VBK Magazine 65 verschijnt in mei

Moderator: Hoedemakers Mark

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

17-04-2012 22:00

Nog eventjes geduld en het volgende VBK Magazine valt bij alle leden in de bus. Ook dit nummer staat weer boordevol nieuwtjes, artikels, vangstmeldingen en technische en tactische tips!
Wist je trouwens dat karpervissers die in de loop van het jaar nog aansluiten bij de Vereniging van Belgische Karpervissers vzw alle reeds verschenen magazines van dit kalenderjaar ook nog ontvangen? Interesse in de werking van de Vlaamse karperfederatie? Surf dan naar http://www.vbk.be en word lid!

Afbeelding

Magazine 65 bevat - naast vaste rubrieken zoals De Righoek, SKP-nieuws, Fish of a Lifetime - onder andere de volgende onderwerpen:

Interview met John Van Eck door Mark Hoedemakers
"John, zie je het zitten om een keer ouwe koeien uit de sloot te halen voor een interview?" Tijdens een ‘sessie zonder hengels’, een barbecue met vrienden, stelde ik eerder out of the blue dan gepland deze vraag. Johns antwoord was meteen positief en plannen werden gesmeed. Een maand later, in oktober 2011, ontmoetten we elkaar opnieuw voor een weekendsessie op de Heylakker waar ik hem een hele reeks vraagjes voorschotelde...

Het regent Oude Wijven door Joris Vandaele
Ik weet niet hoe dat bij u zit, maar ik ben een goede slaper. Ik slaap zodanig diep, dat mensen me uit onbegrip wel eens vragen of ik daar niet van wakker lig. Laat die afgeladen vrachtwagens maar over het nauwelijks gefundeerde kasseiwegje razen, laat ze m’n bedje maar lekker schudden. Kom maar op, smerige zomerse ochtendzon. Probeer me maar te wekken, met je venijnige zonnestekels. Je zult wel zien, m’n stalen smoelwerk geeft geen krimp. Zelfs toen iedereen het in 2010 over de Japanse tsunami en de bijhorende ontploffingen in de kerncentrale van Fukushima had, moest ik tot mijn grote schaamte bekennen dat ik van dat oorverdovende lawaai helemaal niks had gemerkt. Dat ik dat aan mijn zacht matrasje (ze heet trouwens ‘Marieke’) te danken heb, zou kunnen. En toch, toch was er die ene slapeloze nacht in het najaar van 2011. Het was een nacht, die je normaal alleen in films ziet…

Veilig met Leadcore door Robby Swennen
Leadcore blijft een gevoelig onderwerp in het karperwereldje. Aan de ene kant heeft men een groep fervente fans terwijl aan de andere kant een groep tegenstanders bezwaren maakt. Net zoals bij vele onderdelen in onze visserij is de veiligheid van de karpers het argument in deze kwestie. De veiligheid van leadcore valt of staat, zoals bij zo vele dingen, bij het juiste gebruik ervan. In de juiste handen en correct gebruikt kan het zeker een meerwaarde bieden...

Charly be good door Felix van der Marel
Het is ergens halverwege september als ik onrustig op mijn werk ronddwaal en meer met mijn gedachten aan de waterkant zit als bij mijn werkzaamheden. Iets wat ze overigens op mijn werk wel gewend zijn, maar waar ik het vaak ‘moeilijk’ mee heb. De waterkant en de karpers roepen. Ik verlang naar wat dagen met rust, gezelligheid en de nodige schubben. Daarbij het liefst ergens ver weg uit Nederland vandaan. Even mijn kop leegmaken, even opladen en als het kan even het carbon flink krom trekken...
Plaats reactie