Lid worden?

Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

29-09-2009 17:49

De contributie bedraagt € 30,- per jaar. Voor leden tot 18 jaar, € 25,- Wil je lid worden, vul dan het aanmeldingsformulier in


Zodra de penningmeester het verschuldigde bedrag heeft ontvangen, ben je lid. Let op! Je ontvangt geen aparte bevestiging. Onze penningmeester stuurt zo snel mogelijk je gegevens door aan jouw regiovertegenwoordiger. Deze zal je dan uitnodigen voor de regionale bijeenkomsten.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
K. van den Herik

15-01-2011 11:48

Misschien een domme vraag, maar wat zou het maximaal aantal leden kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

15-01-2011 19:31

Ha! Daar hebben we nog nooit over nagedacht Klaas. (is voorlopig ook niet aan de orde)
K. van den Herik

16-01-2011 10:04

zo maar maar een idee wat me te binnen schoot. Regeren is vooruitzien.

Gekheid hoor: ik schrok wakker uit een nachtmerrie... KSN 50 jaar en 20.000e lid schreef zich in op Carp 2014 ( the classic. Dit keer in Amersfoort aan zee.)

Nog nooit is trouwens dan alleen in jou beleving. Tot 2000 was 500 echt het matje ( dos 2033, tekstverwerker enzo) en 2000 leden leek in een vorige visie haalbaar en behandelbaar.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-01-2011 10:23

Klaas, ik maak me meer zorgen over een bepaald minimum dan over een maximum. Met een bepaald ledental kun je ook een professionele kracht in dienst nemen etc. etc. Een klein beetje te vergelijken met hoe de Federaties in pakweg 20 jaar gegroeid en gefuseerd zijn en daarmee gepaard momenteel ook een behoorlijk aantal professionele krachten in dienst hebben.
Alleen zijn alle Federatie- en Sportvisserij Nederland bestuursleden nog wel vrijwilligers en is daar, zolang daarvoor nog deskundige mensen gevonden kunnen worden, ook helemaal niks mis mee.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-01-2011 10:26

De inhoud van de posting van Eddy Norder uit 2009 klopt trouwens ook niet meer d.w.z.:
- vanaf 18 jaar is het lidmaatschap € 30 per jaar (en inschrijvingskosten bestaan niet meer
- tot 18 jaar is het lidmaatschap € 25 per jaar
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

16-01-2011 11:40

aangepast.
K. van den Herik

16-01-2011 14:05

Dacht je van een kwartaalblad Aart?

Als stem telt zwaarder de kennis die de club bezit en uitdraagt, dan het aantal leden.

Ik kan me wel voorstellen dat meer en meer ksn leden vrijwilligers werk binnen verenigingen doen en dat daar niet leden van mee profiteren.

Jammer dat de ksn (nog??) geen viswateren heeft. Misschien een volgende stap?

Klein Orient? hahaha vrij naar 2023 een droom...
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-01-2011 16:38

Klaas, dat 1 magazine per kwartaal zal er zeker gaan komen naar mijn mening, is gewoon een kwestie van tijd (en nog iets meer advertentieinkomsten en enige honderden leden extra hiervoor nodig).
Al jarenlang is de invloed van de KSN, gezien de aanwezige kennis, veel groter dan het aantal leden zou doen vermoeden.
Overduidelijk is ook dat steeds meer niet-leden daarvan profiteren (om zomaar iets te noemen: uitbreiding nachtvissen in een aantal gebieden en bij een aantal Federaties en HSV-en het straks (vanaf 2012 of ergens in 2012) wettelijk het hele jaar door overal mogen nachtvissen, enz. enz.).
En kijk eens in de toekomstvisie 2011-2015 op de KSN site qua eigen viswater...
K. van den Herik

17-01-2011 08:14

he shoots and he scores.... hahaha voorzetje.
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

17-01-2011 12:38

Misschien dat de KSN een project moet opstarten zoals Pure-Fishing nu doet met Resort Du Der.
't I s alleen even flink investeren in nieuwe karpers.
40 hectare-6 wateren-3 geschikt voor het karpervissen, bezet met duizend grote karpers.
Dat is het karpervissen van tegenwoordig, dus speel er op in zou ik zeggen.
Blijkbaar vindt een flink aantal karpervissers dit een leuke manier van 'vissen'.
Er komen nog steeds meer betaalwateren bij.
De 'surrogaat-vissers' hebben nog steeds niet door, dat zij deze onzinnige manier van een water met karpers bezetten, door hun zelf in stand wordt gehouden.
Hulde!!

met gemaakte groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
K. van den Herik

17-01-2011 12:51

zou kunnen, weet zeker van niet.

Ik heb wel andere ideetjes.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-01-2011 16:58

Als de KSN eigen viswater gaat exploiteren, ga ik m'n lidmaatschap juist eens ernstig heroverwegen. Volgens mij liggen de prioriteiten elders...

4.4 Verwerving en beheer of medebeheer van eigen wateren

Daar onze zustervereniging de VBK in België een aantal viswateren in beheer of medebeheer heeft is deze materie onze vereniging niet onbekend. ‘Eigen wateren’ of wateren in medebeheer exploiteren brengt natuurlijk wel de nodige gevolgen met zich mee in de vorm van o.a. beheerder(s), registratie, onderhoud, controles zowel op de visserij alsmede de financiën. Per water zijn daarvoor dan ook een aantal betrouwbare KSN vrijwilligers nodig. Nederland en België zijn qua viswateren ook niet vergelijkbaar daar in België ongeveer 70% van de wateren privé bezit zijn en in Nederland van veruit de meeste wateren een HSV of Federatie de visrechthebbende is en wij, als KSN, voorstander zijn van zo goed mogelijke banden met hengelsportverenigingen en federaties. Ook het buitengewone lidmaatschap van Sportvisserij Nederland is voor de KSN iets dat we moeten koesteren. Binnen de KSN is maar een voorbeeld van een soort medebeheer en dat is dat de regeling van een beperkt aantal nachtvispasjes op Bussloo al een aantal jaren door de eigenaar en de Federatie Oost-Nederland in handen van de KSN regio Zwolle is gelegd.
Gezien de goede betrekkingen met hengelsportverenigingen en federaties wil de KSN geen ‘concurrent’ worden van deze visrechthebbenden. Anderzijds zijn er best mogelijkheden ter verwerving of beheer c.q. medebeheer van ‘eigen wateren’. Immers iedere karpervisser kent wel een water of meerdere wateren (meestal zandafgravingen) die soms omwille van de gevraagde huurprijs niet door een HSV of Federatie zijn gehuurd. Hierbij dient wel te worden beseft dat de prijs om op zo’n water te kunnen vissen in de meeste gevallen fors hoger zal zijn dan de prijs van de gemiddelde Vispas en de eerste jaren dergelijke wateren nog bepaald niet aantrekkelijk zullen zijn voor de meeste karpervissers. Ook zal de KSN dan verplichtingen moeten aangaan die niet interessant zijn voor een groot deel van de leden, dit gezien de ligging van een water en het feit dat maar een beperkt aantal leden per water kan worden toegelaten.
De KSN zal in deze beleidsperiode tenminste één proef nemen in eigen beheer op een nader te verwerven water.


Staan genoeg argumenten tegen....
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-01-2011 17:56

He Bob alles kits?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

17-01-2011 17:58

mmmmm KSN als HSV ?

Waarom niet eigenlijk ? :P

Citaat : en in het bijzonder de belangen van de bij de vereniging aangesloten leden; ! 8)

KSN doet al genoeg voor de meute tenslotte. :wink:

met opruiende groeten :lol:
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

17-01-2011 18:34

Je kan je ook afvragen in hoeverre beheer of medebeheer van waters ook een behoud van mogelijkheiden voor hengelsport/karpervisserij is. Een voorbeeld uit de praktijk: Het Eendenmeer is een water wat VBK sinds enkele jaren in beheer heeft. Toen was het een meer wat specifiek op roofvisvisserij gericht was, met het daarbij horende scheef getrokken visstandbeheer (jaarlijks tonnen forel, weinig tot geen aandacht voor witvisstand en/of karperstand). Er mochten toen ook 10 karpervissers hun ding doen.
Sinds het beheer door VBK wordt intensief aan visstandbeheer gedaan en is iedereen welkom mits lidmaatschap VBK en aanschaf van een vergunning. Ook andere disciplines zijn nog steeds welkom, in tegenstelling tot voorgaande jaren.

Belangenbehartiging, het is maar wat je eronder verstaat.

Edit: verandering aanspreking. U vraagt wij draaien. :)

MVG
Mark
Laatst gewijzigd door Hoedemakers Mark op 17-01-2011 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

17-01-2011 19:37

Er is één groot verschil tussen België en Nederland, en dat is het beschikbare water.
Wij hebben hier genoeg water, en kan het probleem niet zien, als een bepaald water niet (meer) beschikbaar is voor het karpervissen.

Voor mij geldt één stelregel: Of iedereen mag op een water vissen, mits in het bezit van de juiste papieren, of helemaal niemand mag er vissen.
Als ik ergens een hekel aan heb, is het dat bepaalde mensen het privilege hebben om aan een water te vissen.
Wil je wel privilege's, ga dan naar een betaal- of prive-water.

Neem Hofstade, een syndicaat-water en laat slechts 12 leden toe.
Talloze overtredingen en ver doorgedreven exuberante visstijl (Alijn's woorden) van een aantal mensen is de oorzaak hierachter.
Waarom zo'n water behouden voor de karpervisserij, afstraffen past hier veel beter.

VBK denkt gewoon anders, wij beheren bepaalde wateren en als jij daar wil vissen wordt je maar lid van het VBK.
Is ook een manier om aan leden te komen.
Daarbij zijn er hier in NL ook wateren waar zulke wantoestanden zijn geweest, dat het in mijn ogen niet meer dan normaal zou zijn, wanneer zo'n water tot verboden gebied wordt verklaard.

Maar gelukkig ben ik maar een nobody, die zijn hobby beoefent op water waar, ik alleen karpervissers tegen het lijf loop die begrijpen, dat de wereld niet alleen om hen draait.
Uitzonderingen daar gelaten, want die heb je toch altijd en overal.

VBK en KSN zijn prima organisatie's, maar het moet je wel passen.

met vrij-gevochten groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

17-01-2011 21:15

Klaas,
ideeën zijn altijd welkom, stuur ze vooral door zou ik zeggen!

Kees,
waar liggen volgens jou dan wel de prioriteiten?

HPE,
er liggen op dit moment nog geen concrete plannen op tafel voor het beheer van een bepaald water. De opzet is in ieder geval wel dusdanig dat eenieder er mag vissen als hij KSN-lid wordt, op eenzelfde wijze zoals je anders ook van een 'normale' visvereniging lid zou worden. Zoals Michel al zegt: de KSN als HSV.
Van syndicaat-achtige toestanden zal geen sprake zijn.
Enne.. blijf vooral vrijgevochten. Dat klankbord hebben wij zeker ook nodig!

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-01-2011 22:51

Hoi Stefan, alles goed? :D

Prioriteiten liggen volgens mij niet bij het gaan spelen van een veredelde HSV met alle gezeur vandien (visstandbeheer/controle/aankoop (onverdachte) vis, uitgifte vergunningen) en de negatieve aspecten die vervolgens de hoek om komen kijken zoals bijv. wangedrag leden of het ontstaan van karpers die kunnen fluiten (papegaaien) en wat zoiets doet met zo'n voorbeeldvereniging als de KSN.

Prioriteiten lagen en liggen bij bevordering nachtvissen, toestaan wildkamperen, aanpak overlast etc. dmv voorlichting, visveilig vissen uitdragen, lobbyen voor vangstverbod karper door beroepsvisserij, alle openbare vaarwateren in boekje bij Vispas etc. Plus vaker een verenigingsblad of een goedkoper KSN net. 8)

Straks krijg je mensen die KSN lid worden enkel om in 1 of andere kutput te vissen waar dikke spiegels in zwemmen, soort verkapt betaalwater. Ik ga aan dergelijke onzin geen cent bijdragen in ieder geval.

Vr. gr.

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

18-01-2011 07:34

Kees,

Wat is het verschil als je ergens mag vissen als je lid ben van De Karper of dat je er mag vissen en je krijgt ook nog eens De Karper?

Beats me.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-01-2011 09:51

Klaas, daarom zeg ik: Geen veredelde HSV. Als je ergens op karper wilt vissen, kun je toch lid worden van een HSV. Wat is volgens jou de meerwaarde van een KSN water? Argumenten tegen ken ik nu wel, ik ben zo benieuwd naar argumenten voor.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

18-01-2011 09:57

Voor? Het zal me een worst wezen verder. Enige nadeel is dat de KSN onder een vergrootglas komt en elke fout of dreiging tot, zal worden afgestraft. Of dat werkelijk zo is, blijkt in de praktijk in Belgie, wel mee te vallen.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-01-2011 10:14

K. van den Herik schreef:zou kunnen, weet zeker van niet.

Ik heb wel andere ideetjes.


Valt dus een beetje tegen?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

18-01-2011 10:23

Misschien dat de KSN een project moet opstarten zoals Pure-Fishing nu doet met Resort Du Der.
't I s alleen even flink investeren in nieuwe karpers.

40 hectare-6 wateren-3 geschikt voor het karpervissen, bezet met duizend grote karpers.
Dat is het karpervissen van tegenwoordig, dus speel er op in zou ik zeggen.


Blijkbaar vindt een flink aantal karpervissers dit een leuke manier van 'vissen'.
Er komen nog steeds meer betaalwateren bij.
De 'surrogaat-vissers' hebben nog steeds niet door, dat zij deze onzinnige manier van een water met karpers bezetten, door hun zelf in stand wordt gehouden.
Hulde!!

met gemaakte groet

HPE[/quote]



van den Herik schreef:
zou kunnen, weet zeker van niet.

Ik heb wel andere ideetjes.


Die ideeen heb ik zat, spui ze alleen waar er ze van belang kunnen zijn. Dat betekent nu nog ff niet hier.

Laatste stukje van het citaat staat me wel aan...

Citaat : en in het bijzonder de belangen van de bij de vereniging aangesloten leden; !
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-01-2011 10:51

Ja, inderdaad, belangen. En die peil je uiteraard op de ALV, waar anderhalve man en een paardekop komt om daarover te stemmen? Ze haddden kunnen komen, da's waar. Eindje rijden maar dan heb je ook wat. Vroegah inderdaad nog een mooi programma, de rest van de dag...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!