VBK Magazine 64 verschijnt in februari

Moderator: Hoedemakers Mark

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

10-01-2012 17:53

Het nieuwe magazine zal bij de VBK-leden in de eerste helf van februari in de bus vallen. Voor wie zijn lidmaatschap nog niet heeft verlengd of wie lid wil worden is het hét moment om actie te ondernemen! ;)

Afbeelding

VBK Magazine 64 bevat naast vaste rubrieken zoals 'Projectontwikkelingen' (SKP), Fish of a Lifetime en De Righoek onder andere volgende artikels:

De Klassiekers door Mark Hoedemakers
Een nieuwe rubriek over oude koeien. We halen namelijk de komende jaren elk kwartaal een klassieker van de karperliteratuur vanonder het stof. Het woord klassieker heeft in deze context trouwens niets met ouderdom te maken, er zijn namelijk ook boeken die reeds op het moment van publicatie meteen tot ‘instantklassieker’ worden uitgeroepen. Een klassieker kan een boek zijn met grote historische waarde, dat breekt met een vast(geroest?) stramien en
een stijlbreuk pleegt, een boek dat je weet te raken in elke vezel van je vissersziel of een werk wat taalkundig gezien op eenzame hoogte prijkt.
Laat het ons houden op dit: een klassieker is een boek dat zonder twijfel de moeite waard is om gelezen en beleefd te worden...

Radioactieve Trip door Davy Claus

Het was zo wat de gewoonte geworden om minstens één maal per jaar samen met vismaat Dieter op avontuur te gaan. Dit telkens in de vorm van een vistripje van enkele dagen. In de voorbijgaande jaren eindigden deze vistrips vangstgewijs steeds teleurstellend. Veelal werden het blanks afgewisseld door de vangst van een schubje of een serie kopvoorns. Enerzijds kwam dit omdat we onze pijlen richtten op wateren met een eerder hoge moeilijkheidsgraad. Anderzijds wou het vaak lukken dat de weersomstandigheden net tijdens die lang vooraf geplande trips erbarmelijk waren...

Catching Lancashires Finest door Joe Jaggar

Opgroeiend in de van grote karper verstoken provincie Cumbria deed me hunkeren naar andere oorden. Ik wist dat ik vroeg of laat verplicht zou zijn om grotere afstanden te overbruggen als ik ook grote karpers wou vangen. Daarom volgde ik met meer dan gewone belangstelling de karpermagazines. Daarin ging ik op zoek naar toekomstige targets. Niet zelden droomde ik weg bij beelden van er spectaculair uitziende vissen uit provincies als Lancashire en Cheshire. Echter, hoeveel karpers ik ook de revue zag passeren, er was er één die meer dan welke andere m’n aandacht had. En dat was een vis die luisterde naar de naam ‘Half-Lin’. Een donkere, oude, voorhistorisch uitziende spiegel die al een paar keer door de grens van 40 lb was gegaan. Een immens grote vis voor die regio van ons land. Niet dat ik ook maar voor één seconde dacht dat ik ooit voet zou zetten op de oevers van het water waar het dier zwom. Laat staan dat ik de vis zou vangen...

Het Zeswateren Domein door Geoffrey Dewaele

Ik wil het graag eens hebben over het type water dat de Engelsen zo mooi verwoorden als ‘day ticket waters’. Een dergelijk type water is een welgekomen afwisseling wanneer je het grootste gedeelte van je visserij spendeert op de als in ons wereldje bekend staande ‘die hard waters’. Meestal kun je daar iets gemakkelijker een vis aan de schubben komen. De visboog mag namelijk ook eens ontspannen worden, nietwaar? Want ik kan u verzekeren, als je echt altijd moet knokken om een karper in het net te krijgen en soms weken of maanden karperloos blijft, dan kan dat weleens serieus aan het vertrouwen knagen. Dan is zo’n (gemakkelijker) water een gelegenheid om weer eens het plezier van het vangstgevoel te ervaren...

MVG
Mark
Plaats reactie