Vreemde aanbeten op Les Tomery's van carpe sens.

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
charles de beus
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-04-2003 02:00
Locatie: den helder

17-04-2014 18:47

Hallo allemaal,

Vorige week ben ik een weekje naar Les Tomery's van Carpa sens geweest.
Op zich heb ik een heerlijke week gehad alleen was de vangst wat teleurstellend of beter gezegd nogal duister.
Ik wist slechts één hele mooie en gave spiegel te landen die ik op een meter of drie van mijn top wist te haken.
Nu het vreemde, ik had over de week genomen ongeveer achttien echt mooie runs!! waar ik er niet één van wist te haken.
Iedere keer wanneer mijn pieper begon te krijsen (met echt hele mooie runs) was de vis bij het oppakken van de hengel verdwenen, soms even contact en soms helemaal niets, om gek van te worden!!
Natuurlijk heb ik van alles geprobeerd, langere hair, andere en grotere haken(ik vis met gamakatsu haken), haaksteel extra verlengd met krimpkous kortere onderlijn en weet ik wat nog meer.
Ook heb ik mijn loodmontage natuurlijk aangepast maar of ik nou met vastlood of inline lood viste maakte geen verschil, nooit eerder heb ik zoiets vreemds meegemaakt.
Overigens was ik niet de enige die dit overkwam want er zaten een paar Fransen en Hollanders die er ook last van hadden en ook geen vis wisten te haken.
Net zat ik hier op het forum te bladeren en kwam ik een berichtje tegen van iemand( viewtopic.php?f=72&t=73122) die op dit zelfde water hetzelfde is overkomen als mij en die wist ook niet wat hem overkwam.

Nu mijn vraag, heeft iemand van jullie ooit zoiets eender meegemaakt en weet hier eventueel raad op.
Of heeft één van jullie hier een verklaring voor zodat ik van deze ervaring iets kan leren, nu tast ik volledig in het duister.
Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken en alvast hartelijk dank voor jullie eventuele reacties

Groeten Charles.
het leven is kort,begin bij het toetje!
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

17-04-2014 19:03

Beste,
Als je dat artikel eens goed doorleest kan je mijn ervaring dat ik daar gepost heb met zo iets daar lezen...bij mij waren het graskarpers.
Mvg Peter :wink:
Better a bad day at fishing than a good day at work.
charles de beus
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-04-2003 02:00
Locatie: den helder

17-04-2014 19:55

Peter,

In het artikel waar ik naar verwijs vind ik geen reactie van u.
graag lees ik uw ervaringen.
Naar welk artikel verwijst u?

mvr gr.
het leven is kort,begin bij het toetje!
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

17-04-2014 20:16

Zitten er ook veel steuren op dat water?
Want die willen ook wel vaak voor dit soort "spook" runs zorgen doordat ze zo laag over de bodem gaan en dan je lijn me pakken achter hun vinnen.

grt
charles de beus
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-04-2003 02:00
Locatie: den helder

17-04-2014 20:25

Berry,

Bedankt voor je reactie.
Er zit inderdaad steur op dat water(had ik even moeten vermelden) en er is mij net ook op die mogelijkheid gewezen, blijft echter dat die fransen er ook geen raad mee wisten en die hadden al vaker op dat water gevist.
Het was overigens mijn eerste ervaring met betaalwater en steur.
mvr gr.
het leven is kort,begin bij het toetje!
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

17-04-2014 21:16

Beste,
Je zorgt er toch voor dat je de uitstaande lijn op de bodem hebt hé!? :roll:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

17-04-2014 22:04

Of je zorgt ervoor dat de lijn zover mogelijk boven de bodem zweeft, bijvoorbeeld door een soort boeitje op je lijn te monteren.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

18-04-2014 08:28

Ik heb er anderhalf jaar geleden gevist en kan me herinneren dat ik dat ook erg vaak had. Een volle fluiter, aanslaan en vervolgens helemaal niets.
Wij hadden die week een stuk of twaalf vissen, waaronder dus ook drie steuren.
Ik vond het wel een mooie plas en een leuk water, je moest de vis er echt zoeken.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
charles de beus
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-04-2003 02:00
Locatie: den helder

18-04-2014 16:48

Richard,

Het is inderdaad een leuk en niet al te groot water waar je dus echt wel moet zoeken naar de vis die er zeker aanwezig is, ik heb er diverse grootte karper gespot.
Gaf jij als oorzaak van de valse aanbeten ook de steur?

Mvr gr.
het leven is kort,begin bij het toetje!
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

18-04-2014 20:37

Tja, ik weet het niet. Ik vind het altijd wel leuk om een flinke steur of meerval te vangen als bijvangst. Daarom vis ik in Frankrijk ook bijna altijd met vismeelboilies en voer ik flink bij met halibut pellets. Het zou dus wel kunnen dat die vreemde aanbeten worden veroorzaakt door de steuren.
Ik heb alleen ook gevist op wateren waar naar mijn idee veel meer steuren zitten dan op Tomery's, zoals Grosley en Tetre. Daar heb ik veel meer steuren gevangen en heb ik minder van die rare aanbeten gehad dan op Tomery's.
We hebben op Tomery's dus niet veel gevangen, maar de zwaarste steur was 56 pond en de zwaarste karper 45 pond. Toch wel de moeite waard lijkt me :wink:

Maar zoals ik al schreef, je moet de vis echt zoeken. Mijn maat was eigenwijs en bleef zitten waar hij zat en ving dus maar twee karpers. Ik ben met de boot gaan zoeken en vond uiteindelijk een diep stuk van zes meter diep. Daar heb ik ongeveer tien vissen gevangen, maar heb ik dus nog meer van die rare runs gehad en heb ik ook nogal wat verspeeld op de rand naar dat diepe stuk.
Al met al toch een leuke week gehad. Het is een mooi en rustig water met een vriendelijke beheerder.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
charles de beus
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-04-2003 02:00
Locatie: den helder

19-04-2014 11:23

Richard,

Het was voor mij de eerste maal op een betaalwater en ook de eerste kennismaking met steur.
Ondanks de spookruns heb ik mij daar bijzonder goed vermaakt en ik ben er zeker van dat ik minstens twee keer een steur gehaakt heb want de vis die ik voelde was niet te houden(misschien de ervaring) en heb ik dus niet weten te vangen, maar wat een kracht....super.
En voor jou dus nog wat leuke gewichten ook, ik denk dat er minstens één rond zwemt die zwaarder dan 45 pond is, prachtig toch? :D
Bedankt voor je reactie.

Mvr gr
het leven is kort,begin bij het toetje!
wessel van bakel
Berichten: 50
Lid geworden op: 20-09-2009 21:35

09-06-2014 14:17

Haha toevallig..
wij hebben vorigjaar april met 6 man het hele water afgehuurd voor een week. De vangst welgeteld 2 steuren (volgens mij de enige 2 die er zwemmen). Qua runs heb ik precies t zelfde ervaren.. echter was dit niet het enige. Overal veel dode vissen.. we twijfelde of er uberhaupt nog wel levende vis zwom.
charles de beus
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-04-2003 02:00
Locatie: den helder

09-06-2014 17:46

Wessel,

Bedankt voor je reactie, ik weet zeker dat er nog wel levende vis rond zwemt, ik heb namelijk karper gespot en één gevangen.
Natuurlijk weet ik geen aantallen maar ik heb in ieder geval vier koi's en een paar hele mooie spiegels zien zwemmen.
De vangsten bij andere vissers waren ook bijzonder onder de maat en via b.p. heb ik vernomen dat dat al langere tijd zo is.
Ik heb dus besloten om een volgende keer een ander water te zoeken en carpa sens verder te vergeten.

Mvr gr.
het leven is kort,begin bij het toetje!
hans janssen
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-09-2007 11:25
Locatie: houten

12-12-2014 13:27

Goedemiddag,

Volgend jaar ga ik dus een week hierheen.
Iemand nog tips ?

En kan iemand mischien een aantal van mij vragen beantwoorden ?

- is er wier aanwezig ?
- iemand tips voor Boilies keuze ?
- hoe zijn de sanitaire voorzieningen ?
- Zit namelijk op stek 4/5 iemand hier tips over ?

Alles waar ik wat aan heb is welkom.

Alvast bedankt,
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

17-12-2014 22:15

Die zgn. runs zijn op zeker steuren.
Ik was op een water waar de grootste steur van Frankrijk zwemt.
Gelukkig niet gevangen, want ik wil karper vangen. Anders moeten ze maar een speciaal steur water openen.
Maar de steur is wel de stofzuiger van een water. Om al het teveel gevoerde aas op te ruimen. Wat dacht je anders van meerval op een water?
Lijn hoog en drijver eraan en je hebt bijna geen zgn.spook aanbeten meer.
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
meine Huizinga
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-03-2011 22:59

18-01-2015 15:16

Wanneer zit je er Hans Jansen?
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

26-07-2015 20:19

hallo,

Volgend jaar september ga ik en mijn broer samen met 2 engelse vismaten een week vissen op les tomery's. Nu hebben we alleen nog de vraag is er stroom aanwezig en douche/wc? Er werd ons verteld dat we voor stroom eventueel naar le prunet moeten gaan. Alleen nu denk ik (eigenwijs) als er wc's zijn zal er toch ook stroom aanwezig zijn om schoon te maken?

mvg,

Rolf
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

26-07-2015 22:01

Schoonmaken met stroom ?
Doe ik met water en zeep.
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

26-07-2015 22:08

bert kamp schreef:Schoonmaken met stroom ?
Doe ik met water en zeep.


De stofzuiger?

mvg,

Rolf
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

26-07-2015 22:11

Voor een toilet ?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

27-07-2015 07:21

Voor als ze de poederbuks weer hebben laten knalluhhhh....
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-07-2015 07:49

Ik snap al die vragen nooit zo over sanitaire voorzieningen op het forum.nu heb je een reisleider die je alles voor kan kauwen. Wat de kleinste vis is tot de grootste vis.daar kun je al je vragen kwijt want daar betaal je immers flink voor.even een belletje en je weet alles !
Enigste wat je zelf moet doen is betalen.de Tom Tom volgen en proberen een haak in de lip te krijgen.

Valse harde runs zijn steuren.
Tip : geen toplood !
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

28-07-2015 15:25

Rolf Bril schreef:hallo,

Volgend jaar september ga ik en mijn broer samen met 2 engelse vismaten een week vissen op les tomery's. Nu hebben we alleen nog de vraag is er stroom aanwezig en douche/wc? Er werd ons verteld dat we voor stroom eventueel naar le prunet moeten gaan. Alleen nu denk ik (eigenwijs) als er wc's zijn zal er toch ook stroom aanwezig zijn om schoon te maken?

mvg,

Rolf


Logischerwijs mag je er van uit gaan dat als er toiletten zijn er ook stroom is. Verlichting??
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

28-07-2015 17:16

Een houten hutje met een onverlicht schijtgat wordt ook gewoon toilet genoemd hoor.
Ik heb helemaal niets met btw, maar als je dan toch van alle gemakken voorzien wordt is stroom op de stek toch wel heel erg handig.
Let op slagboom !
Plaats reactie