Nieuw VBK water in de Kempen!

Moderator: Hoedemakers Mark

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

30-10-2011 16:44

Na de Egleghemvijver, Oasis en het Eendenmeer kunnen we jullie binnenkort met gepaste trots een nieuw water in eigen beheer voorstellen.

De Afdeling Kempense Kleiputten zal op de koop toe niet 1, niet 2, maar 3 waters omvatten. Van deze plassen stellen we er 2 open voor de hengelsport en zal er 1 gaan fungeren als kweek- en stockagewater. Tijdens de gesprekken met de eigenaars heb ik mijn ogen al flink de kost gegeven en het mag gezegd dat de plassen in een oase van rust liggen. Over de reeds bestaande visbestanden is er nog geen nieuws.

We gaan ons best doen om de komende maanden ook hier – zoals op onze andere waters – de juiste mensen op de juiste plaats te krijgen. Ik ben er van overtuigd dat de reeds door de andere waterbeheerders opgedane ervaring vlot zal worden doorgespeeld zodat de Kempense Kleiputten snel goed bevisbaar worden en er op termijn een mooi en gevarieerd witvis, roofvis en karperbestand zwemt. In navolging van de werkwijze op het Eendenmeer zijn ook witvis- en roofvishengelaars welkom. Deze mensen dienen VBK-lid te worden, zij het passief. Ze ontvangen geen magazine en kunnen geen (regio-)meetings bezoeken in deze constructie.

Meer nieuws in het volgende VBK Magazine en op de VBK Meeting.

Groeten
Mark
Plaats reactie