik hem op 35. Hij had een leuke toekomst, voor een polderkarper al helemaal....
Had jij de rijen uit het stuk van Ad ook een keer gevangen of doelde je op een andere rijen?
Ben benieuwd hoe zwaar en wanneer jij de rijen uit het stuk van Ad had.. Het was voor mij een grootte onbekende toen hij op de kant lag.
Ben benieuwd.

Om op Ad terug te komen, daar is deze reactiebox eigenlijk voor, bedankt voor je hulp nu al.
Ga zo door met je blog. Ik vind dat je verademend schrijft, doorspekt met avontuur en emotie in plaats van reclame!

Groeten Marc
ad brak
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-01-2011 20:54

10-02-2011 16:51

Hey Marck,

We hebben elkaar wel eens gesproken, dat was tijdens een wedstrijd aan de singel, toen zoop je al ons bier op.. haha maar het was wel gezellig! Je weet ook ongeveer wat er zit/zat, Marc gaat het gewoon weer proberen en kijken wat er nog uitkomt. Hou je in ieder geval op de hoogte. Tevens gaan we weer vers vissenbloed uitzetten en gaan voor een gevarieerd bestand uitgesmeerd over meerdere jaren. Toch is deze wetering wel vrij diep en mijn vermoeden is ook dat vissen niet altijd de juiste plekken kiezen om te overwinteren. De vissen kwamen van hele ondiepe plekken.. Maargoed, daar kunnen ze ook desperaat heengezwommen zijn, of afgedreven na de dooi, het blijft gissen. Vorig jaar bleef het wel open bij de brug en op het "Kevin Nashpad" ;-))

Groeten Ad

Marck Slaghekke schreef:Beste Ad,

Vandaag ben ik toch wel erg geschrokken van jouw blog. Ik heb ongeveer tien jaar in jouw buurt gewoond en veelal dezelfde wateren bevist als jij. Marc ken ik ook wel. Het bewuste polderwater lijkt qua karperbezetting nu ter ziele en dat maakt me behoorlijk triest. Ik vind het bewonderenswaardig dat jij en Marc er zo goed mee omgaan, dat je nu al weer denkt aan de toekomst. De vissen heb ik er jarenlang zien groeien. De spiegel waarmee Marc op de foto staat ving ik in 1999 op 8 pond ! (en later nog twee keer). Gelukkig mocht ik de weergaloos mooie rijen ook een keer op de mat leggen, in een hectische sessie waarin ik zeven vissen in drie uur kon vangen. Er zwom een prachtig bestand rond en de hengeldruk viel mee. Nu woon ik in de nabijheid van Bussloo en hier was het in het voorjaar 2010 ook al raak met massale sterfte, net toen ik er vis begon te vangen. Vandaag vroeg ik mijzelf af of het eigenlijk allemaal niet heel onnatuurlijk is, om karper in Nederlands water uit te zetten. Vriest een polderwater dicht en sterft alle vis, dan zijn de Nederlandse soorten (snoek, ruisvoorn etc.) er binnen tien jaar weer volop vertegenwoordigd, dat is natuur! Karper moet telkens kunstmatig aangevuld worden. Eigenlijk niet verwonderlijk dat er vaak sterfte optreedt bij een vissoort die hier van nature niet thuishoort. Alles bij elkaar maakt dit het vissen in Nederland er niet makkelijker op. Ik wens je veel succes het komende seizoen op de plassen en ik hoop nog vaak een blog van te lezen, je schrijfstijl bevalt me wel. Strakke lijnen en doe Marc de groeten!
Marck Slaghekke
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

14-02-2011 17:57

Hoi Ad ,

Ik hoor wel waneer je je nieuwe bbq gaat gebruiken :D

gr Sander.
ad brak
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-01-2011 20:54

15-02-2011 14:51

sander dekamper schreef:Hoi Ad ,

Ik hoor wel waneer je je nieuwe bbq gaat gebruiken :D

gr Sander.


Is goed Sander, ik kom naar je stek toe en neem ook m'n hengels mee!.. :-)

ps ga je nog naar de KSN meeting? (16-2)
Hoor graag als je gaat!

Groeten Ad
Gebruikersavatar
Rob Tazelaar
Berichten: 152
Lid geworden op: 11-10-2006 09:21

20-03-2011 21:42

Gefeliciteerd met die kleine!
Succes is een keuze!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

21-03-2011 20:09

Hoi Ad, leuke blog, gefeliciteerd met de kleine, en maak je geen zorgen, ik vis elke week een nachtje, soms 2 en met pasen enzo standaard een nacht meer.
En ik heb er 3, kinderen dan he, geen testikels, dat zijn er gewoon 2.
Ps, ik vis ook met silent night boillies af en toe (hilarisch!!!)
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Marck Slaghekke
Berichten: 21
Lid geworden op: 16-03-2002 01:00
Locatie: Twello

21-03-2011 21:37

Hey Ad, gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! Gewoon lekker blijven vissen hoor, daar doe je niemand tekort mee!
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

12-04-2011 19:58

Hehe, heel herkenbaar hoe die blanks toch worden uitgelegd als iets positiefs. Je moet je als karpervisser soms nou eenmaal aan dunne strohalmen vastklampen :wink:
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

20-04-2011 21:34

Ha Ad,
Nog gefeliciteerd met je kleine. Ik moet een beetje aan mezelf denken. Een jaartje na de geboorte van onze eerste verliet ik de plassen en verkocht de boot. Nog steeds heb ik goede herinneringen aan die tijd. Heerlijk die ruimte en bijna geen collegavissers, zeker niet op de Zuid.

Die Johan van je laatste blog, dat moet haast Johan Steenks wel zijn. Ik meen zijn boot te herkennen. Klopt dat? Als je hem weer eens ziet, wil je hem en Willem Bijeman dan de groeten van me doen?

Groeten,
Arjen
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

29-05-2011 18:14

Ha Ad,
Ik heb net je nieuwe blog gelezen. Mijn wenkbrouwen gingen omhoog. Vanuit psychologisch oogpunt een erg interessant stuk.

Groeten,
Arjen
ad brak
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-01-2011 20:54

06-06-2011 21:06

Ha Arjen,

Het heeft links en rechts wat stof doen opwaaien ja.. ;-)

Alles lekker verder? Gaan we nog es een stukkie varen?

Groeten Ad
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

07-06-2011 08:16

Ha Ad,
Doen we. Dan laat ik je ook wat stekken zien waar ik in 2003 heb gevist.

Groeten,
Arjen
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

14-06-2011 22:42

Hoi Ad,

Heb je stuk gelezen en hierbij mijn complimenten. Nederland zit vol met Betaalwater haters, deels terecht en deels onterecht. Er zijn gelukkig een hoop goede wateren in Frankrijk waar men tegen een vergoeding kan gaan vissen, deze wateren hebben over het algemeen een prachtig bestand en er is een goede controle op het beheer en op de visserij. Ik vis nu zo'n tweetal jaar op Poiteviniere, men kent daar een origineel bestand aan prachtige vissen en hebben dit jaar zo'n 500 nieuwe kleinere exemplaren uitgezet. Alle vissen zijn afgenet, geteld en gewogen, en wederom weer uitgezet. Men heeft nieuwe vissteigers geplaatst en in gesprek met de eigenaar blijkt dat het reservaat waar de vissen zich in de winter terugtrekken niet meer bevist mag worden. Men houdt nauwlettend alles in de gaten, en is zeer gastvrij. Op dit 80 hectare groot water zitten zo'n 3000 vissen.

Veel mensen vergeten dat het karpervissen in de lift zit, ben je tegenwoordig geen karpervisser dan hoor je er niet meer bij. We zien een steeds meer voorkomende flower power revolutie onder de vissers ontstaan, lekker een tentje in de buitenlucht, biertje en een BBq erbij, mocht je het helemaal voor elkaar hebben dan zit er een leuke meid bij die er 's avonds nog even op gaat zitten en we hebben die stokken alleen maar voor de heb erbij. de volgende dag gaan we weg en laten we alles voor wat het is, tja die kliko is tocht wel erg ver lopen!!!

Oorzaak en gevolg, de controle in Nederland wordt opgeschroeft en we trekken massaal naar het beloofde land om ons dan maar daar te gaan misdragen en krom te gaan aan al die papegaaien bekkies. De grote commerciele vrijdenkers in de karper industrie ruiken geld en zijn niet meer te stoppen en kopen massaal etangs op om bakken met geld binnen te zien komen van hen die zichzelf echte karpervissers noemen.

Maar we zijn er met zijn allen zwaar tegen, maar als jongens met een bekende naam een betaalwater bevissen en hier mooie resultaten boeken en vervolgens met hun posante voorkomen in de tijdschriften terecht komen weten we niet hoe snel we het blad moeten kopen om die succesverhalen te gaan lezen. Erg hypokriet al zeg ik het zelf!!

Kijk eens hoe men hier in Engeland mee omgaat, men is open voor elkaar en kennen geen achterdochtigheid m.b.t. het weggeven van info. Daar zouden wij nou eens een voorbeeld aan kunnen nemen. Ik ben een karpervisser in hart en nieren, ik ben een vader van twee kids en mag van moeder de vrouw elk jaar twee maal weg om een weekje te gaan vissen in het voor mij zo mooie La France. Daarnaast neem ik mijn vader mee die slecht ter been is en toch wil genieten van de rust en de vrijheid die het vissen ook met zicht mee brengt. Toch zijn er altijd van die galbakkies die dit niet begrijpen, één van de redenen waarom ik nog maar zeer weinig een relaas wil weggeven op het Carpboard, het gespuis wat er momenteel op dit board hangt doen mij mijn anekdotes lekker voor me houden. Soms wordt ik nog weleens getrikkerd door een verhaal. Ik herken mij in jouw verhaal dus bij deze mijn reactie op jouw stuk. Ik heb genoten van je verhaal en wens je veel visplezier toe.

Mvg,

Jeroen op 't Hof
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-06-2011 13:06

Alles naar zijn waarde, niet meer niet minder.

Weekje de put ottoland: 200 vissen is te doen , met 100 stuks ben je middelmatig bezig.
Weekje Canada, 100 met 2 man is leuk maar kan beter. In Nederland teken je er zo voor
20 kilo op reenboow is een gup, 20 kilo op de merwede is een natte droom

Wat is de waarde van de vis?

Wat gelijk is en blijft is dat we allemaal karpervisser zijn en dat op onze eigen wijze. En aan de vangst van welke karper ook, is geen status aan te verbinden. Niet in dit leven in elk geval...

Wat ook zeker is, dat we elkaar als karpervisser nodig hebben.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

15-06-2011 17:52

Ik weet het niet Ad...zo'n vis vangen die dan waarschijnlijk nog een engels naampje krijgt. En wat Jeroen zegt 3000!!! vissen op 80 hectare...Dat maakt ze afhankelijk van ons aas en dat is mijn grootste probleem.
Het klopt gewoon niet, kijk dat water Great Lake, dat schijnt gewoon een water te zijn met een bestand wat dus NIET afhankelijk is van vissersaas. Kijk Jeroen, je probeert het nog enigzins recht te lullen maar 3000 vissen op 80 hectare is gewoon dramatisch. Je kweekt een derde wereld omgeving wat voedsel betreft. Zo'n uitbater van een water is er bij gebaat dat er gevangen word anders komen mensen niet meer terug....En daarom haat ik betaalwateren. Op het water waar Betsy zwemt is 30 hectare ofzo, en daar zwemmen volgens mij iets van 70 vissen. Nou goed laat het er 100 zijn. Nee, leuk geschreven maar daar stopt het wel wat mij betreft. Nog een jaar of 10 doorgaan zo dan is alles prive daar en kunnen de doordouwers een ander land gaan zoeken om lekker te kunnen vissen.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
ad brak
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-01-2011 20:54

15-06-2011 20:28

Jeroennen, zie je, het kampt is gespleten. Ik begrijp de vorens en tegens. AL moet ik zeggen dat er een heeeele hoop mis is in deze business.. over de rug van onze geliefde karper.. wel te verstaan..
Zijn het de vissers die fout zijn of de uitbaters.. maar je hebt gelijk, het blijft een oneerlijke strijd!! (uitzonderingen daargelaten)
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

15-06-2011 21:42

Ook The great lake zal een metamorfose ondervinden wanneer men er niets meer vangt. Voor niets gaat de zon op, zo denkt die eigenaar ook. Dus ook dat is slechts een kwestie van tijd. In deze tijd is geld een te belangrijke factor geworden.

Jeroen succes met je visserij!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

16-06-2011 08:23

en dat baseer je op?

Laat GL nu publiek trekken omdat GL GL is...

1) Pascale heeft de centjes niet nodig
2) ze bezit nog 4 of 5 wateren, elk met zijn eigen doel, dus ook run lakes, tering wat een kutwoord...

De eerste de beste moron had 7 40 ers dat wel... Voor wat het waard is...

@ behoeftes worden gekweekt... meer en meer de grote karpers gelukkig ook
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

18-06-2011 15:29

Nou dat is lekker dan Klaas.

En je had me beter nog wat meer succes kunnen wensen, ik wil niet weten wat ik gemist heb dit weekeind...2 visjes als schamele troost.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl