KSN jeugdkamp 'De Meeren' te Langeboom

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-07-2012 20:23

Nog een kleine drie weken en het tweede KSN jeugdkamp dit jaar bij ‘ De Meeren’ in Langeboom gaat van start. Afgelopen nacht zijn onze jeugdvoorzitter Tijmen en Ronald er een heel klein nachtje wezen kijken. Ze waren onder de indruk van het prachtige heldere water waarbij je de vissen mooi kunt spotten. Vanwege hun late aankomst en vroege vertrek de zondagmorgen viel de vangst wat tegen. Toch wist Ronald een mooie goudkarpertje gevangen. Loet de beheerder van het water ving er die nacht een spiegel die volgens hem nog niet eerder gevangen was. Mag zelf deze week er nog een nachtje vissen hoop hoewel ik niet vooraf kan voeren toch ook een of meerdere vissen te verschalken. Daar de hengeldruk er beperkt is en de mogelijkheden die het water bied moet het straks goed mogelijk zijn voor elk wat vissen te verschalken. Als begeleiders hebben we er nu al erg veel zin in.


Tot over drie weken,
Peter
Gebruikersavatar
tijmen van der sande
Berichten: 48
Lid geworden op: 14-04-2008 22:02
Locatie: Oosterbeek

10-07-2012 10:36

Dit water is VET! Jaloers dat ik er niet een hele week kan zitten...
En dan het bestand... :o

Was het nog wat Peter?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-07-2012 16:40

Veel mooie en dikke karpers gezien, helaas waren ze volop aan het paaien. Komende zaterdag gaan we de stekken er wat groter maken voor die brede mannen moet dat wel. :wink:

Groet,
Peter
Rick Acker
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-09-2009 20:11

13-07-2012 23:39

Heb er al erg veel zin in!
Nog een weekje te gaan, maar de voorbereidingen worden al getroffen.
Ben erg benieuwd hoe het water er in het echt uit ziet :).
Nooit geweten dat er zo'n mooi water bij mij in de buurt lag, en ook nog eens met prachtige vissen!
Misschien dat ik morgen nog wel eventjes op de fiets stap om alvast een kijkje te nemen, want het is tenslotte maar een kilometer of 15 fietsen voor mij, en misschien kunnen jullie nog wel wat hulp gebruiken met het stekken maken ;).

Groeten,
Rick van den Acker
M.v.g. Rick van den Acker
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

16-07-2012 13:42

Heb er zin in, nog even deze week wat aas op halen en klein materiaal en dan komt het helemaal goed daarzo!

Groeten

Taco
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-07-2012 22:08

Vandaag twee gloed nieuwe rubberboten bij onze jeugdvoorzitter opgehaald. De firma Vortex (Arjan Verkoelen) is wederom zo goed geweest de KSN jeugdkampen hier mee te sponsoren. Toch fijn dat er altijd weer bedrijven zijn die de nodige ondersteuning geven om de jeugdkampen te doen slagen.

Tot zaterdag,
Peter
Rick Acker
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-09-2009 20:11

16-07-2012 23:02

Helaas was het er niet meer van gekomen om Zaterdag langs te komen, maar ik heb in ieder geval erg veel zin in aankomende Zaterdag!
Tot dan!
M.v.g. Rick van den Acker
Gebruikersavatar
nicky sterkken
Berichten: 221
Lid geworden op: 11-10-2011 12:58

18-07-2012 22:34

heb er ook veel zin in! heb er al is een middagje mogen vissen, dankzij het voorvoeren toen goed kunnen vangen.
alle mooie,puntgave vissen. kan zelf ook niet wachtte om er te gaan zitte! nog ff wat matriaal en bolle score, en dan nu nog 3 daagjes wachtte!!
Wouter van Boekel
Berichten: 68
Lid geworden op: 22-07-2006 09:07
Locatie: Langenboom
Contacteer:

20-07-2012 20:37

Mannen ik wens jullie een enorm mooi kamp toe, ik zal af en toe eens langskomen om te kijken hoe het jullie vergaat!

Groet,

Wouter
Ksn gewoon doen !!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-07-2012 20:44

Zo mannen weet niet hoe het bij jullie is maar mijn auto is al weer aardig bepakt. Moet zelfs met twee auto's rijden om alles op 'De Meeren' te krijgen. Met het weer zit het gelukkig snor, die bleken lijfjes van ons zullen er eind volgende week heel anders uitzien. :lol: Leuk Wouter dat je langskomt maar ja het dorp uit en je bent er :wink:

Tot morgen mannen,
Peter
Rick Acker
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-09-2009 20:11

20-07-2012 23:07

Zo, de auto is hier ook gepakt op de etenswaren na,
Heb er nogsteeds erg veel zin in!
Zoals het er nu uit ziet wordt het inderdaad wel heel lekker weer, misschien wel wat té lekker ;).

Ik zie jullie morgen!
Mvg, Rick van den Acker
M.v.g. Rick van den Acker
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

20-07-2012 23:16

Ik heb het nog niet in de auto liggen want dan is het straks weg ;)
Randstad hé :roll:

Maar voorderest heb ik er zin in, het is wel een uitdaging want 80 vissen op 10 hectare over 15 man verdeeld is niet veel vis per persoon maar ik heb goede moed ;)

Groeten,

Taco
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-07-2012 19:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie ik zie wat jij niet ziet.

We kunnen terug kijken naar een geweldige week ondanks de soms kokende temperaturen. Dat de vangsten voor de meeste wat tegen vielen was het toch een geweldige ervaring zo werd me verteld. Lijnen uitvaren 4 van de 5 boten hadden een elektromotor was kicken voor de mannen. Peilen tussen de waterplanten en met grote bodem verschillen leren omgaan. Alex die ze de (geheimen) van het onderlijntjes knopen bijbracht en Loet die als rots in de branding de mannen met raad en daad bij stond. Djurre die er een heus Fox team geformeerd had. Begeleiders dank voor de inzet zonder jullie zijn de kampen nu eenmaal niet te realiseren. Dat er vissen met potentie rondzwemmen kon ik helaas maar een klein beetje in beeld brengen. Maar ja dat is nu eenmaal je lot als begeleider hé mannen.

Groetjes en tot kijk namens de Commissie Jeugd van De KSN en begeleiders.

Peter

Met dank aan de firma Vortex die twee geweldige boten beschikbaar stelt. House of Carp voor de geleverde reddingsvesten, AVK die elk van de jongens van een emmer partikels voorzag. Ashima die het kamp aardig blauw kleurde en leden van VC ‘De Meeren’.
Ger de Rooij
Berichten: 30
Lid geworden op: 26-07-2012 20:29

27-07-2012 22:45

Was een geweldig kamp!
Ondanks de vangsten was de sfeer en de begeleiding super geregeld.
De overige deelnemers en begeleiders bedankt voor deze leuke en leerzame ervaring!

Vangze!
01-10-1995
Karpervissen is m'n leven.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

30-07-2012 17:35

De rust is inmiddels weer teruggekeerd aan de oevers van het water die (onze complimenten!)
bijzonder netjes waren achtergelaten. Hier nog een paar foto's...

Afbeelding

Afbeelding
Een visvinder is handig, maar met een emmer met plexiglas bodem zie je zeker zo veel.

Afbeelding

Afbeelding
Waar o waar...

Afbeelding
Een van de toppers van het water in de val gelokt. Mooie vangst! Later in de week is
deze oude dame nog een keer op de kant gekomen, alleen toen helaas in de buik gehaakt
bij het penvissen.


Afbeelding
Tussen de bomen was het goed toeven.

Afbeelding

Afbeelding
Er viel genoeg te zien in het ondiepe water.

Afbeelding
Een school jonge grondeltjes. Peter heeft met een schepnetje nog wat mini-karpertjes
weten te strikken. Ook jonge voorn, zeelt en zonnebaarsjes trokken in grote scholen langs
de oevers... Mooi gezicht :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ondanks de hitte toch nog oude strijder op de mat.

Afbeelding

Wat ons wel een beetje opviel was dat er volop werd mee gevist door een aantal begeleiders die
niet de minste stekken hadden uitgezocht. Hierdoor was de lijndruk op het normaal gesproken vrij
rustige water wat aan de hoge kant...

Ook wij van VC de Meeren hebben genoten van het warme weer en gezellige kamp. Het was erg leuk
om met een groep enthousiaste vissers achter de karpers aan te jagen. En ook al waren de omstandig-
heden niet altijd optimaal, we hopen dat iedereen toch wat heeft kunnen opsteken van het vissen op
ons heldere, grillige, wierrijke water :)

Groetjes!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-07-2012 20:16

Afbeelding

Een van de spiegeltjes die dit voorjaar er het levenslicht zag.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

30-07-2012 20:45

Leuk mannen,

Zelf ben ik ooit eens op dit water geweest, het is er werkelijk schitterend. Nog mooier om te zien is dat de KSN er een kamp heeft kunnen organiseren. Goed werk! De foto's maken me alweer hongerig..:)

Groetjes Martin
Djurre Lucardie
Berichten: 136
Lid geworden op: 18-10-2005 23:01
Locatie: Noord-Oost Nederland
Contacteer:

08-08-2012 17:27

Martin Post schreef:Leuk mannen,

Zelf ben ik ooit eens op dit water geweest, het is er werkelijk schitterend. Nog mooier om te zien is dat de KSN er een kamp heeft kunnen organiseren. Goed werk! De foto's maken me alweer hongerig..:)

Groetjes Martin


Martin,

Kom volgend jaar anders ook mee als begeleider, zullen de jongens zeker leuk vinden :wink: !
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-08-2012 23:08

Djurre,

In het verleden is Martin Post ook als begeleider mee geweest. Zijn presentaties over rigs en tips staan me nog goed bij.

Groet,
Peter

Afbeelding
Plaats reactie