Vaumigny 2014

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Dennis Van Hove
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-04-2014 12:12

01-04-2014 13:41

Hallo iedereen,

zijn er nog mensen die in 2013 (of misschien al in 2014) naar Vaumigny zijn geweest en tips hebben voor me?

M'n vismaat en ik gaan eerste week van oktober 2014 en hebben stek 1 geboekt op Fisherman Holidays.
Ik las reeds over obstakels en dwergmeervallen. Maar weet bv. niet waar de obstakels zich bevinden, met welke boilie (vismeel of niet) te vissen, pellets en/of partikels te gebruiken, enz.

Iemand tips? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

02-04-2014 11:01

Alleen maar met partikels vissen, voornamelijk met linzen en doorgekookte doperwten, op stek 1 heb je 1 groot obstakel en dat is het eiland.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
nik helmond
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-08-2008 22:17

11-04-2014 08:50

boilies kan maar wel met boilie protector
particels zijn ook goed

advies om snacht niet te dicht bij het eiland te vissen
ivm met het verspelen vd vis
overdag als je langs je hengels zit kan dit wel maar let wel op
het gaat om vangen en niet om aanbeten te krijgen met als gevolg dat de vis een haak in zijn bek heeft met alle gevolgen van dien

veel succes
jeroen beld
Berichten: 371
Lid geworden op: 20-06-2013 12:25

17-04-2014 21:24

Ben vorig jaar in vaumigny geweest en ik vond het 1 groot drama.
Was onder de indruk van de verhalen van A van der voorst maar mijn ervaring is anders.
Het water wordt naar mijn inziens te overbevist.
Ze zouden eigenlijk minder vissers laten vissen daar.
Dennis Van Hove
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-04-2014 12:12

27-05-2014 17:14

Hallo iedereen,

bedankt voor jullie reacties!

@Jerome: bedoel je dan vooral voeren met particles of ook aan de hair? En denk je dat dit in oktober ook nog de beste optie is als de vis zich aan het vol eten is?

@nik: bedankt voor de tip ivm het eiland, ga ik idd zeker geen risico's nemen 's nachts. Voorkeuren qua boilie? Vismeel of juist niet?

@Jeroen: hoe bedoel je 1 groot drama? Dat klinkt wel heel negatief... :-s op welke stek heb je gezeten en welke periode?

Groeten
Gebruikersavatar
Rens Kaaijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-05-2007 22:37
Locatie: Zoetermeer

11-09-2014 20:21

Beste boarders.

Ik kom net van Vaumigny af.
Bij aankomst was de eerste indruk van het water erg goed. Wij hadden stek 15 & 16 )
Mooie omgeving, goed weer en een mooie plas.
Alleen wat opviel was dat de stekken behoorlijk steil waren.

Nadat we ons hadden gemeld, ging het al gelijk over geld. ( borg )
Blijkbaar moest Frank nog snel een rekening betalen, want ook toen we om de boot vroegen moesten we gelijk dokken. ( en niet de 70 euro die op de site staat maar 80 )

Terug op de stek bemerkten we dat de steile stekken wel eens voor problemen konden gaan zorgen, aangezien je 's nachts flink op je sodemieter kon gaan als je niet oppastte.
We moesten het meer delen met 8 Duitsers, dus de landenstrijd kon gaan beginnen )

De eerste nacht was vrij rustig, alleen hadden de Duitsers een 23 pond karper gevangen.
De tweede nacht kon ik eindelijk aan het werk, toen mijn hengel die links bij het eiland lag af ging.
39,5 pond kijk das een mooi begin, al was dat wel de enige vis op heel het meer.
De derde nacht kon ik weer aan het werk, om vervolgens een 36,5 pond binnen te halen.
Samen met een karper van de Duitsers waren dat de enige karpers.
De dag erna bleef het stil overal op het meer, al hadden de Duitsers later die dag nog een Steur.
Op de vijfde dag had mijn maat een mooie 26ponder ( ook van het eiland ) en was hij ook van de nul af.
Op deze dag hadden de Duitsers 7 steuren gevangen en een karper van 20 pond.
Wij disscusseerden met elkaar over de vangsten.
Als er 30 lijnen in het meer liggen, en er zwem volgens de website 900 /1000 karpers in het meer, dan zou je wel meer aktie verwachten op dit water.
De aantal wat er vermeld wordt blijkt dus achteraf zwaar tegen te vallen, om maar te zwijgen van de stekken.

De stekken die men op de websites laten zien, berusten niet op de werkelijkheid.
Voor mensen die de echte foto's willen hebben, die kunnen een email naar mij sturen waarbij ik het echte beeld van de stekken met foto's zal toesturen.
De stekken lijken wel een survival/obstakel parkcourse.
Om je hengels er te plaatsen is al een ding, maar om dan veilig en normaal een karper te drillen en te scheppen is een tweede. LEVENSGEVAARLIJK
Het is dat ook wel aan te raden als je boekt voor stek 8 t/m 14 en stek 1 t/m 4 om dan ook een ongevallenverzekering te nemen.
Als je wat zal vangen, komt deze dan ook zeer van toepassing.

De Douche/Wc/Badkamer laat ook de wensen over.
Oke ik wist dat het erg basic zou zijn, maar een basic badkamertje mag dan wel fris en hygienisch zijn lijkt me.
Niets is minder waar, en het is dan ook aan te raden om te douchen met crocs aan of van die waterschoentjes, anders heb je einde van de week schurft aan je voeten.
Overal lopen de spinnen ook rond, dus zul je ook samen met de achtpotige moeten douchen.

Per slot:
Mij zal je me hier niet zo snel meer zien.
Ook al heb ik me PR verbeterd, de veiligheid en hygiene wil ook wel wat.
Vangsten vielen erg tegen 30lijnen : 6 karpers op een meer waar er naar schijnt 900 a 1000 karpers rond zwemmen.
En wij waren niet de enige die baalde, want ook onze Duitse tegenstanders hadden er zwaar de pest in.
Ook zij zullen niet snel meer naar Vaumigny gaan.
Dus Boarders, denk er nog maar goed over na voordat je dit meer voor jezelf boekt.
En voor Tips over het water en de foto's, kan je altijd een email naar mij sturen.
Ik ben geen bakkenvanger, ik ben een karpervisser
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

20-09-2014 21:02

Hoi Dennis,
Ben net naar Vaumigny geweest. Ik heb er een nieuwe naam voor bedacht nl. Fuck me nie.
Wat een troosteloos water en gebied. Als je er goed wilt vissen: sluit eerst een ongevallen verzekering af. Of een doorlopende reisverzekering. Op de side staat: boot huren €70, maar je moet €80 betalen.
Vis onvriendelijk water. Er liggen hele bomen in en dus vissen verspelen, als je al beet krijgt.
Er zijn meer dan teveel meervallen en steuren. Er zaten 10 vissers. Wij zijn al donderdag weg gegaan. Tot donderdag waren de vangsten van de 10 vissers. 2meervallen, enige steuren en 6 karpers. Gevangen door 4 van de 10 vissers. 6 vissers dus al 5 dagen blanken.
De beheerder denkt alleen aan geld. Vieze douche en vies toilet. Dan staan er op de oevers zgn. poep hutten. Is een plek om een ziekte te krijgen. Een schande. Hij is in al die dagen 1 x 1 minuut langs gelopen.
Ik heb Fischermensholidays ook een mail hierover gestuurd.
Mijn mening: een bijzonder slecht betaalwater.
Doe je best op stek 1 en sterkte. :wink:
Mvgr. Aaron
900 a 1000 vissen in dit water staat op de side. En wie gaat dat geloven? Ik in ieder geval niet!!
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Plaats reactie