Wie nu nog niet weet waarom hij/zij geen KSN lid wordt...

Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-10-2011 17:59

1 voerboot Willem

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

10-10-2011 18:04

OK Michel,

Nog een vraag dan:

Wat kost één lot en hoeveel loten worden er gemiddeld verkocht?

Groet,
Willem :wink:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

10-10-2011 19:52

over de uitslag wordt toch niet gecorrespondeerd
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

10-10-2011 21:57

Ja,

Zo ken ik er ook nog wel een paar uit de brochures.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-10-2011 23:27

Willem

50 cent

Altijd te weinig

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

11-10-2011 00:24

Nou Michel,

Dan kon het weleens voordelig uitpakken voor de slimme lotenkoper.

Groet,
Willem :wink:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

11-10-2011 08:06

hoe je het wendt of keert, die boot kost eur 0,50

De rest is bijkomende schade
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-10-2011 08:36

...en voerboten worden alleen gewonnen door (ex)bestuursleden trouwens.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

12-10-2011 17:52

Klopt Kees, ik ben nu aan de beurt...
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

28-11-2011 20:06

Ja ja en v/d week weer VIER nieuwe leden voor de regio rijnmond mogen noteren!!!

Gaat de goede kant op!!

Wie volgt???
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

30-11-2011 07:22

Ben nu enige jaren lid van de KSN,maar zie steeds minder redenen om lid te blijven
KSN gaat nu ook wedstrijden medeorganiseren,waar zit die studie van de studiegroep.
Zijn we er al achter waar de plotselingen karpersterfte vandaan komt,
We mogen adviseren naar de svn,leuk doen ze er iets mee
Stem in een vereniging?al eens gekeken wat er op een vereniging
komt hoofdzakelijk witvissers oorzaak?
Ben bij een aantal bijeenkomsten geweest,
Maar behalve enkele dia/powerpoint/video
Presentaties van man met grote vis,steek ik er weinig van op.
Dat geleuter over de federatie enz enz ,
Dat weet ik nu wel,denk dat ik mijn geld maar in boilies ga steken
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-11-2011 07:55

Henk,

Met een paar kg extra boilies doe je ook niet veel op jaar basis.

Groet,
Peter
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

30-11-2011 08:03

Snap ik best Henk... Inbreng komt bij elke vereniging van de leden. En goed voorbeeld doet volgen, dus misschien dat je een voorbeeld kan geven van jouw idee?

Van mij hoeft dat wedstrijd gedoe ook niet, maar gezien de impact van wedstrijden, snap ik het wel. Beter dan aan de basis te staan. In elk geval 1 is niet blij die gaat nu niet langs start en ontvangt geen eur 10.000.

Karpersterfte, is dat de enige reden om lid te worden/zijn? Koop dan een paar kilo bollen. Toevallig van kort bij meegemaakt, maar als men er in Wageningen niet uit komt wordt het lastig. Zeker omdat het zoeken elimineren is van wat het niet is. Tenzij je nog een paar ton over hebt? Hoewel dat ook waarschijnlijk lastig wordt daar de koiwereld ook geen oplossing heeft.


Geleuter federatie: da's gewoon kinnesine en oud zeer, daarmee bezorg je jezelf een kutleven...

Kan je beter gaan vissen.

PS kan nog een ervaren visser gebruiken om een weekend met wat jeugd te vissen in Hellevoetsluit. Hoeft niet perse ksn lid te zijn. weekend van 15 juni
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-11-2011 09:34

Veel verder dan na tal van onderzoeken in Lelystad is men niet gekomen dan te concluderen dat de zieke karpers onder de parasieten en bacteriën zaten. Heb zelf een van de karpers behandelt bij me thuis. Na een paar dagen behandelen knapte de verzwakte karper weer op en waren de talrijke parasieten verdwenen op huid en bek verdwenen.

Weet je welke bacteriën of parasiet (een virus is uitgesloten volgens SvN) de oorzaak is. Dan nog is het probleem grootschalig op het buitenwater niet te bestrijden. Gesteld kan worden dat het probleem zoals het zich voor een aantal jaren manifesteerde gelukkig nu stukken minder voorkomt.

Aan mijn bevindingen kan natuurlijk geen enkele werenschappelijke waarde gehecht worden. Vond toen niks doen ook geen optie.



Kan het een ieder aanraden om een weekeind als begeleider voor karpervissende jeugd op te treden. Helaas ben ik die periode in het buitenland anders .............

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

01-12-2011 07:13

Als je een aantal reactie van mij leest ,weet je dat ik mij jarenlang in gespannen heb
Om de jeugd op te voeden/leren vissen, een eigen jeugd hsv heb gehad .
Wat ter ziele is gegaan omdat de ouders hiervan dit alleen zagen als goedkope jeugdopvang en gebrek aan begeleiders.
Ik ken de klappen van de zweep.
Dat je het alleen hebt over wageningen geeft alleen aan hoe kortzichtig het is,
Of heeft Belgie en frankrijk of duitsland geen last hiervan,
Hoor en lees alleen over belgie en dan met name de zwaar beviste putten .
Mischien een idee om onderzoeken bij elkaar te leggen , of gezamelijk te kijken naar overeenkomsten?
Mischien een idee om bacterie resistenten karpers te kweken?
Het organiseren van wedstrijden zou niet een prioriteit te zijn van de Ksn,
Laat dat aan de SN over , die hebben al inkomsten van ons karpervissers,
Dus om nu ook weer geld te gaan gebruiken uit Ksn gelden?
Moet ik dan 2x betalen voor een wedstrijd
Daarbij is de vraag voor wie en wat wil je ermee bereiken?
Zet liever meer beursen workgroups op, maak een infopakket voor geinterseerde jeugd.
Oja vrienden en ik hadden de eerste officieele karperwedstrijd in Nederland, zonder winstoogmerk,
Avonden aan avonden hebben we ons ingespannen om het een succes te maken,opbrengsten werden gestort op de rekening van de jeugdafdeling.
Ik heb genoeg gedaan en laat het nu over aan de rest en ga weer lekker vissen.
Groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

01-12-2011 10:58

Henk Janssen schreef:Het organiseren van wedstrijden zou niet een prioriteit te zijn van de Ksn,
Laat dat aan de SN over , die hebben al inkomsten van ons karpervissers,
Dus om nu ook weer geld te gaan gebruiken uit Ksn gelden?
Moet ik dan 2x betalen voor een wedstrijd
Daarbij is de vraag voor wie en wat wil je ermee bereiken?
Zet liever meer beursen workgroups op, maak een infopakket voor geinterseerde jeugd.
Groet Henk


Het organiseren van karperwedstrijden heeft niet de hoogste prioriteit binnen de KSN. Het is slechts een onderdeel van de vele zaken die er spelen!
Tevens wil ik opmerken dat er GEEN KSN gelden worden aangewend voor de karperwedstrijden, dus die aanname van jou is geheel onterecht.
Achter de schermen zijn wij met veel zaken bezig die de jeugd en de karpervisserij ten goede komen.
Wie wij willen bereiken? Wij willen de naam KSN beter profileren en dat wij meer naar buiten treden om meer leden te werven, zodat de KSN een nog betere gesprekspartner wordt voor diverse instanties. Daar lijkt mij in ieder geval niets mis mee.

Infopakket, workgroups? De KSN heeft een mooie DVD veiligvissen uitgebracht met o.a. Bart v/d Hurk. Dan de jeugddag te Bilthoven : visveiligheid, onderlijnen knopen etc etc.
De viskampen die worden georganiseerd door de Jeugdafdeling van de KSN hebben een meerwaarde omdat er tijdens de viskampen extra aandacht aan dit soort zaken wordt besteed.
Ik hoop hiermee e.e.a. te hebben verduidelijkt.

Vr gr H.Kikkert
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

01-12-2011 13:14

Sorry Henk,

Olga is de autoriteit op gebied visziektes. Tja en dan kom je algauw in wageningen.

Vergelijkingen zijn er geweest ook in en uit Engeland. Dus ook daar is meer gebeurt dan je denkt.

Misschien is dat wel een probleem. Veel doen en weinig zeggen wat gedaan wordt.

Die resistente karpers zijn er ook al, alleen uitzetten he. Koi wereld schiet je dood.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-12-2011 19:37

Henk,

Kan inderdaad je verleden, jammer dat zaken zo gelopen zijn.

Als aanvulling op eerdere reacties, in het verleden is er internationaal overleg geweest betreffende de grootschalige kapersterfte in België en Frankrijk en wat Klaas al aangaf Engeland. Aart Lokhorst en andere hebben daar toen veel energie in gestopt. Wat workshops aangaat is daar in het verleden regelmatig aandacht aan besteed. Herinner me o.a. nog die op het gebied van karperbeheer door Joris Weitjens en Willem Peters.

Op de meeste jeugkampen afgelopen jaren zijn de onderwerpen, de voordelen van zelf boilies draaien ,onderlijnen knopen en visveiligheid uitgebreid aan de orde geweest. Dit zal in de toekomst ook zo blijven.

Een groet van Peter
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

02-12-2011 07:59

tot de echo mannen aan hun eigen wallet gingen denken ging het ook best goed
It's okay 2 pay
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

02-12-2011 09:58

Als aanvulling op datgene wat Harnold noemt:

dat infopakket voor jeugdige vissers gaat er zeker komen, het draaiboek ligt al zo ongeveer klaar. Het kost alleen een berg tijd om zoiets op de juiste wijze samen te stellen zodat het de jeugd aanspreekt en ook nog eens praktisch bruikbaar is.

Henk,

als ik jou zo hoor dan merk ik dat je ontzettend veel gedaan hebt voor de karpervisserij in het algemeen en voor de jeugd in het bijzonder. Ik denk dat wij dezelfde passie delen als het gaat om het voorlichten van jeugdige vissers, voor jouw inzet kan ik daarom ook alleen maar complimenten geven. Ik denk niet dat het de bedoeling moet zijn dat mensen je gaan overtuigen om wel lid te blijven, die keuze moet jij helemaal zelf maken.

Succes met die keuze,

met vriendelijke groet,
Stefan
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

02-12-2011 10:02

maar wel met door om de juiste argumenten
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-12-2011 10:53

Eigen argumenten , of in jou ogen de juiste argumenten want die kunnen nog wel eens verschillen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

02-12-2011 12:30

kijk ik ben zo aimable als de pest, zeker als ik mijn zin krijg.

Maar wel of geen geld van KSN voor wedstrijden lijken me duidelijk toch?


Ik denk werelijk dat het probleem is, hoewel probleem, pfff wereldhonger is een probleem,

Maar de KSN laat te weinig weten wat ze doen.

Ik vind dat prima overigens.
It's okay 2 pay
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

08-01-2012 00:22

Op de eerste pagina wordt geopperd dat het nachtvissen (lees de nieuwe wijziging, voordat er weer een jankbal reageert dat het niet klopt) wellicht exclusief zou moeten worden voor leden van de KSN...

[b][b]Dit is dus echte kortzichtige crap! Wat een onzin...[/[/b]b]

Even voor de duidelijkheid naar de, nu al geïrriteerde, niet egrijpend lezende medeboarders; Stel een politieke partij komt met een wetsvoorstel en die wordt door de tweede en de eerste kamer aangenomen,betekend dit dan dat alle burgers welke het aangaan of er baat bij hebben, lid moeten worden van deze partij? Denk toch eens na voor jullie iets posten!

Zelden zo'n slechte argumenten gehoord om ergens lid van te worden! En nee, ben geen lid van de KSN en denk ook niet dat ik dat ga worden... Ben wel lid van het VBK overigens, maar dit ter zijde.
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

08-01-2012 00:26

Nog maar te zwijgen over het feit dat een organisatie als de KSN zich NIET bezig hoort te houden met trieste viswedstrijdjes!