Angelparadies Zwillbrock Duitsland

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

05-02-2014 22:39

Wie kan mij wat meer informatie verschaffen over Angelparadies Zwillbrock in Duitsland.

Wat kan ik verwachten aan karperbestand?
En welke vergunningen zijn er nodig om hier te mogen vissen?
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

05-02-2014 22:55

Ik dacht de blauwe kaart (staatsvergunning Duitsland) en dan daar de kosten per dagdeel a per nacht.

Hoop dat je er wel tegen kan om hutje mutje op elkaar te zitten en dat er overal naast je de steuren de kop worden ingeslagen door de Duitse vissers.

Karper tot 26 kg meen ik.

Weet dit omdat een bekende van mij er wel eens gevist heeft.

GR Remko
Gebruikersavatar
Thijs Mielekamp
Berichten: 105
Lid geworden op: 13-05-2008 14:18
Locatie: Enschede

06-02-2014 20:20

Er zit een mooi bestand aan karper, alleen zul je veel 'al gevangen' vissen aantreffen. Oftewel vissen met de nodige littekens.

De Nederlandse vispas is volgens mij voldoende. Een aantal mensen uit mijn omgeving vist er wel eens.
The passion of the carp
TT Carpteam
Jerry Van Opstal
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-04-2011 18:03
Locatie: Antwerpen

06-02-2014 21:08

Nederlandse vispas in Duitsland ??
Wij gaan er met een paar man in het voorjaar naartoe voor de fun .
Team boilieman België
Gebruikersavatar
Thijs Mielekamp
Berichten: 105
Lid geworden op: 13-05-2008 14:18
Locatie: Enschede

07-02-2014 16:06

Hey Jerry,

Ja volgens mij is het niet eens nodig überhaupt een vergunning te hebben. Het is immers een betaalwater, dus privé aangelegenheid. Lijkt mij dat zij zelf de eisen stellen.

Veel plezier alvast!
The passion of the carp
TT Carpteam
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

07-02-2014 18:08

Thijs, je weet wat ze zeggen over aannames?

Er bestaan geen privé aangelegenheden als het op vissen aankomt op wateren in Duitsland groter dan een of enkele hectaren. Dus, angelschein ist Pflicht. Staat overigens met koeieletters op de site. Daarnaast vermeld het reglement ook dat er geen vissen mogen worden teruggezet. Dat is de wet in Duitsland, doe je dit wel kan je een financiële straf krijgen wanneer je betrapt wordt. Gebeurt niet vaak, maar wel steeds vaker. Nogal een issue in der Heimat momenteel.

Verder vraag ik me oprecht af wat er aantrekkelijk is aan dit water? Ken het niet maar lijkt mij een gruwelijke trekput? Waar zit de uitdaging?
Jeroen Blik
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2014 22:36

17-04-2014 14:05

Tot vorig jaar kwam je er mee weg om er zonder vergunning te vissen op eigen verantwoordelijkheid en in principe nog steeds al zijn er nu wel controles.

De regel was/is er min of meer dat je alles boven een meter terugzet al is daar een hoop gezeik over geweest.
Als je gaat, ga dan doordeweeks dan is het nog te doen. Een steur pakt gerust alle 100 lijnen mee als ie de kans krijgt, niet te houden.
100 lijnen? ja, 100+ lijnen heb ik in het water zien liggen. De hengeltjes van de forelvissers die ertussen staan niet meegeteld.
Meerval hoef je er niet voor te komen, komt er nauwelijks uit. Eten geen pellets dus dan mag je zelf bedenken hoe je ze wel kunt vangen. De forel speelt daarin een rol zeg maar.

Ben er 2x wezen vissen. Ik wilde wel eens een steur of meerval vangen. Steur gevangen. was leuk. En daarmee is het wel gezegt.
Gebruikersavatar
stefan hermelink
Berichten: 141
Lid geworden op: 04-06-2008 18:26
Locatie: denekamp

17-04-2014 14:14

DRUKKK... en zoals jeroen blik al zegt de vergunning is nou strenger geworden. De vissen boven de meter en/of 20 pond moeten terug. De onthaakmat voor de vissen mag niet in het zicht gelegd worden omdat men in duitsland elke vis moet doden en de mat aangeeft dat de vis terug gezet wordt.

En nog eens zeer DRUKK enkele grote vissen wel gevangen maar het is er enkel voor je uitgooien (anders zit je in je buurman zijn lijn), zit dan nog liever aan een dresuur put in nl das stukken rustiger....
bas van het hul
Berichten: 171
Lid geworden op: 07-09-2005 21:57

30-04-2014 19:52

Ben er vorig jaar geweest.

-Vergunning haal je bij de receptie
-is alleen voor dag vissen
-locals mogen alleen nachtvissen
-alles moet terug
-erg moeilijk water

En druk is het er niet.
Heb mijn vissen erg vroeg in de ochtend gevangen, er zit veel karper op de verboden vis delen van het water.

Erg mooi om te zien hoe je broodkorst op wordt geslurpt
Plaats reactie