Lid worden?

Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-01-2011 15:37

1 landelijk opererende vereniging, 1 jaarlijkse ALV die plaatsheeft ongeveer in het midden van ons land.

Ja dan zal het altijd voor iemand ver weg zijn.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

19-01-2011 17:43

Daarom, ik praat ook niet voor mezelf Michel, ik kan er op de fiets nog naartoe. Of het moet ook in Bunnik zijn dit jaar.

Ik zeg doen, via de site. Forumpje, stemmen... er is al 1 vrijwilliger voor mod en daar komen er vast nog een paar bij. De berichtenstroom zal ook te overzien zijn...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

19-01-2011 18:50

Michel Hollaar schreef:Kees,

Zelfde als in het echte leven, ga je niet naar het stemhokje wordt je stem misschien gehoord maar niet geteld.

Bob,

Noem mij 1 karpervisser die nog nooit een regel heeft overtreden. In jouw en mijn badkamerspiegel staat die in ieder geval niet.

Goed idee trouwens dat verplicht lid worden. klinkt een beetje als een persoonlijke wens die ik weleens uit :

Nachtvissen alleen voor KSN-ers.

Wie weet , Wie weet.

nachtvissen alleen voor ksn-ers...WHAT A JOKE...geloof je dit nou zelf.. :lol: :lol: :lol: schei toch uit met die fratsen
geel he
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

19-01-2011 19:35

Tja, da's utopia Bob, daarvoor zijn de visrechten veuls te versnipperd.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

19-01-2011 19:49

Bob

Uit je reakties blijkt duidelijk je aversie voor KSN. Ik ken slechts een klein deel van de voorgeschiedenis van jou met KSN. Heb er eigenlijk ook niets mee te maken dus een standpunt neem ik niet in. De waarheid zal zoals zo vaak wel ergens in het midden liggen.

Ik wil eigenlijk gewoon even zeggen dat het misschien goed is om die hele soap te klasseren in het mapje 'verleden'. Het is volgens mij niet eerlijk om de nieuwe lichting KSN bestuursleden hun inspanningen en goede bedoelingen af te wegen tegenover hetgeen er vroeger gebeurd is.

Zomaar een gedachtenkronkel, iedereen moet verder maar doen wat hij denkt dat goed is.

MVG
Mark
K. van den Herik

20-01-2011 07:44

Bob, Kees en ik gaan de ballotagecommissie vormen.

Kees,

Is dat zo dat versnipperde? Vorige week had een federatie geen visrechten, dacht je.

Serieus: Ballotage is leuk, maar hierbij solliciteer ik naar een functie als moddereter. Mits samen met Kees en Bob.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-01-2011 10:30

Klaas,

Om op je eerste vraag antwoord te geven: Ja, noteer maar 10 putjes bij je in de buurt en turf daarna het aantal rechthebbenden en zoek je vervolgens de krampen in de Landelijke Lijst naar diezelfde putjes.

Andere vraag: Leuk bedacht, maar jammer dan. Bob is trouwens geen lid meer.

Groet,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

20-01-2011 11:40

Bob van den Meiracker schreef:Het aanbieden van de Tien Geboden [lees 'gedragscode'] word eerder als lachwekkend dan serieus beschouwd en word dan ook door vrijwel iedereen genegeerd. Wie van het zittende bestuur heeft deze regels zelf NIET overschreden! Precies!



Ik niet!

gr Harnold Kikkert
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

20-01-2011 12:11

Hey Kees,

mijn vorige antwoord was wat aan de lange kant, ik vind echter dat wanneer er een serieuze vraag gesteld wordt, dat er dan ook een serieus antwoord op moet komen. Daar ga ik dan voor zitten, daar neem ik de tijd voor. Dat heeft verder niks te maken met overleg met andere bestuursleden o.i.d. Ik spreek Harnold, Michel en de rest al meer dan genoeg :lol: .

Je noemt een aantal goede argumenten tegen de zaken die ik aangedragen heb, ik citeer:

Kees Verheij schreef:Stefan, bedankt voor je uitgebreide reactie, waarbij ik me overigens niet geheel aan de indruk kan onttrekken dat deze tot stand is gekomen i.s.m. andere bestuursleden. Ik beschouw het in ieder geval maar als een officieel antwoord. 8)

punt voor punt maar even kort:

-Nachtvissen, volgens mij met de aankomende wetswijziging in 2012 voor een belangrijk deel opgelost, lijkt me geen argument meer om een water speciaal voor in te richten.

-Gedragscode, reeds opgenomen in de Landelijke Lijst bij de Vispas, tevens gehanteerd door vele HSV's. Idem als boven.

-Visstandbeheer: Ook steeds beter geworden, overvolle trutputten worden volgens mij niet meer gecreeerd, op een enkele commerciele uitzondering na wellicht. KSN kan beter via leden inventariseren waar het schoentje nog wringt en daar druk gaan uitoefenen/voorlichting geven, al dan niet via SVN.

-Wateren waar niet gevist mag worden hou je altijd, gelukkig is er water zat in ons land, maar 90% van de vissers kruipt toch bijeen op 10% van het wateroppervlak.

-Ledengroei. Voor mij geen argument om HSV te gaan spelen, zulke leden hoef ik er persoonlijk niet bij. Dan liever wat meer "kwaliteit" i.p.v. kwantiteit. Volgens mij vindt juist ook om die reden de KSN bij diverse organisaties gehoor, en niet zozeer vanwege de macht van het getal. Dat verenigingsblad kan wel 4 keer verschijnen, maar dient tenslotte ook door de leden "gevuld" te worden. En hoeveel meer leden zal die ene plas/put op gaan leveren?

Kortom, ik zie er weinig voordeel in. En voor wat betreft het raadplegen van leden in dit soort zaken, waar de ALV dus niet in gaat voorzien (uiteraard is iedereen welkom, maar je kent de praktijk) is het misschien beter de leden te voorzien van een unieke inlog op de KSN site en dan lekker digitaal stemmen met z'n allen, uiteraard na een eerlijke uiteenzetting van alle voors en tegens. Desnoods via een besloten forum.

Met thuisblijvende groet,

Kees


- Nachtvissen: het klopt inderdaad dat er vanaf 2012 veel gaat veranderen. Ik denk echter ook dat veel verenigingen van de hoed noch de rand weten en met de handen in de haren zitten om een goed nachtvisbeleid op te stellen. Natuurlijk kan de KSN hier een adviserende rol in gaan spelen (en dat zijn we zeker ook van plan) maar er zullen misschien ook verenigingen zijn die zeggen: "wij hebben geen zin of tijd of kennis om dat hele nachtvissen op te pakken, hier KSN, doen jullie dat maar".

- Gedragscode: jij weet net als ik dat een gedragscode op zichzelf weinig zegt. Het gaat om de concrete uitvoering van de code, hoe dit in de praktijk wordt gebracht. Persoonlijk denk ik dat hier zeker nog winst te halen valt, vooral als ik tijdens jeugdviskampen zie hoe weinig kennis jeugdige karpervissers hebben over hoe zich te gedragen in de natuur, wat wel en niet okay is, hoe je met een vis om gaat, enzovoorts. Ik zou het liefst die verenigingen dood willen gooien met de gedragscode, vooral omdat ik er ook in geloof en nog meer omdat ik zie dat er nog veel te halen valt. Let op: niemand is roomser dan de paus, en dat is maar goed ook want ik vind 1 paus meer dan voldoende op onze aardbol. Waar het wel om gaat is een zeker bewustzijn van- en streven naar meer harmonie tussen visser en omgeving.

- Visstandbeheer: als ik jou zo hoor dan denk ik dat er bij jou in de regio al goede sprongen vooruit gemaakt zijn op het gebied van visstandbeheer. In de regio waar ik vis zijn echter nog meer dan voldoende voorbeelden te noemen waar de lokale HSV 100 karpers van 2-3kg uitzet op een putje van een voetbalveld groot omdat een aantal jongens klagen dat ze weinig tot niks vangen. Natuurlijk moet de KSN verenigingen en federaties blijven adviseren over het visstandbeheer, ook nu denk ik echter dat er best verenigingen zullen zijn die zeggen: "dat water daar, dat is een rotzooi, wij beginnen er niet meer aan, jullie mogen het overnemen".

- Wateren zat? Jazeker. Dat iedereen op mekaar kruipt? Dat klopt helemaal. Ik denk dat wij beiden daar ook niet over mogen klagen, daarom kunnen wij nog steeds rustig onze gang gaan op de rivieren 8) . Het is misschien interessant om in de toekomst te bekijken waarom iedereen zo op mekaar kruipt. Dat heeft denk ik onder andere te maken met bereikbaarheid van het water, mogelijkheden tot nachtvissen, het bestand, de omgeving, enzovoorts. Stel nu dat je meer wateren kunt inrichten die al de bovenstaande zaken aanvinken, misschien krijg je dan ook weer wat meer spreiding. Het is maar een idee hè..

- Ledengroei: ik denk dat we op bovenstaande punten best wel nader tot elkaar kunnen komen, de inzet is hetzelfde. Op dit punt merk ik echter dat wij van mening verschillen. Dat zal mijns inziens ook het grootste discussiepunt worden in de komende tijd. Wil je als vereniging de huidige grootte houden met alle voor- en nadelen die daarbij horen of wil je als vereniging groeien met ook daarbij een hoop voor- en nadelen. Ik ben voorstander van groei, maar dat had je waarschijnlijk al gemerkt. Zoals ik al zei gaat het echter niet over jou en mij maar over alle leden tesamen.

Ik denk dat we met het huidige bestuur al flink wat stappen in de goede richting genomen hebben als het gaat om de besluitvorming en de invloed van leden hierop. Rond de meetings hebben we door het hele land enquêtes gehouden. Aan de hand van die enquêtes hebben we de meetings aangepast qua opzet.
De beleidsnota is door het bestuur persoonlijk toegelicht bij alle regio's in het land. Volgens mij is ook dat de eerste keer geweest dat het bestuur echt naar de leden toe gaat om uitleg te geven.
Er valt vanalles te zeggen over de opzet van de ALV, ook hier zijn een hoop voors en tegens te noemen. Ik denk dat we op zoek moeten naar een balans tussen enerzijds voldoende mogelijkheden om leden de kans te geven om hun mening te ventileren en anderzijds het bewaken van de besluitvorming en de vooruitgang.

Laten we vooral in discussie blijven met elkaar, daar heeft de vereniging uiteindelijk alleen maar baat bij :) .

Groeten,
Stefan
K. van den Herik

20-01-2011 13:15

Kees,

Kleine putjes moet ook gewoon zo blijven.

MVG

Klaas