Etang des Gaulois Via Karpervisvakantie! Zeer Slecht

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
M De Groot

02-07-2014 12:03

Goedemiddag allemaal ,

Ik wil jullie graag wat dingen vertellen over betaalwater Etang des Gaulois voor iedereen die er wil gaan vissen, want wij hebben dit als zeer slecht ervaren. Wij hebben er net 5 dagen op zitten van ma/vr. Het begon allemaal bij aankomst op het water. Wij waren aangekomen en hadden de auto voor de aankomstplek geparkeerd. Wij wilden graag even een rondje lopen om het water wat bijna iedereen doet. We hadden ook net 800 km gereden en waren moe. Even de benen strekken werd niet op prijs gesteld en we werden schreeuwend en vloekend door Christophe (Eigenaar) terug geroepen, dus de toon was al gezet! Nu de ontmoeting met zijn vrouw LULU. Deze was zo onvriendelijk en gestrest toen wij aankwamen, dat ze gelijk ruzie begon te maken over een kritische opmerking van onze kant vanwege de uiterst onvriendelijke ontvangst en het innemen van kopie legitimatie.Wij waren zelf uiterst beleefd en kalm gebleven. Wij hadden begrepen dat ze een kopie van de legitimatiebewijzen wilden hebben en een kopie vd polis Reisverzekering. Ik vis al meer dan 14 jaar op betaalwateren en hoorde dit voor het eerst. Het staat dan wel in het reglement, maar er staat niet dat je het niet terugkrijgt. Een kopie is op zich niet erg mits je deze terugkrijgt aan het einde vd week, want wat willen ze er mee. Dit wilden zij niet en maakte de grootste bonje en we hadden 2 keuzes, wegwezen of ID'S achterlaten! Zo gaat dat daar dus.

Internationaal is dit juridisch gewoon VERBODEN en Karpervisvakanties hoort dit te weten maar vind het blijkbaar wel best.

Een opmerking dat het in het reglement staat is voor hun voldoende uitleg en service. Dat het niet mag laat zien dat men wel erg kort door de bocht is. Een ID Bewijs bevat alle informatie om FRAUDE te plegen en is strikt persoonlijk! Zij maken bij aankomst letterlijk een DOSSIER van de vissers met alle informatie die ze kunnen verzamelen. Het is gewoon te gek en BELACHELIJK dat ze zeggen dat dit is voor als je weer terugkomt. Waarvoor kan je de kopie ID niet gewoon teruggeven. Ook een kopie van je polis Reisverzekering is strik persoonlijk en alleen voor jou ogen en die van de verzekeringsmaatschappij.

Stek 1,2,3,4 Liggen 15 meter achter een weg met slecht asfalt waar gemiddeld boven de 100 word gereden!Dit leverde zo'n herrie op en dat de hele dag door. Tot laat in de nacht!We werden er gek van als je gaat vissen wil je rust en natuur. De NATUUR IS DAAR TOP, de weg achter je stek is minder! Dit komt door het natuurpark MORVAN waar je tegen aan kijkt.

Dan nu naar het vissen ! Van de informatie op de website van karpervisvakantie klopt geen ene bal!
Een paar voorbeelden.


Christophe's (eigenaar) eigen woorden!

Bestand bevat een goeie 2000 karpers met 1700 kleine vissen tot 10 kg. Website zegt maar 1000.
300 vissen vanaf 10 kg met een handjevol 6 a 7 20+ vissen en 1 25.3 kg vis gevangen voor de paai op bijna 30 hectare water! Ook is er 10 ton voorntjes uitgezet voor het snoeken in de winter.

Je krijgt run na run met allemaal vissen van 6 a 7 kg echt massa's! Er was geen grote karper te zien of te vangen.Je word gek na 30 10 ponders als je in Frankrijk vist. Laatste avond vingen wij wel gelukkig nog een 48 pond spiegel. Hebben wij maar niet gemeld bij de vriendelijke eigenaren.

Dus die mooie verhalen en informatie van de website's klopt niks!
Dit water word beheert door eigenaren die contactarm zijn. Verkassen is ten strengste verboden zelfs brokvissen of pennen mag niet! Dus als je niks vangt op de geboekte stek, heb je pech! Wij waren de enige vanwege de WK die week! Dus er was plek genoeg om te verkassen of even met een pennetje te vissen.
Het sanitaire gedeelte is open van 8.30 tot 21.30 Dus moet je snachts naar de plee heb je een probleem want zelfs even tegen een boom aan plassen of de bosjes staat de doodstraf .Poepers na 21.30 kunnen dus een probleem hebben.


Wij gaan NOOIT meer naar een water als deze Etang des Gaulois .
Er zijn zat leuke en gezellige goed vangbare meren te huur voor minder geld en gezeik in Frankrijk!
Karpervisvakanties zou dit water niet eens moeten aanbieden.


Dit hebben wij nog nooit meegemaakt en vandaar dit stukje! Ik hoop dat iedereen het leest en er nog een keer erover nadenkt voordat hij hier gaat vissen!
Wat een afknapper!


Met vriendelijke Groet,

Mdg!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

02-07-2014 12:37

Hallo M de Groot,

De reisorganisatie karpervisvakantie, heb je daar je ongenoegen gemeld? Zoja: Wat hebben zij daarover te zeggen?
M De Groot

02-07-2014 12:47

Karpervisvakanties is hier zeker over gebeld.
Kritiek over het bestand is aangehoord maar wordt in twijfel getrokken.
Inmiddels heeft mijn vader die mee was, juridisch advies gevraagd en laat het hier zeker niet bij zitten
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

03-07-2014 12:32

viewtopic.php?f=72&t=73426&hilit=karpervisvakanties

Stja sommige bedrijven leren het nooit :cry: :cry:
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Mark Finden
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-05-2010 08:55

03-07-2014 15:45

Ik ben al enkele keren hier geweest en moet zeggen dat ik nog geen enkele problemen heb ondervonden met de eigenaren.

Als je aan komt moet je jezelf natuurlijk eerst even voorstellen voordat je een prive water benadert. Er staat niet voor niets een hek omheen!

Er zit inderdaad veel kleinere karpers op van de paai vorig jaar. Je krijgt (in mei iig) een bewaarzak waar je de kleine karpers in moet doen en die door Christopher worden gebracht naar een ander water voor de kweek. Maar gemiddeld gewicht wat ik daar vang met 2 man en 100 vis is toch gemiddeld 13-14kg. Voor die kleine tegen te gaan vissen we daar dan ook met 2x24mm op de hair (niet op alle hengels maar op de helft wel)

Dat het sanitair dicht is in de avond is wel logisch want er is dan niemand die oplet en er staan toch accu's, voerboten op de lader daar en de vriezer is ook gevuld met freezer baits van sommige mensen die daar aan het vissen zijn. Ik kan daar gewoon tegen een boom aan zeiken zonder gezeik te krijgen. Ik mijd de weg voor te vissen dus mijn grote behoeft kan ik lekker tussen de grote koeienflaters doen. niemand die ze daartussen vind :D

Als ik wil kan ik daar gewoon wisselen van stek, mits er plek is natuurlijk, maar denk dat er bij jullie botsingen zijn geweest waarmee ze dus dat niet hebben toegelaten.

Die kopie ID en kopie reisverzekering bewaren ze daar in een map. Mocht er iets gebeuren 9 je maakt wat kapot ofzo) dan weten hun dat je verzekert ervoor bent en dat hun niet voor de kosten op hoeven te draaien. de 1ste keer heb ik kopie daargelaten en de andere 2 keren heb ik geen kopie meegenomen en hadden ze dat netjes in een map zitten...

Mark
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

04-07-2014 15:21

M De Groot schreef:Goedemiddag allemaal ,
Stek 1,2,3,4 Liggen 15 meter achter een weg met slecht asfalt waar gemiddeld boven de 100 word gereden!Dit leverde zo'n herrie op en dat de hele dag door. Tot laat in de nacht!We werden er gek van als je gaat vissen wil je rust en natuur.

Moet je vooral naar een betaalwater gaan en ook nog eens via zon commerciele site als karpervisvakantie.nl

Over je kopie van je id en verzekering, tsja waar doen ze het niet? Ik kan me er niet heel druk over maken.

Verder jammer dat je zo'n k*t vakantie hebt gehad en dat waarschijnlijk voor een bak geld, volgende x beter man.

Gr
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Leendert koek
Berichten: 3
Lid geworden op: 20-05-2015 21:01

20-05-2015 21:20

Heb niet de gewoonte te reageren maar zoals een schitterend water als gaulois door de m groot wordt omschreven gaat echt nergens over.

Ben er zelf twee keer geweest en kan me geen gastvrijere mensen wensen dan christhoper en lulu,om over haar kookkunst maar te zwijgen!
En dat er gesuggereerd wordt dat er zo hard word gereden over die stille landweg is bull,zelfs Lewis Hamilton zou geen snelheden van 100 km halen op die bergweggetjes daar.

En ja er zwemmen kleine karpers rond maar ook plenty grote vissen,kwestie van de juiste strategie kiezen als je geen kleintjes wil pakken

Vorig jaar zaten er naast ons ook twee vissers die ook graag wilden verplaatsen aangezien de rest van t meer leeg was.
Was geen probleem Christopher bracht ze meteen heen waar ze wilden,dus misschien moet je bij jezelf eens te rade gaan wat je in godsnaam hebt gedaan om die mensen daar tegen je in t harnas te jagen.

En ook met karpervisvakanties heb ik super plezierige ervaringen .
Mensen doen hun best voor je mits je geen onredelijke dingen vraagt

En denk dat als je juridisch advies gaat inwinnen elke jurist omvalt van t lachen om een vakantie van een paar honderd euro die je meent trug te moeten claimen
Is een forellenvijvertje op zondagmiddag niet geschikter om je volgende trip heen te gaan...
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

20-05-2015 23:51

Ach. M. de Groot heeft zijn account inmiddels al opgeheven/verwijderd....is al een teken aan de wand ;-).
Leendert koek
Berichten: 3
Lid geworden op: 20-05-2015 21:01

21-05-2015 00:10

Waarschijnlijk was dat t advies van z'n juridisch adviseur;-)
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

21-05-2015 07:49

Leuk dat mensen zich hier speciaal voor gaan aanmelden. Heer Koek, alles voor de commercie of kunnen we nog meer nijdrages aan dit forum verwachten?
Leendert koek
Berichten: 3
Lid geworden op: 20-05-2015 21:01

21-05-2015 14:50

Hoe bedoel je Emilio alles voor de commercie?

Ach als er leuke topics en of tips voorbij komen...
Plaats reactie